Οδηγούμε Volkswagen ID.7: Το… Passat της νέας εποχής

Με μήκος σχεδόν 5 m, με τεράστιους χώρους, με την ισχυρότερη ηλεκτρική μονάδα που έχει κατασκευάσει ποτέ η VW και με πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών, το ID.7, είναι το καλύτερο ηλεκτρικό όχημα της οικογένειας ID.

  • -
  • -

Έχοντας οδηγήσει όλα τα μέλη της οικογένειας ID της Volkswagen, εξαιρουμένου φυσικά του ID.6 που διατίθεται αποκλειστικά στην Κίνα, τολμώ να πω χωρίς καμία δόση υπερβολής, ότι το νέο ID.7 είναι το καλύτερο δείγμα γραφής αυτής της νέας γενιάς οχημάτων της γερμανικής φίρμας.

Η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών μοντέλων της VW, και το 6ο κατά σειρά μέλος της φαμίλιας ID, είναι ένα μοντέρνο σεντάν, fastback για την ακρίβεια όχημα, που ισορροπεί σε διαστάσεις ανάμεσα στα πάλαι ποτέ θερμικά τριών όγκων μοντέλα της φίρμας, Passat και Phaeton.

Το μήκος του ανέρχεται στα 4,961 mm, που σημαίνει ότι είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τη Mercedes-Benz EQE αλλά μεγαλύτερο από τη BMW i4 και το Tesla Molel 3. Το πλάτος του φθάνει τα 1,862 mm, το ύψος είναι 1,536 mm, ενώ το μεταξόνιο προσεγγίζει τα 3 m, όντας 2,971 mm για την ακρίβεια.

Επίσης, το ΙD.7 έχει τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή (cd:0,23) από οποιοδήποτε άλλο μέλος της οικογένειας ID, ενώ παρά τις «huge» διαστάσεις του, ο κύκλος στροφής του είναι 10,9 m!

Με νέα αισθητική ταυτότητα

Ο σχεδιασμός του ID.7 έχει «ροή» και έντονες ακμές που προσδίδουν κομψότητα και ένα συγκρατημένο σπορ ύφος στο αμάξωμα. Το μπροστινό μέρος, έχει τρισδιάστατη σχεδίαση με τη στενή λωρίδα των φώτων να φιλοξενεί τους προβολείς LED για τα φώτα ημέρας και τα φλας. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να εξοπλίσει κανείς το ID.7 και με προβολείς IQ.LIGHT LED matrix.

Το πιο ιδιαίτερο ωστόσο στοιχείο στη σχεδίαση του μοντέλου δεν είναι άλλο από το γλυκό τελείωμα της οροφής στο πίσω μέρος. Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι η σιλουέτα του μοιάζει να έχει τις ιδανικές αναλογίες.

Οι ντιζάινερς της VW κατάφεραν να κρύψουν με έξυπνο τρόπο τις ευμεγέθεις διαστάσεις του αυτοκινήτου, ενώ χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, προσέφεραν τα μέγιστα και στον τομέα της πρακτικότητας. Δικαιολογημένα λοιπόν οι Γερμανοί έχουν προσδώσει τον τίτλο του «fastback» στο ID.7.  

Επίσης, στο πίσω μέρος, το βλέμμα είναι αδύνατο να μην εστιάσει και στην εντυπωσιακή οριζόντια LED μπάρα των φώτων η οποία εκτείνεται απ’ άκρη σ΄ άκρη στο αμάξωμα, τονίζοντας περαιτέρω το δυναμισμό του σχεδιασμού.

Και σε αυτήν την περίπτωση, μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να επιλέξει προαιρετικά και τα τρισδιάστατα LED φώτα. Το ID.7, πατά πάνω σε τροχούς 19’’ στάνταρντ (235/50 εμπρός και 255/45 πίσω), ενώ δύναται να εφοδιαστεί και με ζάντες 20’’, με ελαστικά 235/45 εμπρός και 255/40 πίσω.

Νέο σύστημα πολυμέσων, τεράστιοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές

Ο θάλαμος επιβατών του ID.7 έχει σχεδιαστεί… από το μηδέν. Η οριζόντια διάταξη του ταμπλό είναι ξεκάθαρα δομημένη, χωρίς αισθητικές υπερβολές και με μια απλότητα που σε συνδυασμό με τα εξαιρετικής ποιότητας υλικά που το συνοδεύουν σε κερδίζει με το «καλημέρα», αποπνέοντας συγχρόνως μια premium αύρα.

Μπροστά από τον οδηγό συνεχίζει να βρίσκεται μια μικρή ψηφιακή οθόνη για τον πίνακα οργάνων αλλά πλέον αυτή, ενσωματώνεται μέσα στο ταμπλό και όχι στη στεφάνη του τιμονιού όπως στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας ID.

Δείτε ακόμα: Πόσο πέφτει η μπαταρία ενός Volkswagen ID.3 μετά από 100.000 km;

Υπάρχει επίσης από το βασικό εξοπλισμό του μοντέλου ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας (AR), που εμφανίζει όλες τις απαραίτητες ενημερώσεις (σύστημα πλοήγησης, επίπεδο φόρτισης και κατανάλωση μπαταρίας κ.α.) ευθύς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, με αποτέλεσμα ο τελευταίος να μη χρειάζεται να πάρει το βλέμμα του «λεπτό» από τα τεκταινόμενα που λαμβάνουν χώρα στο δρόμο.

Η νέα οθόνη του συστήματος πολυμέσων, έχει διαγώνιο 15’’ και διαθέτει ένα εντελώς νέο μενού, το οποίο έχει σχεδιαστεί από λευκή κόλλα χαρτί, αξιοποιώντας εν πολλοίς και τα σχόλια των πελατών, ενώ η λειτουργία του εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά βελτιωμένη απόκριση και την εξαιρετική ευκρίνεια σε σχέση με το infotainment προηγούμενης γενιάς του ομίλου.

Η VW έχει αναπτύξει επίσης, μια νέα γενιά καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού για το ID.7. Ανάλογα με την έκδοση, αυτά τα νέα καθίσματα προσφέρουν έως και 14 επιλογές ηλεκτρικής ρύθμισης.

Πέρα από τις μεμονωμένες ρυθμίσεις, ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να ενεργοποιήσουν μια αυτόματη ρύθμιση για την κλιματική λειτουργία των καθισμάτων. Εδώ, οι αισθητήρες θερμοκρασίας και υγρασίας στα καθίσματα (ergoActive seats) ανιχνεύουν την απαίτηση ψύξης ή και θέρμανσης.

Στο νέο ID.7 το σύστημα κλιματισμού ψύχει ή θερμαίνει ταχύτερα το εσωτερικό του αυτοκινήτου, πριν από την έναρξη μίας διαδρομής. Μεταξύ άλλων, αυτό καθίσταται εφικτό χάρη στους ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αεραγωγούς (τους χειρίζεται κανείς από το σύστημα πολυμέσων, θυμίζοντας έντονα… Tesla) που διανέμουν τον αέρα σε όλο το εσωτερικό του οχήματος μόλις ο οδηγός πλησιάσει με το κλειδί.

Το νέο, έξυπνο αυτόματο σύστημα κλιματισμού αντιδρά επίσης σε φωνητικές εντολές και λαμβάνει υπόψη τη θέση του ήλιου καθώς και τις ατομικές προτιμήσεις του χρήστη. Το αποτέλεσμα είναι η περαιτέρω βελτίωση της άνεσης, με την οποία το νέο ηλεκτρικό fastback θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία του.

Χωροταξικά, το ID.7 θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει ως… «κινητό σαλόνι». Χάρη στο φλατ δάπεδο και το μακρύ του μεταξόνιο, η καμπίνα είναι πραγματικά ευρύχωρη και πλήρως εκμεταλλεύσιμη.

Δείτε ακόμα: Σε ποια χώρα θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2024 η VW;

Στη γλώσσα των αριθμών το ID.7 προσφέρει 1.030 mm αέρα για τα κεφάλια των εμπρός επιβατών (1.025 mm με την γυάλινη πανοραμική οροφή) και 961 mm για τους πίσω (960 με πανοραμική οροφή).

Ο δε χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβαινόντων υπόσχεται ότι ακόμα και άτομα με ανάστημα που φλερτάρει τα 2 m δε θα έχουν το παραμικρό πρόβλημα ακόμα κι αν στα εμπρός καθίσματα φιλοξενούνται ανάλογου ύψους επιβάτες.

Σε ότι αφορά τώρα τον αποθηκευτικό όγκο του ID.7, το μεγάλο (ηλεκτρικό) άνοιγμα της πέμπτης πόρτας αποκαλύπτει ένα πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο φόρτωσης της τάξεως των 532 lt ο οποίος δύναται να εκτοξευτεί στα 1.586 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Εάν παρόλα αυτά οι μεταφορικές σας απαιτήσεις ξεφεύγουν από τα υψηλά πλαίσια που προσφέρει το ID.7 και χρειάζεστε επιπλέον λίτρα αποθηκευτικού χώρου και ακόμα μεγαλύτερη ευρυχωρία στην καμπίνα, υπάρχει λύση αλλά θα πρέπει να κάνετε λίγη υπομονή έως ότου η VW κυκλοφορήσει με κάθε επισημότητα τη στέισον βάγκον εκδοχή του ID.7, το ID.7 Tourer…  

H ισχυρότερη ηλεκτρική μονάδα που έχει κατασκευάσει ποτέ η VW

To ID.7 κρύβει όμως στα ενδότερα του και ένα νέο ηλεκτροκινητήρα (κωδικός APP 550), τον πιο ισχυρό από οποιοδήποτε άλλο έχει χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα η VW σε οποιοδήποτε από τα μοντέλα της οικογένειας ID.

Αυτή η νέα μονάδα αποδίδει 286 PS με 545 Nm ροπής, με την κίνηση φυσικά να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης. Μάλιστα οι Γερμανοί μας αποκάλυψαν στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου, ότι σύντομα θα υπάρξει και έκδοση με τα λογότυπα «GTX» η οποία θα εφοδιάζεται και με δεύτερο ηλεκτρομοτέρ στους εμπρός τροχούς, προσφέροντας στο όχημα χαρακτηριστικά τετρακίνησης και ισχύ που θα ξεπερνά κατά πολύ τους 350 ίππους. Θυμίζω ότι σήμερα το ισχυρότερο μοντέλο της οικογένειας ID αποδίδει 300 ίππους (ID.4 GTX).

Το ID.7, ζυγίζει 2.630 kg αλλά αυτό κάθε άλλο παρά το εμποδίζει να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 km/h σε 6,5’’, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.

Στο δάπεδο τώρα του αυτοκινήτου βρίσκεται τοποθετημένη μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, 82 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία κίνησης 621 km, με τη μέση κατανάλωση ενέργειας να κυμαίνεται από 14,1 έως 16,3 kWh/100 km. Αργότερα, τη γκάμα του ID.7 θα εμπλουτίσει και μια μεγαλύτερη μπαταρία (90 kWh), η οποία θα μπορεί να φορτίζει στα 200 kW και θα εξασφαλίζει αυτονομία στο όχημα 700 km!

Αυτή τη στιγμή πάντως, το ID.7 με την «82άρα» μπαταρία, μπορεί να ανακτήσει τις δυνάμεις του σε έναν ταχυφορτιστή DC 175 kW, φορτίζοντας από το 10 έως το 80% της ενέργειας του σε χρόνο λιγότερο των 28’. Εξυπακούεται πως η φόρτιση μπορεί να λάβει χώρα και σε 11άρι φορτιστή ο οποίος βέβαια θα χρειαστεί σχεδόν 8 ώρες για να φορτίσει πλήρως (0-100%) τη μπαταρία.

Το καλύτερο ID μοντέλο και στο δρόμο

Οδηγώντας το νέο ID.7, αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα κιόλας μέτρα της συμβίωσης μαζί του την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει από τους Γερμανούς στην κύλιση, την ηχομόνωση αλλά και την άνεση του μοντέλου.

Το ID.7 ταξιδεύει με απόλυτη ηρεμία, διασφαλίζοντας ότι κανένας εξωτερικός θόρυβος δε θα διαταράξει την ηρεμία των επιβατών στην καμπίνα. Η δε κύλιση του αυτοκινήτου είναι τόσο «ανάλαφρη» και «αέρινη», παρά τους τροχούς των 20” που εφοδίαζαν το μοντέλο της δοκιμής μας, που πολλές φορές αναρωτιόσουν εάν πράγματι πατούν οι τροχοί του στο έδαφος.

Κι αν αυτά τα χαρακτηριστικά κατά κάποιο τρόπο τα περίμενες από ένα αυτοκίνητο με τις προδιαγραφές του ID.7, η ευχάριστη έκπληξη ήρθε στο ορεινό κομμάτι στα πέριξ της Μασσαλίας όπου έλαβε χώρα το οδηγικό σκέλος της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου.

Το ID.7 έκρυβε έντεχνα το βάρος του, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ακόμα κα σε πιο σφιχτά κομμάτια ήταν ανεπαίσθητες, με το τιμόνι και τα φρένα να στέκονται σύμμαχοι του οδηγού σε αυτήν την προσπάθεια.

Βέβαια τα αυτοκίνητα της παρουσίασης, εφοδιάζονταν και με το σύστημα DCC με τα 15 προγράμματα ρύθμισης στην ανάρτηση, κάτι που προφανώς συνέβαλε σημαντικά σε αυτήν την τόσο ευχάριστη και οδηγοκεντρική αίσθηση.

Οι παραγγελίες για το νέο VW ID.7 έχουν ανοίξει και στη χώρα μας, με τιμή εκκίνησης για το ID.7 Pro τα 59.500 €, ενώ η τιμή του ID.7 Pro Launch Edition διαμορφώνεται στα 64.800 €

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...