Οδηγούμε το νέο Suzuki Jimny

Είκοσι χρόνια μετά, το μικρό τετρακίνητο της Suzuki περνά στην 4η περίοδο της μακρόχρονης και ξεχωριστής πορείας του στον κόσμο της αυτοκίνησης και της περιπέτειας

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αυτό είναι το ολοκαίνουργιο Suzuki Jimny. Μια φράση που έχει να ακουστεί ή να γραφτεί 20 ολόκληρα χρόνια. Η ιστορία όμως ξεκινάει σχεδόν πέντε δεκαετίες πριν, τον Απρίλη του 1970 που παρουσιάστηκε το J10. Ακολούθησε το θρυλικό Samurai το 1981 για να φτάσουμε στο 1998 και στο προηγούμενο Jimny. Η τέταρτη γενιά παίρνει τη σκυτάλη διατηρώντας τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα που συνοδεύει διαχρονικά το μικρό 4x4, έχοντας όμως αναλάβει κι έναν πολύ δύσκολο ρόλο: να προσαρμοστεί στα σύγχρονα δεδομένα που απαιτούν άνεση, ασφάλεια και συνδεσιμότητα υψηλού επιπέδου. Τα καταφέρνει;

Να ‘μαστε λοιπόν στη Φρανκφούρτη, στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της Suzuki, αναζητώντας την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Σχεδιαστικά, το νέο Jimny ακολουθεί ξεδιάντροπα τη λογική κουτιού, με το τελικό αποτέλεσμα να αντλεί στοιχεία από όλες τις προηγούμενες γενιές και γενικά να αρέσει. Δείχνει μεγαλύτερο αλλά δεν είναι, ενώ κάποιες λεπτομέρειες αποδεικνύονται πολύ πρακτικές. Για παράδειγμα, το “σπάσιμο” της κάτω γραμμής στα εμπρός παράθυρα, κάτω από τους καθρέπτες, βελτιώνει πολύ την ορατότητα του οδηγού, ενώ οι μεσαίες κολόνες που έπαψαν να είναι τριγωνικές στη βάση τους, εξαλείφουν την κλειστοφοβική αίσθηση που ένιωθαν οι επιβάτες στις πίσω θέσεις.



Suzuki Jimny. Η ιστορία
1η γενιά (1970)
“Προπάππος” του Jimny είναι το LJ10 (Light Jeep 10) που παρουσιάστηκε το 1970 με αερόψυκτο 2-κύλινδρο, 2-χρονο κινητήρα 359 κυβικών και 25 ίππων. Το υδρόψυκτο LJ20 ακολούθησε το 1972 και 2 χρόνια αργότερα ήρθε το LJ50 με 3-κύλινδρο μοτέρ 550 cc, το οποίο στην Ιαπωνία ονομάστηκε Jimny 55 και εξήχθη στην Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Ωκεανία. Το 1977 παρουσιάστηκε το LJ80 με 4-κύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα 800 κυβικών και 41 ίππων. Το LJ Jimny έφτασε να πωλείται σε 109 χώρες, ενώ συνολικά η παραγωγή του έφτασε τις 243.000 μονάδες.
 
2η γενιά (1981)
Το 1981 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μικρού 4x4, το SJ410, γνωστό σε εμάς και ως Samurai. Στην Ελλάδα ήταν διαθέσιμο με κινητήρες 1.000 (SJ410) και 1.300 κυβικών (SJ413), κοντό και μακρύ μεταξόνιο και σκληρή ή μαλακή οροφή και έγινε δημοφιλές για την αντοχή του και τις ικανότητες εκτός δρόμου. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1998 φτάνοντας συνολικά τις 1.693.000 μονάδες.
 
3η γενιά (1998)
Το 1997 η Suzuki λάνσαρε το Jimny 3ης γενιάς στο Σαλόνι του Τόκυο. Το νέο μοντέλο διατήρησε το πλαίσιο τύπου σκάλας και την κατ’ επιλογήν τετρακίνηση με βοηθητικό κοντό κιβώτιο. Ένα χρόνο αργότερα παρουσιάστηκε στην Ευρώπη με σκληρή ή μαλακή οροφή και κινητήρα 1,3 λίτρων. Μέχρι την αντικατάστασή του μπορεί να μην έχει αλλάξει αισθητικά, έχει ωστόσο υποστεί πολλές βελτιώσεις στα μηχανικά του μέρη. Έμεινε στην παραγωγή για 20 χρόνια φτάνοντας τις 918.000 μονάδες συνολικά.

Ναι, ξέρω ότι το τελευταίο, οι πίσω επιβάτες δηλαδή, ήταν κάτι σαν ανέκδοτο στο προηγούμενο Jimny. Κι όμως, το νέο μοντέλο, αν και 50 mm κοντύτερο σε μήκος (3.645 mm με τη ρεζέρβα), είναι πιο ευρύχωρο χάρη στην αύξηση του πλάτους (+ 45 mm) και του ύψους (+ 15 mm). Καταρχήν είναι αισθητά πιο φαρδύ, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Δυο ενήλικες με ύψος έως 1,75 m κάθονται πιο άνετα στις πίσω θέσεις, έχοντας αρκετό χώρο για το κεφάλι και επαρκή για τα γόνατα, τα οποία βέβαια συνεχίζουν να είναι αρκετά λυγισμένα λόγω του μικρού ύψους του εδράνου. Στα μείον τα πίσω παράθυρα που δεν ανοίγουν καθόλου και το πορτμπαγκάζ που παραμένει υποτυπώδες με χωρητικότητα 85 λίτρων. Η κατάσταση βελτιώνεται σημαντικά με την διαιρούμενη (50/50), ρυθμιζόμενη σε κλίση και πλήρως αναδιπλούμενη πίσω πλάτη που αυξάνει το συνολικό χώρο για αποσκευές στα 377 λίτρα (830 μέχρι την οροφή). Εν κατακλείδι, το Jimny σε ένα ταξίδι μπορεί να βολέψει αρκετά άνετα τρεις ενήλικες και τρεις βαλίτσες. Στα θετικά και τα εμπρός καθίσματα που μπορούν να αναδιπλωθούν εντελώς και να ενωθούν με τα πίσω για να δημιουργήσουν δύο μικρά κρεβάτια.

Η εικόνα στο εμπρός μέρος της καμπίνας είναι ευχάριστη. Τα πλαστικά είναι βέβαια σκληρά, όχι μόνο για να συγκρατήσουν χαμηλά το κόστος αλλά και για να αντέχουν στη σκληρή χρήση και να καθαρίζονται πιο εύκολα. Το ταμπλό φιλοξενεί την εύχρηστη οθόνη αφής 7” που συναντάμε και στα υπόλοιπα Suzuki και η οποία φροντίζει για ενημέρωση, πλοήγηση, συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και σωστά παρότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, έχει άριστη εποπτεία του δρόμου περιμετρικά και απολαμβάνει μεγαλύτερη ευρυχωρία, ειδικά στο πλάτος.



Κάτω από το επίπεδο καπό του νέου Jimny βρίσκουμε έναν νέο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων. Αποδίδει 102 PS και 130 Nm και συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο ή 4άρι αυτόματο κιβώτιο. Είναι ελαστικός από χαμηλά και με περισσότερα αποθέματα ροπής σε όλη την κλίμακα των στροφών συγκριτικά με τον προηγούμενο 1.300άρη. Υπόσχεται μάλιστα να είναι και οικονομικός, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km.

Στην οδήγηση, το νέο μοντέλο κάνει ακριβώς ότι περιμένεις από ένα Jimny, με τρόπο που δεν περιμένεις από ένα Jimny. Διατηρεί τις κορυφαίες ικανότητες εκτός δρόμου, αλλά είναι αισθητά πιο άνετο, πιο ήσυχο και πιο πολιτισμένο. Η σημαντικότερη βελτίωση αφορά στην ανάρτηση που απορροφά πολύ πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες της ασφάλτου και τα δύσκολα περάσματα στο off-road. Παράλληλα, το μικρό Suzuki ταξιδεύει με 130 km/h στον αυτοκινητόδρομο χωρίς έντονο θόρυβο. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις του είναι αναμενόμενα μεγάλες, αλλά η συμπεριφορά του είναι ασφαλής και δεν εμπνέει ανησυχία. Άλλωστε, το επίπεδο ασφαλείας έχει αναβαθμιστεί χάρη στα ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία η Suzuki έχει προικίσει το μικρό τετρακίνητο καμάρι της, όπως το αυτόματο φρενάρισμα (DSBS), η ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και η αναγνώριση οδικών σημάτων.



Εκτός δρόμου, το Jimny βρίσκεται στο στοιχείο του. Εδώ η κατ’ επιλογή τετρακίνηση AllGrip Pro, το μικρό βάρος (1.090 - 1.135 kg) και το στιβαρό πλαίσιο τύπου σκάλας με τους άκαμπτους άξονες εμπρός-πίσω ξεδιπλώνουν τις αρετές τους. Η εμπλοκή της τετρακίνησης (4Η) και των κοντών σχέσεων (4L) γίνεται με μοχλό και όχι με διακόπτες όπως στην τελευταία έκδοση του προηγούμενου Jimny, ενώ η αλλαγή από 2Η σε 4Η γίνεται κι εν κινήσει, μέχρι την ταχύτητα των 100 km/h. Το νέο μοντέλο είναι μάλιστα ακόμη πιο ικανό από το παλιό, με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (210 έναντι 190 mm) και βελτιωμένες γωνιές προσέγγισης (37ο) και διαφυγής (49ο) - η ράμπας είναι στις 28 μοίρες.

Η off-road διαδρομή που κάναμε είχε κάποια δύσκολα περάσματα που ήταν βούτυρο στο ψωμί του Jimny. Το μικρό Suzuki πέρναγε από παντού με χαρακτηριστική ευκολία, δεν βρήκε κάτω πουθενά και το κυριότερο είναι πως οι επιβάτες δεν ταρακουνιούνται έντονα όπως στο προηγούμενο μοντέλο.



Χρήσιμα αποδείχτηκαν και τα συστήματα Hill Hold Control και Hill Descent Control, ανηφορίζοντας ή κατεβαίνοντας αντίστοιχα σε πλαγιές με έντονη κλίση.

Μπορεί εμείς να ταξιδέψαμε στη Γερμανία για να το οδηγήσουμε, το νέο Jimny όμως βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα, με τιμές από 16.270 ευρώ. Και όπως μαθαίνουμε, τα πρώτα διαθέσιμα αυτοκίνητα αρχίζουν να εξαντλούνται…

συμπέρασμα

Το Jimny παραμένει δημοφιλές, αλλά κι ένα από τα πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα της αγοράς. Πάει κόντρα στο ρεύμα που θέλει τα SUV να απαρνιούνται ολοένα και περισσότερο τις off-road ικανότητες για χάρη της πιο πολιτισμένης συμπεριφοράς στην άσφαλτο και επιμένει στη φιλοσοφία του αυθεντικού 4x4. Φυσικά εξευγενίστηκε αρκετά, έγινε πιο άνετο, ασφαλές και πρακτικό στην καθημερινότητα αλλά δεν θυσίασε δράμι από τον σκληροτράχηλο προφίλ του. Από ένα off-road εργαλείο έχει γίνει ένα πολιτισμένο off-road εργαλείο, όντας πια ένα μικρό και προσιτό αγρίμι με τρόπους. Έχει χαρακτήρα. Και μας αρέσει.



Suzuki Jimny 1.5 VVT

Κινητήρας                      1.5 βενζίνης

Ιπποδύναμη                   102 PS

Ροπή                                130 Nm

Κιβώτιο                          5άρι manual / 4άρι auto

0-100 km/h                     - (δεν ανακοινώνεται)

Τελική ταχύτητα            145 km/h

Μέση κατανάλωση        6,8 lt/100 km

Εκπομπές CO2               178 / 181 gr/km

Τιμή                                   από 16.270 €

GOCAR NEWSLETTER

Σου άρεσε το θέμα που διάβασες; Συμπλήρωσε το e-mail σου για να σου στέλνουμε κάθε εβδομάδα τα καλύτερα!

  • Suzuki Jimny 2018 promotional video
    CATEGORYSuzuki Jimny 2018 promotional video
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine58

GOCAR Magazine #58

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ