Οδηγούμε στη Ρουμανία τη νέα BMW X7

Στα βουνά της Ρουμανίας, στα 2.000 μέτρα υψόμετρο, σκαρφαλώσαμε με το κορυφαίο SUV της BMW

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ραντεβού στη Ρουμανία και τα όμορφα βουνά της δώσαμε με τη νέα BMW X7, που ήρθε από τις ΗΠΑ, όπου και κατασκευάζεται (Spartanburg), για να κατακτήσει τη Γηραιά Ήπειρο. Πρόκειται για το κορυφαίο, σε όλα τα επίπεδα SUV της γερμανικής φίρμας ή SAV (Sport Activity Vehicle) όπως αρέσκεται να το αποκαλεί, που σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει βασικά και σε πρώτη φάση τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας.

Ωστόσο, χώρος για το συγκεκριμένο μοντέλο όπως αποδεικνύεται υπάρχει και στην Ευρώπη. Το κοινό που αναζητά ένα κορυφαίο μοντέλο του είδους, εναλλακτικό των πολυτελών sedan ζει όχι μόνο σε εύπορες χώρες της κεντρικής Ευρώπης, αλλά και ανάμεσά μας. Η X7 επιβάλλεται με τις διαστάσεις του. Το μήκος της που αγγίζει τα 5.151 mm την κατατάσσει στην κορυφή της γκάμας και δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για το κύρος που εκπέμπει.

Συνδυάζεται με εντυπωσιακό πλάτος 2.000 mm και ύψος 1.805 mm ενώ το τεράστιο μεταξόνιο 3.105 mm αφήνει βάσιμες υποσχέσεις για την ευρυχωρία του εσωτερικού που μπορεί να φιλοξενήσει με πρωθυπουργικές, ανάλογα με τη διαρρύθμιση, μέχρι και επτά ενήλικες και αποσκευές από 326 (7-6 θέσεις) ή 750 (5-4 θέσεις) έως και 2.120 λίτρα (2 θέσεις). Οι λεπτομέρειες αλουμινίου και ο όγκος της, μαρτυρούν εν μέρει την αμερικάνικη… ανατροφή της, παρά τη γερμανική καταγωγή της. Το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και η υπεράνω κριτικής ποιότητα έρχονται να ολοκληρώσουν το πακέτο του πιο επιβλητικού μοντέλου της BMW.

Από κοντά είναι πιο άγρια και παράλληλα πιο αρμονική απ’ όσο οι φωτογραφίες μαρτυρούν. Η τεράστια μάσκα με τα μεγαλύτερα «νεφρά» που έχουν μπει ποτέ σε μοντέλο της BMW, ξενίζουν αρχικά, αλλά τελικά μετά από μόλις λίγα λεπτά μαζί με την πεντάμετρη X7 μοιάζουν ως φυσική προέκταση της. Εν τέλει δεν θα μπορούσαμε να τη σκεφτούμε με άλλη μάσκα. Δένει αρμονικά με το τετραγωνισμένο τελείωμα και τους τεράστιους τροχούς 22 ιντσών (ή εναλλακτικά 20 και 21΄΄) και δημιουργεί όμορφη αντίθεση με τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED στον στάνταρ εξοπλισμό ή Laserlight στον έξτρα που έχουν εμβέλεια 600 μέτρα.

Σκαρφαλώνοντας στο ψηλό εσωτερικό της διαπιστώνεις ότι όλα έχουν δημιουργηθεί με προσοχή στη λεπτομέρεια, ανάλογη με αυτή της κορυφαίας Σειράς 7, αλλά σε εξελιγμένη μορφή. Η X7 θέτει τα νέα δεδομένα στην κατηγορία, αλλά και στους κόλπους της ίδιας της φίρμας, με υψηλής ποιότητας υλικά, δέρμα, αλουμίνιο, ξύλο και αψεγάδιαστη συναρμογή. Ο επιλογέας… διαμάντι έρχεται κατευθείαν από την 8άρα να προσδώσει νέο αέρα στην κατά βάση μίνιμαλ αισθητική. Οι τρεις στη σειρά ηλιοροφές αφήνουν το φυσικό φως να περάσει στην καμπίνα, αναβαθμίζοντας με τη σειρά τους την εικόνα. Για τον ήχο φροντίζει ένα σύστημα με ενισχυτή 1.500 W με 20 ηχεία, ενώ για την ατμόσφαιρα ο κλιματισμός 4 ζωνών.

Οι δυο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων χάνονται στο αχανές εσωτερικό, αλλά κυριαρχούν στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτός, όπως εξάλλου και όλοι οι επιβαίνοντες, έξι ή εφτά στο σύνολο κάθονται σε ανεξάρτητες, κανονικές θέσεις ακόμα και αυτοί της τρίτης σειράς και ψηλά, απολαμβάνοντας ανέσεις ανάλογες της πρώτης θέσης ενός μεγάλου αεροπλάνου, έχοντας παράλληλα απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Σε κάθε περίπτωση οι κάμερες περιμετρικά του αμαξώματος φροντίζουν να προβάλλουν στη μεγάλη οθόνη ότι βρίσκεται πέρα από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Πλούσια είναι και η παλέτα ηλεκτρονικών συστημάτων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Traffic Jam Assistant, Lane Keeping Assistant και Steering Assistant, Lane Control Assistant και Automatic Speed Limit Assist.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, όλα μεγάλης χωρητικότητας. Αναλυτικά κάτω από το μεγάλο καπό της X7 φωλιάζει ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας βενζίνης της xDrive40i με απόδοση 340 ίππων και 450 Nm ροπής, ο V8 των 4.395 cc με 462 PS και 650 Nm που δεν είναι όμως διαθέσιμος στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ τον χορό των diesel σέρνει ο 3λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά της xDrive30d με 265 ίππους και πλούσια ροπή 650 Nm. Στην κορυφή η έκδοση xDrive50d που βγάζει 400 ίππους και 760 Nm ροπής.

Η παρουσίαση της νέας BMW X7 ιδιαίτερη και ξεχωριστή από τις άλλες, όπως είναι εξάλλου και το ίδιο το μοντέλο. Αφετηρία το Σίμπιου της Ρουμανίας και προορισμός το Βουκουρέστι. Αλλά όχι κατευθείαν, από το συντομότερο δρόμο, αλλά τον μακρύτερο. Μια παράκαμψη μας έστειλε στα πέριξ βουνά που ανεβαίνουν ψηλά στον ουρανό, φτάνοντας σε ύψος τα 2.000 μέτρα. Η στενή διαδρομή σε πρώτη ανάγνωση και σε θεωρητικό επίπεδο δεν μοιάζει ιδανική για το τεράστιο αυτό SUV. Νιώθεις ότι θα στριμωχτεί εκεί μέσα και θα τα βρει δύσκολα. Ωστόσο, μας διαψεύδει επιδεικνύοντας αξιοσημείωτη ευελιξία για το μέγεθός της. Η καταρρακτώδης βροχή που ήρθε να προσθέσει δείκτη δυσκολίας δεν κατάφερε να ανακόψει τη φόρα της θηριώδους X7, παρά μόνο λίγη από τη δική μας ορατότητα.

Ο 3λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά diesel M Performance TwinPower Turbo με τεχνολογία πολλαπλών σταδίων υπερτροφοδότησης με τέσσερα τούρμπο, δύο για το στάδιο υψηλής πίεσης και ισάριθμα για το χαμηλής αποδίδει 400 ίππους στις 4.400 rpm και 760 Nm ροπής στις 2.000 με 3.000 rpm. Ακολουθώντας τα κλισέ θα μπορούσαμε να εστιάσουμε στη χαμηλή του κατανάλωση, με συνδυαστικό κύκλο 7,0 lt/100 km και τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων EU6d-TEMP. Οι εκρηκτικές επιδόσεις όμως λειτουργούν σαν… παρωπίδες που δεν σε αφήνουν να δεις τα περιφερειακά.

Το θηριώδες SAV των σχεδόν 2,5 τόνων με την τετρακίνηση και σε συνδυασμό με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων εκτοξεύεται από στάση στα πρώτα 100 km/h σε μόλις 5,4 sec! Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι η μόνη που περνά ανόθευτη στο σώμα του οδηγού, αφού αυτή η X7 κατά τα λοιπά φιλτράρει τα πάντα με μοναδικό τρόπο και σε αφήνει ατσαλάκωτο στο εσωτερικό της.

Η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση είναι απλά εξαιρετική. Η αρχιτεκτονική περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια αλουμινίου εμπρός και πέντε συνδέσμων με αερανάρτηση που ρυθμίζεται σε ύψος, με την καθαρή απόσταση από το έδαφος να είναι 221 mm. Απλά ισοπεδωτική σε κάθε περίπτωση, ακόμα και στο… βομβαρδισμένο από λακκούβες οδικό δίκτυο της Ρουμανίας, η X7 δείχνει άνετη.

Οι τεράστιοι τροχοί των 22 ιντσών προσφέρουν απλώς καλύτερη πληροφόρηση και τόνους πρόσφυσης, χωρίς να περιορίζουν την άνεση. Το σύστημα τετραδιεύθυνσης κάνει την τεράστια X7 να μοιάζει… μικρή, προσθέτοντας πόντους στην ευελιξίας του μεγάλου SAV. Το τιμόνι, τυπικό BMW, επικοινωνιακό με άριστη πληροφόρηση και σωστό βάρος και την τετρακίνηση να δουλεύει υπερωρίες στο στενό βρεγμένο βουνίσιο κομμάτι και προκειμένου να φέρει την X7 στην επιθυμητή τροχιά σε μια διαδρομή που έμοιαζε με επιχείρηση «επικίνδυνες αποστολές». Στη κορυφή και μετά από αυτή τη διαδρομή μπορεί να μην νιώθαμε ατσαλάκωτοι, αλλά σίγουρα είμασταν ενθουσιασμένοι από τον οδηγοκεκτρικό χαρακτήρα ενός τόσο μεγάλου αυτοκινήτου, που κάνει τη διαφορά σε αυτόν τον τομέα στην κατηγορία του.

Ολοκληρωμένη και δίχως άλλο επιβλητική, η νέα BMW X7 δεν είναι το αυτοκίνητο του λαού, αλλά ένα διαμάντι που θα μπει στη συλλογή λίγων και εκλεκτών που αναγνωρίζουν την αξία της και θα την απολαύσουν στο έπακρο. Είναι ήδη διαθέσιμη προς παραγγελία στην ελληνική αγορά με τιμή εκκίνησης τα 117.000 ευρώ για την έκδοση πετρελαίου xDrive30d. Στα 123.000 ευρώ βρίσκεται η xDrive40i βενζίνης και η κορυφαία M50d στοιχίζει 155.600 ευρώ.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...