Ford Focus Electric

Αγάπη μου, έβαλα το Focus στην πρίζα

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ηλεκτρική έκδοση του Focus, που βασίζεται και παράγεται δίπλα στο κανονικό μοντέλο, με μικρές αλλαγές.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση - ποιότητα κύλισης
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Χώροι επιβατών
  • Εξοπλισμός-τεχνολογία
ξυνά
  • Πορτμπαγκάζ
  • Απόκριση πεντάλ φρένου και γκαζιού

Αν το δεις από μακριά στο δρόμο, θα το περάσεις για ένα κανονικό Focus. Θα παραξενευτείς βέβαια από τη μάσκα που φέρνει περισσότερο προς το ST. Μόνο όταν σε πλησιάσει αρκετά ώστε να καταλάβεις ότι δεν ακούς τίποτα θα αρχίσεις να αναρωτιέσαι περί τίνος πρόκειται ακριβώς. Βλέπεις, η Ford δεν ακολούθησε την τακτική της Nissan, η οποία εξέλιξε ένα ξεχωριστό μοντέλο για την είσοδό της στο χορό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε αντίθεση με το Leaf, το Focus Electric βασίζεται στο απλό Focus, με τη διαφορά πως τη θέση του κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει πάρει ένας ηλεκτροκινητήρας και στο πορτμπαγκάζ, κάτω από το μεγάλο κουτί, κρύβονται οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ισχύος 28kWh της LG. Ακόμη και στην καμπίνα όλα θυμίζουν Focus, από τη σχεδίαση και τα στοιχεία εξοπλισμού και ασφάλειας, μέχρι τους χώρους επιβατών και την πολυτελή ατμόσφαιρα. Ισχύει όμως το ίδιο και στην οδήγηση; Η πρώτη μου επαφή στα πλαίσια της έκθεσης αυτοκινήτου της Γενεύης 2012 μου έδωσε μονολεκτική απάντηση: ΝΑΙ.

Στο δρόμο λοιπόν, στη μικρή διαδρομή που έκανα, το Electric μου θύμισε έντονα Focus. Είναι καλοστημένο, ευχάριστο στην οδήγηση, εξαιρετικά άνετο και ραφιναρισμένο. Μόνη διαφορά, ο ήχος του κινητήρα που απλώς… απουσιάζει. Το αυτόματο κιβώτιο έχει επιλογές D για νορμάλ οδήγηση και L, όπου η ανάκτηση ενέργειας σε κατήφορο είναι μεγαλύτερη και σε ανηφοριές αυξάνει η ισχύς που φτάνει στους εμπρός τροχούς. Το τιμόνι προσφέρει μπόλικη πληροφόρηση και τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και πολλή δύναμη. Μόνη παρατήρηση η μικρή υστέρηση που έχουν από τη στιγμή που θα πατήσεις το πεντάλ μέχρι τη στιγμή που το αυτοκίνητο αρχίζει να επιβραδύνει. Αντίστοιχη υστέρηση υπάρχει και στην επιτάχυνση, συγκριτικά πάντα με άλλα ηλεκτρικά που έχω οδηγήσει, κάτι που όμως συνηθίζεται γρήγορα και δεν αποτελεί πρόβλημα στην οδήγηση. Συγκρινόμενο με το Leaf, πχ, το Focus δείχνει πιο αδρανές, πιο βαρύ, στον τρόπο που κινείται - και όχι που στρίβει - αλλά είναι λίγο πιο… αυτοκίνητο.

 

Το πρωί στη γύρα, το βράδυ στην πρίζα

Με μέση αυτονομία 160 km, το Focus Electric μπορεί να κάνει “μονοκοπανιά” ακόμη και κοντινά ταξίδια. Για την κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων, όπως και με κάθε άλλο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, απαιτείται προγραμματισμός στη διαδρομή για ενδιάμεση επαναφόρτιση. Οι μπαταρίες μπορούν να ταχυφορτιστούν σε 3 με 4 ώρες μέσω παροχής τάσης 240V. Καμία σημαντική παραχώρηση δεν υπάρχει στον τομέα των επιδόσεων, αφού η ισχύς των 132 PS και η ροπή των 245 Nm εξασφαλίζουν τελική ταχύτητα 136 km/h.

Ένα από τα καινούργια στοιχεία του ηλεκτρικού Focus είναι το σύστημα infotainment MyFord Touch. Πρόκειται για μια ευμεγέθη οθόνη αφής 4,2’’ που ενσωματώνει μια πλειάδα χρήσιμων λειτουργιών και ενδείξεων, όπως π.χ. για το ποσοστό φόρτισης των μπαταριών, την απόσταση από το κοντινότερο σημείο φόρτισης και τις οδηγίες (γραπτές και φωνητικές!) για οικονομική οδήγηση. Φυσικά, στην οθόνη προβάλλονται και πληροφορίες από τα υπόλοιπα υποσυστήματα, όπως το σύστημα πλοήγησης και ο υπολογιστής ταξιδίου.

Το ηλεκτρικό Focus διατίθεται ήδη σε επιλεγμένες αγορές της Β. Αμερικής, με τις ευρωπαϊκές πωλήσεις να είναι προγραμματισμένες για τα τέλη του 2012 με αρχές του 2013. Οι μικρές αλλαγές συγκριτικά με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του Focus έχουν ένα θετικό κι ένα αρνητικό. Το πρώτο είναι ότι έτσι η Ford μπορεί εύκολα να προσαρμόζει την παραγωγή ανάλογα με τις παραγγελίες που έχει. Το τίμημα είναι πως δεν έχει προβλεφθεί ειδικός χώρος για τις μπαταρίες, οπότε αυτές τοποθετούνται στο πορτμπαγκάζ κλέβοντας σημαντικό τμήμα του, έτσι κι αλλιώς, όχι ιδιαίτερα μεγάλου χώρου. Αυτός όμως είναι και ο μόνος συμβιβασμός που πρέπει να κάνεις για να οδηγείς ένα Focus με τα όλα του, χωρίς την ανάγκη - και το κόστος - των καυσίμων.

συμπέρασμα

Σαν να οδηγείς ένα υπερτροφοδοτούμενο αυτόματο Focus του οποίου έχουν φιμώσει το μοτέρ. Το Electric αποδεικνύει πως δεν χρειάζεται να εξελίξεις ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο για να μπεις στην αγορά των ηλεκτρικών. Μια σωστή βάση, όπως το Focus και η σωστή προσαρμογή ενός σωστά μελετημένου ηλεκτρικού συστήματος κίνησης αρκούν.

Ford Focus Electric Vehicle footage

Ford Focus Electric Info, Features and Technology Review

Ford Focus Electric - The Technology

Ford Electric Vehicle Education Animation

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...