VW Golf GTI DSG 220 PS

Σταθερή αξία στον κόσμο των sport hatcsback, το νέο Golf GTI ήρθε για την επιτυχία

  • -
  • -
Ισχύς220 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,5 sec
Μέση κατανάλωση6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2148 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 7η γενιά Golf GTI δομημένη στην κλασική συνταγή που χωρίς να κραυγάζει και προκαλεί, διαπρέπει σε επιδόσεις, σπορ αποτελεσματικότητα και ευκολία χρήσης.

Αν ψάξει κανείς για το πρώτο GTI στην ιστορία των σπορ χάτσμπακ, θα διαπιστώσει ότι ήταν συνδεδεμένο με το όνομα Golf. Μια κολόνια που ξεκίνησε το 1976, πέρασε από γενιά σε γενιά και κατάφερε δικαίως να διατηρεί το άρωμά της. Σήμερα η 7η γενιά του 2013 δεν είναι εδώ σαν βελτίωση της 6ης, αλλά ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Φυσικά όπως και σε κάθε Golf, ομοίως και στις εκδόσεις GTI, η μετάβαση από γενιά σε γενιά γίνεται ομαλά, απαλά και διακριτικά σε βαθμό που υποπτεύεσαι ότι πρόκειται για νέο, χωρίς κάτι να κάνει μπαμ με το καλημέρα. Μια ακόμα από τις κλασικές επιτυχίες της Volkswagen που χρόνια τώρα καταφέρνει χωρίς ταρατατζούμ να προσφέρει το ιδανικό sport hatchback που παραδοσιακά γοητεύει τους εραστές της οδήγησης και αναστατώνει την γρήγορη γειτονιά.

 

Μονοπάτι GTI

Είναι προφανές λοιπόν ότι πατάει στην φρέσκια γενιά και την πλατφόρμα MQB με όλα τα χαρακτηριστικά που την συνοδεύουν και  σχεδιαστικά η κεντρική ιδέα είναι Golf με σπορ διακριτικότητα. Τίποτα κραυγαλέο και υπερβολικό με τις λεπτομέρειες που φωτογραφίζουν την έκδοση να εστιάζονται στα αμυδρά φουσκωμένα φτερά που γεμίζουν με τροχούς κράματος 17’’, στην κυψελωτή μάσκα και αεραγωγό, στον τροποποιημένο επιθετικό προφυλακτήρα που περιλαμβάνει σπόιλερ αλλά και βράγχια στις άκρες που ενσωματώνουν προβολείς ομίχλης. Μια λεπτή κόκκινη γραμμή, χαρακτηριστική στα GTI, τώρα όχι μόνο απλά ταξιδεύει σε όλη την μάσκα, αλλά εισβάλει και στα φανάρια για να μην υπάρχει δικαιολογία ότι δεν θα γίνει αναγνωρίσιμο, ενώ τα διακριτικά λογότυπα υπάρχουν τόσο στην μάσκα, όσο στα φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Πίσω, τα σκουρόχρωμα φώτα τεχνολογίας LED, ο τροποποιημένος προφυλακτήρας και οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων φωτογραφίζουν το GTI από τις απλές εκδόσεις, ενώ εισβάλλοντας στο εσωτερικό του κόσμο εισπράττεις φυσικά συνολική ποιότητα, πληθωρικό συνολικό εξοπλισμό και τον κλασικό διάκοσμο GTI. Καρό επενδύσεις στα μπάκετ, επιλογέα που θυμίζει μπαλάκι του Golf (τουλάχιστον στην manual έκδοση και όχι στην DSG της δοκιμής), κόκκινες ραφές σε τιμόνι, καθίσματα και επενδύσεις στοιχεία που αποτελούν μέρος του νοσταλγικού παρελθόν και κάνουν ακόμα πιο γοητευτική την σπορ αισθητική του σαλονιού. Η χωροταξική επιτυχία παραμένει ανάλογη του μοντέλου και οι επιβάτες δεν θα νιώσουν ασφυκτικά από το σπορ δεδομένα της καμπίνας. Κάθε άλλο μάλιστα, θα αναγνωρίσουν τον λειτουργικά πρακτικό χώρο για τους ίδιους και τα μικροπράγματα της καθημερινότητάς τους, ενώ και ο χώρος αποσκευών ακολουθεί την φιλοσοφία των απλών μοντέλων διατηρώντας τα 380 lt διαθέσιμα για μεταφορές.

 

Μελωδία GTI 

Κάτω από το καπό «κελαηδάει» ένας ολοκληρωτικά νέος δίλιτρος TSI που κερδίζει με το σπαθί του τις προδιαγραφές euro6. Η βελτίωση στην κατανάλωση φτάνει έως και 14% με DSG (7,2 έως 14,5 lt/100 km στην δοκιμή), ενώ στις προδιαγραφές του σημειώστε εκτός από τους 220 ίππους και μια εντυπωσιακή αύξηση της ροπής στα 350 Nm. Το hardware κομμάτι του κινητήρα έχει υποστεί γενναία δίαιτα ενώ τώρα συναντάμε μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων(εξαγωγής), νέα κεφαλή που ενσωματώνει την πολλαπλή εξαγωγής καθώς και άμεσο ή έμμεσο ψεκασμό για τις στιγμές που ενδείκνυται. Στο τεχνολογικό πακέτο συνυπολογίστε την νέα κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος με 2,1 στροφές, το Driving Profile Selector με τις 5 επιλογές ανάλογα με  την οδηγική διάθεση, το XDS+ και Torque Vectoring που περιορίζει την υποστροφή, το ESC δυο σταδίων και όλο το ηλεκτρονικό ρεπερτόριο που συναντά κανείς σε ένα Golf. Στην πράξη και με το τιμόνι στα χέρια, το 42 κιλά ελαφρύτερο από το προγενέστερο GTI κάνει παπάδες! Όχι σε επίπεδο θεάματος αν είσαι από αυτούς που αναζητούν ακραίες γωνίες, γιατί ακόμα και με το ESC Sport προσφέρει ουσία και ταχύτητα και το περισσότερο που θα νιώσεις είναι ένα στιγμιαίο βοηθητικό γλίστρημα με τα τέσσερα. Η υποστροφή είναι άγνωστη έννοια και η ροπή περνάει μεγαλοπρεπώς στην άσφαλτο επιβεβαιώνοντας τις επιδόσεις. Οι ταχύτητες στο 6άρι DSG αλλάζουν με μαεστρία, συνοδεία με τον γνωστό πωρωτικό ηχητικό ξερόβηχα του κινητήρα στις αλλαγές και την ίδια στιγμή το ταχύμετρο μπορεί να σε τρομάξει, το GTI όμως όχι. Διαχειρίζεται ευθείες και στροφές με χαρακτηριστική ευκολία, ακόμα και όταν η ταχύτητα σαν νούμερο δείχνει τρομακτική. Κι όμως το GTI αρνείται τα γλιστρήματα διαρκείας, έχει βιδωμένους τους τροχούς στην άσφαλτο και προσφέρει σιγουριά, ευθυβολία και ακλόνητη αίσθηση στα αισθητήρια όργανα του οδηγού. Τα φρένα διαχειρίζονται την ταχύτητα, η ανάρτηση διαβάζει επιμελώς και το γρήγορο και άμεσο τιμόνι καθοδηγεί το σημάδι. Ο τρόπος που κονταίνει ευθείες και ροκανίζει στροφές, σε προκαλεί να ορμάς συνεχώς σε απαιτητικές διαδρομές πλασμένες για γρήγορη και απαιτητική οδήγηση. Ταυτόχρονα, άνεση και ποιότητα κύλισης κερδίζουν καλά σχόλια για σπορ αυτοκίνητο. Οι ανύπαρκτες κλίσεις και η ακρίβεια στο πάτημα φορτώνουν την εμπιστοσύνη, ενώ η ορχηστρική λειτουργία των ηλεκτρονικών προσφέρουν πρόσφυση, ουσία και ασφάλεια σε ένα αυτοκίνητο με 220 μπροστοκίνητους ίππους που επιταχύνει σε 6.5’’ τα 100 km/h και φτάνει έως τα 244 km/h. Ακόμα λοιπόν και αν σε χαλάνε κάποια πράγματα, όπως το ηλεκτρονικό χειρόφρενο σε σπορ αυτοκίνητο και το υπερπροστατευτικό ESC ακόμα και στην επιθετική του ρύθμιση, το φαινόμενο GTI παραμένει σταθερή αξία.


με τη ματιά του Τσιγκρή

Ανακαλύπτει πρόσφυση σε στιγμές που δεν περιμένεις, τα φρένα διαχειρίζονται την ταχύτητα, η ανάρτηση διαβάζει επιμελώς και παράλληλα φροντίζει να μην ταλαιπωρεί, ενώ το γρήγορο και άμεσο τιμόνι καθοδηγεί το σημάδι. Στρίβεις όπως έρχεσαι, αρκεί να σημαδεύεις σωστά και να μην έχεις δει πριν το ταχύμετρο, γιατί τα χιλιόμετρα που διαβάζουν τα μάτια σου είναι πολλά! Το GTI γραπώνει την άσφαλτο και βάζει στόχο την ιδανική γραμμή με συμμάχους το σωστό στήσιμο και τα έξυπνα ηλεκτρονικά του. Ok, δεν είναι το αυτοκίνητο που υποστηρίζει την οδήγηση με παραδοσιακές αγωνιστικές γωνίες, ούτε αναζητά ήρωες να το δαμάσουν, αλλά εκφράζει την σύγχρονη τάση που πρεσβεύει την οδήγηση με γραμμές και την ουσία της ταχύτητας. Χρειάζονται και αυτά και τα αναζητούν περισσότεροι…

γλυκά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Ήχος
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κομψό σαλόνι
  • Ποιοτική ανάρτηση
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Ηλεκτρονικό χειρόφρενο
  • Υπερπροστατευτικό ΕSC
απόψεις

Πολυσυλλεκτικό στο δρόμο το νέο VW Golf GTI χρησιμοποιεί το κύμα τεχνολογίας της εποχής για να συνδέσει ιδανικά το παρελθόν με το μέλλον. Αποτελεσματικό υπό πίεση, cool στην καθημερινή οδήγηση και διακριτικό σε εμφάνιση. «Γαλαντόμο» εν κινήσει, μεταμορφώνει κάθε είδους οδηγό και δίνει μπόλικους πόντους χαράς και ευκολίας οδήγησης. Μοναδικό αγκάθι η τιμή, που στις εκδόσεις με το καταξιωμένο DSG σκαρφαλώνει σε υψηλά επίπεδα.

Δημήτρης Παππάς

go shopping

Το νέο GTI όπως είναι φυσικό και προφανές και από τις φωτογραφίες προσφέρεται σε 3θυρη και 5θυρη έκδοση, με την δεύτερη να επιβαρύνει κατά € 1.100 την τελική τιμή. Σε επίπεδο εξοπλισμού η λίστα περιλαμβάνει ένα επαναλαμβανόμενο standard δείγμα της πληρότητας σε ασφάλεια, ανέσεις και σύγχρονα ηλεκτρονικά εφόδια της εποχής. Με έξτρα χρέωση € 2.300 μπορείς να απολαμβάνεις το GTI με τις ευλογίες του DSG και των paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ εκτός από την «απλή» GTI της δοκιμής, η Volkswagen προσφέρει την έκδοση με το επιπλέον συνοδευτικό Performance. Αυτή, εκτός από 10 επιπλέον ίππους στην απόδοση, ξεχωρίζει στην ουσία για το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό και τους μεγαλύτερους γύρω γύρω δίσκους (με τους πίσω αεριζόμενους), ενώ στην όψη περιορίζεται μόνο στο αποτύπωμα GTI πάνω στις εμπρός δαγκάνες. Για Performance στιγμές υπολογίστε € 1.300 παραπάνω!

συμπέρασμα
Η 7η και πιο πρόσφατη version GTI είναι απολαυστικά δημιουργική για να καλοβλέπει ξανά θρόνο. Παραδοσιακά συγκρατημένη σε εμφάνιση αλλά πρωτόγνωρα ουσιαστική, δεν μπορείς να μην της βγάλεις το καπέλο ακόμα και αν είσαι παραδοσιακός στο θέμα σπορ αυτοκίνητο. Ακόμα και αν ψάχνεις κάτι ωμό σε αίσθηση και ιδιότροπα σπορ σε συμπεριφορά, η βόλτα με το Golf GTI θα σε βάλει σε σκέψεις. Ταχύτατο και εύστοχο, με αποτελεσματικότητα για σεμινάριο και με δυνατότητες πολύ παραπάνω από αυτές που ζητά ο χαρακτηρισμένος γρήγορος πελάτης της κατηγορίας. Αν εστιάσεις λοιπόν στην ουσία και στην συνολική προσφορά, τότε το GTI σε κερδίζει.

VW Golf GTI MK7 GOCAR TEST DRIVE

Golf GTI - Geneva Motor Show Film

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...