Οδηγούμε τα νέα SEAT Ibiza & Arona: Επιστρέφουν ανανεωμένα

Κομψότητα, δυναμισμός και τεχνολογική αναβάθμιση για τους δυο κύριους εκφραστές της κλάσης Β, αλλά και της μεγαλύτερης ζήτησης στη γκάμα της SEAT.

  • -
  • -
με μια ματιά
Οι νεότερες εκδοχές του mainstream δημοφιλούς supermini και της B-SUV εκδοχής του, σε μια δημιουργική ανανέωση. Θα τα βρείτε ήδη στις εκθέσεις!

Μια πλούσια ιστορία αισιοδοξίας με σημείο έναρξης το 1984 για το Ibiza, μια βρεφική αλλά άκρως πετυχημένη υπόθεση, για το Arona. Επί 37 συναπτά χρόνια, το supermini της SEAT σηκώνει στις πλάτες του τη φίρμα και είναι από τους βασικότερους πυλώνες αναγέννησης της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Παραμένει ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα μοντέλα της Seat στη σύγχρονη ιστορία της, με όνομα που πολλές φορές τυγχάνει μεγαλύτερης αναγνώρισης ακόμα και από την ίδια την εταιρία.

Από την άλλη, το Arona που μετράει μια σκάρτη 5ετία στην πιάτσα, κάνει πράξη τον όρο κομπακτ όντας σε κλάση B-SUV . Αν λοιπόν θέλεις να είσαι πραγματικά μαζεμένος σε διαστάσεις, δραστήριος και δυναμικός και να διατηρείς τα φευγάτα χαρακτηριστικά των υπερυψωμένων της δημοφιλούς εμπορικής κατηγορίας πρέπει να το δικαιολογείς. Και με βάση το ισπανικό ταμπεραμέντο, το Arona προκύπτει τόσο sport όσο χρειάζεται για να ανήκει στα τέκνα του Catalunya Motor Martorell.



 

Λίγο βορειότερα…

Προϊόντα του ισπανικού νότου σημαδεύουν το Bilbao, το μητροπολιτικό κέντρο στη χώρα των Βάσκων για μια πρώτη δημοσιογραφική γνωριμία. Τα δύο compact μοντέλα της SEAT καταφέρνουν μαζί μέχρι τώρα το 40% των συνολικών πωλήσεων της ισπανικής φίρμας και αντιλαμβάνεται κανείς ότι μόνο διαδικαστικό δεν είναι για την εταιρεία από την Ιβηρική χερσόνησο το θέμα της ανανέωσης. Φυσικά το στιλ δεν έλειπε, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το σχεδιαστικό τμήμα άραξε στο ρεπό του. Βέβαια με μια ήδη πετυχημένη συνταγή δεν προχωράς σε συνταρακτικές αλλαγές, αλλά τονίζεις τα σημεία που θες να αναδείξεις. Tα ανανεωμένα Ibiza και Arona δείχνουν φρεσκαρισμένα στα σημεία με κοινό στοιχείο τη νέα γραμματοσειρά του ονόματός τους. Εξακολουθεί και βρίσκεται στο κέντρο της 5ης πόρτας και τώρα δείχνει σαν χειρόγραφο. Σχεδιαστικά στο Ibiza διατηρήθηκε αλώβητη η εικόνα του με τις λεπτομέρειες να καλούνται να κάνουν τη διαφορά. Η τεχνολογία φωτισμού ενσωματώνει 100% τεχνολογία LED στο βασικό εξοπλισμό του και πιο συγκεκριμένα προβολείς  Eco LED με δυνατότητα αναβάθμισης σε Full LED - προσφέροντας καλύτερη ορατότητα με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Στην ανανέωση της εξωτερικής εικόνας τρία νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου, δύο στις 17’’ και μία στις 18’’, προσφέρουν δυναμισμό και στιλ, ενώ τα δύο νέα χρώματα (Sapphire Blue και Asphalt Blue) συμπληρώνουν τις επιλογές.



Στο Arona, η πιο εμφανής αλλαγή προκύπτει από τα στρογγυλά φώτα ομίχλης κάτω από τους κύριους προβολείς, ενώ η πλατύτερη μάσκα και ο προφυλακτήρας έχουν προσφέρει δυναμικότερη σχεδίαση. Η τεχνολογία LED προσφέρεται πλέον και εδώ όπως και στο Ibiza, ως μέρος του βασικού εξοπλισμού. Τρία νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου, μία νέα επιλογή 17" και δύο 18" είναι διαθέσιμα, ενώ η χρωματική παλέτα προσφέρει 10 διαθέσιμα χρώματα, συμπεριλαμβανομένων τριών νέων επιλογών (Dark Camouflage, Asphalt Blue και Sapphire Blue). Για την εξατομίκευση φυσικά, το SEAT Arona προσφέρει επίσης μια νέα επιλογή στο χρώμα της οροφής, αυτής του Λευκού Candy White. Αλλαγές υπάρχουν και στον πίσω προφυλακτήρα, όπως νέα εμφανίζεται η αεροτομή και ο ψευτοδιαχύτης. Η έκδοση XPerience είναι εστιασμένη σε στοιχεία που παραπέμπουν σε off road στοιχεία για το B-SUV της SEAT.

Σε έναν ολοένα και περισσότερο ψηφιοποιημένο κόσμο, τα Ibiza και Arona είναι έτοιμα να φέρουν την συνδεδεμένη ζωή του οδηγού στην καμπίνα με έναν μοντέρνο τρόπο, προσθέτοντας λειτουργικότητα, ενώ η εσωτερική σχεδίαση χρησιμοποιεί δημιουργικότητα και ενισχυμένη αίσθηση ποιότητας. Σε αυτά προσθέστε τη χρήση τεχνολογίας φωτισμού καθώς και τα πιο πρόσφατα infotainment που ενισχύουν τον εκσυγχρονισμό τους. Και στα δύο μοντέλα ξεχωρίζει η νέα αιωρούμενη οθόνη των 8,25 ιντσών (9,2 ιντσών προαιρετικά) για καλύτερη χρήση όλων των υπηρεσιών διασύνδεσης. Η φινετσάτη σπορτιφ αισθητική είναι πάντα διαθέσιμη, ενώ  νέες επενδύσεις, εργονομικότερο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, σπορ καθίσματα και επανασχεδιασμένοι αεραγωγοί με χρωματική ένθεση και φωτισμό, συμπληρώνουν την εικόνα.



Ωφελημένο το Arona από τη χρήση μαλακότερων πλαστικών ενώ και τα δυο προσφέρουν premium αύρα στον εσωτερικό τους κόσμο. Με την ενσωμάτωση του ασύρματου συστήματος Full Link, οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση στην ψηφιακή τους ζωή ανεξάρτητα από τη συσκευή που χρησιμοποιούν, είτε πρόκειται για Apple CarPlay είτε για Android Auto. Παράλληλα μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το σύστημα infotainment μέσω της φωνητικής αναγνώρισης «Hola Hola», όπως ακριβώς και στο Leon. Σε αυτά προσθέτουμε το διαθέσιμο Digital Cockpit των 10,25 ιντσών για να έχετε ένα πλήρως ψηφιακό και τεχνολογικά άρτιο εσωτερικό. Επιπλέον, το SEAT CONNECT App ανοίγει έναν εντελώς νέο κόσμο δυνατοτήτων, παρέχοντας πρόσβαση σε απομακρυσμένες υπηρεσίες: δεδομένα οδήγησης, θέση στάθμευσης, κατάσταση οχήματος, συμπεριλαμβανομένων θυρών και φώτων, ρύθμιση ειδοποιήσεων ταχύτητας ώστε να μπορείτε να γνωρίζεται εάν κάποιος που χρησιμοποιεί το όχημα σας οδηγεί πολύ γρήγορα, ειδοποιήσεις αντικλεπτικής λειτουργίας, άνοιγμα και κλείσιμο θυρών με το τηλεχειριστήριο κλειδώματος και ξεκλειδώματος ή ενεργοποίηση από απόσταση της κόρνας και των φλας για να βρείτε πιο εύκολα το όχημα.

Χωροταξικές αλλαγές δεν υπάρχουν με τα δύο μοντέλα να διατηρούν το πλεονέκτημα της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας για επιβάτες και αποσκευές.

 


Πέριξ του Μπιλμπάο

Σε μια αισθητικής ομορφιάς διαδρομή με διάσπαρτες δημιουργικές στροφές που εξιτάρουν το οδηγικό ταμπεραμέντο, τα νέα Ibiza και Arona απέδειξαν το ταλέντο τους. Η φλόγα διατηρείται ζωντανή στο dna και στα προϊόντα της ισπανικής φίρμας. To δυναμικό στήσιμο στην ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο συνδυάζονται με ουσιαστική πληροφόρηση από τιμόνι και φρένα, ώστε να επιτεθείς σε πάσης φύσεως δρόμους πόσο μάλιστα σε στριφογυριστούς.

Το ανανεωμένο Ibiza θα διατίθεται σε έξι διαφορετικούς κινητήρες από 80PS έως 150PS, σε βενζίνη και συμπιεσμένο φυσικό αέριο, με μηχανικό και DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Η βάση είναι ένας ατμοσφαιρικός 1.0 MPΙ με 80 άλογα και χειροκίνητο κιβώτιο, υπάρχει ο χιλιάρης 3κυλινδρος TSI με 95 ή 110 ίππους (και με DSG στην ισχυρότερη), ενώ ο 1.5 TSI με τους 150 ίππους έρχεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Με τους πετρελαιοκινητήρες να είναι παρελθόν από την γκάμα το ρόλο του οικονομικού και συνάμα καθαρού καυσίμου αναλαμβάνει ο 1,0 ΤGI με 90 ίππους και φυσικό αέριο (CNG).



Κάτω από το καπό του Arona, βρίσκουμε τις πέντε από τα έξι εκδοχές που προαναφέραμε, πλην του ατμοσφαιρικού MPI των 80 ίππων. Μια γκάμα νέων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού με standard Lane keep assist και Tiredness recognition, κάνουν την οδήγηση πιο χαλαρωτική, σε κάθε διαδρομή και στα δύο μοντέλα. Το Travel Assist επιτρέπει ημιαυτοποιημένη οδήγηση σε ολόκληρο το εύρος ταχυτήτων, διασφαλίζοντας ότι το όχημα διατηρεί την ταχύτητα του καθώς αλλάζει η ροή της κυκλοφορίας. Το σύστημα συνεργάζεται με το standard Lane Assist που κρατά  το όχημα στο κέντρο της λωρίδας και με το Traffic Sign Recognition που «διαβάζει» τις πινακίδες ώστε το όχημα να γνωρίζει πάντα ποιο είναι το όριο ταχύτητας. Από τα συστήματα δεν λείπει επίσης το Side Assist, το οποίο ενημερώνει τον οδηγό για διερχόμενα οχήματα κατά την αλλαγή λωρίδας, ενώ το High Beam Assist έχει προστεθεί και αυτό, στη λίστα προηγμένων τεχνολογιών. Τέλος, το Arona διαθέτει και Park Assist το οποίο σταθμεύει αυτόματα το αυτοκίνητο χωρίς κόπο.

Σε μια ποικιλία διαδρομών, η πρώτη γεύση ήρθε με το Arona με τα 150 άλογα και τη σφιχτή ανάρτηση να συνεχίζει να προσφέρει μια από τις πιο σπορ προτάσεις της κατηγορίας. Το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο και η σφιχτή ανάρτηση, συνεργάζονται αρμονικά ώστε το κομπακτ B-SUV της SΕΑΤ να προσφέρει απρόσμενη αποτελεσματικότητα στην γρήγορη οδήγηση. Ακόμα και η ουρά συμμετέχει ευχάριστα αν αναζητάς το πλασάρισμα και οι σπορ στιγμές είναι μέσα στο ρεπερτόριο της συμπεριφοράς του. Η σφιχτή συμπεριφορά της ανάρτησης αποδίδει, χωρίς να ταλαιπωρεί ή να κοπανάει στα λιγοστά κατσαρά τμήματα που εμφάνισε η διαδρομή, ενώ στην πίεση δεν αφήνει τις κλίσεις στο αμάξωμα να πάρουν έκταση.

Παρόμοια εικόνα αργότερα άφησε και το Ibiza, το οποίο επίσης οδηγήσαμε με τον 1.5 TSI. Σαφώς χαμηλότερο, πιο ευέλικτο και αποτελεσματικότερο στο συνεχές στροφιλίκι κάνει σαφές γιατί είναι από τα αγαπημένα των οδηγών όταν επιλέγουν ανάμεσα στην κλάση του. Μπορεί το τιμόνι να μην έχει τόσο βάρος (ομοίως και στο Arona) για να του δώσεις τον τίτλο του κορυφαίου, όμως είναι ακριβές και προσφέρει ουσιαστική πληροφόρηση για τα τεκτενόμενα. Ώριμο, εύστοχο και δραστήριο ακολουθεί ακαριαία τις εντολές που του δίνεις και σε βοηθά να διατηρήσεις την ταχύτητα της ευθείας ακόμα και αν η διαδρομή είναι γαρνιρισμένη με γρήγορες στροφές.

Τα νέα SEAT Ibiza και Arona είναι ήδη διαθέσιμα προς πώληση στην χώρα μας, με τις τιμές της γκάμας να ξεκινούν από €13.290, μετά το προωθητικό πρόγραμμα λανσαρίσματος (€1.000 για τα 1.0 Reference MPI 80hp, €700 για τα 1.0 Business MPI 80hp και €500 για όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις) για το Ibiza και από €16.790, μετά το προωθητικό πρόγραμμα λανσαρίσματος (€600 για τα 1.0 TSI 95hp και €500 για όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις) για το Arona.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...