Οδηγούμε το νέο Renault Austral στην Ισπανία

Το νέο Austral έρχεται ως γνήσιος εκπρόσωπος του νέου κύματος της Renault, επαναπροσδιορίζοντας τη θέση της γαλλικής εταιρείας στο C-Segment.

  • -
  • -

Δεν είναι μυστικό πως το C-Segment, και συγκεκριμένα η κατηγορία που αφορά crossover και SUV, βρίσκεται στο επίκεντρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, συγκεντρώνοντας και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. To Kadjar αποτελούσε μέχρι πρότινος τον εκπρόσωπο της Renault στην κατηγορία, χωρίς όμως να αποτελέσει έναν… ισχυρό παίκτη. Η νεότερη στρατηγική «Renaulution» έχει σαν στόχο να θέσει τη γαλλική μάρκας ως μία από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες σε επίπεδο τεχνολογίας, καθαρής ενέργειας και υπηρεσιών. Το Australέρχεται να συνεχίσει το συγκεκριμένο στρατηγικό πλάνο, ακολουθώντας το Arkana και το αμιγώς ηλεκτρικό Megane E-Tech, και επαναπροσδιορίζοντας ουσιαστικά το status και τη θέση της γαλλικής φίρμας στην πλέον δημοφιλή κατηγορία. Για όσους αναρωτιούνται αν το πλάνο της Renault έχει επιτυχία, με τις πράσινες τεχνολογίες να είναι σε πρώτο πλάνο, αρκεί να σημειώσετε ότι ήδη έχουν παραγγελθεί περισσότερα από 40.000 Megane E-Tech, ενώ από τα 100.000 Arkana που έχουν πουληθεί, το 60% αφορά στην υβριδική έκδοση E-Tech. Με παρακαταθήκη τα παραπάνω νούμερα, το νέο Austral έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με το νεότερη φιλοσοφία της γαλλικής μάρκας, ακολουθώντας όλες τις σύγχρονες τάσεις της εποχής, προτάσσοντας φυσικά τις σύγχρονες τεχνολογίες και τον εξηλεκτρισμό.

Σχεδίαση Πάτωμα

Το γαλλικό SUV έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί με το βασικότερο στοιχείο της συνταγής να είναι τελείως καινούργιο. Ο λόγος για το πάτωμα επάνω στο οποία βασίζεται το αυτοκίνητο, που σηματοδοτεί την 3η γενιά της πλατφόρμας CMF-CD. Είναι νεότερη σε σχέση με αυτή του Qashqai και είναι η πρώτη φορά που τη χρησιμοποιεί μοντέλο της Renault. Η παρουσία της επιτρέπει τη χρήση νέας αρχιτεκτονικής της ανάρτησης, σημαντικές διαφορές στο σύστημα διεύθυνσης, την υιοθέτηση όλων των νεότερων τεχνολογιών της μάρκας, αλλά και του συστήματος τετραδιεύθυνσης 4Control. Μάλιστα, μπορεί να υποστηρίξει τεχνολογία plug-in hybrid, όπως και μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς, χωρίς όμως να υπάρχει τέτοια πρόθεση από τη Renault. Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά στην παρουσίαση του Austral οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας, οι πωλήσεις των plug-in μειώνονται σημαντικά στην Ευρώπη, με το αγοραστικό κοινό να στρέφεται είτε σε αμιγώς ηλεκτρικές είτε σε υβριδικές προτάσεις.

Δείτε ακόμη: Μάθε τα πάντα για το Renault 4EVER Trophy

Η σχεδίαση του αμαξώματος δεν ξεφεύγει από τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault, διατηρώντας όμως το στοιχείο της διαφορετικότητας. Είναι ξεχωριστό, ενώ αναμφίβολα εκπέμπει δυναμισμό. Το εμπρός μέρος είναι εντυπωσιακό, με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα σε σχήμα C να ξεχωρίζουν, την ώρα που η μεγάλη μάσκα το καθιστά επιβλητικό. Το μακρύ καπό με τα νεύρα, οι μεγάλοι θόλοι που γεμίζουν από τροχούς σε διάσταση έως 20 ιντσών και τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, του χαρίζουν μία μυώδη και αθλητική εικόνα. Επίσης, η απόσταση των 180 mm από το έδαφος ενισχύει και το εκδρομικό-off road χαρακτήρα του. Σημειώστε, πως είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις και επίπεδα εξοπλισμού, ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλα της Renault θα δώσουμε τα λογότυπα της Alpine, αφού το Austral θα διατίθεται στην αποκλειστική έκδοση Esprit Alpine, που θα ξεχωρίζει για τα επιπλέον σπορ χαρακτηριστικά της.

Εσωτερικό – Χώροι

Η χρήση της νέας πλατφόρμας είχε ευεργετικά αποτελέσματα και σε χωροταξικό επίπεδο, αφού επέτρεψε στους σχεδιαστές της Renault να τοποθετήσουν τους τροχούς στα άκρα του αμαξώματος. Σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο των 2.670 mm και το πλάτος των 1.830 mm, το Austral προσφέρει άφθονους χώρους για τους επιβάτες. Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί κατά 16 cm εμπρός-πίσω, αυξάνοντας το χώρο για τα γόνατα, την ώρα που ο αέρας για το κεφάλι όσων καθίσουν πίσω αγγίζει τα 90 cm. Τέλος, όσον αφορά αυτόν των αποσκευών, κυμαίνεται από 500 έως 575 lt, χωρητικότητα που μειώνεται στα 430 – 555 lt για τις υβριδικές εκδόσεις.

Ο εσωτερικός διάκοσμος χαρακτηρίζεται κυρίως από το πλήρως ψηφιακό περιβάλλον και τη μίνιμαλ φιλοσοφία. Στη κεντρική κονσόλα δεσπόζει το σύστημα infotainment OpenR Link, το οποίο και γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο Megane E-Tech. Οι δύο οθόνες 12 ιντσών σε σχήμα L μοιάζουν ως συνέχεια η μία της άλλης και ουσιαστικά καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της κονσόλας. Εξαιρετικά βολικό και λειτουργικό είναι το νέο head’s up display, το οποίο έχει διάσταση 9,3’’ χωρίς να ενοχλεί το οπτικό πεδίο του οδηγού. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως στο εσωτερικό του έχει γίνει χρήση κορυφαίων υλικών, με τους Γάλλους να έχουν επιλέξει ένα συνδυασμό σκληρών και μαλακών πλαστικών, αποπνέοντας μία σύγχρονη και premium αύρα.

Κινητήρες - Τεχνολογία

Ο εξηλεκτρισμός είναι must στη σημερινή εποχή και στη Renault επέλεξαν να εφοδιάσουν το Austral με μία σειρά από κινητήρια σύνολα που κάνουν χρήση υβριδικής τεχνολογίας, και μάλιστα διαφορετικής μορφής. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η υβριδική έκδοση, η οποία κάνει χρήση της 2ης γενιάς της τεχνολογίας E-Tech. Σε αυτή την περίπτωση ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1.200 cc συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 50 kW και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 2 kWh, με απόδοση 160 ή 200 ίππους, όπως και αυτόματο κιβώτιο της Renault με τις δύο σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα και τις τέσσερις για τον θερμικό. Εν συνεχεία συναντάμε τον 1.200άρη κινητήρα σε συνδυασμό με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V που αποδίδει 130 ίππους. Επιπλέον, στο Austral θα τοποθετείται και ο 4κύλινδρος κινητήρας των 1.300 cc, ο οποίος με την αρωγή ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 12θα προσφέρεται με 140 και 160 ίππους, αντίστοιχα. Αξίζει να σημειώσετε, πως η τελευταία εκδοχή θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο CVT.

Στον τομέα της ανάρτησης, η νέα πλατφόρμα επέτρεψε στη Renault να επιλέξει πίσω τη χρήση πολλαπλών συνδέσμων, ενώ τα μοντέλα με τα ήπια υβριδικά σύνολα κάνουν χρήση ημιάκαμπτου άξονα. Επιπλέον, στην κορυφαία υβριδική έκδοση το Austral διαθέτει την 3η γενιά του συστήματος τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced, η οποία και επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν με αντίθετη φορά έως και 5 μοίρες. Μάλιστα, σε συνεργασία με το σύστημα Multisense προσφέρει έως και 13 επιλογές ρύθμισης, με τον κύκλο στροφής να αγγίζει τα 10,1 m. Αντίστοιχος, με ενός αυτοκινήτου πόλης! Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε πως η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι διαθέσιμη μόνο στις πλήρως υβριδικές εκδόσεις, και μάλιστα χρεώνεται στον επιπλέον εξοπλισμό. Τέλος, το γαλλικό SUV διαθέτει συνολικά 32 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, τα περισσότερα από κάθε άλλο μοντέλο της Renault σήμερα.

Οδηγώντας στην Ισπανία

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Austral πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία, και συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Μαδρίτης. Στη διάθεση μας είχαμε την κορυφαία εκδοχή του Austral με το υβριδικό σύνολο E-Tech των 200 ίππων και το σύστημα τετραδιεύθυνσης. Από τα πρώτα χιλιόμετρα το C-SUV της Renault σε κερδίζει με την ποιότητα κύλισης. Για ακόμα μία φορά οι Γάλλοι απέδειξαν ότι έχουν τον τρόπο τους στη ρύθμιση της ανάρτησης, με το Austral να ισορροπεί ιδανικά στη λεπτή γραμμή ανάμεσα σε άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά. Στους ισπανικούς δρόμους «καταπίνει» με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ ακόμα και στις εγκάρσιες δεν αντιδρά με ξερό τρόπο. Την ίδια ώρα, αποδεικνύεται πολύ στιβαρό, στοιχείο για το οποίο ευθύνεται και η νέα πλατφόρμα με την αυξημένη στρεπτική ακαμψία.

Το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή αίσθηση, χωρίς ασάφεια γύρω από την ευθεία, ενώ ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (τέσσερα διαθέσιμα) διαφοροποιείται και το βάρος του. Το υβριδικό σύνολο ξεχωρίζει για την πολιτισμένη λειτουργία του, αναδεικνύοντας τις αρετές του στον αστικό κύκλο. Το γεγονός ότι μπορεί να κινείται σε αυτές τις συνθήκες έως και στο 80% με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, συμβάλλει σημαντικά στη μειωμένη κατανάλωση. Είναι χαρακτηριστικό, ότι σε μικτές συνθήκες και χωρίς να είμαστε προσεκτικοί με το γκάζι, είδαμε μία μέση τιμή κοντά στα 6 lt 1/100 km. Τιμή που εύκολα πέφτει στα 5 lt στην πόλη… Παράλληλα, ιδιαίτερα θετική εντύπωση μας έκανε το χαμηλό επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό, στοιχείο για το οποίο εκτός από την εν γένει λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ευθύνεται και η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας.

Σε πιο σβέλτους ρυθμούς, το Austral σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια. Στην καλή ισπανική άσφαλτο τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και η τετραδιεύθυνση το καθιστά εξαιρετικά ευέλικτο και άμεσο στις εντολές του οδηγού. Ο κινητήρας αναδεικνύει τη δυναμική του πλευρά και σίγουρα δεν σου λείπει η δύναμη. Το αυτόματο κιβώτιο από την πλευρά του δείχνει να λειτουργεί καλύτερα σε πιο χαλαρό ρυθμό, ενώ συνήθεια απαιτούν τα φρένα. Η full υβριδική έκδοση έχει δύο πεταλούδες στο τιμόνι, μέσω των οποίων ρυθμίζει κανείς το επίπεδο ανάκτησης. Στην περίπτωση που ο οδηγός επιλέξει τη μέγιστη ανάκτηση, το πεντάλ χάνει σημαντικό μέρος της αίσθησης του, αλλά και όχι της απόδοσης του. Το νέο Austral δείχνει να διαθέτει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να επαναπροσδιορίσει το statusτης Renault στο C-Segment, συνδυάζοντας τη νεότερη φιλοσοφία της γαλλικής μάρκας σε ένα σύγχρονο δελεαστικό πακέτο. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στην Palencia της Ισπανίας και θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από το νέο έτος.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...