BMW Arena: Κάνουμε drift στα χιόνια με M4 Competition!

Το μενού είχε drift στο χιόνι με M4 Competition, drag race με i4 M50, οδήγηση στο χιονισμένο δάσος με X4 M40i, γνωριμία με τη νέα Σειρά 2 Active Tourer, αλλά και την πιο ιδιαίτερη iX που έχουμε δει ποτέ!

  • -
  • -

Η BMW έχει στην γκάμα της μερικά από τα πιο ποθητά μοντέλα της αγοράς, είτε μιλάμε για κορυφαία αυτοκίνητα επιδόσεων, είτε για ηλεκτροκίνητα που ξεχωρίζουν για την τεχνολογία τους. Η γερμανική μάρκα έχει καταφέρει να διατηρήσει και τα δύο πρόσωπα με τις προτάσεις της, ενώ δίνει επιλογή και σε όσους θέλουν να προχωρήσουν στην ηλεκτρική εποχή, χωρίς όμως να αποχωριστούν τις ακαριαίες επιταχύνσεις και την εκπληκτική οδική συμπεριφορά μιας BMW M. Όλα αυτά θα μπορούσαν να είναι και οι σκέψεις μας στο αεροπλάνο, όσο γυρνούσαμε από τη Σλοβενία.

Στο BMW Arena 2022, λοιπόν!

Ταξιδέψαμε μέχρι τη λίμνη Bled και την χιονισμένη Pokljuka της Σλοβενίας ως καλεσμένοι της BMW για να γνωρίσουμε καλύτερα τη μάρκα σε κάθε της υπόσταση. Η βασική αφορμή για το ταξίδι ήταν μια πολύ ιδιαίτερη BMW iX η οποία ξεχώριζε αμέσως για την εξωτερική της εμφάνιση. Ο πολλά υποσχόμενος νέος καλλιτέχνης Urban Klinkon κατάφερε να κερδίσει τον διαγωνισμό με τη δική του πρόταση και μια BMW iX έγινε ο… καμβάς του, για να δημιουργήσει ένα μοναδικό έργο τέχνης σε τέσσερις τροχούς.

Ο Graphic Designer ήταν φυσικά παρών στην παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Λιουμπλιάνα, μαζί με Σλοβένους εικαστικούς και καλλιτέχνες που επίσης συμμετείχαν για να διαμορφωθεί το τελικό αποτέλεσμα, αλλά και τον Domagoj Dukec (διαδικτυακά), τον επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της BMW. Η BMW Σλοβενίας προχώρησε σε αυτό το project για να εορταστούν τα 50 χρόνια από τότε που ξεκίνησε για πρώτη φορά το BMW Art Cars και χωρίς αμφιβολία πρόκειται για μια ξεχωριστή ιδέα που βοηθά νέους καλλιτέχνες να προβληθούν, αναδεικνύοντας παράλληλα την ικανότητα του αυτοκινήτου να υποστηρίξει ιδανικά τις προχωρημένες ιδέες.

Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε

Μετά από το… καλλιτεχνικό διάλειμμα που απαιτούσε η παρουσίαση της iX, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πολλά από τα μοντέλα της BMW. Ο «κλήρος» αρχικά έδειξε την BMW X5 xDrive45e με το Plug-In υβριδικό κινητήριο σύστημα των 394 ίππων. Το αρχοντικό SUV των Γερμανών εντυπωσιάζει με τον εξοπλισμό του και τη διάχυτη πολυτέλεια στο εσωτερικό. Η απόδοση των κινητήρων προσφέρει εξαιρετική επιτάχυνση στο βαρύ αμάξωμα και πέντε ενήλικες θα ταξιδέψουν με μεγάλη άνεση στην ευρύχωρη καμπίνα.

Στη συνέχεια σειρά είχε η BMW iX, όχι σε «καλλιτεχνική» έκδοση όπως μας αποκαλύφθηκε στη Λιουμπλιάνα αλλά και πάλι, το παρουσιαστικό της σε κάνει να θες να την παρατηρείς. Δεν μοιάζει με καμία άλλη BMW και αυτό συγκαταλέγεται στα αδιαμφισβήτητα όπλα της. Το εσωτερικό αποδείχθηκε ακόμη πιο ευρύχωρο από της X5 λόγω του σχεδιασμού της εξαρχής ως ηλεκτρικό όχημα, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχει τούνελ μετάδοσης και πως αξιοποιήθηκε κάθε εκατοστό των διαστάσεών της.

Στα χέρια μας είχαμε τη «βασική» έκδοση xDrive40 με δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 326 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς και η μπαταρία των 71 kWh μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως και 425 χιλιόμετρα. Αναμφίβολα, το ενδιαφέρον μας εστιάστηκε στην απαράμιλλη άνεση που προσφέρει η μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση με διάταξη διπλών ψαλιδιών εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, όπως και ο εξοπλισμός με την πολυτέλεια που αναδύεται από κάθε επιφάνεια.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε τη νέα BMW Σειρά 4 Gran Coupe

Το αίμα νερό δεν γίνεται!

BMW M σημαίνει επιδόσεις, πλαγιολίσθηση και απόλαυση πίσω από το τιμόνι και οι διοργανωτές του event φρόντισαν να μας το τονίσουν στην τελευταία μας ημέρα στη Σλοβενία. Το BMW Arena 2022 έκλεισε στην Pokljuka στην οποία το χιόνι έκανε έντονη την παρουσία του. Εκεί οι άνθρωποι της BMW έστησαν ειδικές πίστες για να κάνουμε drift με μια M4 Competition Convertible, αλλά και να πραγματοποιήσουμε ένα σύντομο drag race μεταξύ μιας M4 Competition Convertible και μιας i4 M50.

Χωρίς αμφιβολία, το σκέλος της πλαγιολίσθησης ήταν εκείνο που μας «έμεινε» περισσότερο. Η M4 Competition που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν τετρακίνητη και εφοδιαζόταν με χιονολάστιχα που παραδόξως, έβρισκαν περισσότερη πρόσφυση από ότι περιμέναμε. Οι εκπαιδευτές είχαν ρυθμίσει την τετρακίνηση στην επιλογή 4WD Sport, κάτι που σημαίνει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής κατέληγε στον πίσω άξονα. Με το χιόνι να μειώνει σημαντικά τον συντελεστή τριβής, αρκούσε ένα γερό πάτημα στο δεξί πεντάλ για να «σπάσει» η πρόσφυση και μετά, «ζυγίζεις» το αυτοκίνητο με όσο ανάποδο τιμόνι και γκάζι χρειάζεται.

Στη συνέχεια περάσαμε στο dragstrip. Εκεί η M4 Competition των 510 ίππων είχε να αντιμετωπίσει την i4 M50 των 544 ίππων. Οι ονομαστικές επιδόσεις έδιναν προβάδισμα στην M4 Competition με 3,7 sec για τα 0-100 km/h, έναντι των 3,9 sec για την ίδια διαδικασία με την i4 M50, ωστόσο οι συνθήκες ανακάτεψαν την τράπουλα.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα BMW M4 Competition

Αρχικά, οι εκπαιδευτές δεν μας επέτρεψαν να χρησιμοποιήσουμε το launch control στην M4 Competition, κάτι που δεν ίσχυε για την i4 M50. Στη συνέχεια, η «κόντρα» ήταν μέχρι τα 50 km/h και ύστερα έπρεπε να πέσουμε στα φρένα, οπότε σε αυτά τα μέτρα, το ηλεκτρικό μοντέλο έχει ξεκάθαρο προβάδισμα και η M4 Comp δεν είχε την ευκαιρία να «ρεφάρει» τον χαμένο χρόνο στην εκκίνηση.

Πάμε μια βόλτα στα χιόνια

Εκτός από τα συναρπαστικά μοντέλα επιδόσεων της BMW, στην χιονισμένη Pokljuka οδηγήσαμε και άλλα αυτοκίνητα. Αρχικά, είχαμε την πρώτη επαφή μας με τη νέα Σειρά 2 Active Tourer. Η βόλτα ήταν σχετικά μικρή και δεν καταφέραμε να σχηματίσουμε ολοκληρωμένη άποψη, ωστόσο μπορούμε να πούμε ότι η αισθητική προσέγγιση στο εσωτερικό μας άρεσε πολύ. Εκτιμήσαμε την προσεγμένη ποιότητα και την κορυφαία κύλιση, μαζί με τη ραφιναρισμένη ρύθμιση της ανάρτησης που σιδέρωνε το ανάγλυφο του δρόμου.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν η 223i, η ισχυρότερη μέχρι στιγμής στην γκάμα με τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα 2.0 λίτρων και ήπια υβριδική τεχνολογία που αποδίδει 218 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων. Η απόκριση στο δεξί πεντάλ ήταν κάτι που επίσης μας έκανε εντύπωση, μαζί με τους άψογους χώρους τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες.

Η βόλτα στα χιόνια συνεχίστηκε με μια X4 M40i με 360 ίππους, με την οποία περάσαμε και από πιο δύσβατο έδαφος. Η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, μαζί με τα χιονολάστιχα, μας έφεραν ακόμη πιο κοντά στη φύση της Σλοβενίας και θαυμάσαμε υπέροχα τοπία. Φυσικά οι συνθήκες δεν επέτρεπαν να δοκιμάσουμε τα 4,9 sec για τα 0-100 km/h όμως ο κινητήρας έδειχνε τη δύναμή του και χωρίς αμφιβολία, μιλάμε για ένα πολύ ολοκληρωμένο κουπέ SUV (SAC στη γλώσσα της BMW) με έντονο το στοιχείο της πολυτέλειας και του στυλ.

Ο απολογισμός

To event της BMW μας επέτρεψε να δούμε τη συνολική αναβάθμιση όλων των μοντέλων της. Εχοντας την ευκαιρία να γνωρίσουμε τις νέες προτάσεις στην γκάμα της αλλά και να «θυμηθούμε» τα ήδη υπάρχοντα αυτοκίνητά της, παρατηρούμε από πρώτο χέρι τον απόλυτο εναρμονισμό στο σήμερα, με τον δικό της απολαυστικό τρόπο. Η ενεργή συμμετοχή του οδηγού αποτελεί κοινό παρονομαστή σε όλα τα μοντέλα και χωρίς αμφιβολία, δεν υπάρχει επιλογή στον κατάλογό της που να μην βρίσκεται στην κορυφή κάθε κατηγορίας. Μια δυνατή εμπειρία με φανταστικά μοντέλα όπως η i4 M50 και η M4 Competition, αλλά και αυτοκίνητα που δείχνουν το μέλλον όπως η iX, που σίγουρα θα θυμόμαστε για καιρό!

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...