Volvo S60 1.6 T3 Auto

Με την κεκτημένη ταχύτητά της, η Volvo σημειώνει πρόοδο που μόνο ως αλματώδης μπορεί να περιγραφεί. Έχει την πρωτιά στις πωλήσεις της κατηγορίας και με το ανανεωμένο S60, η απόσταση από τους ανταγωνιστές μπορεί να μεγαλώσει

  • -
  • -
Ισχύς152 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,6 sec
Μέση κατανάλωση5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2134 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Οι αναβαθμίσεις του f/l έχουν ανεβάσει την εικόνα του S60 και το φέρνουν σε θέση οδηγού με βάση και το κόστος αγοράς του.

γλυκά
  • Κινητήρας- κιβώτιο
  • Επιδόσεις
  • Τιμή αγοράς
  • Αίσθηση πολυτέλειας σε όλα τα επίπεδα
ξινά
  • Κατανάλωση υπό πίεση
  • Εργονομία multimedia συστήματος

Το Volvo S60 στην ανανεωμένη του έκδοση, είναι όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Πολυτελές, άνετο, ευρύχωρο, όσο ευχάριστο μπορεί να γίνει ένα μεγάλο αυτοκίνητο με τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά στο δρόμο και αρκετά προσιτό σε ότι έχει να κάνει με την τιμή αγοράς του. Για να τα πάρουμε με τη σειρά και από την αρχή, το S60 όπως ξεκίνησε την πορεία του στη γκάμα της Volvo –το 2000- ως η πολυτελής πρόταση που προσέφερε μεγαλύτερους χώρους και πλουσιότερο εξοπλισμό από το Γερμανικό κατεστημένο των BMW σειράς 3 και Audi A4, έτσι συνεχίζει και τώρα. Μόνο που η σύγχρονη εκδοχή, έχει και άλλα θέλγητρα πλην της καλής τιμής αγοράς και της μεγαλύτερης ευρυχωρίας (που με τα χρόνια και την εξέλιξη των «απέναντι» έχει αμβλυνθεί ως χαρακτηριστικό). Το σύγχρονο S60 που ανανεώθηκε πρόσφατα συνεχίζοντας την πολύ καλή πορεία της δεύτερης γενιάς του μοντέλου, φέρει απλά βελτιώσεις στα σημεία και διακριτικές επεμβάσεις στην έτσι και αλλιώς επιτυχημένη εικόνα. Τα τονισμένα «νεύρα» στο καπό και το φρεσκάρισμα των φωτιστικών εμπρός και πίσω, φαίνονται ως επαρκείς διαφορές για να προσέξει κανείς με την πρώτη ματιά. Από εκεί και πέρα, στην καμπίνα των επιβατών, η εικόνα παραμένει μεταξύ των κορυφαίων του είδους, με το διάκοσμο να δίνει το στίγμα της κομψότητας χωρίς να είναι απαραίτητες αισθητικές ακροβασίες. Η λεπτή κονσόλα με την «κρυφή» θήκη πίσω της είναι και πάλι εδώ και φιλοξενεί τα κλασσικά πλέον χειριστήρια ελέγχου κλιματισμού και ηχοσυστήματος, καθώς και μια σειρά από νέες λειτουργίες και εφαρμογές, για τις οποίες η αλήθεια είναι πως η μεγάλη αντικειμενικά οθόνη ψηλά στην κεντρική κονσόλα και πάνω από τους αεραγωγούς, φαίνεται μικρή και δυσπρόσιτη. Πολύ περισσότερο αν θέλεις να κάνεις χρήση των δυνατοτήτων που σου δίνει η touch screen οθόνη.

Old dog, new tricks

Είναι πραγματικά εντυπωσιακές οι εφαρμογές που υποστηρίζει το νέο in car multimedia σύνολο του μοντέλου. Αξίζει να σταθούμε λίγο στην προσβασιμότητα στο διαδίκτυο, που πραγματικά αλλάζει επίπεδο στη διασύνδεση του αυτοκινήτου, αφού μπορεί να έχει real time χάρτες για το GPS, να κάνει αναζητήσεις όπως ακριβώς θα τις έκανε ο χρήστης στο pc, το laptop ή το tablet του, να έχει πρόσβαση σε web radio (priceless στην εποχή που ζούμε με τις διαφημίσεις του Jumbo να είναι ένας καλός λόγος για να κόψεις την ακρόαση του παραδοσιακού ραδιοφώνου) αλλά ακόμα και άμεση πρόσβαση σε λογαριασμούς του Spotify- το “facebook της μουσικής” κατά κάποιο τρόπο. Και όλα αυτά, με τη δυνατότητα ελέγχου μέσω φωνητικών εντολών που μπορεί να δεχτεί το Volvo Sensus Connected Touch.

Ταξιδεύοντας ατσαλάκωτος

Μέσα από την πολυτελή καμπίνα του S60 παίρνουμε μια πρόγευση του μέλλοντος. Βλέπουμε στοιχεία εξοπλισμού που μέχρι πριν λίγα χρόνια περιγραφόντουσαν από τις εταιρείες ως εξοπλισμός των φουτουριστικών του πρωτοτύπων και χαιρόμαστε εξοπλισμό που μόνο ως ευχάριστη προσθήκη μπορεί να θεωρηθεί, μια και φέρνει την τεχνολογία στην υπηρεσία της μετακίνησης. Από εκεί και πέρα, στο κομμάτι του κινητήρα και της μετάδοσης, το Volvo S60 δεν κρύβει εκπλήξεις. Η εικόνα παραμένει πολύ καλή και παρά το γεγονός της μικρότερης απόδοσης στη γκάμα των βενζινοκινητήρων, χάρη στο turbo και τo εξαιρετικό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, δεν αισθάνεσαι ποτέ «ξεκρέμαστος».

Πολυτελές και sport

Οι 150 ίπποι του 1.600άρη και τα 24,5 kgm της ροπής που είναι διαθέσιμα στις 1.600 σ.α.λ., έχουν «απέναντί» τους τα 1.500 κιλά του αμαξώματος και τα καταφέρνουν πολύ καλά. Το βάρος αυτό σε συνάρτηση με το μέγεθος του αυτοκινήτου και τον εξοπλισμό του, είναι κρατημένο και αυτό έχει ιδιαίτερα καλή επίδραση στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Εκεί το S60 T3 δίνει δείγματα ωριμότητας (ως μοντέλο αλλά και ως μάρκα γενικότερα) αφού το πάτημα και η συμπεριφορά του εμπνέει εμπιστοσύνη, ενώ δε θα νιώσει τελείως «ξένος» ο οδηγός που θα ζητήσει το κάτι παραπάνω σε δρόμους με στροφές. Η αίσθηση από το τιμόνι στα χέρια του οδηγού είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν, ενώ πολύ καλή είναι η αμεσότητα στη μεταφορά των εντολών στους κατευθυντήριους και κινητήριους τροχούς. Μη θεωρείτε την «υπενθύμιση» αυτή περιττή. Το νέο S60, ιδιαίτερα στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο και παρά την ύπαρξη του turbo στον κινητήρα, δείχνει να έχει αφήσει μια και καλή στο χρονοντούλαπο το torque steering και τη διάθεση για τράβηγμα του τιμονιού σε φάση επιτάχυνσης. Η ακαμψία του πλαισίου είναι σαφώς δουλεμένη, ενώ η κυριότερη διαφορά που αντιλαμβάνεται κανείς σε σύγκριση με το αμέσως προηγούμενο S60, έχει να κάνει κυρίως με λεπτομέρειες ραφιναρίσματος της συμπεριφοράς- οι οποίες είναι και απόλυτα καλοδεχούμενες. Οι κλίσεις του αμαξώματος περιορίζονται αρκετά αλλά η ανάρτηση δε μπορεί να χαρακτηριστεί κουραστική. Δείχνει σφιχτή σε πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου, όμως από την άλλη, η άνεση που προσφέρει στο ταξίδι είναι εφάμιλλη των καλύτερων προτάσεων της κατηγορίας. 

συμπέρασμα

Η διαδικασία «ωρίμανσης» του μοντέλου της Volvo έχει φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και το S60 είναι πλέον τυπικά αλλά και ουσιαστικά μεταξύ των σημαντικότερων «παικτών» της κατηγορίας. Η τιμολογιακή πολιτική της αντιπροσωπείας, έχει δώσει τη βοήθεια που χρειαζόταν το μοντέλο για να σκαρφαλώσει στην κορυφή των πωλήσεων. Τα 24.960€ με απόσυρση για την έκδοση T3 με το πολύ καλό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ καλή τιμή για την αξία του αυτοκινήτου, ενώ το αυτόματο κιβώτιο αυξάνει την τιμή κατά 2.300€ που από τη λειτουργία και την απόδοσή του, δικαιολογούνται απόλυτα. 

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...