Οδηγούμε τα Smart #1 και #3 στην Ελλάδα!

To λανσάρισμα των νέων Smart #1 και #3 στην ελληνική αγορά θα γίνει το Σεπτέμβριο, αλλά μέχρι τότε παίρνουμε μία πρώτη γεύση στους ελληνικούς δρόμους.

  • -
  • -

Η Smart επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο έχοντας πλέον στη γκάμα της δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που θα την επαναφέρουν στο προσκήνιο. Τα #1 και #3 είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας ανάμεσα στη Mercedes-Benz και την κινεζική Geely Automobile και ξεχωρίζουν για το νεανικό χαρακτήρα τους. Στοιχείο που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη Smart. Τα δύο μοντέλα που ανήκουν στην κατηγορία των SUV δεν θυμίζουν τις δημιουργίες της μάρκας στο παρελθόν, αποδεικνύοντας πως η φίρμα αντιμετωπίζει σήμερα τελείως νέες προκλήσεις. Αμφότερες οι νέες δημιουργίες της Smart, θα λανσαριστούν στην ελληνική αγορά το Σεπτέμβριο, με τις τιμές τους να έχουν ήδη ανακοινωθεί, ξεκινώντας από τα 36.950 € για το #1 και από τα 40.900 € για το #3. Και στις δύο περιπτώσεις δεν περιλαμβάνεται η επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά.

Νέα εποχή

Το μέγεθος και οι διαστάσεις των #1 και #3 μαρτυρούν ότι η Smart έχει περάσει σε μία νέα εποχή. H Mercedes-Benz είναι αυτή που ανέλαβε τη σχεδίαση του αμαξώματος, αλλά και του εσωτερικού, στοιχείο που εγγυάται την ποιότητα της κατασκευής. Ανάμεσα στα δύο μοντέλα υπάρχουν αρκετά συγγενικά στοιχεία, όπως το χαρακτηριστικό εμπρός μέρος με τα μεγάλα φανάρια, αλλά και τις καμπύλες να συνδυάζονται αρμονικά με τις λιτές γραμμές. Το #1 έχει περισσότερο πρακτικό χαρακτήρα με μήκος 4270 mm και μεταξόνιο 2750 mm, την ώρα που το #3 ξεχωρίζει διαθέτοντας περισσότερο κουπέ χαρακτηριστικά και εξαιρετικά αεροδυναμική σχεδίαση 

#1 – Η γοητεία της πρακτικότητας

Όπως και το #3, το #1 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SEA της Geely, με την ευρυχωρία να έχει τον πρώτο λόγο. Η σχεδίαση της καμπίνας ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην premium αισθητική και την απλότητα, διατηρώντας όμως και το νεανικό στοιχείο. Το εσωτερικό ξεχωρίζει με τη μίνιμαλ αισθητική, αλλά και τη φαρδιά κεντρική κονσόλα, που ουσιαστικά χωρίζει τον οδηγό και τον συνοδηγό. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, κάνοντας χρήση σκληρών και μαλακών πλαστικών, με την επιλογή των υλικών να μαρτυρά την εμπλοκή της Mercedes-Benz. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων Full HD LCD 9,2 ιντσών, ένα HUD 10 ιντσών και μια κεντρική οθόνη 12,8 ιντσών, μέσω της οποίας έχεις πρόσβαση σχεδόν σε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το τεχνολογικό του υπόβαθρο το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας, αφού από τη βασική έκδοση Pure προσφέρει σχεδόν τα πάντα, επιτυγχάνοντας αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2+. Επιπλέον, περισσότερα από το 75% των συστημάτων του Smart, μπορούν να ενημερώνονται συνεχώς εξ’ αποστάσεως.

To Smart #1 προσφέρεται με δύο μπαταρίες χωρητικότητας 49 kWh και 66 kWh. Η πισωκίνητη εκδοχή με τη μικρή μπαταρία έχει απόδοση 272 ίππων και 343 Nm ροπή, επιταχύνοντας από στάση στα πρώτα 100 km/h σε 6,7 sec. H αυτονομία του αγγίζει τα 310 km, ενώ στην περίπτωση της έκδοσης με τη μεγάλη μπαταρία αυξάνεται στα 440 km. Η ισχυρότερες εκδοχές Pulse και Brabus, έχουν δύο ηλεκτροκινητήρες και αποδίδουν 370 και 430 ίππους, αντίστοιχα. Εφοδιάζονται με τη μεγάλη μπαταρία των 66 kWh και προσφέρουν αυτονομία 400 km. Οι επιδόσεις τους είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές, αφού για το 0-100 km/h χρειάζονται μόλις 4,9 sec και 3,9 sec, αντίστοιχα. Όσον αφορά τη φόρτιση, η μπαταρία φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα AC από 10-80 % με 22 kW σε 3 ώρες, ενώ με την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση DC, αυτό μπορεί να επιτευχθεί σε λιγότερο από 30 λεπτά.

Η πρώτη μας επαφή με το Smart #1 έγινε με την έκδοση που εφοδιάζεται με τη μεγάλη μπαταρία και δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 370 ίππων με την κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Στο εσωτερικό του εύκολα θα βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, ενώ όσοι βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων έχουν χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις είναι πρόκειται για ένα ραφιναρισμένο σύνολο. Η ανάρτηση, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, στρογγυλεύει την πλειονότητα των ανωμαλιών του οδοστρώματος, χωρίς να έχεις ξερές αντιδράσεις. Η λειτουργία της επιτρέπει στο #1 να κινηθεί γρήγορα και στον επαρχιακό δρόμο, έχοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Σε μέτριας ποιότητας οδόστρωμα και με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα θα διαπιστώσεις ότι έχει την τάση να γλιστρήσει, κάτι που δεν είναι καθόλου δύσκολο στους ελληνικούς δρόμους, αλλά δεν ταιριάζει με το ύφος της κατασκευής. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση και βάρος, ενώ σε καμία περίπτωση δεν του λείπει η δύναμη. Στο πρόγραμμα Sport επιταχύνει εντυπωσιακά, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και πάνω από τα 100-120 km/h δεν εμφανίζει πτωτικές τάσεις, εξακολουθώντας να ανεβάζει χιλιόμετρα με τον ίδιο τρόπο

#3 – Με κουπέ αισθητική

Το SUV με τα κουπέ χαρακτηριστικά, γοητεύει ακόμα περισσότερο με την εμφάνιση του. Ειδικά στην έκδοση Brabus, με το έντονο πορτοκαλί χρώμα, ξεχωρίζει για το δυναμισμό του. Το μήκος του αγγίζει τα 4,4 μέτρα, ενώ το πλάτος των 1,8 μέτρων το καθιστά μυώδες και αθλητικό, ενώ οι μεγάλες ζάντες των 20 ιντσών γεμίζουν τους θόλους. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι αντίστοιχη με αυτή του #1, με τα τύπου μπάκετ καθίσματα να μαρτυρούν το σπορ χαρακτήρα του. Σε αντίθεση με το #1, μόλις μία έκδοση (Pro) προσφέρεται με τη μπαταρία των 49 kWh, ενώ οι Pro+, Premium, Pulse και Brabus διαθέτουν αυτή των 66 kWh. Αντίθετα από το #1, στο #3 όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 272 ίππων, ενώ μόνο η κορυφαία έκδοση Brabus προσφέρεται με την ισχυρή εκδοχή των 428 ίππων. Η αυτονομία κυμαίνεται από τα 325 έως τα 455 km, ανάλογα την έκδοση, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να αγγίζει το 0,27. Επιπλέον, σε φόρτιση DC έως 150 kW/h, το Smart #3 φορτίζει από 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά, ενώ σε AC 22kW, φορτίζει (10-80%) σε λιγότερο από 3 ώρες.

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης παραμένει η ίδια, με γόνατα ΜακΦέρσον και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αλλά η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφικτή σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Διαβάζει με μεγαλύτερη λεπτομέρεια το ανάγλυφο του δρόμου, χωρίς όμως να κουράζει. Η μεγάλη διαφορά, εντοπίζεται φυσικά στη δύναμη των δύο ηλεκτροκινητήρων. Το #3 κυριολεκτικά εκτοξεύεται στην ευθεία, εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις, και μάλιστα με αμείωτο ρυθμό. Η επιτάχυνση είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή και ουσιαστικά στον επαρχιακό δρόμο οι ευθείες τελειώνουν πριν προλάβεις να το καταλάβεις. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, αν και απαιτούν συνήθεια. Σίγουρα, στο πρόγραμμα Brabus, με την ακαριαία απόκριση στο γκάζι, θέλει προσοχή στο γλιστερό οδόστρωμα, και ουσιαστικά απαιτεί να ρυθμίσεις την είσοδο και την έξοδο γλυκά με το γκάζι.

Η σύντομη επαφή μας, μαρτυρά πως με τα #1 και #3 η Smart ανοίγει μία νέα σελίδα στην ιστορία της. Περισσότερα θα μπορούμε να πούμε το Σεπτέμβριο, όταν και θα γίνει το λανσάρισμα και των δύο μοντέλων στην ελληνική αγορά. Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις, χωρίς να υπολογίζεται το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» που αναμένεται να φθάνει τα 9.000 ευρώ.

Αναλυτικά οι τιμές του smart #1 (χωρίς επιδότηση):

smart #1 Pure: 36.950 ευρώ

smart #1 Pure+: 42.500 ευρώ

smart #1 Pro: 39.250 ευρώ

smart #1 Pro+: 44.900 ευρώ

smart #1 Premium: 47.600 ευρώ

smart #1 Pulse: 47.600 ευρώ

smart #1 Brabus: 52.330 ευρώ

Οι τιμές του smart #3 (χωρίς επιδότηση):

smart #3 Pro: 40.900 ευρώ

smart #3 Pro+: 46.400 ευρώ

smart #3 Premium: 50.550 ευρώ

smart #3 Pulse: 50.550 ευρώ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...