Seat Leon SC FR 1.4 TSI 122 PS

Η φιλοσοφία downsize εφαρμόζεται στη σπορ γκάμα FR του νέου Leon, που για πρώτη φορά συνδυάζεται και με τρίθυρο αμάξωμα

  • -
  • -
Ισχύς122 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2120 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Leon στην 3η του γενιά αποκτά τρίθυρη έκδοση με την ονομασία SC, που με το πακέτο εξοπλισμού FR ενισχύει τον σπορ προσανατολισμό της, ακόμη και με τον 1.4 TSI των 122 ίππων.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Απόδοση και λειτουργία κινητήρα
  • Κατανάλωση βενζίνης
  • Κράτημα και αίσθηση οδήγησης
  • Τιμή
ξινά
  • Με λογική διαφορά στην τιμή παίρνεις το SC FR 1.4 TSI με τους 140 ίππους
  • Σοβαρή αισθητική του ταμπλό
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Το Leon SC διαθέτει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως η δυνατότητα ανίχνευσης κούρασης (tiredness recognition) που αναγνωρίζει την έλλειψη συγκέντρωσης του οδηγού και προτείνει ένα διάλειμμα. Επιπλέον, μια προηγμένη κάμερα τοποθετημένη πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη διαχειρίζεται τόσο το High Beam Assist, το οποίο ανάβει και σβήνει αυτόματα την μεγάλη σκάλα των προβολέων όσο και το Lane Assist, που κάνει μικρές διορθώσεις στο τιμόνι προκειμένου να αποτρέψει τον οδηγό να βγει άθελά του από την λωρίδα κυκλοφορίας του. Τέλος, ένα ακόμη σημαντικό σύστημα ασφαλείας είναι το Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων που συμβάλλει στην αποφυγή δευτερογενών συγκρούσεων σε περίπτωση ατυχήματος, επενεργώντας στα φρένα του αυτοκινήτου μετά από ατύχημα.


Το προηγούμενο Leon FR ήταν η ιδανική λύση για όσους ήθελαν σπορ αίσθηση και αποτελεσματικό- τητα χωρίς να είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν την καθημερινή ευχρηστία για χάρη του πιο σκληροπυρηνικού χαρακτήρα του Cupra. Μάλιστα στα τότε δεδομένα το 2λίτρο μοτέρ δεν αποτελούσε πρόβλημα. Σήμερα, το αντίστοιχο μοντέλο στη γκάμα του νέου Leon κατέβηκε στα 1,8 λίτρα, που και πάλι όμως δεν βολεύονται άνετα στην πολυτάραχη ελληνική αγορά. Η απόφαση της Seat λοιπόν να προσφέρει τις σπορ αρετές FR σε χαμηλότερα στρώματα κυβισμού και πιο συγκεκριμένα στα 1.400 cc με τις τούρμπο ευλογίες της τεχνολογίας TSI, είναι πέρα για πέρα λογική, ειδικά στην τρίθυρη έκδοση SC που για πρώτη φορά προσφέρεται στο Leon. Έχει νόημα όμως η έκδοση FR 1.4 των 122 ίππων, όταν με λίγες εκατοντάδες ευρώ παραπάνω αγοράζεις FR με τον 140άρη TSI;

 

Leon με ολίγη από κουπέ

Αφήνουμε για λίγο στην άκρη τον αρχικό μας προβληματισμό και καταπιανόμαστε με το νέο, τρίθυρο αμάξωμα. Τα αρχικά SC είναι γνωστά από το Ibiza και πηγάζουν από τις λέξεις Sports Coupe, έννοιες που αμφότερες συναντιούνται στην αισθητική του Leon SC. Στο εμπρός μέρος διατηρούνται οι αιχμηρές γραμμές του 5θυρου μοντέλου με μικρές αλλαγές που τονίζουν τον πιο σπορ χαρακτήρα, οι οποίες συνεχίζονται μέχρι πίσω και σε συνδυασμό νε τις μεγάλες πόρτες, τα μυώδη φτερά και το έντονα κεκλιμένο πίσω τζάμι δίνουν μια "κουπεδίζουσα" πινελιά στο συνολικό σχήμα.

Οι μεγάλες πόρτες δεν ωφελούν μόνο τη σχεδίαση αλλά προσφέρουν και στην πρακτικότητα. Αφήνουν μεγάλο άνοιγμα και σε συνδυασμό με τα εμπρός καθίσματα, που με την αναδίπλωση της πλάτης τους σύρονται αυτόματα προς τα εμπρός (χωρίς να χάνουν τη ρύθμιση τους), εξασφαλίζουν άνετη πρόσβαση στις πίσω θέσεις. Εκεί, δύο ενήλικες απολαμβάνουν πλούσια ευρυχωρία ακόμη και για τα γόνατά τους, παρά το κοντύτερο κατά 35 mm μεταξόνιο σε σχέση με το 5θυρο Leon. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για έναν τρίτο, λόγω κυρίως του ιδιαίτερα ογκώδους κεντρικού τούνελ στο πάτωμα. Εμπρός συναντάμε το εργονομικό και καλοφτιαγμένο ταμπλό του 5θυρου Leon, το οποίο θα μπορούσε να είναι πιο μοντέρνο σε διάκοσμο. Από εκεί και πέρα, το πορτμπαγκάζ είναι ίδιο με της πεντάθυρης έκδοσης και δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα ούτε με την χωρητικότητα (380 λίτρα) ούτε με την πρακτικότητά του. Στα “συν” η αποτελεσματική ηχομόνωση, οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας με στάνταρ 7 αερόσακους και ESC, η ορατότητα (καλή εμπρός και ικανοποιητική προς τα πίσω) και η άψογη θέση οδήγησης με σωστή στήριξη του σώματος και πολλές δυνατότητες ρύθμισης.

 

Μικρός αλλά λέων

Ροπάτος από χαμηλά, πρόθυμος σε όλη την κλίμακα των στροφών (χάρη και στο εξαιρετικό 6άρι κιβώτιο) και πολιτισμένος σε λειτουργία, ο 1.4 των 122 ίππων αποτελεί για πολλούς την ιδανική επιλογή στη γκάμα των μικρών TSI, συνδυάζοντας επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Χαρίσματα που επιδεικνύει και στην περίπτωση μας, όντας ικανός από τη μία να επιταχύνει το SC από στάση στα 100 km/h σε 9,3 sec και μέχρι την τελική των 202 km/h, από την άλλη να το κινεί με λογικές ταχύτητες χωρίς να ξεπερνά τα 7,5 lt αμόλυβδης ανά 100 km, χάρη και στο στάνταρ Start & Stop! Αν μάλιστα το επιδιώξεις, οδηγώντας με τη φόρα και όχι αργά, μπορείς εύκολα να δεις τιμές ακόμη και κάτω από τα 6,5 lt/100 km, όχι πολύ μακριά δηλαδή από τα 5,2 που ανακοινώνει η Seat.

Και εδώ ερχόμαστε στο ερώτημα που θέσαμε στον πρόλογο. Γιατί να επιλέξεις τη συγκεκριμένη έκδοση όταν υπάρχει SC FR με τον ισχυρότερο 1.4 TSI των 140 ίππων και με λογική διαφορά στην τιμή; Όταν μάλιστα οι επιδόσεις είναι ακόμη καλύτερες (0-100 km/h σε 8,2 sec και τελική 211 km/h) χωρίς να αλλάζει η μέση εργοστασιακή κατανάλωση (5,2 lt/100 km).

Την απάντηση δίνει εν μέρει το πλαίσιο. Τόσο καλοζυγισμένο και στιβαρό που συνδυάζει εξαιρετικό κράτημα σε κάθε είδους δρόμο, απολαυστική αίσθηση στην οδήγηση και την πρέπουσα άνεση για μικρομεσαίο σπορ μοντέλο. Τα εύσημα ανήκουν στην ανάρτηση: σφικτή εκεί που πρέπει, ενδοτική όπου χρειάζεται, δίνει τόσο ευχάριστη και αποτελεσματική οδική συμπεριφορά που δεν χρειάζεσαι περισσότερη δύναμη για να κινηθείς γρήγορα. Το μπροστινό ακολουθεί με ακρίβεια την τροχιά που χαράζεις με το καλό τιμόνι και το πρόθυμο πίσω μέρος ακολουθεί συμμετέχοντας όσο του επιτρέπει το ESC, με τον ημιάκαμπτο άξονα να αντιδρά απότομα μόνο στις συνεχείς εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρίς όμως ποτέ να διαταράσσει την ουσία. Μπορείς μάλιστα να επιλέξεις το στυλ που θα κινηθείς μέσω του Seat Drive Profile: από Normal και Eco για έμφαση στην οικονομία καυσίμου, μέχρι Sport ή ακόμη και Individual για να ρυθμίσεις μόνος σου κάποιες παραμέτρους, όπως π.χ. το ESC. Όχι βέβαια πως το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιείται, απλώς μπορείς να βγάλεις εκτός την αντισπίν πτυχή του. Σύμμαχοί σου σε κάθε περίπτωση είναι τα δυνατά και με καλή αίσθηση φρένα. Μη σε παρασύρει ωστόσο το λογότυπο FR, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι περισσότερο κοντά στα πρότυπα των VW Golf και Audi A3 παρά στις σκληρές αναρτήσεις των προηγούμενων Leon FR (βάζουμε πάντως στοίχημα πως το 1.800άρι FR θα είναι αρκετά πιο σφικτό). 

Κλείνοντας και απαντώντας στο ερώτημα “FR 122 PS ή FR 140 PS”, η απάντηση είναι όσο απλή γίνεται: αν σε ενδιαφέρει η ουσία, απολαμβάνεις σπορ χαρακτήρα και επιδόσεις με τον μικρό 1.4 TSI και τσεπώνεις την όχι και τόσο ευκαταφρόνητη διαφορά στην τιμή. Αν πάλι η ταμπέλα FR πρέπει για σένα να συνοδεύεται από νούμερα επιδόσεων που βγάζουν μάτια, τότε πήγαινε για την έκδοση των 140 ίππων δίχως δεύτερη σκέψη. Σε κάθε περίπτωση, να ξέρεις ότι θα βγεις κερδισμένος.

Διάβασε επίσης τη δοκιμή του πεντάθυρου Seat Leon 1.2 TSI 105 PS

φωτογραφίες: Γιάννης Λημναίος
Seat-Leon-SC-FR-TEST

συμπέρασμα

Ο δυναμικός χαρακτήρας του μικρομεσαίου Seat αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο όταν δίπλα στο Leon κολλήσεις τα αρκτικόλεξα SC και FR. Ακόμη και στην έκδοση των 122 ίππων πρόκειται για ένα εξαιρετικό πακέτο που τεκμηριώνει σε επιδόσεις και οδηγική αίσθηση τις προσδοκίες που δημιουργούν οι παραπάνω όροι. Δεν είναι το hot hatch - προσιτή εναλλακτική στο Cupra, αλλά ο ιδανικός συνδυασμός ανάρτησης-αμαξώματος-κινητήρα για τον συνειδητοποιημένο που αναζητά ήπιο σπορ χαρακτήρα ουσίας.

VIDEOS

Νέο SEAT Leon SC

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...