BMW Σειρά 3

On Air!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αναβαθμισμένη παντού, η νέα σειρά 3 φλερτάρει με τον τίτλο της καλύτερης 3άρας… ever!

Driving Experience Control

Τέσσερα προγράμματα λειτουργίας περιλαμβάνει το σύγχρονου μενού της νέας 3αρας. Το σύστημα διεύθυνσης, η απόκριση κινητήρα και γκαζίου και ο χαρακτήρας του πακέτου ευστάθειας DSC επερεάζονται από κάθε set-up λειτουργίας. Σε δεύτερη φάση, το σύστημα επεμβαίνει και στο Servotronic, το αυτόματο κιβώτιο και την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, σε περίπτωση που εξοπλίζουν το αυτοκίνητο. Ο εύχρηστος διακόπτης στα αριστερά του κιβωτίου σε περνά στα τέσσερα προγράμματα ECO PRO, Comfort, Sport και Sport+.

Πιο άμεσα σε λειτουργία τα προγράμματα Sport και Sport+, με το τελευταίο να υπόσχεται ένα λιγότερο παρεμβατικό πακέτο ηλεκτρονικών. Η λειτουργιά ECO PRO υπογραμμίζει και το green προφίλ του μοντέλου, βάζοντας τον οδηγό με τις κατάλληλες ενδείξεις σε ένα διαρκές μάθημα οικονομίας, ιδιαίτερα «υγιεινό» για την τσέπη του. Ενδεικτικά η μεθοδική χρήση του προγράμματος ECO PRO μπορεί να αποδώσει μέχρι και 20% πιο χαμηλή κατανάλωση.

Τέλος το μαγικό κουμπάκι απενεργοποίησης του DSC δεν λείπει από την 3άρα. Σε πρώτη φάση «κοιμίζει» το Traction Control (DTC), ενώ αν κρατήσεις παραταμένα το διακόπτη βγάζει εκτός και το σύστημα ευστάθειας. Οι Γερμανοί παρουσιάζουν τη λειτουργία με κλειστό το DSC σαν ένα ξεχωριστό mode σε ρυθμίσεις τιμονιού, απόκρισης κινητήρα-γκαζιού κ.τ.λ, στο οποίο τον οδηγό βοηθά μόνο η ηλεκτρονική λειτουργία περιορισμένης ολίσθησης του πίσω διαφορικού.
γλυκά
  • Κινητήρες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Σχεδίαση
ξυνά
  • Αναμονή για τις εκδόσεις βενζίνης 1.6 Turbo

Η ψυχή της γκάμας των  μοντέλων της BMW αποτυπώνεται με την σειρά 3 η οποία αποτελεί εμπορικά μοντέλο κλειδί για τους Βαυαρούς. Η νέα σειρά 3 κοιτά με την ίδια αποφασιστική ματιά τις αγορές Αμερικής, Ευρώπης και Κίνας. Η έκτη γενιά παρουσιάστηκε σε εορταστικό κλίμα πριν 1,5 μήνα στο Μόναχο. Στην Βαρκελώνη πήραμε το βάπτισμα πίσω από το τιμόνι της, οδηγώντας στο δρόμο αλλά και στην πίστα F1 της Καταλονίας τις εκδόσεις 320d και 328i.

Πολλά πρέπει να μάθετε για τη νέα σειρά 3, αλλά το ζουμί επικεντρώνεται στο ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό upgrade που το αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα μόλις χιλιόμετρα μαζί της.

 

Design tricks

Η προηγούμενη 3αρα γέμιζε με ενθουσιαμό το βλέμμα και αυτό έκανε μάλλον δύσκολα τα πράγματα για τους Γερμανούς, όσον αφορά τη νέα γενιά. Οι δυναμικές και κομψές γραμμές διατηρήθηκαν, οι διαστάσεις όμως μεγάλωσαν (αναλυτικά στην παρουσίαση του μοντέλου) και σήμερα απολαμβάνεις ένα ακόμα πιο σύγχρονο, καλοδουλεμένο και ενδιαφέρον σχήμα. Πιο καθαρές γραμμές και μια επιβλητική μάσκα στο εμπρός μέρος, εκπέμπουν πλέον την εταιρική ταυτότητα της BMW με τον ιδανικό συνδυασμό μοντέρνου και κλασσικού. Τρεις διαφορετικές στιλιστικές εκδόσεις Modern, Luxury και Sport που δεν εστιάζονται στον εξοπλισμό, αλλά η κάθε  διαμορφώνει τον ανάλογο χαρακτήρα και άρωμα από πλευράς αισθητικής εντός και εκτός. Στα προσεχώς για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και το πακέτο M-Sport από το καλοκαίρι του 2012.

Αν για μερικούς οι πρώτες σκέψεις γύρω από την εξωτερική εμφάνιση ακροβατούν, εσωτερικά ψηφίζεις χαλαρά ΝΑΙ. Κέρδος σε υλικά, φινίρισμα και ποιότητα κατασκευής, σε μια σχεδιαστική άποψη εμπνευσμένη από τις μεγαλύτερες αδελφές σειρές 5 και 7. Χωρίς ο οδηγός να χάνει τη θέση του στο επίκεντρο του εσωτερικού, οι συνεπιβάτες μοιάζουν να συμμετέχουν πλέον πιο ενεργά στο σαλόνι της νέας 3άρας. Κερδισμένοι σε χώρους οι επιβάτες, με τους πίσω να εκμεταλλεύονται πρωτίστως το bonus των διαστάσεων και κυρίως το αυξημένο μεταξόνιο, σε χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών έχει κερδίσει και αυτός 20 lt, φτάνοντας πλέον τα 480 lt. Θέση οδήγησης μελετημένη για επίθεση, χωρίς όμως να ενοχλεί τους εστιασμένους στην άνεση οδηγούς. Πυρήνας πληροφοριών των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, αλλά και των multimedia στοιχείων, η κεντρική οθόνη. Ανάλαφρη σχεδιαστικά, στέκει σαν μια «ξεπλωμένη» οθόνη tablet στην κορυφή του ταμπλό και μοιράζεται τη λογική αυτής της σειράς 1. Οι δυνατότητες του πακέτου συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας ConnectedDrive, όπως το πλήρως έγχρωμο Head-Up Display, η σύνδεση με facebook και twitter ή το Webradio, είναι στην διάθεση κάθε up to date με την τεχνολογία οδηγού.

 

Πoια turbo να διαλέξω;

Πρώτες σκέψεις πίσω από το τιμόνι της νέας σειράς 3, στην 320d των 184 ίππων. Μπαίνεις με άλλο ενδιαφέρον πλέον στην diesel, η οποία φορτωμένη με εξοπλισμό δεν παραλείπει να σε φέρει σε επαφή με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Συνεργασία υψηλού επιπέδου του συγκεκριμένου κιβωτίου με την καμπύλη ροπής των 380 Nm ροπής του diesel κινητήρα. Ο συνδυασμός ικανός για κυνήγι χαμηλών καταναλώσεων μέχρι την full attack οδήγηση σε κάθε «πικάντικο» τερέν που θα προκύψει. Αν εμπιστευτείς το πληθωρικό για diesel εύρος στροφών, έχεις επιλέξει την επιλογή Sport +, το κέφι είναι μάλλον εξασφαλισμένο. Οι όποιες δεύτερες σκέψεις προκύπτουν κυρίως, από τα εγκεφαλικά κύτταρα τα οποία έχουν καταγράψει την ύπαρξη της 328i με τον βενζινοκίνητο TwinPower των 245 ίππων.

Δεύτερη μέρα οπλισμένοι με την 328i, προσπαθείς να μεταφράσεις τις αριθμητικές λεπτομέρειες των τεχνικών χαρακτηριστικών σε αίσθηση. Η επίπεδη καμπύλη ροπής στα χαρτιά, μετουσιώνεται στην πράξη σε ένα δυνατό μεστό τράβηγμα μέχρι τις 5000 στροφές και μια ένεση δύναμης μέχρι τις 6500 rpm. Από περίπου τις 4000 παρά κάτι rpm ο ήχος παίρνει άλλο ενδιαφέρον, ενώ αν του ζητήσεις ανεβάζει ακούραστα μέχρι τις 6800 rpm, χωρίς οι τελευταίες 300-400 rpm να στηρίζουν σημαντικά την απόδοση. Παρών και εδώ το 8άρι αυτόματο με τα προαιρετικά paddles στο τιμόνι. Αν και η BMW διατηρεί την επιλογή του χειροκίνητου 6αριού, το νέο αυτόματο κιβώτιο βάζει τα δυνατά του για να πείσει κάθε αμετανόητο να απαλλαχτεί από το πεντάλ του συμπλέκτη. Σημαντικό στοιχείο το αναγκαίο για το κυνήγι των CO2 Start&Stop σύστημα, λειτουργεί εξαιρετικά εύστοχα.

 

Χορεύοντας με τους ίππους!

Αγκιστρώνεσαι στο κάθισμα της νέας 3αρας, με τα μεγαλύτερα μετατρόχια, την κατανομή 50:50 και την ελαφριά δίαιτα των 40 kg. Το Drive Experience Control μοιράζει παιχνίδι, οπότε επιλέγεις πρόγραμμα και πορεύεσαι. Στην λειτουργία Comfort χαλαρώνεις για ήρεμες μετακινήσεις και ξένοιαστο ταξίδι, με ποιότητα κύλισης και άνεση υψηλού επιπέδου. Το πρόγραμμα ECO PRO σου δίνει όλα τα βοηθήματα για να παλέψεις με το δείκτη καυσίμου και αποτελεί την πιο σοφή λύση μετακίνησης στις μέρες μας.

Ανεβάζοντας ρυθμό και απαιτήσεις Sport και Sport+ μάλλον επιβάλλονται από το νόμο. Στο σφιχτό στροφιλίκι στα πέριξ της Barca αλλά και στην πίστα, αποκαλύπτεις τον βασικό λόγο για να ζήσεις με μια νέα 3άρα. Τα δυνατά μοτέρ σβήνουν όποιο άλλοθι για να γκρινιάξεις με τις μη 6κύλινδρες παλαιότερες εκδόσεις. Σύστημα διεύθυνσης (ηλεκτρο-μηχανικό), πλαίσιο και ανάρτηση μιλούν αυθεντικά την γλώσσα μιας άρτιας οδηγικής μηχανής. Ζυγισμένη, απαλλαγμένη από προβληματικές αντιδράσεις και ισορροπία που δύσκολα μπορεί να διαταραχτεί. Προβλέψιμη και φιλική, δίνει περισσότερα στον οδηγό, προσφέροντας αίσθηση, αν και του έχει κλέψει κάποιες δικαιοδοσίες με τα  ηλεκτρονικά της. Δύσκολα όμως χάνει την fun to drive πλευρά της, ενώ με το DSC στο off και την πληθωρική ροπή που υπάρχει πλέον και στις 4κύλινδρες εκδόσεις, σε περνά σε μια πιο «κρυστάλλινη» σχέση μαζί της.

 

Αναλυτικά η παρουσίαση του της νέας σειράς 3 εδώ

 

Βασική τεχνικά χαρακτηριστικά

 

 

328i

320d

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.997

1.995

Ισχύς (PS)

245

184

Ροπή (Nm)

350

380

Κιβώτιο/κίνηση

χειρ. 6 ή αυτ. 8 σχέσεων/ Στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

0-100 km/h (sec)

5,9 (6,1)

7,5 (7,6)

Τελική ταχύτητα (km/h)

250

235

Kατανάλωση (lt/100 km)

6,4 (6,3)

4,5 (4,4)

Εκπομπές CO2 (g/km)

149 (147)

119  (117)

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος/ πλάτος/ ύψος (mm)

4.624/ 1.811/ 1.429

Πορτμπαγκάζ (lt)

480

 

συμπέρασμα

Αναλώνεσαι να βρεις ψεγάδια, οπότε το συμπέρασμα μοιάζει κυνήγι για να διαχειριστείς τον ενθουσιασμό σου. Στα ελληνικά δεδομένα πλέον, αναμονή για την πιο ενδιαφέρουσα –turbo- 316 όλων των εποχών από τον επόμενο Οκτώβρη. Μέχρι τότε, από το Φλεβάρη και μετά, για όσους μπορούν και θέλουν ένα πολυτελές saloon για καιρό, o 2,0 λίτρων diesel κινητήρας αποτελεί την οικονομοτεχνικά πιο εύστοχη επιλογή, χωρίς την συνοδεία από ενοχές και τύψεις. Για τους κεραυνοβόλα ερωτευμένους oι 328i και 320i δείχνουν το δρόμο… και διαμορφώνουν τον χαρακτήρα μιας ιδανικής σειράς 3. Οι λίγοι τρελοί και οικονομικά τολμηροί που διαβάζουν, ας πιάσουν την γκάμα από τα «αμαρτωλά» κυβικά και αν δαγκωθούν για λίγο… η νέα Μ σιγοβράζει…!

BMW 3 series Barcelona

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...