Mitsubishi i-MiEV

Ο ιδανικός ηλεκτρικός σύντροφος για την πόλη

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η Mitsubishi ξεκίνησε το 2009 τη διάθεση στην ιαπωνική αγορά του i-MiEV, του πρώτου κανονικού ηλεκτρικού οχήματος μαζικής παραγωγής στον κόσμο που βασιζόταν στο βενζινοκίνητο “i”. Το i-MiEV ευρωπαϊκών προδιαγραφών έκανε ντεμπούτο τον Οκτώβριο του 2010, ενώ το 2011 η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε το i-MiEV προδιαγραφών Β. Αμερικής, όπου κέρδισε τον τίτλο του πιο green μοντέλου για το 2012.

γλυκά
  • Απόδοση
  • Αυτονομία
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Ευρυχωρία καμπίνας
ξυνά
  • Λιτό εσωτερικό

Συνεχή σταμάτα-ξεκίνα, αναμονή στα φανάρια, ψάξιμο για θέση παρκινγκ, 1η-2η, καμιά φορά 3η και πάλι νεκρά… η οδήγηση στην πόλη δεν είναι μόνο ταλαιπωρία για τους περισσότερους, είναι και ιδιαίτερα επιβλαβής για το περιβάλλον με τόσο καύσιμο που καίμε άσκοπα. Η ιδανική λύση, και μιλάω πάντα για την πόλη, είναι τα ηλεκτρικά οχήματα. Σε αντίθεση με τους περιορισμούς που θέτουν στα μακρινά ταξίδια οι μπαταρίες τους, που χρειάζονται κάθε 100-150 km επαναφόρτιση, οι αστικές μετακινήσεις μπορούν πολύ εύκολα να καλύπτονται με ένα αυτοκίνητο σαν το Mitsubishi i-MiEV. Και πολύ οικονομικά: οι μπαταρίες του φορτίζουν με κόστος λιγότερο από 1,5 ευρώ και αρκούν για αποστάσεις που φτάνουν ή ξεπερνούν τα 100 km! Όχι κι άσχημα αν υπολογίσεις ότι για να διανύσεις 100 km με ένα μικρό βενζινοκίνητο, θες τουλάχιστον 11 ευρώ (τιμές 04/2012)!

Αυτά σκεφτόμουν οδηγώντας το μικρό ηλεκτρικό της Mitsubishi στα πλαίσια της έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης 2012. Το ανανεωμένο μοντέλο που έκανε την πανευρωπαϊκή του πρεμιέρα στο Παρίσι το 2012 έχει ελάχιστες διαφορές από το Peugeot iOn που είχα οδηγήσει την ίδια χρονιά – το iOn όπως και το Citroen Zero βασίζονται στο i-MiEV. Η αίσθηση πίσω από το τιμόνι είναι γνώριμη, όχι λόγω της εμπειρίας με το iOn, αλλά επειδή το i-MiEV συμπεριφέρεται σαν ένα καλό βενζινοκίνητο μικρό. Είναι σβέλτο, ευέλικτο, άνετο και ευκολοδήγητο. Με τη διαφορά ότι δεν ακούς κινητήρα και δεν αλλάζεις ταχύτητες – μόνο γκάζι, φρένο και τιμόνι. Η ισχύς των 64 ίππων και η ροπή των 180 Nm, που είναι διαθέσιμη από το ρελαντί, επιταχύνουν το ηλεκτρικό Mitsubishi σαν δυνατό 1.000άρι, είτε ξεκινάς από φανάρι είτε προσπερνάς κάποιο “αργοκίνητο καράβι”. Η Mitsubishi κάνει λόγο για 0-100 km/h σε 15,9 sec, αλλά στην πραγματικότητα έχεις την αίσθηση πως το ηλεκτρικό i είναι πιο γρήγορο. Και μη σε παρασύρει το μικρό του μέγεθος: το βάρος ξεπερνά τα 1.100 κιλά!

 

Παιδί της πόλης – και της πρίζας

Βέβαια, το i-MiEV δεν ενδείκνυται για κόντρες στα φανάρια, αλλά για οικολογική/οικονομική μετακίνηση στην πόλη. Η οδήγησή του είναι εύκολη όσο και ευχάριστη. Σε αυτό συμβάλλουν οι μικρές διαστάσεις που του δίνουν τρομερή ευελιξία, η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο που… δεν είναι κιβώτιο. Εξηγούμαι: δεν υπάρχουν κανονικές σχέσεις και γρανάζια, αλλά ένας μειωτήρας στοφών και ένας επιλογέας σαν αυτόν που συναντάμε στα αυτόματα αυτοκίνητα. Μόνο που εδώ, εκτός από τις γνωστές επιλογές “D” για την κίνηση προς τα εμπρός και “R” για όπισθεν, υπάρχουν ακόμη η “Β” για αυξημένο φρενάρισμα στις κατηφόρες, άρα μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας και περισσότερη φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει και η “C” για πιο ελεύθερο ρολάρισμα στις ευθείες. Ειδικά το τελευταίο βολεύει σε κάποιες περιπτώσεις, αφού στο “D”, όταν αφήσεις το γκάζι, το ρολάρισμα δεν γίνεται με όση φόρα θα περίμενες αφού το σύστημα ανάκτησης ενέργειας σχεδόν φρενάρει το αυτοκίνητο.

Μια ακόμη θετική έκπληξη είναι η συμπεριφορά του ηλεκτρικού Mitsubishi στο δρόμο: άνετο στις ανωμαλίες, ταυτόχρονα πατάει καλά (έχει και στάνταρ ESP για τα δύσκολα) και το τιμόνι του ικανοποιεί σε αίσθηση. Σε ταχύτητες έως και 80 km/h, τίποτα δεν σου θυμίζει ότι μεγάλο μέρος του βάρους είναι στο πίσω μέρος και όχι κάτω από το καπό. Από εκεί και μέχρι την τελική των 130 km/h επιφυλάσσομαι, μιας και δεν είχα τη δυνατότητα για υψηλότερες ταχύτητες. Τα φρένα, που στο iOn (όπως και σε πολλά άλλα ηλεκτρικά που έχω οδηγήσει) έπιαναν κάπως απότομα, στο i-MiEV είναι πολύ δυνατά και έχουν καλή αίσθηση και προοδευτική λειτουργία – προφανώς το σύστημα πέδησης/ανάκτησης ενέργειας βελτιώθηκε από το 2010.

Κανένας προβληματισμός δεν υπάρχει για την παθητική ασφάλεια που προσφέρει το ηλεκτρικό της Mitsubishi. Άλλωστε, το i-MiEV (με στάνταρ 6 αερόσακους) έχει αποδείξει την αξία του στα crash test, τόσο του Euro NCAP (δες εδώ) όσο και της ADAC (κι εδώ). Εκτός από ασφαλές λοιπόν, το λιτό εσωτερικό χαρακτηρίζεται ακόμη για την προσεγμένη ποιότητα συναρμογής. Οι χώροι είναι μεγάλοι και θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενήλικες, ενώ η πλάτη του πίσω καθίσματος έχει ρυθμιζόμενη κλίση και αναδιπλώνεται για να μεγαλώσει το απλώς ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ. Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με μια εντυπωσιακά ευρύχωρη καμπίνα για μίνι μήκους μόλις 3,4 m.

Στην ευρυχωρία συμβάλλει η διάταξη των μηχανικών μερών. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται πίσω, παίρνοντας ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Για να φορτιστεί η μπαταρία στο 80% της χωρητικότητάς της αρκούν περίπου 30 λεπτά στην πρίζα με ταχυφορτιστή, ενώ η πλήρης φόρτιση διαρκεί 6 ώρες σε κοινή πρίζα 230 V και αρκεί κατά μέσο όρο για 150 km αυτονομίας, σύμφωνα με τη Mitsubishi. Η αυτονομία βέβαια, όπως και σε κάθε ηλεκτρικό ανεξαιρέτως, εξαρτάται από τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης. Για παράδειγμα, ο κλιματισμός χρησιμοποιεί περίπου το 20% της μπαταρίας, οπότε η μη χρήση του αυξάνει την αυτονομία. Ακόμη, στη Mitsubishi παραδέχτηκαν κάτι που άλλες εταιρείες αποφεύγουν να πουν: ότι η θερμοκρασία επηρεάζει σημαντικά την απόδοση της μπαταρίας. Για παράδειγμα, η αυτονομία τον χειμώνα πέφτει στα 80-90 km και το καλοκαίρι αυξάνει έως και τα 180. Κανένας προβληματισμός δεν υπάρχει για την αντοχή της μπαταρίας, μιας και η Mitsubishi παρέχει εγγύηση 5 ετών ή 150.000 km.

Για αναλυτικά τεχνικά στοιχεία, διάβασε το σχετικό μας άρθρο ΕΔΩ

συμπέρασμα

Σαν να οδηγείς ένα καλό μικρό για την πόλη, αλλά χωρίς να ρυπαίνεις, είτε με καυσαέρια είτε με θόρυβο. Το καλύτερο μικρό ηλεκτρικό που έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα (Μάρτιος 2012).

Mitsubishi IMiev

Mitsubishi iMiEV-Technical Functionality

Mitsubishi i-MiEV_What do the public think

Euro NCAP - Mitsubishi i-MiEV

Crash test ADAC su Mitsubishi i-MiEV

i-MiEV Crashtest des ADAC

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...