Οδηγούμε το ηλεκτρικό Audi RS e-tron GT των 646 ίππων, στη Ρόδο!

Ξεχάστε τα RS που ξέρατε… Η Ηλεκτροκίνηση αλλάζει το παιχνίδι και στη σπορ οδήγηση

  • -
  • -

Οι ευθείες εξαφανίζονται σε χρόνο dt και οι ανοιχτές καμπές γίνονται μια γκρι κορδέλα που ξετυλίγεται στους τροχούς του Audi RS e-tron GT. Μόνο που τα km/h είναι πολλά, και απαιτείται απόλυτη συγκέντρωση και τέλεια στόχευση για να στρίψω όπως έρχομαι. Δεν τίθεται αμφιβολία για την ικανότητα του ηλεκτρικού κτήνους να παραμείνει κολλημένο στην άσφαλτο, αλλά για το αν εγώ μπορώ να το κατευθύνω εκεί ακριβώς που πρέπει.

Σανιδώνω το γκάζι και κολλάω στο κάθισμα, καθώς βιώνω επιτάχυνση επιπέδου hypercar! 0-100 km/h σε 3,2 sec κάνουν λόγο οι ανεπίσημες πληροφορίες που έχω εκ των έσω, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 km/h… Και όλα αυτά, δίχως άγχος, χωρίς δράμα. Κανένα ίχνος σπιναρίσματος, κουνήματος της ουράς ή οτιδήποτε που να δείχνει ότι τα Goodyear δυσκολεύονται να βάλουν την δύναμη στο δρόμο.

 

Και τι δύναμη! 598 ίπποι από δύο ηλεκτροκινητήρες, που για 3-4 δευτερόλεπτα φτάνουν τους 646 σε μια προσομοίωση ηλεκτρικού overboost. Νούμερο που καθιστά το e-tron GT το ισχυρότερο μοντέλο της γκάμας Audi RS. Και από ροπή, 830 Nm είναι αυτά…

Αυτό που κάνει τρομερή εντύπωση στο RS e-tron GT ωστόσο, είναι η ομοιογένεια του συνόλου. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης συνεργάζεται άψογα με το άριστο πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς, και όλα μαζί συνθέτουν ένα εξαιρετικά σταθερό αυτοκίνητο που κατευθύνεται εκεί ακριβώς του του ζητάς με το αμεσότατο τιμόνι.

Είχα 23 χρόνια να βρεθώ στη Ρόδο. Με θυμάμαι στις Καλυθιές, με τη ροζαλία στο ένα χέρι και με το άλλο να ρίχνει μαύρη πέτρα πίσω μου… Ποτέ μη λες ποτέ όμως και να που η Audi μου προσέφερε την απόλυτη δικαιολογία να επιστρέψω. Και να ’μαι τώρα στην παραλιακή διαδρομή στο δυτικό τμήμα του νησιού, να ανακαλύπτω την απίστευτη δουλειά που έχει γίνει σε αυτό το προ-παραγωγής ηλεκτρικό Gran Turismo, με τις έξτρα προδιαγραφές που συνοδεύει το αρκτικόλεξο RS.

 

Οι πρώτες συστάσεις είχαν γίνει νωρίτερα, στο σφικτό στροφιλίκι που διασχίζει εγκάρσια το νησί περνώντας από την κοιλάδα των Πεταλούδων. Το ηλεκτρικό RS παρέμεινε ακλόνητο, σε κάθε περίπτωση. Ακόμη και με το γκάζι στο πάτωμα στις εξόδους των στροφών, ένιωθα απλώς μια τάση της ουράς να ξεκολλήσει πριν επέμβουν τα ηλεκτρονικά για να την κρατήσουν στην πορεία της, χωρίς όμως να κόβουν την επιτάχυνση ή να διαταράσσουν την ισορροπία του αυτοκινήτου. Μόνο οι ήχοι από τα ελαστικά που βύζαιναν την άσφαλτο φανέρωναν πως ελάχιστα είχα καταφέρει στην προσπάθειά μου να φέρω σε δύσκολη θέση το πλαίσιο - βράχο. Είχα βέβαια και το άλλοθι του ESP. Με το ταμπλό καλυμμένο απ’ άκρη σ’ άκρη, δεν είχα πρόσβαση στον διακόπτη που το απενεργοποιεί, οπότε και να ήθελα δεν μπορούσα να το απελευθερώσω από τα ηλεκτρονικά δεσμά του.

Βλέπετε, όπως είπα και νωρίτερα, τα τέσσερα Audi RS e-tron GT που οδηγούμε στη Ρόδο είναι προ-παραγωγής, δεν είναι δηλαδή στην τελική τους μορφή. Για να δούμε το αυτοκίνητο ακάλυπτο από τα αυτοκόλλητα που βλέπετε στις φωτογραφίες αλλά και με το εσωτερικό του σε κοινή θέα, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι αρχές του 2021.

 

Δεδομένου λοιπόν πως το ταμπλό και η κονσόλα είναι καλυμμένα, δεν μπορούμε να πούμε πολλά για την καμπίνα. Η θέση οδήγησης πάντως είναι απλώς τέλεια, όπως και η στήριξη των μπάκετ καθισμάτων. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη του infotainment θυμίζουν ακριβό Audi σε γραφικά, ανάλυση, λειτουργίες και δυνατότητες συνδεσιμότητας, ενημέρωσης και πλοήγησης. Από την οθόνη επιλέγεις και τα 4 προγράμματα οδήγησης, dynamic, efficient, comfort και individual, τα οποία εκτός των άλλων ρυθμίζουν και το ύψος της αερανάρτησης: έως +20 mm από τη νορμάλ θέση έως -22 mm στο χαμηλότερο σημείο (ρύθμιση Efficiency), ή -10 στο Dynamic mode.

Καλοί είναι και οι χώροι, αφού ενήλικες μέχρι 1,80 m ύψος θα βολευτούν με άνεση στις πίσω θέσεις. Σε αυτό συμβάλλει το γεγονός πως η υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, που είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, δεν φτάνει μέχρι το σημείο που κανονικά πατάνε τα πόδια τους οι επιβάτες, οπότε και το διαθέσιμο ύψος παραμένει αρκετό, αλλά και η στάση του σώματος είναι σωστή.

 

Η μπαταρία στο πάτωμα σημαίνει ένα ακόμη καλό: το χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο όπως μας είπαν οι υπεύθυνοι της Audi είναι χαμηλότερο ακόμη και από το R8! Στα ενδότερα, το RS e-tron GT έχει μεγάλη συγγένεια με την Porsche Taycan. Κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν εμπρός κι έναν πίσω, οι οποίοι δίνουν κίνηση στον αντίστοιχο άξονα - η τετρακίνηση quattro στην εποχή της Ηλεκτροκίνησης…

Αυτό βέβαια σημαίνει πως θεωρητικά, η μετάδοση της κίνησης ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς μπορεί να μεταβληθεί έως και 100%, 5 φορές ταχύτερα συγκριτικά με το σημερινό μηχανικό σύστημα quattro!! Ο πίσω άξονας έχει δεχθεί ιδιαίτερης φροντίδας, με κιβώτιο 2 ταχυτήτων (αντί για μία στον εμπρός) και ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό. Στην απίστευτα ικανή συμπεριφορά του RS e-tron GT στην οδήγηση, συμβάλλει και το ηλεκτρομηχανικό σύστημα τετραδιεύθυνσης που στρίβει ελαφρώς τους πίσω τροχούς, στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός στις μεγάλες ταχύτητες και ανάποδα στις χαμηλές (ελιγμοί παρκαρίσματος κλπ).

 

Η ανάρτηση, τα εξωτερικά μέρη του αμαξώματος (πόρτες, φτερά, καπό κλπ) και μερικά τμήματα που πλαισίου είναι από αλουμίνιο, με εξαίρεση την οροφή που είναι από συνθετικό υλικό ενισχυμένο από ανθρακόνημα (CFRP). Τέλος, να πούμε πως τα αυτοκίνητα που οδηγούμε διαθέτουν τα προαιρετικά φρένα από κεραμικά υλικά, προσφέροντας απίστευτη απόδοση και αντοχή στη σκληρή χρήση.

Στο δρόμο της επιστροφής για το αεροδρόμιο “Διαγόρας”, σούρουπο πια, τα RS e-tron GT που προηγούνται δημιουργούν ένα φανταστικό θέαμα με την δυναμική σιλουέτα και τα εντυπωσιακά τους πίσω φώτα. Μια ιδιαίτερη αντίθεση της μηχανικής τελειότητας που έρχεται κόντρα στον καμβά της ροδίτικης φύσης. Τέσσερα Audi RS που ήρθαν από το μέλλον, τέσσερις θεματοφύλακες της σπορ οδήγησης με ηλεκτρική καρδιά και φουλ στα ηλεκτρονικά, ελίσσονται από στροφή σε στροφή, ταχύτατα αλλά αθόρυβα.

 

Αυτή είναι και η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στο RS e-tron GT και την Taycan. Το Audi είναι πιο… smooth. Όχι πιο ήπιο, αλλά πιο βελούδινο. Προσφέρει την ίδια αίσθηση ακαριαίας επιτάχυνσης και αποτελεσματικότητας στη σπορ οδήγηση, αλλά με έναν πιο αρχοντικό τρόπο, που το καθιστά ένα πραγματικό Grand Turismo ιδανικό για καθημερινή οδήγηση. Πάντα όμως με τον εκρηκτικό χαρακτήρα των RS να περιμένει σε ετοιμότητα για να βγει στην επιφάνεια όταν του ζητηθεί και να αναδείξει τις αρετές του Audi RS e-tron GT.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...