Peugeot 508

Τυπική «κούρσα» με κομψή σιλουέτα και γαλλική καταγωγή

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Έχοντας στις αποσκευές του την κομψή εμφάνιση, νέες τεχνολογίες και μια πλούσια γκάμα κινητήρων που ξεκινούν από τα 1.6 λίτρα, το νέο sedan της Peugeot αντικαθιστά τα 407 και 607 και κοιτά στα μάτια τον κραταιό Γερμανικό ανταγωνισμό.

γλυκά
  • Κομψή σχεδίαση
  • Φινίρισμα στο εσωτερικό
  • Τεχνολογικά gadget
  • Γκάμα diesel με FAP
  • Ηχομόνωση καμπίνας
ξυνά
  • Βασική έκδοση με αυτόματο κιβώτιο
  • Γρήγορη έκδοση diesel

Το νέο μεσαίο sedan της Peugeot έρχεται να καλύψει το κενό δύο μοντέλων που πλέον καταργούνται: το 407 και το μεγαλύτερο 607. Από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται πάνω από το 407 και κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας χωρίς να υπερτερεί κάπου εμφανώς αλλά ούτε και να υστερεί από τους ανταγωνιστές του.

Κατασκευάζεται στην Γαλλία για να πωληθεί στην Ευρώπη, ωστόσο ο μεγάλος στόχος είναι η Κινεζική αγορά στην οποία το 508  φαίνεται να ταιριάζει και η Peugeot θα επενδύσει ακόμη και με εργοστάσιο παραγωγής. Θα είναι διαθέσιμο σε δύο αμαξώματα, μπερλίνα και Station Wagon το οποίο θα εισάγεται κατά παραγγελία από τα τέλη του έτους μια που οι πωλήσεις του δεν ξεπερνούν το 4% των συνολικών.

 

Στη συσκευασία των δύο

Το 508 έλκει την καταγωγή του από το SR1, ένα τριθέσιο roadster που παρουσιάστηκε στην περσινή Γενεύη. Η νέα εταιρική ταυτότητα που μας έδειξε η Peugeot στο συγκεκριμένο πρωτότυπο, βρήκε εφαρμογή στο μεσαίο οικογενειακό. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του 508 είναι η μεγάλη γρίλια με τα δύο παράλληλα νεύρα. Στην άκρη του μεγάλου αλουμινένιου καπό δεσπόζει το νέο λογότυπο με το λιοντάρι και κάτω από αυτό υπάρχει για πρώτη φορά ο λογότυπος της Peugeot. Τα φανάρια έχουν κι αυτά ιδιαίτερη εμφάνιση καθώς η συστοιχία των επτά Led διόδων έχουν κυκλικό σχήμα κι χρησιμοποιούνται ως φώτα ημέρας για λόγος ενεργητικής ασφάλειας. Πέρα από αυτά, το σουλούπι του 508 δεν έχει κάποιο άλλο γνώρισμα καθώς ήταν επιλογή της Peugeot να κρύψει ακόμη και τις πιτσιλίθρες για τους υαλοκαθαριστήρες ή την κεραία του ραδιοφώνου.

Το W2 όπως είναι η κωδική ονομασία του 508 θα κατασκευάζεται πάνω στην πλατφόρμα 3 της PSA στην οποία έχει διευρυνθεί το μεταξόνιο (+ 9.2 cm σε σύγκριση με το 407) για μεγαλύτερη ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες. Οι εσωτερικές διαστάσεις είναι παρόμοιες με αυτές του 607 και μπορούν δύο άτομα με ανάστημα άνω του 1,90μ να μπορούν να καθίσουν άνετα ο ένας πίσω από τον άλλον. Παράλληλα έχει μειωθεί ο εμπρός πρόβολος κατά 4.3 cm σε σύγκριση με το 407, ενώ αυξήθηκε ο πίσω προς όφελος της αεροδυναμικής αλλά και του χώρου αποσκευών. Με χωρητικότητα 545 lt σε κανονική διάταξη και 1581 lt με διπλωμένο το πίσω κάθισμα το 508 θα ανταπεξέλθει πλήρως στις οικογενειακές του υποχρεώσεις.

 

Τεχνολογικά καλούδια

Το 508 διαθέτει ικανοποιητική γκάμα τεχνολογικών gadget που ξεκινούν από την έγχρωμη οθόνη τύπου Head-up Display, τον κλιματισμό τεσσάρων ζωνών, την πρόσβαση και εκκίνηση “hands-free”, δηλαδή χωρίς τη χρήση κλειδιού, το αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο, την ηλεκτρική οσφυϊκή ρύθμιση στη θέση του οδηγού, το νέο σύστημα τηλεματικής και τον εξοπλισμό hi-fi JBL για τους λάτρεις των ακροάσεων υψηλής πιστότητας. Στους τομείς που λεχει δώσει έμφαση η Peugeot περιλαμβάνεται και η ηχομόνωση της καμπίνας όπου εκτός από το ειδικό παρμπρίζ, υπάρχουν στην κορυφαία έκδοση GT ενεργοί αποσβεστήρες κραδασμών ώστε να εξουδετερώνουν τις ανεπιθύμητες ταλαντώσεις του κινητήρα πριν φτάσουν αυτοί στο εσωτερικό.

 

Κινητήρες για όλους

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει δύο βενζίνης και τέσσερις diesel. Και οι δύο βενζινοκίνητοι είναι 1,6 λίτρων όπου ο μεν 1.6VTi έχει μεταβλητό χρονισμός σε βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής και μεταβαλλόμενο  βύθισμα και αποδίδει 120 ίππους. Ισχυρότερος είναι ο 1.6 THP που διαθέτει άμεσα ψεκασμό βενζίνης και μεταβλητό χρονισμό μόνο για τις βαλβίδες εισαγωγής. Η απόδοσή του φτάνει του 156 ίππους και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Στρατηγική επιλογή της Peugeot, και γρίφος για την ελληνική αντιπροσωπεία είναι η επιλογή ο «μικρός» βενζίνης να συνδυάζεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο όπου ο συμπλέκτης ενεργοποιείται με ηλεκτρομηχανικό τρόπο. Ως αποτέλεσμα της επιλογής αυτής είναι η επιβάρυνση της τιμής της βασικής έκδοσης με ένα στοιχείο εξοπλισμού που ίσως κάποιοι πελάτες να απορρίψουν.

Οι diesel είναι τέσσερις όλοι με φίλτρο μικροσωματιδίων: ο 1.6 e-HDi FAP με απόδοση 112 ίππους, ο 2.0 HDi FAP σε εκδοχές απόδοσης  140 ίππων και 163 ίππων και η κορυφαία έκδοση GT που κινείται με τον 2.2 HDi FAP με 204 ίππους. Ο τελευταίος είναι εντελώς νέος και διαθέτει φτερωτή turbo από ελαφρύ κράμα τιτανίου, VoltControl, πιεζοηλεκτρικά μπεκ 8 οπών, βελτιστοποιημένους θαλάμους καύσης και χαμηλής τριβής υλικά στα κινούμενα μέρη. Η έκδοση GT μάλιστα διαθέτει διαφορετική εμπρός ανάρτηση σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας 508 καθώς αντί των τυπικών γονάτων McPherson υπάρχουν διπλά ψαλίδια για καλύτερο έλεγχο του αντιδράσεων του αυτοκινήτου στην απαιτητική οδήγηση.

Από τη σύντομη επαφή που είχαμε πέριξ του αεροδρομίου του Ελ. Βενιζέλου όπου η ποιότητα της ασφάλτου είναι δεδομένη, είναι άμεσα αντιληπτή η ποιότητα κατασκευής και το πολυτελές περιτύλιγμα με το οποίο η Peugeot θα αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές της κατηγορίας. Ο κινητήρας των 156 ίππων με τα γερμανικά γονίδια και τη γνώριμη απόδοση από τα λοιπά μοντέλα της εταιρείας στα οποία χρησιμοποιείται, δείχνει επαρκής για το βαρύ αμάξωμα όμως τα 1400 κιλά απόβαρο δεν κρύβονται.  Παρόλα αυτά το 508 σου δίνει την αίσθηση ενός στιβαρού αυτοκινήτου, που δημιουργήθηκε για τους οικογενειάρχες που ταξιδεύουν συχνά εκτός πόλης και δεν αποχωρίζονται την ποιότητα και την πολυτέλεια ακόμη και στις σύντομες διαδρομές εντός των τειχών.

 

συμπέρασμα

Η Peugeot έχει επενδύσει πολλά στο συγκεκριμένο μοντέλο κυρίως λόγω της Κινεζικής προοπτικής. Στην Ευρώπη υπάρχει το γνωστό δίπολο που νέμεται την κατηγορία των μεσαίων sedan και η Peugeot θα έχει δύσκολο έργο. Ακόμη είναι άγνωστη η τιμή της βασικής έκδοσης με τον 1.6VTi των 120 ίππων το οποίο δυστυχώς θα συνδυάζεται μόνο με κιβώτιο αυτόματου συμπλέκτη, που ανεβάζει την τιμή πάνω από τις 20.000 ευρώ αλλά με καλό εξοπλισμό. Η ανακοίνωση με τις εκδόσεις και τις τιμές αναλυτικά θα ακολουθήσει το Μάιο.

Peugeot 508

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...