Ford Fiesta 2013: Το οδηγούμε στην Ελλάδα

Σημαντική βελτίωση σε μοτέρ, ανάρτηση και τιμόνι

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Ford Fiesta άλλαξε ριζικά, κυρίως σε μηχανικά μέρη, προσφέροντας ανώτερη οδηγική αίσθηση και επιδόσεις.

γλυκά
  • Κινητήρες EcoBoost
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι
  • Συστήματα ασφαλείας (σχεδόν όλα στάνταρ)
ξυνά
  • Θόρυβος από τον κινητήρα διαπερνά την ηχομόνωση, κυρίως στην έκδοση των 80 ίππων

Συνήθως στα facelift επικρατεί η λογική “μάσκα-φώτα-φύγαμε” και παρότι τα τεράστια press kit αναφέρουν τις περισσότερες φορές αλλαγές σε ανάρτηση, υλικά κλπ, τελικά η ουσιαστική ανανέωση επικεντρώνεται στην εμφάνιση. Μια από τα ίδια περίμενα και για το Fiesta, το οποίο σε καμιά περίπτωση δεν υστερούσε σε ποιότητα, χώρους ή οδική συμπεριφορά. Άλλωστε, το νέο “μούτρο” με την τεράστια μάσκα και ο 1.000άρης EcoBoost αρκούσαν για να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον για το supermini της Ford. Έτσι νόμιζα, μέχρι που το οδήγησα σε αττικές διαδρομές, στα πλαίσια της επίσημης παρουσίασης που πραγματοποίησε η Ford Motor Ελλας.

 

Βελτίωση παντού

Είναι γνωστή η εμμονή των μηχανικών της Ford με την οδηγική απόλαυση. Έπρεπε λοιπόν να περιμένω πως θα προσπαθούσαν να τελειοποιήσουν το ήδη πολύ καλό πλαίσιο του Fiesta. Ομολογώ πως οι αλλαγές σε ανάρτηση και τιμόνι με εντυπωσίασαν, περισσότερο ακόμη και από τον “άπαιχτο” 1.0 EcoBoost! Το τιμόνι έχει αποκτήσει ανώτερη αίσθηση, καλύτερο ζύγισμα και μεγαλύτερη αμεσότητα, πλησιάζοντας (αν όχι φτάνοντας) την κορυφή, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανάρτηση που συμβιβάζει τα ασυμβίβαστα: οι νέες ρυθμίσεις την έκαναν πιο σφικτή, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ την ίδια στιγμή η ποιότητα κύλισης θυμίζει το κορυφαίο Focus. Γενικά, η οδήγηση του Fiesta προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ευχαρίστηση και περισσότερη άνεση από πριν. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι το Fiesta, οδηγικά, χτυπάει κορυφή με μόνο ουσιαστικό αντίπαλο το νέο Renault Clio.

Εσωτερικά, οι αλλαγές αφορούν περισσότερο τον εξοπλισμό, με την προσθήκη έξυπνων συστημάτων όπως τα MyKey και SYNC. Στάνταρ σε κάθε έκδοση είναι όλες οι κλασικές ανέσεις, το ESP και οι 7 αερόσακοι (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής και γονάτων οδηγού), ενώ προαιρετικά μπορείς να επιλέξεις σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, Active City Stop κ.α. Κατά τα λοιπά, χώροι και ποιότητα παραμένουν σε υψηλό επίπεδο για την κατηγορία, συνεχίζοντας να αποτελούν όπλα στη φαρέτρα του Fiesta.

 

Δώσε γκάζι στο λαό

Οι μεγαλύτερες αλλαγές κρύβονται κάτω από το καπό. Σχεδόν όλη η γκάμα κινητήρων άλλαξε, έχοντας πια ως βάση το 3κυλινδρο μοτέρ βενζίνης των 1.000 κυβικών (999 για την ακρίβεια), σε τρεις εκδόσεις απόδοσης, τις οποίες είχα την ευκαιρία να οδηγήσω. Υπάρχει βέβαια και ο 1.6 diesel των 95 ίππων, αλλά νομίζω πως σε αυτή την κατηγορία, όταν έχεις τόσο καλό βενζινοκινητήρα χαμηλού κυβισμού που συνδυάζει υψηλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, νομίζω δεν έχει νόημα η επιλογή της ακριβότερης πετρελαιοκίνητης έκδοσης.

Στη βασική έκδοση λοιπόν έχουμε μια νέα εκδοχή του μικρού EcoBoost, χωρίς turbo και με ισχύ 80 ίππων. Στη μικρή διαδρομή που έκανα μαζί του, έδειξε θετικά σημάδια τραβώντας καλά από χαμηλά και έχοντας νεύρο ψηλά, δεδομένων πάντα των αναλογιών. Για την πόλη είναι επαρκέστατος, στο ταξίδι όμως πρέπει να εξαντλείς τις στροφές του κινητήρα για να διατηρήσεις σβέλτο ρυθμό. Ευτυχώς το καλό κιβώτιο σε βοηθά νε εξαντλήσεις τις δυνατότητές του.

Οι άλλες δύο επιλογές βασίζονται στον τουρμπάτο 1.0 EcoBoost, με την ισχυρότερη από αυτές να αποδίδει 125 ίππους – ο γνωστός κινητήρας που έχουμε δει στα B-MAX και Focus. Ο 125άρης κινεί και το Fiesta Sport που, εκτός των άλλων, διαθέτει και σπορ ανάρτηση. Στην πράξη, η κορυφαία έκδοση ισχύος του Fiesta επιταχύνει σβέλτα και γραμμικά από χαμηλά, εντυπωσιάζοντας με την ποιοτική του λειτουργία. Περίμενα ωστόσο μεγαλύτερη διαφορά σε απόκριση και δύναμη από την έκδοση των 100 ίππων. Δεδομένου πάντως πως το Fiesta που οδήγησα με αυτό το μοτέρ ήταν άστρωτο, τηρώ τις επιφυλάξεις μου έως ότου πραγματοποιήσουμε αναλυτική δοκιμή.

Άφησα το καλύτερο Fiesta για το τέλος. Μιλώ φυσικά για την έκδοση 1.0 EcoBoost των 100 ίππων που ξεχωρίζει όχι μόνο στη γκάμα του μοντέλου, αλλά και στην κατηγορία των supermini. Η δύναμη είναι πανταχού παρούσα, επιταχύνοντας το Fiesta με νεύρο χωρίς υψηλό τίμημα σε βενζίνη. Συνυπολογίζοντας το βελτιωμένο πακέτο ανάρτηση-τιμόνι, το 100άρι Fiesta συνδυάζει ασφάλεια και άνεση με οδηγική απόλαυση που ελάχιστα supermini προσφέρουν σήμερα.

 

Μείνε συντονισμένος για τις αναλυτικές δοκιμές του νέου Ford Fiesta που θα ακολουθήσουν μέσα στον Φλεβάρη.

Δες τις τιμές, τον εξοπλισμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων:

Ford Fiesta 3θυρο

Ford Fiesta 5θυρο

 

Διάβασε τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από το νέο Fiesta στη Ρώμη


Ford-Fiesta-Test-Drive-2013

συμπέρασμα

Ένα πραγματικά εξαιρετικό αυτοκίνητο, μετά τις ουσιαστικές βελτιώσεις σε κινητήρες, ανάρτηση και τιμόνι. Κορυφαίο σε οδηγική αίσθηση και ποιότητα κύλισης, με καινοτόμο για την κατηγορία τεχνολογία ασφάλειας και με χώρους – ποιότητα που κυμαίνονται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Καλύτερη επιλογή ο 1.000άρης EcoBoost των 100 ίππων.

Ford Fiesta - first drive ROME I

Ford Fiesta - first drive ROME II

Ιστορία του Ford Fiesta

Ford Fiesta MyKey

Ford-Sync-2011-Fiesta

Active City Stop για Ford Fiesta

Jessie Ware\'s 24 hours με το νέο Ford Fiesta

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
87
GOCAR Magazine #87

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...