Renault Twizy

Επαναπροσδιορισμός της αστικής αυτοκίνησης

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το διθέσιο μικρό ηλεκτρικό που κατά τη Renault αποτελεί την ιδανική λύση μετακίνησης στην πόλη.

γλυκά
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Μηδενικοί ρύποι
  • Ευελιξία στην κίνηση και το παρκάρισμα
  • Οδική συμπεριφορά
ξυνά
  • Αίσθηση φρένων

Μπορεί η Smart να έκανε μια μικρή επανάσταση στα αυτοκίνητα πόλης τη δεκαετία του ’90, θυσιάζοντας τις πίσω θέσεις στο βωμό του μικρού μεγέθους, η Renault όμως είναι αυτή που αλλάζει τελείως του κανόνες της αστικής μετακίνησης. Το ιδιόμορφο Twizy δεν θυμίζει ούτε αυτοκίνητο ούτε μοτοσυκλέτα, παρότι “παίζει” κάπου ανάμεσα. Με διαστάσεις που μόλις υπερβαίνουν αυτές ενός 3κυκλου σκούτερ, το χαριτωμένο γαλλικό μικρό προκαλεί χαμόγελα, είτε το παρατηρείς να κινείται στο δρόμο είτε είσαι αυτός που το οδηγεί. Το ομολογώ: είχα τεράστια αγωνία για να βρεθώ στο τιμόνι του, στα πλαίσια των test drives ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Σαλονιού της Γενεύης 2012.

Μόνο όταν το οδηγήσεις αντιλαμβάνεσαι πόσο έξυπνο concept είναι. Στο δρόμο σου αποκαλύπτει όλα τα καλά που περιμένεις να έχει, όπως ευελιξία, σπιρτάδα και ξεχωριστή οδηγική αίσθηση, σε μεγαλύτερο μάλιστα βαθμό, ενώ την ίδια στιγμή τα μειονεκτήματα που εικάζεις πως θα το συνοδεύουν απλώς απουσιάζουν. Εξηγούμαι: η ανάρτηση δεν κοπανάει όπως θα περίμενες, το κράτημα είναι καλό παρά τα στενά μετατρόχια, ο αέρας δεν σου χαλάει την κόμη και, αν τύχει να καθίσεις πίσω, δεν νιώθεις σαν παστή σαρδέλα σε κονσερβοκούτι. Σε αυτή την θέση, το μόνο σου πρόβλημα είναι πως τα γόνατά σου χτυπάνε στα πλαϊνά του εμπρός καθίσματος, κάτι που αντιμετωπίζεις απλά πιάνοντας την εμπρός πλάτη σε εκείνα ακριβώς τα σημεία, χρησιμοποιώντας έτσι τις χούφτες σου σαν… μαξιλαράκια.

Οδηγώντας το Twizy, απολαμβάνεις μια πραγματικά πρωτόγνωρη εμπειρία. Κάθεσαι στην ψηλή θέση οδήγησης, φοράς τη ζώνη ασφαλείας 4 σημείων, γυρίζεις το διακόπτη, απελευθερώνεις το “αλά pick-up” χειρόφρενο, πατάς το D στα αριστερά σου (το Ν είναι για τη νεκρά) και ξεχύνεσαι προς τον ορίζοντα, χωρίς θόρυβο, χωρίς ρύπους. Πατάς το γκάζι και ο μικρός ηλεκτροκινητήρας των 17 ίππων μαζεύει τα 450 κιλά του Twizy και τα πετάει εμπρός με ορμή. Σύμφωνα με τους Γάλλους, χρειάζονται μόλις 6 sec για την επιτάχυνση 0-70 km/h. Στις στροφές, αισθάνεσαι μεν πως οδηγείς ένα στενό μίνι αυτοκίνητο, αλλά στο ραντεβού με την υποστροφή φτάνεις πρώτος, πολύ νωρίς και περιμένεις αρκετά μέχρι αυτή να εμφανιστεί. Κρατάει καλά το μικρό, με το τιμόνι του να σου μεταφέρει μπόλικη πληροφορία. Άσε που τα 2,34 m μήκους και 1,23 m πλάτους το καθιστούν πραγματικό… μαμούνι. Η μόνη μου παρατήρηση αφορά τα φρένα, που έχουν περίεργη αίσθηση: το πεντάλ είναι αρκετά σκληρό και απαιτεί δύναμη για να φρενάρεις. Παρόλα αυτά, έχουν γραμμική απόδοση και δεν μπλοκάρουν εύκολα.

 

Για πόσο και με πόσο;

Η αυτονομία του Twizy με πλήρως φορτισμένη μπαταρία φτάνει τα 100 km και αρκεί για τις καθημερινές αστικές σου μετακινήσεις. Η φόρτιση μπορεί να γίνει σε κοινή ηλεκτρική παροχή 220V και διαρκεί μόλις 3,5 ώρες. Το μόνο κακό με τη μπαταρία είναι πως δεν συμπεριλαμβάνεται στην τιμή αγοράς. Όπως σε όλα τα ηλεκτρικά Renault, έτσι και στο Twizy υπάρχει μηνιαία χρέωση για τη μπαταρία, κάτι σαν leasing δηλαδή. ΟΚ, το ποσό των 50-70 ευρώ (ανάλογα τη χρήση) δεν είναι υπερβολικό, ενώ το ίδιο ισχύει και με την τιμή των 6.990 ευρώ (προ φόρων) που κοστίζει το αυτοκίνητο στις ευρωπαϊκές αγορές όπου διατίθεται ήδη. Βέβαια, η τιμή αυτή αφορά την μικρή έκδοση των 5 ίππων/ 45 km/h τελικής ταχύτητας. Για την δυνατή των 17 PS/ 75 km/h, υπολογίστε 700 ευρώ επιπλέον.

Όπως θα δεις και στις φωτογραφίες, το Twizy είναι διαθέσιμο είτε με, είτε χωρίς πόρτες, με τις δεύτερες να χρεώνονται φυσικά (590 ευρώ). Η ανοιχτή έκδοση έχει δύο μικρά πλευρικά αλεξηνέμια για να μη σε παίρνει ο άνεμος. Για παράθυρα βέβαια, ούτε λόγος, οπότε και στις δύο εκδόσεις, στη βροχή πρέπει να φοράς αδιάβροχο, εκτός αν θέλεις να πάρεις το ντουζάκι σου οδηγώντας.

συμπέρασμα

Θα μπορούσες να το πεις είτε αυτοκίνητο-μινιατούρα, είτε τετράτροχο megascooter. Και στις δύο περιπτώσεις θα πέσεις τόσο μέσα, όσο και έξω! Πέρα από τις θεωρίες πάντως, στην ουσία πρόκειται για μια έξυπνη πρόταση αστικής αυτοκίνησης που, εκτός από πρακτικότητα προσφέρει και μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης με μηδενικούς ρύπους.

Renault Twizy - Πρώτα test drive

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
77
GOCAR Magazine #77

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...