Οδηγούμε το νέο Renault Captur στην Ισπανία!

Το δημοφιλές γαλλικό B-SUV ανανεώθηκε και αναβαθμίστηκε ώστε να συμβαδίζει με όλα τα νεότερα μοντέλα της μάρκας. Πόσο άλλαξε όμως;

  • -
  • -

Το 2024 σηματοδοτεί την 11 χρονιά στην εμπορική πορεία του Renault Captur, έχοντας πουλήσει πάνω από 2 εκατομμύρια μονάδες σε 90 χώρες. Όμως, η γαλλική μάρκα δεν επαναπαύεται και γι’ αυτό θέλει όλα της τα μοντέλα να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή «μάχης» σε όλες τις κατηγορίες που συμπεριλαμβάνονται. Τον τελευταίο καιρό έχουμε δει πληθώρα νέων μοντέλων  να παρουσιάζονται και να εντάσσονται στη γκάμα των Γάλλων, οπότε όπως είναι φυσικό, το Captur δεν γινόταν να μείνε πίσω. Έπρεπε να εκσυγχρονιστεί και να αναβαθμιστεί, όπως είδαμε να γίνεται και με το Clio. Κάπως έτσι, δέχθηκε ένα εκτενές φρεσκάρισμα, το οποίο δεν περιορίζεται σε μερικές διακριτικές πινελιές, αλλά πρόκειται για ριζικό ανασχεδιασμό επιμέρους στοιχείων. Εμείς το γνωρίσαμε σε μία πρώτη οδηγική επαφή στους δρόμους της Μαδρίτης και των περιχώρων. 

Rafale… inspired

Πολλές φορές τα facelift που βλέπουμε να γίνονται σε ήδη υπάρχοντα μοντέλα είναι τόσο διακριτικά, που εύκολα αναγνωρίζεις για ποιο μοντέλο πρόκειται. Στην περίπτωση του νέου Captur κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Αντικρίζοντας το νέο μπροστινό καταλαβαίνεις πως  από αυτή τη γωνία έχεις να κάνεις με ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Με σχεδιαστική φιλοσοφία που αντλεί ξεκάθαρα έμπνευση από το νεοσύστατο μέλος της SUV γκάμας, Rafale, το νέο Captur έγινε πιο μοντέρνο, πιο αθλητικό και πιο συμπαγές.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Renault Rafale

Παρατηρώντας το από το πλάι, η γνώριμη εικόνα της σιλουέτας του B-SUV της Renault είναι και εμφανής, με ειδοποιό διαφορά τους τροχούς νέας σχεδίασης των 18 ιντσών. Ειδικότερα στη περίπτωση της έκδοσης Esprit Alpine, οι μεγαλύτερη τροχοί των 19 ιντσών εντυπωσιάζουν, και σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες χρωματικές επιλογές που παραπέμπουν στην Alpine, χαρίζουν σπορ εικόνα στο μοντέλο. Στο πίσω μέρος η αισθητική ακόμη πιο γνώριμη, με τη φωτεινή υπογραφή να μην έχει αλλάξει. Μικρές διαφοροποιήσεις συναντάμε χαμηλά στον προφυλακτήρα, ενώ στην 5η πόρτα υπάρχει σήμερα το νέο σήμα της μάρκας.

Πιο high-tech εσωτερικό

Ως σύγχρονο B-SUV που σέβεται τον εαυτό του, το Renault Captur δεν γινόταν να περάσει από διαδικασία facelift χωρίς να αναβαθμιστεί τεχνολογικά η καμπίνα. Το πιο μοντέρνο παρουσιαστικό της εξωτερικής σχεδίασης είναι εμφανές μόλις περάσεις στο εσωτερικό, με μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας. Τον πρώτο λόγο έχει η μεγάλη κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη των 10,4 ιντσών και οι δύο νέες ακολουθίες καλωσορίσματος (συμπεριλαμβανομένης μιας συγκεκριμένης για την υβριδική έκδοση). Το νέο Captur φέρει (ανάλογα την έκδοση) με το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένη την Google. Αυτό δίνει πρόσβαση στις καλύτερες υπηρεσίες της Google, με τους Χάρτες Google, το Google Assistant και τον κατάλογο Google Play (για πρόσβαση σε περισσότερες από 50 εφαρμογές) να χαρίζουν μία αίσθηση smartphone στην οθόνη του infotainment.

Επιπλέον, αναβαθμισμένος είναι και ο τομέας της ενεργητικής και παθητικής ασφάλεια. Τα συστήματα νέας γενιάς, όπως το Active Driver Assist, με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 και το Predictive Hybrid Driving (με το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης) βελτιστοποιούν την απόδοση μεγιστοποιώντας τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας κατά την οδήγηση. Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός Γενικής Ασφάλειας (GSR2) απαιτεί κάποια συστήματα ADAS να ενεργοποιούνται κάθε φορά που ξεκινά το αυτοκίνητο. Για το σκοπό αυτό, μια νέα λειτουργία στα αριστερά του τιμονιού με τίτλο My Safety Switch επιτρέπει στους οδηγούς να δημιουργούν το δικό τους προφίλ με όλα τα συστήματα που θέλουν ενεργά και αυτά που θέλουν απενεργοποιημένα. Έτσι, με δύο πατήματα του εν λόγω πλήκτρου μπορούν να το επιλέγουν εύκολα κάθε φορά που εκκινούν το όχημα.

Από εκεί και πέρα, εκτός μερικών νέων σχεδίων στις ταπετσαρίες και τις επενδύσεις, η καμπίνα έχει παραμείνει αρκετά γνώριμη και αυτό φυσικά ισχύει και για τους διαθέσιμους χώρους. Η πίσω σειρά καθισμάτων είναι και εδώ συρόμενη, όπως και στο pre-facelift μοντέλο, επιτρέποντας στους επιβάτες να επιλέξουν ανάμεσα σε ευρυχωρία και χωρητικότητα πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο μιας και το αναφέραμε να πούμε πως έχει μέγιστη χωρητικότητα 616 lt στις θερμικές και ήπια υβριδικές εκδόσεις και 480 lt στην πλήρως υβριδική E-Tech. Με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα αυτά τα νούμερα γίνονται 1.596 lt και 1.458 lt, αντίστοιχα. 

Δείτε ακόμη: Το Renault Clio έχει τη λύση για κάθε σου ανάγκη! 

Αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά

Εκτός από τα χαρακτηριστικά ασφάλειας και άνεσης, το νέο Renault Captur συνοδεύεται από μια σειρά εξελίξεων όσων αφορά τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Νέες ρυθμίσεις έχουμε για τα αμορτισέρ, τη γεωμετρία του συστήματος μετάδοσης αλλά και για το τιμόνι. Στα δύο ισχυρότερα σύνολα, το ήπια υβριδικό 1.3 TCe των 160 ίππων και το E-Tech των 145 ίππων, τα μπροστινά αμορτισέρ πλέον διαθέτουν ένα έξτρα ελατήριο τοποθετημένο στο άνω άκρο τους, το οποίο αυξάνει την ακαμψία στο rebound, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Κάτι τέτοιο αυξάνει με τη σειρά του και τα επίπεδα πρόσφυσης, ενώ για να επηρεαστεί ο τομέας της άνεσης, το νέο ελατήριο δεν αυξάνει τη σκληρότητα των αμορτισέρ στις μικρές ανωμαλίες ή τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς έχει βελτιωθεί επίσης και η αμεσότητα από το σύστημα διεύθυνσης, χάρη στις παραπάνω αλλαγές, αλλά και τις διαφοροποιήσεις που έγιναν στην κρεμαγιέρα. Εδώ να προσθέσουμε πως ρόλο σε αυτό, τουλάχιστον στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Esprit Alpine, παίζουν και οι τροχοί των 19 ιντσών με το χαμηλότερο προφίλ, αν και διατηρούμε μία επιφύλαξη όσον αφορά τους συμβιβασμούς που θα απαιτεί μία τέτοια επιλογή από πλευράς άνεσης στο ελληνικό οδικό δίκτυο. 

Με 5 κινητήρια σύνολα

Στη χώρα μας το νέο Renault Captur θα έρθει με 5 κινητήρια σύνολα. Στη βασική του έκδοση θα χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.000άρη 90 ίππων με μηχανικό κιβώτιο. Στη συνέχεια έχουμε τη δημοφιλή επιλογή διπλού καυσίμου, με τον 1.0 ECO-G να αποδίδει 100 ίππους, ενώ τα δύο ρεζερβουάρ (βενζίνη και LPG) χαρίζουν έως και 1.300 km αυτονομίας. Αυτό οφείλεται στην αύξηση της χωρητικότητας στη δεξαμενή LPG κατά 8 λίτρα σε σχέση με πριν. Στη συνέχεια έχουμε τα δύο ήπια υβριδικά σύνολα των 1.300 κυβικών με απόδοση 140 και 160 ίππους. Το πρώτο συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ το ισχυρότερο έρχεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC. Τέλος, έχουμε την έκδοση που οδηγήσαμε στη Μαδρίτη, την πλήρως υβριδική E-Tech 145. Xωρίς περιορισμούς φόρτισης και απόδοση 145 ίππων, η τεχνολογία E-Tech προσφέρει οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2, με μέση κατανάλωση 4,6 λίτρα/100 km και 105 g/km (κύκλος WLTP) . Η νέα λειτουργία E-SAVE δεν επιτρέπει στη μπαταρία να πέσει κάτω από το 40%, επιτρέποντας στον οδηγό να διατηρήσει την ενέργεια για όταν τη χρειαστεί.

Τα νούμερα κατανάλωσης δεν αποτελούν σενάριο επιστημονικής φαντασίας όπως αποδείχθηκε στη σύντομη οδηγική μας εμπειρία, Οδηγώντας το νέο πλήρως υβριδικό Captur, το trip computer σταμάτησε στα 5 lt/100km καλύπτοντας μία διαδρομή σχεδόν 200 km. Από πλευράς λειτουργίας, εντός αστικού δικτύου, η συνεχής τάση του συνόλου να κινείται όσο το δυνατόν περισσότερο αμιγώς ηλεκτρικά χαρίζει εκτός από χαμηλή κατανάλωση και εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ενώ τα επίπεδα θορύβου παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Εκτός πόλης, με ήπιους ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο το σύνολο δεν δυσανασχετεί, αλλά όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν την εμφάνιση τους. Στον επαρχιακό η εικόνα είναι αρκετά γνώριμη, με την ανάρτηση να φιλτράρει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αλλά σε μεγαλύτερες ανωμαλίες δεν κατάφερνε να κρατήσει το σύνολο των κραδασμών εκτός καμπίνας. Σε αυτού του είδους τη διαδρομή, κάποιες στιγμές το multi-mode κιβώτιο του E-Tech διατηρούσε μία μικρότερη σχέση, με αποτέλεσμα να διατηρούνται οι ψηλά οι στροφές του κινητήρα και να αυξάνεται ο θόρυβος στην καμπίνα των επιβατών. 

Σύντομα στη χώρα μας

Όλα αυτά όμως αφορούν τους ισπανικούς δρόμους. Για πιο λεπτομερή και σωστή αξιολόγηση θα πρέπει να περιμένουμε την άφιξη του νέου Captur στην Ελλάδα. Πότε είναι αυτό; Γύρω στα τέλη Ιουνίου σύμφωνα με τον επίσημο αντιπρόσωπο. Όσον αφορά τις τιμές, θα πρέπει να κάνουμε λίγο ακόμα υπομονή, αφού όπως όλα δείχνουν θα γνωστοποιηθούν με κάθε επισημότητα λίγο πριν το λανσάρισμα του στην ελληνική αγορά.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...