Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Audi Q3
Με δυναμικό design, κορυφαία τεχνολογία και βέβαια, αδιαμφισβήτητα premium χαρακτήρα, το compact SUV της Audi έφτασε στη χώρα μας με στόχο την κορυφή της κατηγορίας του.
- -
- -
Το Audi Q3 μετρά περίπου 15 χρόνια παρουσίας στην αγορά και μέσα στις δύο προηγούμενες γενιές του, κατάφερε να πετύχει πάνω από 2 εκατομμύρια πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Με βασικότερα όπλα του τις παραδοσιακές αξίες της μάρκας, δηλαδή την ποιότητα, την πλήρη γκάμα και τις τεχνολογίες, δεν άργησε να εξελιχθεί σε best-seller και βέβαια, να αποτελέσει ένα βασικό μοντέλο της στρατηγικής της Audi. Πλέον, έφτασε η στιγμή να γνωρίσουμε και τη νέα του γενιά. Και δεν μιλάμε για μια απλή ανανέωση αλλά για ριζική εξέλιξη συγκριτικά με την προηγούμενη, σε όλους τους βασικούς τομείς, για να πετύχει τον στόχο του, που δεν είναι άλλος από την κορυφή στα premium C-SUV…
Πιο όμορφο από ποτέ
Ανέκαθεν, το Audi Q3 ήταν ένα όμορφο αυτοκίνητο. Η τρίτη γενιά του όμως προχωράει ακόμη περισσότερο, καθώς το design της εναρμονίζεται πλήρως με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Οι μυώδεις αναλογίες συνδυάζονται τέλεια με τις καμπύλες, φτιάχνοντας ένα σύνολο που ξεχειλίζει από δυναμισμό. Η μεγάλη Singleframe μάσκα εμπρός, τα φωτιστικά σώματα δύο επιπέδων, τα πίσω φωτιστικά σώματα (προαιρετικά με OLED τεχνολογία) και οι πρησμένοι θόλοι που γεμίζουν από μεγάλες ζάντες αλουμινίου, φτιάχνουν ένα αποτέλεσμα που το μάτι δύσκολα θα προσπεράσει. Η γραμμή της οροφής είναι επικλινής ακόμη και στις μη Sportback εκδόσεις, δείχνοντας έτσι τις προθέσεις των σχεδιαστών να «κρύψουν» τις μεγαλύτερες διαστάσεις, με μια κουπέ σιλουέτα που ταιριάζει με τον νεανικό και lifestyle χαρακτήρα του μοντέλου.
Ιδιαίτερη αναφορά αξίζουν τα φωτιστικά σώματα με τους προαιρετικούς Matrix LED προβολείς, τεχνολογίας micro-LED. Κάθε μονάδα αποτελείται από 25.600 micro-LED στοιχεία, με το κάθε ένα από αυτά να έχει μέγεθος περίπου στο μισό από το πάχος μιας τρίχας. Φυσικά, εκτός από εντυπωσιακές προδιαγραφές, εξασφαλίζεται και άριστος φωτισμός το βράδυ. Κατά τη σύντομη επαφή μας στην Αττική, δεν είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε νύχτα, όμως το είχαμε διαπιστώσει σε προγενέστερη παρουσίαση του νέου Audi Q3 στη Σκωτία, όπου πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε τόσο με τον φωτισμό, όσο και με τις λειτουργίες των σωμάτων. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι το σύστημα «διαβάζει» ακριβώς τις συνθήκες, ρίχνει φως ακριβώς εκεί που πρέπει χωρίς να ενοχλεί τα άλλα οχήματα του δρόμου και στον αυτοκινητόδρομο δημιουργεί ένα «χαλί» φωτός μπροστά στη λωρίδα για να βλέπει καλύτερα ο οδηγός πιθανά εμπόδια στην άσφαλτο.
Φτιαγμένο για να το ζεις
Αν και η εξωτερική εμφάνιση είναι αυτή που σε κερδίζει πρώτη σε ένα αυτοκίνητο, ο αγοραστής πολλές φορές δίνει περισσότερη σημασία στο εσωτερικό, αφού η καμπίνα είναι ο «χώρος εργασίας» του οδηγού. Ξεκινώντας από τις οθόνες, υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής των 12,8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων MMI, με εξαιρετική ευκρίνεια και εντυπωσιακά γρήγορη απόκριση. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto και χρησιμοποιεί λογισμικό Android Automotive OS, προσφέροντας έτσι πρόσβαση σε εφαρμογές τρίτων, όπως το YouTube, μέσα από το Audi Application Store. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι έχει μια «μακρόστενη» λογική, με το ύψος της οθόνης να είναι ελαφρώς μικρότερο από αυτό που έχουμε συνηθίσει. Αν και αρχικά μας παραξένεψε, τελικά τον συνηθίζεις, ενώ το πάνελ των 11,9 ιντσών προσφέρει αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης για να διαλέξει ο οδηγός εκείνη που του ταιριάζει.
Στη νέα γενιά του Audi Q3 η μάρκα αποφάσισε να απομακρύνει τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου S-Tronic από την κεντρική κονσόλα, μετακινώντας τον στα δεξιά του τιμονιού. Έτσι, ο μοχλός των υαλοκαθαριστήρων «μετακόμισε» αριστερά, στον ίδιο με εκείνον των φλας. Με αυτόν τον τρόπο απελευθερώθηκε χώρος στην κονσόλα, για μεγαλύτερες θήκες αποθήκευσης μικροαντικειμένων και ποτηροθήκες. Σχετικά με τους χώρους, στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν άνετα δύο ενήλικοι, ακόμη και ψηλοί, χωρίς να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον «αέρα» για τα γόνατα, το κεφάλι και τους ώμους. Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 488 lt (στις mild hybrid εκδόσεις), όμως το συρόμενο πίσω κάθισμα (με επιπλέον ρύθμιση κλίσης της πλάτης) επιτρέπει να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο ο χώρος των αποσκευών, ανάλογα με τις ανάγκες. Φυσικά, σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται η ποιότητα υλικών και συναρμογής, με το φινίρισμα να αγγίζει τα γνωστά standards της Audi.
Γκάμα για όλους
Παραμένοντας πιστή στις συνήθειές της, η Audi προσφέρει κινητήρα σύνολα κάθε τύπου, από βενζίνη και diesel, μέχρι Plug-In Hybrid. Για αρχή, το Q3 θα διατίθεται με τρεις επιλογές. Η πρώτη είναι ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 TFSI με 150 PS και mild hybrid τεχνολογία, όπως και το σύστημα Cylinder On Demand (COD) που σε συγκεκριμένες φάσεις, απενεργοποιεί τους δύο εξωτερικούς κυλίνδρους του μοτέρ και κρατάει σε λειτουργία μόνο τους δύο εσωτερικούς, περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση σε στιγμές χαμηλών απαιτήσεων σε ισχύ. Για τις επιδόσεις, κρατήστε ότι τα 0-100 km/h έρχονται σε 9,1 sec και η τελική αγγίζει τα 209 km/h. Οι οπαδοί του diesel θα βρουν τον τετρακύλινδρο 2.0 TDI με 150 PS και 360 Nm, που ολοκληρώνει τα 0-100 km/h σε 9,2 sec και «τερματίζει» στα 208 km/h, ενώ όσοι θέλουν να συνδυάσουν πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 6,8 sec, τελική 215 km/h) και οικονομία, θα πάνε στο Plug-In Hybrid, που αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο 1.500άρη TFSI με 177 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα 116 PS, με συνδυαστική απόδοση 272 PS και 400 Nm.
Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία είναι πολύ μεγάλη για PHEV, στα 119 km βάσει WLTP, καθώς η μπαταρία αγγίζει τις 20 kWh (19,7 kWh). Η Audi προσφέρει και δυνατότητα φόρτισης DC στα 50 kW, ένα από τα λίγα PHEV που υποστηρίζουν κάτι τέτοιο και ο On Board Charger για φόρτιση σε AC Wallbox, είναι στα 11 kW. Στην πρώτη περίπτωση, το 10-80% γίνεται σε περίπου μισή ώρα και στη δεύτερη, το 0-100 της φόρτισης έρχεται σε περίπου 2 ώρες. Όλα τα παραπάνω κινητήρια σύνολα «παντρεύονται» αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic, 7 σχέσεων για τη «βενζίνη» και το diesel και 6 σχέσεων για το PHEV. Κατά τη σύντομη επαφή μας, οδηγήσαμε το Q3 με τον 1.5 TFSI των 150 PS. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει στο οικογενειακό SUV είναι επαρκείς για τον χαρακτήρα του μοντέλου και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του είναι ποιοτικά, αφού στις χαμηλές rpm, το μοτέρ είναι ήσυχο και ραφιναρισμένο. Ωστόσο στις υψηλότερες στροφές, όπως είναι λογικό, παράγει περισσότερο θόρυβο.
Βελτιωμένο παντού
Στον δρόμο, το νέο Audi Q3 κρατάει την ταυτότητα που είχε μέχρι σήμερα, ωστόσο έχει βελτιωθεί σχεδόν σε όλους τους τομείς. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικό, με το Q3 να ανταποκρίνεται πρόθυμα ακόμη και σε πολύ γρήγορο ρυθμό οδήγησης. Στη διαδρομή από τη Γλυφάδα μέχρι το Σούνιο όπου και κινηθήκαμε, διαπιστώσαμε ότι στις στροφές έχει έναν πιο fun to drive χαρακτήρα από το απερχόμενο μοντέλο. Στρίβει με αυτοπεποίθηση και η πρόσφυση είναι υψηλή, όμως αν το προκαλέσεις, θα «γυρίσει» ελαφρώς, αποκαλύπτοντας έναν συμμετοχικό χαρακτήρα για τον οδηγό που θέλει το κάτι παραπάνω. Την ίδια ώρα η άνεση είναι δεδομένη, αν και σε μερικές έντονες κακοτεχνίες του δρόμου, η απόσβεση ήταν ελαφρώς «ξερή». Αυτό πιθανότατα οφείλεται σε λάθος πιέσεις στα ελαστικά του αυτοκινήτου «μας», οπότε θα επανέλθουμε στην κανονική δοκιμή του νέου Q3. Η Audi τονίζει ότι εκτός από την standard ανάρτηση, προσφέρεται και μια σπορ ανάρτηση με πιο σκληρές ρυθμίσεις, ενώ υπάρχει και επιλογή με αμορτισέρ δύο βαλβίδων, μια για την απόσβεση συμπίεσης και μια για την απόσβεση επαναφοράς. Κλείνοντας, να πούμε ότι το τιμόνι με τη λεπτή στεφάνη μας άρεσε πολύ, όπως και η καλή αίσθηση και ακρίβεια που προσφέρει στα χέρια του οδηγού. Αντίθετα, ελαφρώς σπογγώδες ήταν το πεντάλ των φρένων, απαιτώντας μια περίοδο προσαρμογής σχετικά με τη δύναμη που χρειάζεται να εφαρμόσεις σε αυτό για να επιβραδύνεις.
Με στόχο την κορυφή
Το νέο Audi Q3 κάνει μια ξεκάθαρη δήλωση για τις προθέσεις της μάρκας. Έγινε σαφής επένδυση στη σχεδίαση, την καμπίνα, τις τεχνολογίες και την οδική συμπεριφορά του μοντέλου, προκειμένου να ανέβει στο κορυφαίο σκαλοπάτι της κατηγορίας του. Το νέο μοντέλο της Audi έχει όλες τις προδιαγραφές για να πετύχει τους στόχους του, με επιπλέον «χαρτί» τον πλήρη εξοπλισμό. Σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο όπου έπρεπε να ανέβεις σε έκδοση ή να «τικάρεις» πολλά κουτάκια από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, το νέο Q3 έχει ένα πλήρες πακέτο ακόμη και στη βασική εκδοχή του.
Σημειώστε MMI Navi Plus με οθόνη 12,8 ιντσών, Audi Virtual Cockpit Plus με οθόνη 11,9 ιντσών, Audi Drive Select, Park Assist Plus 360 μοιρών, κάμερα οπισθοπορείας, LED φώτα εμπρός-πίσω, Comfort Key ασύρματο, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες και θερμαινόμενοι, ηλεκτρική λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, συρόμενο πίσω κάθισμα, Adaptive Cruise Control, 17άρες ζάντες και μια πολύ μεγάλη λίστα ηλεκτρονικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας. Φυσικά υπάρχουν και πολλά extras για εκείνους που θέλουν ακόμη περισσότερα, με την εισαγωγική εταιρεία να συνοψίζει πολλά από αυτά σε δελεαστικά πακέτα.
Δείτε ακόμη: Το νέο Audi Q3 στην Ελλάδα με 290 ευρώ τον μήνα
Για παράδειγμα, το Premium Pack περιλαμβάνει Climate Control Plus (τριζωνικός κλιματισμός), 18άρηδες τροχούς, Ambient Light Plus, Sport καθίσματα, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και μεταλλικό χρώμα, ενώ το S Line έχει τα στοιχεία εξωτερικής εμφάνισης S Line, εσωτερικό S Line, 19άρηδες τροχούς και Ambient Light Plus Pro. Το νέο Audi Q3 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας στο Gyor της Ουγγαρίας, ενώ για να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση που αναμένεται να υπάρχει στους πρώτους μήνες, ετοιμάστηκε και μια βοηθητική γραμμή παραγωγής στο Ingolstadt της Γερμανίας. Οι τιμές του στην Ελλάδα ξεκινούν από τις 41.980 ευρώ για το 1.5 TFSI των 150 PS, συνεχίζουν στις 49.980 ευρώ για το 2.0 TDI των 150 PS και καταλήγουν στις 50.980 ευρώ για το Plug-In Hybrid των 272 PS. Υπολογίστε ότι σε κάθε έκδοση υπάρχει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic και ότι για το αμάξωμα Sportback, το τίμημα είναι +2.000 ευρώ σε κάθε έκδοση.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ