Οδηγούμε το νέο Renault 5 E-Tech – Χαρισματικό

Η Renault επιστρέφει στο προσκήνιο με ένα πραγματικά ξεχωριστό μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο και την τοποθετεί στην πρώτη γραμμή της ηλεκτροκίνησης. Οδηγήσαμε το νέο Renault 5 E-Tech στη Γαλλία και αναφωνούμε: bien fait.

  • -
  • -

Τη δεκαετία του 1970, όταν η Renault παρουσίασε το 5άρι, άλλαξε το ρου της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα το Renault 5 μετατράπηκε στο απόλυτο iconic μοντέλο, εκτοξεύοντας την εμπορική πορεία της εταιρείας.

50 χρόνια αργότερα, το Renault 5 επιστρέφει! Αυτή τη φορά για να φέρει τη μάρκα στο επίκεντρο της ηλεκτροκίνησης. Να αποδείξει πως οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές όχι απλά έχουν την απάντηση στην κινεζική αντεπίθεση, αλλά τα αυτοκίνητά τους διαθέτουν το συναίσθημα και τη μαγεία. Δύο στοιχεία, που δυστυχώς έχουν λείψει από τα νέα γενιάς αυτοκίνητα, και δη τα ηλεκτρικά.

Oh mon Dieu

Αυτή ήταν η απάντηση της κομψότατης κυρίας μόλις αντίκρισε το Renault 5 στην παραλιακή των Καννών. Το κίτρινο χρώμα του αμαξώματος, οι ρετροφουτουριστικές γραμμές και η σκανταλιάρικη εικόνα, της ξύπνησαν σπουδαίες αναμνήσεις. Αυτό ακριβώς συνέβαινε κάθε τόσο, με τους περαστικούς και τους οδηγούς των υπολοίπων οχημάτων να σταματούν και να το φωτογραφίζουν με θέρμη.

5

Κατά την οδηγική μας γνωριμία στη Γαλλική Ριβιέρα, δίχως ίχνος υπερβολής, γίναμε μάρτυρες του θαυμασμού που προκαλεί το νέο Renault 5, στοιχείο που αποτελεί μεγάλη επιτυχία του αυτοκινήτου.

Με την αναβίωση του θρυλικού τους μοντέλου οι Γάλλοι πέτυχαν το πιο σημαντικό… Να γεμίσουν με συναισθήματα την εικόνα. Προφανώς και η ομορφιά είναι υποκειμενική, αλλά στην περίπτωση του 5 δεν μπορείς παρά να αφεθείς στη γοητεία που ασκεί, στον ελκυστικό σχεδιασμό του και τα τολμηρά χαρακτηριστικά του.

5

Η Renault το περιγράφει έως το αυτοκίνητο της εποχής Renaulution, αυτό που εκφράζει τη στρατηγική ανάκαμψης της εταιρείας, τη βιομηχανική ανανέωση και την ηλεκτρική μετάβαση. Εξελίχθηκε μέσα σε μόλις 3 χρόνια και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στη Γαλλία, γεγονός που θα δώσει στη μάρκα την ευκαιρία να το προσφέρει στην πιο ανταγωνιστική τιμή.

Τα φωτεινά χρώματα, η εντυπωσιακή μάσκα εμπρός, η χρωματιστή επένδυση οροφής, τα κάθετα πίσω φώτα, τα τονισμένα φτερά και οι μεγάλοι τροχοί, αναδεικνύουν το παιχνιδιάρικο στυλ του κλασικού 5 Turbo, δίνοντας μια φρέσκια πινελιά. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο βέβαια, είναι η μάσκα εξαερισμού στο καπό που λειτουργεί ως δείκτης φόρτισης με τη μορφή του αριθμού 5. Όταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα, ανάβει, εκφράζοντας τη στενή αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής.

5

Διαθέσιμο αποκλειστικά ως πεντάθυρο , το Renault 5 E-Tech όπως είναι η πλήρης ονομασία του, έχει μήκος 3,92 m, πλάτος 1,77 m και ύψος 1,5 m. Το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2,54 m, με τα μεγάλα μετατρόχια να προσδίδουν ένα σπορτίφ στυλ, ακολουθώντας τη φιλοσοφία του αυθεντικού 5 Turbo.

Η χαρά της ζωής

Σε αντίθεση με το καλαίσθητο αμάξωμα, η καμπίνα του Renault 5 έχει λιγότερες ρετρό αναφορές, με τους σχεδιαστές να δίνουν περισσότερη βάση στη φωτεινότητα του εσωτερικού και το διαισθητικό περιβάλλον χειρισμού. Η εικόνα του παραμένει το ίδιο τολμηρή, αλλά με έναν πιο μοντέρνο τρόπο που αναδεικνύει τις ψηφιακές λύσεις της νέας εποχής.

5

Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων 10,1 ιντσών, η οποία θαρρείς και συνδέεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει το σύστημα OpenR Link τελευταίας γενιάς με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google και με περισσότερες από 50 εφαρμογές και πρακτικές υπηρεσίες, όπως η ενσωμάτωση της ηλεκτρικής φόρτισης στην προγραμματισμένη διαδρομή.

Σε αυτό το αυτοκίνητο κάνει ντεμπούτο και ο Reno, το επίσημο avatar της Renault, το οποίο λειτουργεί σαν βοηθός του οδηγού. Χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη, του δίνεις μια φωνητική εντολή για να ρυθμίσει τη θερμοκρασία της καμπίνας, να βρει τον κοντινότερο φορτιστή ή ακόμη και να κλείσει τα παράθυρα και αυτό την εκτελεί.

5

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να κάνουμε στα συστήματα υποβοήθησης, με τη Renault να ενσωματώνει όλο το πακέτο ADAS, από το έξυπνο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου της ταχύτητας που διαβάζει τον δρόμο και το σύστημα ενεργούς υποβοήθησης οδήγησης (Active Driver Assist), έως το Safety Coach που υποστηρίζει τον οδηγό με συμβουλές.

Επιστρέφοντας στην αισθητική, το Renault 5 διαθέτει χαριτωμένες επενδύσεις στις επιφάνειες οι οποίες είναι σε μεγάλο ποσοστό βιολογικής προέλευσης, ενώ πλήρως ανακυκλώσιμα είναι και τα υλικά των καθισμάτων – στις εκδόσεις εξοπλισμού Techno και Iconic Cinq.

5

Όσο για τους χώρους, οδηγός και επιβάτες θα εκτιμήσουν το γεγονός πως κάθονται χαμηλά, με τα σπορτίφ καθίσματα να αγκαλιάζουν το σώμα. Αντίθετα, οι πίσω επιβάτες, αν δεν είναι παιδιά ή μικρόσωμοι, δύσκολα θα μπορέσουν να βολέψουν, κυρίως τα πόδια τους. Τέλος, ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 326 lt. ικανοποιεί και με το παραπάνω τις βασικές μεταφορικές ανάγκες.

Με 95, 120 και 150 ηλεκτρικούς ίππους 

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στην AmpR Small, τη νέα πλατφόρμα της Ampere που προορίζεται μόνο για ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας B. Κάτω τώρα από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα του, εφοδιάζεται με δύο μπαταρίες, χωρητικότητας 40 kWh και 52 kWh. Η πρώτη προσφέρει αυτονομία που ξεπερνάει τα 300 km, ενώ η δεύτερη χαρίζει στο Renault 5 E-Tech εμβέλεια κίνησης που υπερβαίνει τα 400 km.

5

Σε ότι αφορά τον ηλεκτροκινητήρα, με την μπαταρία των 40 kWh προσφέρει 120 PS με 225 Nm ροπής ή 95 PS με 215 Nm ροπής. Στην μεγαλύτερη έκδοση των 52 kWh η ισχύς σκαρφαλώνει στους 150 ίππους και η ροπή στα 245 Nm, καταφέρνοντας μάλιστα να επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 km/h, σε κάτω από 8 sec.

Η φόρτιση από σημείο 11 kW πραγματοποιείται σε περίπου 4,5 ώρες για την μπαταρία των 52 kW, ενώ η μικρότερη των 40 kWh χρειάζεται μια ώρα λιγότερο. Σε ταχυφορτιστή και οι δύο αναπληρώνουν ενέργεια από το 15% στο 80% σε μισή ώρα.

5

Άξιο αναφοράς είναι και ο νέος αμφίδρομος φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατός με τις τεχνολογίες V2L (Vehicle to Load) για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών μέσω του αυτοκινήτου και V2G (Vehicle to Grid) για μεταφορά ηλεκτρικού φορτίου από το αυτοκίνητο στο δίκτυο.

Οδηγώντας το νέο Renault 5

Στους δρόμους της Νίκαιας και των Καννών, πήραμε μια γεύση από την ισχυρότερη έκδοση του Renault 5 με τους 150 ίππους και την μπαταρία των 52 kWh. Κινηθήκαμε τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στον επαρχιακό δρόμο, με τη μέση κατανάλωση ενέργειας να είναι κάτω από 14,5 kWh/100 km. Η απόδοση ενέργειας μας εξέπληξε, με το αυτοκίνητο να δείχνει ότι μπορεί να «βγάλει» πραγματικά 400 km δίχως να χρειαστεί να αναζητήσουμε φορτιστή και με τον κλιματισμό μόνιμα ενεργοποιημένο. Για να μην παρεξηγηθούμε βεβαίως, χρησιμοποιήσαμε κατά κύριο λόγο τα προγράμματα Eco και Comfort προκειμένου να επιτύχουμε τέτοια νούμερα.

5

Επίσης, παρά τα 1.500 κιλά βάρους επιδεικνύει αξιοσημείωτη ευελιξία, ο κύκλος στροφής του τιμονιού είναι εκπληκτικός και η ανάρτηση αριστοτεχνικά σχεδιασμένη. Η χρήση πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση, το οποίο σπάνια συναντάται σε αυτή την κατηγορία, αποτελεί ένα από τα μεγάλα ατού του αυτοκινήτου όσον αφορά στην οδηγική απόλαυση.

5

Σε συνθήκες αυξημένης κίνησης το Renault 5 E-Tech δεν κάνει κανένα συμβιβασμό στην άνεση, με το σύστημα VSP να εκπέμπει έναν εξωτερικό προειδοποιητικό ήχο όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα μικρότερη από 30 km/h για να προειδοποιεί τους πεζούς. Στον αυτοκινητόδρομο και ειδικά σε πιο απαιτητικές διαδρομές, το στιβαρό πλαίσιο, η ανάρτηση με τις σχετικά σφιχτή ρύθμιση, τους 18άρηδες τροχούς που είναι στάνταρ, συν το γρήγορο τιμόνι, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να απολαύσει την ακαριαία ροπή με έναν τρόπο που θυμίζει ένα συμβατικό σπορ αυτοκίνητο.

Δείτε εδώ τη δοκιμή του Renault Captur ECO-G 100 LPG

Το γαλλικό ηλεκτρικό supermini κρύβει με θαυμαστό τρόπο το αυξημένο βάρος, προσαρμόζεται σε κάθε συνθήκη και μόνο πάνω από τα 120 km/h εμφανίζει κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους.

Πότε έρχεται Ελλάδα το νέο Renault 5

Το Renault 5 E-Tech είναι ένα από τα αυτοκίνητα που αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά. Η έλευσή του προγραμματίζεται για τις αρχές του 2025, με τις τιμές του να ανακοινώνονται λίγο πριν το λανσάρισμα. Στη Γαλλία όπου έχουν ανοίξει οι παραγγελίες, το ρετρό supermini, διατίθεται σε δυο εκδόσεις (Techno & Iconic Cinq) αμφότερες με τη μεγάλη μπαταρία των 52 kWh με τους 150 PS, έχοντας ως τιμή εκκίνησης τα 29.490 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται το οικολογικό bonus των 4.000 ευρώ).

5

Η βασική έκδοση τη μικρή μπαταρία των 40 kWh θα τιμάται στα 24.900 ευρώ, με τη Renault να τηρεί την υπόσχεσή της για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτω των 25.000 ευρώ.

Η άποψή μας

Αν κάποιος θεωρεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αδιάφορα, ας ρίξει μια ματιά στο νέο Renault 5. Οι Γάλλοι δημιούργησαν ένα από τα πλέον ιδιαίτερα αισθητικά και οδηγικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατηγορίας, που συνεχίζει επάξια την βαριά κληρονομιά του.

Διαβάστε επίσης: Τεράστια επιτυχία της Renault - 50.000 προπαραγγελίες σε 7 μέρες

Η γνώμη του υπογράφων ωστόσο, είναι πως αυτό το αυτοκίνητο αδικείται. Προφανώς και η προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι σεβαστή. Ωστόσο, από το μοντέλο λείπει ένα πράγμα…… ένα υβριδικό σύνολο κάτω από το καπό. Αν το είχε, τότε θα έσπαγε πραγματικά ταμεία.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...