Fiat 500 Twinair 900

Ένας υπερτροφοδοτούμενος δικύλινδρος 875 cc, αρκεί για να κάνει το Cinquecento πρώτη φίρμα στα σοκάκια της πόλης.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το χαριτωμένο μικρό της Fiat, με τον μικρότερο εκφραστή της φιλοσοφίας downsizing κάτω από το καπό του.

γλυκά
  • Σχεδιασμός
  • Απόδοση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
ξυνά
  • Θόρυβος στο ρελαντί
  • Νωχελικός έως τις 2.000 σ.α.λ.
  • Χώροι

Το ιδανικό μοτέρ στο ιδανικό αυτοκίνητο! Η Fiat, δεν θα μπορούσε να σκεφτεί κάτι καλύτερο για να αναθερμάνει την σχέση του Cinquecento με την δημοσιότητα. Ταυτόχρονα δίνει συνέχεια στην πράσινη φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τις κατασκευές της, με απόδειξη τον μέσο όρο CO2 του στόλου οχημάτων (127,8 gr/km το 2009, 123,5 το 1ο 10μηνο του 2010) που ανακηρύσσει την ιταλική φίρμα ως την πιο φιλική προς το περιβάλλον αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη. Το μικρότερο σπλάχνο και το μεγαλύτερο καμάρι της Fiat Power Technologies είναι ο δικύλινδρος Twinair που κάνει την πρεμιέρα του στο Fiat 500, με την δικύλινδρη λογική να ταιριάζει με το μοντέλο το οποίο εμπνεύστηκε για την δημιουργία του. Φυσικά ο στόχος του Twinair δεν είναι μόνο το χαριτωμένο πεντακοσαράκι, αλλά μελλοντικά και άλλα μοντέλα του Fiat Group. Για την ώρα όμως τα φλας της δημοσιότητας ανάβουν για χάρη του.

 

Απόδοση και οικονομία

Ως απόλυτη έκφραση του ιταλικού design το Fiat 500 παραμένει αλώβητο σε εμφάνιση, αίσθηση, χαρακτήρα και το όφελος έρχεται από την νέα οικογένεια κινητήρων. Ο πρώτος high-tech δικύλινδρος κινητήρας με κυβισμό μόλις 0,9 λίτρων κάνει χρήση της τεχνολογίας MultiAir μαζί με έναν μικρό υπερτροφοδότη επιτυγχάνοντας ισχύ αλλά και οικονομία καυσίμου ασύγκριτα για την κατηγορία του. Ιδιαίτερη φροντίδα δόθηκε στον τομέα κραδασμών και θορύβου προκειμένου ο κινητήρας να έχει χαρακτηριστικά λειτουργίας τουλάχιστον ισοδύναμα με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα ίσης απόδοσης. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκε ένας αντικραδασμικός δευτερεύων άξονας προκειμένου να διατηρηθεί χαμηλό επίπεδο κραδασμών σε όλο το εύρος στροφών.

Οι 85 ίπποι έρχονται στις 5.500 σ.α.λ. και τα 145 Nm ροπής στις 1.900 σ.α.λ. τιμές που προάγουν τις επιδόσεις για ένα αυτοκίνητο που αγγίζει τα 1.000 κιλά. Με μέγιστη τελική ταχύτητα τα 173 km/h και επιτάχυνση από τα 0 στα 100 km/h μόλις σε 11 δευτερόλεπτα το μικρό Fiat δεν αισθάνεται καθόλου μειονεκτικά σε σχέση με τα υπερκυβισμένα αδέρφια του. Αντιθέτως μπορεί να τους μεταφέρει το κόμπλεξ στις ρεπρίζ, όπου το τούρμπο βγαίνει νικητής. Αυτή η αξιοσημείωτη επίδοση συνοδεύεται και από ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Μόλις 4,1 l/100 km και 95 g/km ανακοινώνει η Fiat αντίστοιχα στον αστικό κύκλο (με μηχανικό κιβώτιο) που γίνεται 4,0 l/100 km κα 92 g/km με κιβώτιο ταχυτήτων Dualogic. Τα επιπλέον όπλα του TwinAir στο κυνήγι οικονομίας και οικολογικής συνείδησης, είναι τα συστήματα «Start&Stop» και Gear Shift Indicator (GSI- Ένδειξη Αλλαγής Σχέσεων) αλλά και το κουμπί ECO που περιορίζει την ροπή στα 100 Nm στις 1.750 σ.α.λ. και την ιπποδύναμη στους 77 ίππους (διαμορφώνει επίσης την λειτουργία του Dualogic σε ποιο ήπιες αλλαγές). Με αυτή τη λειτουργία το σύστημα διεύθυνσης γίνεται αυτόματα ελαφρύτερο καθώς ενεργοποιείται το σύστημα υποβοήθησης CITY. Ο νέος ελαφρύτερος και πιο μαζεμένος σε διαστάσεις κινητήρας δεν βελτιώνει μόνο την κατανομή βάρους, αλλά προσφέρει έξτρα χώρο για μελλοντικές εφαρμογές (π.χ υβριδική τεχνολογία ή χρήση μεθανίου).

 

PiccoloGrande

Όση ώρα λειτουργεί στο ρελαντί, o Twinair αποκαλύπτει την δικύλινδρη υπόστασή του. Ένας χαρακτηριστικός ήχος που είχε εκλείψει εδώ και δεκαετίες από τα αυτοκίνητα και συναντάται κυρίως σε μοτοσυκλέτες. Έτσι ακούγεται! Μια ρομαντική άποψη με χαρακτήρα, που δίνει έξτρα πόντους στην ρετρό λογική, αλλά ίσως ξενίσει τους νεότερους που έχουν συνηθίσει την αποστειρωμένη λειτουργία των σύγχρονων τετρακύλινδρων. Κλείνοντας την πόρτα πίσω σου, ο ήχος ξεθυμαίνει και όταν ξεκινήσεις σχεδόν εξαφανίζεται. Αμέσως βρίσκεις άλλα σημεία προσοχής, όπως το ράθυμο τράβηγμα με το στροφόμετρο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. κάτι που εστιάζεται σε lag, αλλά ευτυχώς είναι ενοχλητικό μόνο αν ξεχαστείς με μεγαλύτερη από την ιδανική σχέση. Άλλωστε το κιβώτιο με την αραιή αλλά σωστή κλιμάκωση δεν αφήνει τον Twinair ξεκρέμαστο στις περισσότερες περιπτώσεις. Η γραμμική απόδοση και η ζωντάνια είναι μέρος ενός χαρακτήρα που δεν εγκλωβίζει το 2κύλινδρο 500 σε αστικές μετακινήσεις. Από Αθήνα έως και την λίμνη Πλαστήρα που πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση, διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι την ταξιδιάρα ψυχή του. Διατηρεί με χαρακτηριστική άνεση το ταχύμετρο σε ενδείξεις 140-150 km/h, ενώ αν επιμείνεις στο γκάζι μην εκπλαγείς αν δεις να διατηρεί 180 km/h στις ευθείες και 195 km/h στις κατηφοριές! Έτσι φυσικά η οικονομία πάει περίπατο, ενώ αν συνετιστείς με τα όρια θα ρίξεις την κατανάλωση περίπου στα 7 lt/100 km, σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδίου του αυτοκινήτου. Σίγουρα μακριά από τις τιμές που ανακοινώνει η Fiat, αλλά για να ακριβολογούμε καθ’οδόν για τον τόπο παρουσίασηw δεν ήταν στις άμεσες προτεραιότητες η μέγιστη οικονομία καυσίμου. Για αυτό και θα επανέλθουμε με δοκιμή προσεχώς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η γκάμα Twinair θα συμπληρωθεί αργότερα με μια μικρότερη ατμοσφαιρική έκδοση 65 ίππων και μια ισχυρότερη υπερτροφοδοτούμενη 105 ίππων. Οι τιμές για το 500 των 85 ίππων ξεκινούν από € 13.650 στην έκδοση Pop και ανεβαίνουν χίλια ευρώ επιπλέον για τις Sport και Lounge. Φυσικά θα προσφέρεται και σε cabrio από €16.650.


Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

συμπέρασμα

Το Fiat 500 εξασφαλίζει το μέλλον του, ακολουθώντας το πνεύμα του downsizing. Η Fiat Powertrain Technologies με έναν δικύλινδρο χωρητικότητας κάτω από 0.9 του λίτρου, κατάφερε να συνδυάσει την πληθωρική απόδοση με αραιή επισκεψιμότητα στο βενζινάδικο, ενώ εξασφαλίζει την αποχή από τα τέλη κυκλοφορίας στο τέλος κάθε χρόνου. Για να ακριβολογούμε ο μικρός σύγχρονος κινητήρας των 85 ίππων και των 92 gr/km, κουμπώνει περίφημα στο χαριτωμένο μικρό της Fiat και αφήνει υποσχέσεις για εκτόξευση της εμπορικής πορείας σε μια εποχή που η οικονομία είναι στο προσκήνιο.

FIAT 500 & 500C TWINAIR

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...