Δοκιμή BMW iX M60: Το αθόρυβο οικογενειακό των 619 PS

Πολυτελής και high tech με την πρώτη ματιά, παρανοϊκά γρήγορη με την πρώτη… γκαζιά. Η κορυφαία έκδοση της BMW iX σκάει στα χέρια σου σαν χειροβομβίδα, όταν επιχειρήσεις να εξερευνήσεις τις δυνατότητές της.

  • -
  • -

Κάποτε η έννοια του σπορ SUV δεν υπήρχε καν στην ορολογία της αυτοκίνησης. Τα SUV όμως γρήγορα έγιναν μόδα και οι κατασκευαστές δεν άργησαν να παρουσιάσουν όσα περισσότερα μπορούσαν, μαζί και γρήγορες εκδόσεις, δημιουργώντας ουσιαστικά μια νέα κατηγορία. Πλέον, στην εξίσωση πρέπει να προσθέσουμε και την ηλεκτροκίνηση. Τα ηλεκτρικά SUV παρελαύνουν το ένα μετά το άλλο στις παρουσιάσεις των εταιρειών, οπότε δεν είναι δύσκολο να καταλάβετε που θέλουμε να καταλήξουμε. Ναι, πλέον υπάρχουν και γρήγορα, ηλεκτρικά SUV!

Πύραυλος εδάφους

Πρόσφατα, η BMW αποκάλυψε τη νέα iX και η έκδοση M60 είναι η κορυφαία στην γκάμα. Με 619 ίππους και… 1.100 Nm ροπής όταν ενεργοποιηθεί η λειτουργία launch control, δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο! Όχι, δεν κάνουμε λάθος, έχει ακριβώς όση ροπή γράφουμε: 1.100 Nm. Αν αναρωτιέστε πως μεταφράζονται αυτοί οι αριθμοί σε αίσθηση, αρκεί να αναφέρουμε ότι αν πατήσετε το γκάζι τέρμα θα νιώσετε το στομάχι σας να «αδειάζει», όπως όταν απογειώνεται το αεροπλάνο. Οι 2,6 τόνοι που ζυγίζει το αυτοκίνητο, εκτοξεύονται στα 100 km/h μέσα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα. Η “standard” απόδοσή τους είναι στους 539 ίππους και 1.015 Nm ροπής και η μπαταρία που τους τροφοδοτεί με ενέργεια είναι χωρητικότητας 105,2 kWh. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, με τη χρήση ταχυφορτιστή DC των 195 kW μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% σε μόλις 39 λεπτά. Ωστόσο, η φόρτιση από AC ρεύμα (εναλλασσόμενο) περιορίζεται στα 11 kW, αφού μέχρι εκεί φτάνει ο on board charger. Όπως είχαμε αναφέρει και στην περίπτωση της i4 M50, θα μπορούσε να υπάρχει ένας OBC των 22 kW. Ειδικά εδώ, που χρησιμοποιείται μια ακόμη μεγαλύτερη μπαταρία!

Η BMW υποστηρίζει ότι η αυτονομία μπορεί να φτάσει έως και τα 560 χιλιόμετρα. Με τη σύντομη εμπειρία που είχαμε από το αυτοκίνητο, δεν γνωρίζουμε αν μπορεί να επιβεβαιωθεί και στην πραγματικότητα. Αν κρίνουμε όμως από τη μέση κατανάλωση των 26 kWh/100 km που μετρήσαμε όσο κινούμασταν σε φυσιολογικό ρυθμό, τότε μια τιμή περίπου στα 400 χιλιόμετρα είναι πιο ρεαλιστική. Φυσικά, με σύνεση στο δεξί πεντάλ και αστικές συνθήκες, η κατανάλωση μπορεί να σταθεροποιηθεί και χαμηλότερα. Εκεί θα βοηθήσει περισσότερο και το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, το οποίο ρυθμίζεται και αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες για καλύτερη απόδοση.

Κι όμως… διασκεδάζεις!

Κοιτάζοντας για πρώτη φορά τις διαστάσεις και το… σχήμα της BMW iX, είσαι σίγουρος ότι είναι άνετη, πολυτελής και ευρύχωρη, αλλά όχι και ότι μπορείς να διασκεδάσεις μαζί της! Το M division όμως έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα, δηλαδή να πάρει μια βάση και πάνω της, να φτιάξει ένα πολύ καλό μοντέλο επιδόσεων.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε την ηλεκτρική BMW i4 M50 των 544 ίππων

Εντάξει, η iX όσο δυνατή και αν είναι, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καθαρόαιμη BMW M, αλλά στην έκδοση M60 κάνει πολλά περισσότερα από ότι περιμένεις. Με 619 ίππους η ταχύτητα και οι επιδόσεις είναι δεδομένες. Με το πρόγραμμα οδήγησης Sport όμως, αισθάνεσαι τα μάγουλα από τα καθίσματα να σφίγγουν για να αγκαλιάσουν το σώμα, την αερανάρτηση να σκληραίνει, αλλά και να χαμηλώνει το αμάξωμα, πλησιάζοντάς το στο έδαφος, δημιουργώντας το σωστό «κλίμα» για γρήγορη οδήγηση!

Το M division χρησιμοποίησε παχύτερες αντιστρεπτικές για καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος στις αλλαγές κατεύθυνσης, όπως και φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 348 χιλιοστών. Με το DSC απενεργοποιημένο (το ESP στην ονοματολογία της BMW) θα αισθανθείς την ουρά της iX M60 να ξεκολλάει όταν στην έξοδο της στροφής βυθίσεις το δεξί πεντάλ στο πάτωμα. Γενικά, είναι συμμετοχική και παρά τα κιλά, αλλά και τον όγκο της, θα ακολουθήσει πιστά την πορεία που χαράσσεις.

Το τιμόνι σίγουρα θα το θέλαμε πιο βαρύ, αφού και στο πρόγραμμα Sport παραμένει ελαφρύ, όμως πρέπει να του αναγνωρίσουμε ότι είναι άμεσο και ακριβές. Ιδιαίτερη πληροφορία δεν παρέχει, αλλά δεν θα ξενίσει κιόλας. Πάντως τα ελαστικά P Zero της Pirelli με διάσταση 275/45 σε ζάντες 22 ιντσών εξασφαλίζουν πάρα πολλή πρόσφυση. Σαν ένα μικρό απολογισμό, κρατήσαμε ότι με την iX M60 είναι πιο διασκεδαστικό να έχεις έναν (πολύ) γρήγορο ρυθμό, χωρίς υπερβολές και αχρείαστο κυνήγι. Η αναζήτηση του ορίου δεν είναι μια διαδικασία που της αρέσει.

Χωρίς αμφιβολία, το αγαπημένο τερέν για τη BMW iX M60 είναι ο αυτοκινητόδρομος. Εκεί, καταλαβαίνεις το λόγο που φτιάχνονται αυτά τα αυτοκίνητα, αφού είναι εξωπραγματικά ήσυχη, άνετη και σταθερή. Μετά τα 140 km/h η αερανάρτηση χαμηλώνει αυτόματα το ύψος για καλύτερη αεροδυναμική και φυσικά, δεν καταλαβαίνεις ποτέ την ταχύτητα με την οποία κινείσαι. Καλύτερα να ενεργοποιείς το πανέξυπνο adaptive cruise control γιατί αλλιώς, ξεπερνάς τα 200 km/h και νομίζεις ότι… ίσα που προχωράς! Η ποιότητα κύλισης είναι απλώς κορυφαία, όπως και η ηχομόνωση.

Σεμινάριο τεχνολογίας και πολυτέλειας

Το εσωτερικό εναρμονίζεται απόλυτα με τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Απλό σε design, ακολουθεί την αφαιρετική, μίνιμαλ λογική που συνηθίζεται στα ηλεκτρικά μοντέλα και ξεχωρίζει για την καταπληκτική ποιότητα κατασκευής του. Όλα τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και η συναρμογή τους, αψεγάδιαστη.

Οι χώροι με ευκολία καλύπτουν τις ανάγκες πέντε ενήλικων επιβατών, με το πλάτος της καμπίνας να μη δημιουργεί κανένα πρόβλημα στους πίσω. Μάλιστα, ο μεσαίος θα εκτιμήσει αφάνταστα το επίπεδο πάτωμα, χωρίς το τούνελ μετάδοσης. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 500 λίτρων, μια τιμή που δεν είναι μικρή αλλά κρίνεται απλά ως επαρκής για την κατηγορία διαστάσεων της iX. Το θετικό, είναι πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα καλώδια φόρτισης, καθώς αυτά αποθηκεύονται σε ειδικό χώρο κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.

Στο κομμάτι της τεχνολογίας, η BMW iX έχει πολλά πράγματα να πει. Δύο τεράστιες οθόνες, με διάσταση 12,3 ιντσών για εκείνη που αναλαμβάνει χρέη πίνακα οργάνων και 14,9 ιντσών για την κεντρική οθόνη αφής αμέσως κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Το BMW Operating System 8 είναι ένα λογισμικό το οποίο συνηθίζεις πανεύκολα και έχει απλή λογική, ενώ φυσικά είναι και πλήρες σε λειτουργίες. Υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και λειτουργεί ταχύτατα, χωρίς καμία υστέρηση στις εντολές του χειριστή.

Για λίγους και τυχερούς!

Δαιμονικά γρήγορη, αλλά και εκπληκτικά ικανή ως ένα πολυτελές ηλεκτρικό SUV, η BMW iX M60 θα εντυπωσιάσει με την άνεση, την τεχνολογία, τους χώρους και τις επιδόσεις της. Απευθύνεται ξεκάθαρα σε όσους έχουν τις 142.300 € που κοστίζει και δεν θέλουν να συμβιβαστούν σε κανέναν -απολύτως- τομέα. Οι οπαδοί της σπορ οδήγησης θα περάσουν καλά αν την επιλέξουν συνειδητά, γνωρίζοντας ότι έχουν στα χέρια τους ένα κορυφαίο SUV και όχι μια M2, ούτε καν μια i4 M50.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...