Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Subaru Crosstrek e-Boxer

Ο αντικαταστάτης του Subaru XV ονομάζεται Crosstrek και είναι ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο υβριδικό τετρακίνητο SUV με όλες τις παραδοσιακές αξίες της ιαπωνικής μάρκας.

  • -
  • -

Τα Subaru, ανέκαθεν ήταν αυτοκίνητα που είχαν μια διαφορετική φιλοσοφία. Μπορεί να μην απευθύνονται σε όλους, όμως όσοι τα διαλέξουν, μετά γίνονται πιστοί πελάτες της μάρκας, σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό! Το XV ήταν το «εισαγωγικό» μοντέλο στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας και τώρα, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε τον διάδοχο, που ακούει στο όνομα Crosstrek. Η ονομασία αυτή δεν είναι νέα καθώς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διατίθεται με ακριβώς αυτό το όνομα στις ΗΠΑ εδώ και αρκετά χρόνια. Πλέον έφτασε και στην Ευρώπη και εμείς το οδηγούμε από την Αθήνα μέχρι τη Νεμέα και πίσω, για να πάρουμε μια γεύση από το νέο δημιούργημα των Ιαπώνων!

Άμεσα αναγνωρίσιμο

Το Subaru Crosstrek δημιουργεί μια πολύ θετική εντύπωση από την πρώτη ματιά, χάρη στην αρμονική του σχεδίαση. Δεν εξιτάρει ούτε εισάγει extreme καινοτομίες, όμως αυτός ακριβώς ήταν και ο στόχος της Subaru. Μια ενδιαφέρουσα, σύγχρονη και ήπιων τόνων εμφάνιση. Φυσικά ξεχωρίζει από μακριά ότι είναι δημιούργημα της συγκεκριμένης μάρκας, υιοθετώντας όλα τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα. Στο εμπρός μέρος τα λεπτοκαμωμένα φωτιστικά σώματα ενώνονται νοητά με ένα νεύρο, που καταλήγει στο σήμα της εταιρείας. Τα προστατευτικά πλαστικά έχουν εκτενή παρουσία, στοιχείο που μαρτυράει τις περιπετειώδεις διαθέσεις του μοντέλου, ενώ τα 220 mm απόστασης από το έδαφος, δίνουν ακόμη μια SUV «πιστοποίηση». Αναφορικά με τις διαστάσεις, το Subaru Crosstrek μετρά μήκος 4.495 mm, πλάτος 1.800 mm και ύψος 1.600 mm, έχοντας ένα μεταξόνιο στα 2.670 mm.

Οι επιβάτες σε πρώτο πλάνο

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κάποιος είναι ο πανεύκολος τρόπος εισόδου-εξόδου. Αυτό ισχύει στα πιο πολλά SUV, όμως στο Subaru Crosstrek το γενναιόδωρο άνοιγμα της πόρτας και η σωστή απόσταση του καθίσματος θα βοηθήσει ακόμη και τους πολύ ψηλούς να εισέλθουν χωρίς να χρειαστεί να «διπλώσουν». Το δεύτερο στοιχείο που κεντρίζει το βλέμμα είναι η πολύ μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 11,6 ιντσών, η οποία έχει πάρει τη θέση σχεδόν όλων των διακοπτών στην κεντρική κονσόλα. Από εκεί ελέγχεται και το σύστημα κλιματισμού, όπως και όλες οι ρυθμίσεις του οχήματος. Η οθόνη υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto και έχει ένα απλό μενού χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, αλλά και με ελαφρώς ξεπερασμένα γραφικά.

Το πολύ δυνατό χαρτί της καμπίνας εντοπίζεται στην εξαιρετική, υψηλών προδιαγραφών ποιότητα κατασκευής Subaru. Η μάρκα κατέχει την τέχνη του «αλεξίσφαιρου» στον χρόνο εσωτερικού, με υλικά διαλεγμένα από το πάνω ράφι και αψεγάδιαστη συναρμογή που δεν αφήνει τον παραμικρό τριγμό να έρθει στην επιφάνεια. Μόνο κάποιες πλαστικές επενδύσεις στις πίσω πόρτες φαίνεται να έχουν την τάση να γρατσουνιστούν εύκολα, δείχνοντας ελαφρώς υποδεέστερες ποιοτικά σε σύγκριση με την πολύ προσεγμένη καμπίνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ευρυχωρία βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο και θα ταξιδέψουν άνετα τέσσερις, ακόμη και πέντε ενήλικες! Ο χώρος για τα γόνατα είναι απεριόριστος ακόμη και για τους πολύ ψηλούς και το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης, σχετικά περιορισμένο. Ειδική μνεία αξίζει και στα πολύ άνετα καθίσματα, τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 328 λίτρα δεν εντυπωσιάζει, όμως ο χώρος είναι πολύ εκμεταλλεύσιμος και επίπεδος, χωρίς μεγάλο κατώφλι φόρτωσης. Βέβαια, λόγω της ύπαρξης τετρακίνησης, αλλά και της μπαταρίας για το υβριδικό σύστημα, δεν μένουν περιθώρια για ρεζέρβα.

Γνήσια συνταγή

Ποια είναι τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία ενός Subaru; Φυσικά, η διάσημη συμμετρική τετρακίνηση Symmetrical AWD και ο κινητήρας boxer. Τα συναντάμε αμφότερα στο νέο Crosstrek, μαζί με ένα ακόμη, πολύ βασικό στοιχείο: την υβριδική τεχνολογία. Ο κινητήρας είναι ένας τετρακύλινδρος boxer ατμοσφαιρικός των 2.0 λίτρων, με απόδοση 136 ίππων και 182 Nm ροπή. Συνυπάρχει με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 16,7 ίππων και 66 Nm ροπής, το οποίο μπορεί να κινήσει και μόνο του το όχημα σε χαμηλές ταχύτητες ή σε μανούβρες. Το e-Boxer της Subaru ανήκει στην υπο-κατηγορία Strong Hybrid, κάτι που σημαίνει ότι έχει αυξημένες δυνατότητες συγκριτικά με τα mild hybrid της αγοράς, αλλά δεν συγκαταλέγεται και ανάμεσα στα full hybrid με τους ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες και τις μεγαλύτερες μπαταρίες. Φυσικά ο οδηγός δεν έχει καμία υποχρέωση φόρτισης και το σύστημα δημιουργεί μόνο του την ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία, από το φρενάρισμα και την επιβράδυνση.

Στην πράξη, πολλές φορές ο κινητήρας σβήνει, αφήνοντας τη δουλειά στο ηλεκτρομοτέρ, όταν ο οδηγός πατάει λίγο γκάζι και απλώς θέλει να διατηρήσει την ταχύτητά του σταθερή. Σε χαμηλότερες ταχύτητες πόλης ο ηλεκτροκινητήρας δουλεύει ακόμη περισσότερο, εξοικονομώντας καύσιμο. Παράλληλα, μια ακόμη δουλειά του ηλεκτρικού μοτέρ είναι να γεμίζει σε ισχύ τον τετρακύλινδρο boxer προσφέροντας πολύτιμες ενέσεις δύναμης. Το στάνταρ κιβώτιο Lineartronic συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) έχει βελτιωμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας συγκριτικά με το παρελθόν και δεν «βουίζει» τόσο στην έντονη επιτάχυνση πραγματοποιώντας εικονικές αλλαγές, όμως πλέον δεν υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι για να έχει τον έλεγχο ο οδηγός, ούτε δυνατότητα «χειροκίνητης» λειτουργίας για εναλλαγή των εικονικών σχέσεων από τον επιλογέα στην κεντρική κονσόλα. Σχετικά με τις επιδόσεις, το ατμοσφαιρικό σύνολο δεν εντυπωσιάζει με 0-100 km/h σε 10,8 sec και τελική ταχύτητα στα 198 km/h. Επίσης, στη σύντομη επαφή μας με το Subaru Crosstrek δεν βγάλαμε ασφαλές συμπέρασμα για την κατανάλωση καυσίμου, καθώς κινηθήκαμε σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς στο ταξίδι. Για τα περίπου 300 km που διανύσαμε, το trip computer έδειξε 9,4 lt / 100 km. Να σημειώσουμε ωστόσο ότι τα αυτοκίνητα ήταν ολοκαίνουργια και τα μοτέρ, «άστρωτα».

All-arounder

Πού διαφέρει το Subaru Crosstrek από τη «θάλασσα» των υπόλοιπων, mainstream SUV; Ότι δεν έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την άσφαλτο. Το ιαπωνικό μοντέλο είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί την απόσταση των 220 mm από το έδαφος, χάρη στην κορυφαία τετρακίνηση Symmetrical AWD. Μαζί με το X-Mode, ένα σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης του αυτοκινήτου ανάλογα με το τερέν που πατούν οι τροχοί, θα προσπεράσει τα πιο πολλά εμπόδια που θα βρεθούν μπροστά του, ενώ τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του θα είχαν βάλει όπισθεν πολύ νωρίτερα. Σε όσους αρέσουν οι εκδρομές, τα ταξίδια και η εξερεύνηση φυσικών τοπίων, το Subaru Crosstrek είναι ιδανική επιλογή. Κατά την παρουσίαση του μοντέλου στη Νεμέα, η ελληνική εισαγωγική εταιρεία είχε προβλέψει την ύπαρξη μιας χωμάτινης διαδρομής στο πρόγραμμα, για να αξιολογήσουμε τα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά του νέου Crosstrek. Παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχαν μεγάλες δυσκολίες, ο «πηλός» λάσπης που συναντήσαμε σε διάφορα σημεία ούτε που ενόχλησε το Crosstrek, με ενεργοποιημένο το αντίστοιχο πρόγραμμα στο X-Mode. Και όλα αυτά με συμβατικά, ασφάλτινα ελαστικά!

Από την άλλη, στην άσφαλτο, η ποιότητα κύλισης αγγίζει το άνω άκρο της κατηγορίας. Σταθερό, άνετο και ασφαλές, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι θα εμφανιστούν μόνο σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Η προσεγμένη ηχομόνωση και η ποιοτική ανάρτηση εξασφαλίζουν ηρεμία στην καμπίνα, άρα και άνεση στα μεγάλα ταξίδια. Να σημειωθεί ότι εμπρός η ανάρτηση αποτελείται από την κλασική λύση των γονάτων MacPherson και πίσω, έχουμε μια δομή με διπλά ψαλίδια. Σχετικά με την οδική συμπεριφορά σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές, δύο πράγματα ξεχωρίζουν: η αμεσότητα του τιμονιού με τη θετική αίσθηση (για τα δεδομένα της κατηγορίας) και η ανεξάντλητη πρόσφυση. Ακόμη και σε άσφαλτο-γυαλί με σπασίματα και κακοτεχνίες, η τετρακίνηση θα βρει την πρόσφυση που χρειάζεται ώστε το Crosstrek να στρίψει απροβλημάτιστα. Τέλος, εννοείται ότι η απόδοση του κινητήρα δεν αρκεί για να προβληματίσει τις δυνατότητες του πλαισίου.

Ξεκάθαρη στόχευση

Το Subaru Crosstrek, όπως και κάθε αυτοκίνητο που έχει φτιάξει η Subaru, δεν προσποιείται τίποτα που δεν είναι. Αποτελεί μια ξεκάθαρη πρόταση που απευθύνεται σε εκείνους που θέλουν να χρησιμοποιήσουν ένα SUV σαν… SUV, εξερευνώντας φυσικά τοπία και πηγαίνοντας σε μέρη που οι οδηγοί άλλων μοντέλων της κατηγορίας ούτε θα πλησίαζαν. Στα bonus συμπεριλαμβάνεται η άριστη ποιότητα κατασκευής, οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες και ο κορυφαίος εξοπλισμός, ακόμη και από τη βασική έκδοση. Να αναφέρουμε ότι η εισαγωγική έκδοση Style περιλαμβάνει την οθόνη των 11,6 ιντσών, 17άρες ζάντες αλουμινίου, φώτα LED, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, keyless start, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και την εξελιγμένη σουίτα συστημάτων ασφαλείας Subaru EyeSight. Στη δεύτερη έκδοση Style Xtra που οδηγήσαμε, έχουμε επιπλέον ηλεκτρικά καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη, X-Mode με 2 προγράμματα, 18άρες ζάντες και αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας και τέλος, στην Premium έχουμε ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή, premium ηχοσύστημα, navigation και δερμάτινα καθίσματα. Οι τιμές των τριών εκδόσεων είναι 41.945 €, 43.945 € και 45.970 € αντίστοιχα. Το Subaru Crosstrek φυσικά και δεν είναι φθηνό, όμως αποτελεί μια απολύτως ολοκληρωμένη, ώριμη πρόταση για εκείνον που ξέρει τι ζητά και θέλει ένα αυτοκίνητο για να «ξενοιάσει» πολλά χρόνια. Στα αδιαμφισβήτητα υπέρ, συγκαταλέγεται και η κορυφαία εγγύηση 8 χρόνων με απεριόριστα χιλιόμετρα, η μεγαλύτερη της ελληνικής αγοράς!

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...