Οδηγούμε στην Κρήτη την υβριδική Porsche 911 Spirit 70!
Σε οδηγοκεντρικές διαδρομές της Νότιας Κρήτης, πίσω από το τιμόνι της υβριδικής Porsche 911 των 541 ίππων. Ένα δυνατό κοκτέιλ για γερά στομάχια…
- -
- -
Η τέλεια και ιδανική μέρα είναι διαφορετική για τον καθένα. Όμως, είμαστε σίγουροι πως αν σας παρέδιδαν τα κλειδιά μίας Porsche 911 και κάρτα ελευθέρας να την οδηγήσετε για σχεδόν 300 km σε κάθε είδους διαδρομή, θα συμφωνούσατε πως… καλύτερα δεν γίνεται. Η γερμανική μάρκα, σε συνεργασία με την επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία, διοργάνωσε στην Κρήτη την πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νεότερης γενιάς της θρυλικής 911, και συγκεκριμένα αυτή που συνοδεύεται από τον κωδικό 992.2. Έξι καλλίγραμμες «καλλονές», σε διαφορετικές εκδοχές, μας περίμεναν στο Ηράκλειο για να μας ταξιδέψουν στη Σητεία, στον Ξερόκαμπο, στο Ζήρο και στην Ιεράπετρα. Μέσα από μοναδικής ομορφιάς διαδρομές, με τις περισσότερες από αυτές να έχουν μεγάλο οδηγικό ενδιαφέρον. Ανάμεσα στις δημιουργίες του Zuffenhausen, αυτές που οι περισσότεροι παρατηρούσαν με… λάγνο βλέμμα, ήταν εκείνες που έκαναν χρήση υβριδικής τεχνολογίας. Και ειδικά αυτές που είχαν τις πινελιές, αλλά και τις ευλογίες του τμήματος Heritage Design. Ο λόγος για την έκδοση Spirit 70. Μία ειδική έκδοση που αντλεί έμπνευση από τα μοντέλα της μάρκας στα τέλη των 70’s και στις αρχές των 80’s. Τι πιο ταιριαστό για τη Generation X;
Ελεύθερο πνεύμα!
Η πολύ ειδική Spirit 70, βασίζεται στην ανοικτή εκδοχή της νέας υβριδικής Carrera GTS. Τα μηχανική μέρη παραμένουν ίδια, αλλά οι στιλιστικές παρεμβάσεις του τμήματος Heritage Design είναι αυτές που της χαρίζουν συλλεκτικό χαρακτήρα. Όπως φυσικά και το γεγονός ότι θα παραχθούν μόλις 1.500 κομμάτια. Ας το προσπεράσουμε αυτό και ας εστιάσουμε στην ιδιαίτερη εμφάνιση του γερμανικού κομψοτεχνήματος. Σε πορτοκαλί ή στο πράσινο Olive Neο χρώμα, κάνει «μπαμ» με την πρώτη ματιά. Το πληθωρικό σε διαστάσεις αμάξωμα της 911, ξεχωρίζει από μακριά με τα μεγάλα αυτοκόλλητα και το χαρακτηριστικό «Porsche 70» στις πόρτες, αλλά και τα αντίστοιχα μαύρα στο μακρύ καπό που σχηματίζουν το νούμερο «911». Οι μεγάλοι τροχοί σε σχεδιαστικό στιλ… Fuchs από τη δεκαετία του ΄70, ενισχύουν τους δεσμούς με το παρελθόν, ενώ τα σκουρόχρωμα μαρσπιέ εμπρός και πίσω συμπληρώνουν την mucho, αλλά παράλληλα ελιτίστικη εικόνα της.
Όπως ένα πανάκριβο κουστούμι ραμμένο στα μέτρα σου…
Κάπως έτσι νιώθεις μόλις περάσεις στο εσωτερικό και βολευτείς στο μονοκόμματο τύπου μπάκετ κάθισμα. Σε αγκαλιάζει και σε προκαλεί να την οδηγήσεις. Είναι η χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, η ιδανική γωνία του τιμονιού, το μεγάλο κεντρικό τούνελ που σε χωρίζει από το συνοδηγό, που δημιουργούν ένα αυστηρά οδηγοκεντρικό περιβάλλον. Νιώθεις πως είσαι ένα με το αυτοκίνητο, αλλά και το δρόμο, αφού το κεφάλι σου ίσα που ξεπροβάλλει από το πλαϊνό παράθυρο. Η πολυτελής καμπίνα ακολουθεί την αρχιτεκτονική που συνοδεύει την Porsche εδώ και ολόκληρες δεκαετίες, αλλά προσαρμοσμένη στη σύγχρονη εποχή. Τα πέντε στρογγυλά όργανα έχουν αποκτήσει ψηφιακή όψη, αλλά παραμένουν εκεί να κάνουν τη σύνδεση με το παρελθόν. Ποιότητα, πολυτέλεια και σπορ αύρα, δημιουργούν ένα ακαταμάχητο σύνολο που σε προδιαθέτει να θέσεις σε λειτουργία τον κινητήρα με το κουμπί παραδοσιακά τοποθετημένο αριστερά και να ταξιδέψεις πίσω από το τιμόνι της ανεξαρτήτως ρυθμού και χιλιομέτρων.
Δείτε ακόμη: Οδηγούμε στις Σέρρες την Porsche 911 GT3 RS! [video]
Στην ειδική περίπτωση της Spirit 70, ο χρωματισμός του αμαξώματος αντανακλάται στο εσωτερικό με το μοτίβο Pascha που είναι αντίστοιχο με της καρό σημαίας. Κοσμεί τις πόρτες, τα καθίσματα, αλλά και με τη μορφή επένδυσης τη κεντρική κονσόλα. Το ίδιο μοτίβο, το συναντάμε τόσο στο χώρο αποσκευών κάτω από το καπό, όσο και στα προαιρετικά πίσω καθίσματα. Φυσικά, από τη κεντρική κονσόλα δεν λείπει και το χαρακτηριστικό Sport Chrono, το οποίο έχει στοιχεία στην απόχρωση του χρώματος του αμαξώματος και έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά για την ειδική εκδοχή της 911.
Road to temptation…
Με δεδομένο πως βασίζεται στην GTS, η Spirit 1970 κρύβει στο θελκτικό πίσω μέρος το νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης T-Hybrid. Όλα περιστρέφονται γύρω από τον υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο μπόξερ χωρητικότητας 3.600 cc, ο οποίος και έχει απόδοση 485 ίππους. Η διαφορά είναι πως εδώ ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο του διπλού συμπλέκτη, ενισχύει το ήδη ισχυρό σύνολο, με επιπλέον 54 ίππους και 150 Nm ροπή. Ακόμα 15 ίππους, προσθέτει η παρουσία ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στο τούρμπο, ο οποίος και λειτουργεί ως anti-lag, εξαλείφοντας την υστέρηση στις χαμηλές στροφές. Μία μπαταρία μόλις 1,9 kWh τροφοδοτεί με ενέργεια και τους δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη συγκεκριμένη τεχνολογία να αντλεί έμπνευση από την 919 Hybrid που πρωταγωνίστησε στους αγώνες αντοχής. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η υβριδική 911 να αποδίδει 541 ίππους και 610 Nm ροπή! Περίπου 60 περισσότερους σε σχέση με τις Carrera και Carrera S. Και το αποτέλεσμα είναι οι επιδόσεις της να θυμίζουν… σχεδόν hypercar. Μόλις 3,1 δευτερόλεπτα είναι αρκετά για το 0-100 km/h, όταν η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 312 km/h!
Και φυσικά, από τη στιγμή που θα επιχειρήσεις να διαπιστώσεις τις δυνατότητες του πανίσχυρου κινητήριου συνόλου, δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο να αμφισβητήσεις τους ισχυρισμούς των Γερμανών. Αν έχετε δει το Top Gun και τον τρόπο με τον οποίο το F-14 Tomcat εκτοξεύεται από τον καταπέλτη του αεροπλανοφόρου, τότε μπορεί και να έχετε μία ιδέα για το πως επιταχύνει η 911 Spirit 1970 από στάση. Το στομάχι και το κεφάλι τρώνε μία… γερή κλωτσιά και τα χιλιόμετρα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων ανεβαίνουν με σχεδόν «αστείο» και σίγουρα απαγορευτικό για δημόσιο δρόμο, τρόπο. Ο περιστροφικός διακόπτης στο τιμόνι, μέσω του οποίου γίνεται η επιλογή του ανάλογου προγράμματος οδήγησης (Normal, Sport, Sport Plus και Wet), καθορίζει πόσο κόσμια θα είναι η συμπεριφορά της. Στο πιο ακραίο από τα τέσσερα, καταπίνει τις ευθείες πριν προλάβεις να πεις Spirit. Ειδικά στα κλειστά κομμάτια απαιτεί απόλυτη προσήλωση, αφού πρέπει να είσαι έτοιμος να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τα πανίσχυρα φρένα με τους δίσκους των 408 mm μπροστά και 380 mm πίσω.
Η σημαντική διαφορά σε σχέση με τις απλές Carrera και Carrera S είναι η γεμάτη λειτουργία του κινητήρα. Η ροπή είναι διαθέσιμη από τις 2.000 rpm και διατηρείται σταθερή έως τις 5.000 rpm. Η παρουσία των δύο ηλεκτροκινητήρων είναι αυτή που ουσιαστικά εξασφαλίζει την εκρηκτική απόδοση στις χαμηλές στροφές και την κορυφαία απόκριση στο γκάζι. Στοιχείο που επιτρέπει στην 911 να επιταχύνει με τον ίδιο… βάναυσο ρυθμό σχεδόν μέχρι το όριο περιστροφής του κινητήρα. Σημείο, που θα αναλάβει το εκπληκτικό PDK διπλού συμπλέκτη να περάσει την επόμενη από τις συνολικά οκτώ σχέσεις, επιτρέποντας στην Γερμανίδα καλλονή να εξακολουθεί να ανεβάζει χιλιόμετρα με αμείωτο ρυθμό. Το κιβώτιο είναι ένα ακόμα στοιχείο που προσθέτει σημαντικούς πόντους οδηγικής ευχαρίστησης. Η αμεσότητα, η προθυμία του να αλλάξει σχέση ακόμα και αν το παρακάνεις, θυμίζουν περισσότερο αγωνιστική κατασκευή. Εύλογα θα αναρωτιέστε, ποια είναι η οικολογική πλευρά του υβριδικού συνόλου… Η Porsche υποστηρίζει πως η κατανάλωση είναι μειωμένη και αγγίζει τα 10,7 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές ρύπων έχουν πέσει στα 242 gr/km. Στην πράξη, αυτό που διαπιστώνεις είναι πως στην κίνηση και στην πόλη, έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Normal, ο κινητήρας υπό συνθήκες τίθεται εκτός λειτουργίας. Και τέλος…
Του σαλονιού και του… αλωνιού
Στο δρόμο, η 911 εξακολουθεί να έχει δύο προσωπικότητες. Σε χαλαρούς ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο αποτελεί ένα κορυφαίο GT που θα σου επιτρέπει να ταξιδέψεις εκατοντάδες χιλιόμετρα, απολαμβάνοντας την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και το γουργουρητό του εξακύλινδρου μπόξερ. Αν, όμως, βρεθείς σε ένα κλειστό κομμάτι και αποφασίσεις να κινηθείς πιο γρήγορα, μεταμορφώνεται σε μία κατασκευή με την οποία θα καλύψεις αποστάσεις σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, γεμίζοντας όλες σου τις αισθήσεις πίσω από το τιμόνι της. Το σημαντικά μεγαλύτερο αμάξωμα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, της χαρίζει εξαιρετικό πάτημα στο δρόμο. Μπορεί η κίνηση να μεταδίδεται από τους πίσω τροχούς, αλλά σου εμπνέει σιγουριά. Οι τροχοί πατάνε με αυτοπεποίθηση στην καλή άσφαλτο και έχει υψηλά όρια πρόσφυσης. Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, η χαμηλωμένη κατά 10 mm ανάρτηση, αλλά και η ενεργή τετραδιεύθυνση είναι τα βασικά συστατικά για τη δημιουργία ενός κοκτέιλ για γερό στομάχι…
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη νέα Porsche Macan 4
Παρά το μέγεθος της είναι εντυπωσιακή είναι η κατευθυντικότητα και η αμεσότητα της στην απότομη αλλαγή πορείας. Δεν υπάρχουν κλίσεις ή άτσαλες αντιδράσεις, παρά μόνο η εκτέλεση της εντολής από το τιμόνι με την πλούσια πληροφόρηση και την ξυραφένια απόκριση. Το αυξημένο βάρος, και συγκεκριμένα στα 1.675 kg για την Spirit 1970 (η GTS ζυγίζει 1.595 kg), δεν προβληματίζουν και στην πράξη δεν φαίνεται. Σου εμπνέει εμπιστοσύνη, ενώ στα πιο κλειστά κομμάτια μπορείς με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα να προκαλέσεις υπερστροφή ισχύος. Τόση, όση χρειάζεται για να διαγράψεις μία μικρή τροχιά από την κορυφή έως την έξοδο. Εκεί που με το πόδι στο πάτωμα ακολουθεί η εκτόξευση στην επόμενη ευθεία. Και όλα αυτά, σε ένα ιδανικό περιβάλλον, με θέα το Λιβυκό πέλαγος και ηχητική υπόκρουση τον εκκωφαντικό ήχο του μπόξερ κινητήρα κοντά στο όριο περιστροφής του.
Πανδαισία…
Η ιδανική μέρα είναι αποτέλεσμα μία σειράς παραγόντων. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο συνδυασμός της υβριδικής Porsche 911 με τους δρόμους της νότιας Κρήτης συνετέλεσαν στη δημιουργία της τέλειας μέρας. Όσες δεκαετίες ή χρόνια και αν περάσουν, η 911 θα εξακολουθεί να γοητεύει, και κάθε φορά που βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της καταφέρνει να σε πλημμυρίζει με συναισθήματα. Μπορεί να μεγάλωσε, να βάρυνε, να έγινε πιο… politically correct, αλλά πάντα θα συνδέεται με το μύθο που διαχρονικά την καθιέρωσε. Όπως και σήμερα, που «αναγκάστηκε» να περάσει και αυτή με τη σειρά της στην υβριδική εποχή. Ακόμα και έτσι, το κάνει με το δικό της τρόπο, διατηρώντας ακέραιο το χαρακτήρα και τη φιλοσοφία της.