Πρώτη οδήγηση: Νέο Mazda 2

Το ανανεωμένο Mazda 2, βελτιωμένο στα σημεία, έκανε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα σε δημοσιογραφική εκδήλωση στην Αθήνα, την ημέρα που η εταιρεία γιόρταζε τα 100α της γενέθλια

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το νέο Mazda 2 αναβαθμίστηκε στα σημεία για να προσφέρει μια αναβαθμισμένη εμπειρία… συμβίωσης. Δεν είναι ένα από εκείνα τα «πυροτεχνήματα» που στοχεύουν απλώς να κλέψουν την πρώτη εντύπωση και δεν έχουν πολλά να πουν στην πορεία της συμβίωσης. Αντιθέτως, μοιάζει ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να ζεις μαζί του. Εκτίμηση, και όχι έκπληξη είναι το συναίσθημα στο οποίο η μάρκα θέλει να βασίζεται η σχέση ανθρώπου και μηχανής.

Το Mazda 2, όπως και το CX-3, είναι μισή γενιά πίσω σε σχέση τα CX-30 και Mazda 3 που ενσωματώνουν την πιο σύγχρονη τεχνολογία της φίρμας. Για να καλύψει αυτό το κενό το ιαπωνικό εργοστάσιο προχώρησε σε επεμβάσεις που αναβαθμίζουν τη συνολική εμπειρία σε βάθος χρόνου.

Η σχεδιαστική φιλοσοφία KODO εκφράζεται μέσα από την απλότητα των γραμμών. Στοιχεία όπως το χαρακτηριστικό «φτερό», μοτίβο που αναπαριστά το σήμα της μάρκας, έχουν ενισχυθεί για να τονίσουν το πλάτος του αυτοκινήτου, προσδίδοντας μια αίσθηση αυξημένης σταθερότητας αλλά και μεγαλύτερο κύρος. Το χρώμιο υπογραμμίζει τα εμπρός φώτα, τεχνολογικό highlight του αυτοκινήτου, όπως θα δούμε στη συνέχεια, μιλώντας για τα συστήματα ασφάλειας. Τα ίδια τα φώτα, εμπρός και πίσω, είναι ανασχεδιασμένα. Όπως και οι προφυλακτήρες. Η νέα γρίλια στη μάσκα με τα «καρφιά» αντί για γραμμές, δίνει επίσης μια όψη πιο σύγχρονη και αριστοκρατική.

Το Mazda 2 βελτιώθηκε κυρίως για να προσφέρει στους επιβάτες υψηλότερου επιπέδου φιλοξενία. Ένα περιβάλλον πιο καλόγουστο, πιο άνετο, καλύτερα εξοπλισμένο. Με βελτιωμένη συνολικά την αίσθηση απτής ποιότητας. Για να το πετύχουν αυτό έχουν ντύσει εσωτερικά με επένδυση μεγαλύτερου πάχους την οροφή και τους θόλους των πίσω τροχών, μειώνοντας πολύ το επίπεδο θορύβου. Βελτιώσεις έχουν γίνει και στην πίσω ανάρτηση προς αυτή την κατεύθυνση, με νέα top mounts για πίσω αμορτισέρ.


Τα υλικά στο ταμπλό είναι εξαιρετικής ποιότητας, με μαλακό πλαστικό για το κύριο μέρος, να συνδυάζεται με σκληρά υλικά στα χαμηλότερα τμήματα. Το φινίρισμα είναι άριστο και η συναρμογή εξαιρετικά στιβαρή. Η ποιότητα λειτουργίας κάθε διακόπτη δίνει την αίσθηση του ακριβού και ταυτόχρονα την εντύπωση ότι τίποτα δεν θα χαλάσει για… δεκαετίες. Στις δύο ακριβότερες από τις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις, στην κορυφή της κεντρική κονσόλας δεσπόζει η οθόνη 7” και ο εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό και μια πληρέστατη γκάμα ενεργών οδηγικών βοηθημάτων: Έλεγχος διατήρησης λωρίδας, έλεγχος της κάθετης κυκλοφορίας στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, έλεγχος της τυφλής γωνίας των πλευρικών καθρεπτών μέχρι και αυτόματο φρενάρισμα για την αποφυγή εμποδίου στις «αστικές» ταχύτητες. Όλα αυτά, εκτός από την πρακτική τους χρησιμότητα, αναβαθμίζουν συνολικά την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό δίνοντας στο Mazda 2 ένα χαρακτήρα premium. Στην κορυφαία έκδοση Takumi Plus, περιλαμβάνονται και δερμάτινα καθίσματα. Τα οποία, ανεξάρτητα από την επένδυση, είναι σχολαστικά ανασχεδιασμένα με έμφαση στην περιοχή της λεκάνης για να προσφέρουν καλύτερη στήριξη αλλά και πιο ξεκούραστη οδηγική εμπειρία πολλών ωρών και χιλιομέτρων. Στη λίστα του έξτρα εξοπλισμού περιλαμβάνονται οι αυτόματοι προβολείς LED με το μήκος της δέσμης τους να ρυθμίζεται αυτόματα σε 20 στάδια, φτάνοντας σε εμβέλεια ως και +80 μέτρα σε σχέση με τα κανονικά φώτα.

Ο κινητήρας είναι ο ίδιος 4κύλινδρος Skyactiv-G με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, υψηλή συμπίεση και προηγμένο σύστημα άμεσου ψεκασμού πολλαπλών σταδίων. Με ειδική κατεργασία στα πιστόνια για μειωμένες τριβές, αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 rpm και ροπή 148 Nm στις 4.000 rpm. Χρησιμοποιεί σύστημα Mild Hybrid (όπως το λέει η Mazda, micro-hybrid στην πραγματικότητα) το οποίο αποθηκεύει ενέργεια που ανακτάται από την πέδηση και χρησιμοποιεί τη μονάδα δυναμό/μίζας για να την επιστρέψει μέσω ιμάντα στον κινητήρα. Έτσι οι μηχανικοί πέτυχαν μείωση της κατανάλωσης στα 4,1 lt/100 km (εργοστασιακή μέτρηση) και των εκπομπών ρύπων στα 94 g/km (από 111).

Στην πράξη, στην εποχή των τούρμπο 1.0 και 1.5 lt, δεν σε εντυπωσιάζει η δύναμη. Ούτε καν η απόκριση. Η οποία είναι πολύ καλή, αν την εξετάσεις χωριστά. Αλλά όταν πατάς με 3η ή 4η στις μεσαίες στροφές, η έλλειψη δύναμης δεν σε αφήνει να καταλάβεις ότι το μοτέρ αντιδρά όντως άμεσα.

Πάντως, χάρη στη σωστά ρυθμισμένη διαδρομή του συμπλέκτη, στον εξαιρετικό λεβιέ με τις μικρές ακριβείς διαδρομές και τη χορταστική αίσθηση, και στη σωστά διαλεγμένη κλιμάκωση, το αυτοκίνητο ξεκινά με ζωηρή διάθεση και κινείται αβίαστα μέσα στην πόλη. Με λίγο γκάζι και πολύ χαμηλό θόρυβο. Διατηρεί το πολιτισμένο, αφράτο πάτημά του στις λακκούβες, αποτέλεσμα του συνδυασμού της σωστά ρυθμισμένης ανάρτησης και του άκαμπτου αμαξώματος.  

Στον ανοιχτό δρόμο, ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι εξαιρετικά χαμηλός, το ίδιο και αυτός από την κύλιση. Η άνεση από την ανάρτηση (με νέες βαλβίδες και στα τέσσερα αμορτισέρ, ενώ τα πίσω είναι και μεγαλύτερης διαμέτρου) είναι επίσης κορυφαία, με αποτέλεσμα το Mazda 2 να μοιάζει σαν να έρχεται από μεγαλύτερη κατηγορία.

Έχοντας ξεσυνηθίσει τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες στην κατηγορία τα τελευταία χρόνια, για να πάρεις αυτό το 9,8” που η Mazda ανακοινώνει για το 0-100 km/h πρέπει να είσαι πολύ απαιτητικός. Γενικά, η αίσθηση ζωντάνιας που σου δίνει ένα μικρού κυβισμού τούρμπο είναι μεγαλύτερη, με λιγότερο γκάζι. Εδώ θα πρέπει να είσαι διατεθειμένος να οδηγήσεις διαφορετικά, ανεβάζοντας πολύ υψηλότερα τις στροφές. Και να ασχολείσαι περισσότερο με το κιβώτιο. Το οποίο όπως είπαμε είναι τουλάχιστον εξαιρετικά ευχάριστο ως και ενδιαφέρον στη χρήση του. Το καλό είναι ότι ακόμη και στις υψηλές στροφές ο θόρυβος του κινητήρα παραμένει χαμηλός.

Το πλαίσιο διατηρεί τη σπορ διάθεση, παρά την έμφαση που έχει δοθεί στην άνεση. Είναι κάτι που πετυχαίνουν μόνο τα αυτοκίνητα που κουβαλούν πολλές ώρες εξέλιξης, που έχουν δουλευτεί σχολαστικά και με επιμονή σε κάθε λεπτομέρεια της οδικής συμπεριφοράς. Και όλα τα σύγχρονα μοντέλα τη Mazda είναι ιδιαιτέρως πειστικά ως προς αυτό.

Το τιμόνι μεταφέρει πλούσια πληροφόρηση. Η ανάρτηση ελέγχει τέλεια το βάρος, με μικρή κλίση και άμεσες αντιδράσεις, ενώ ταυτόχρονα στρογγυλεύει τις ανωμαλίες ακόμη και υπο φορτίο ώστε το αυτοκίνητο να μην αναπηδά άτσαλα. Το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό και η σταθερότητα στις γρήγορες καμπές σε γεμίζει αυτοπεποίθηση. Στα αργά κομμάτια με διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης το Mazda 2 είναι ευέλικτο και ρυθμίσιμο. Το GVC+ το οποίο χρησιμοποιεί τα φρένα για να δημιουργήσει ένα φαινόμενο περιστροφής αλλά και να διορθώσει την υπερβολή αν προκύψει κάποιο γλίστρημα δεν γίνεται αντιληπτό, αλλά είναι εκεί για να κάνει το αυτοκίνητο πιο ασφαλές αλλά και πιο ενδιαφέρον, ακόμη και στα χέρια ενός απαιτητικού οδηγού.

Σκεπτόμενοι οικονομοτεχνικά, σημειώνουμε ότι η τιμή βάσης είναι τα €14.500 περίπου της έκδοσης Challenge. Αλλά η πιο ολοκληρωμένη από τις διαθέσιμες εκδόσεις είναι η μεσαία Takumi. Κοστίζει €16.235, αλλά περιλαμβάνει το προηγμένο infotainment με Android Auto και Apple Car Play, και την οθόνη 7”, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16” αντί για σιδερένιες 15άρες, θερμαινόμενα καθίσματα και τη σουίτα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...