Πρώτη οδήγηση: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG7

Η πρώτη επαφή με τον ισχυρό βενζινοκινητήρα, σε συνδυασμό με το DSG7

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)142,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με αφορμή την επίσημη παρουσίαση του Karoq στην Ελλάδα, θρονιαζόμαστε στην έκδοση με τον 1.5 TSI και παίρνουμε την πρώτη γεύση. 

Ο δυνατός τρικύλινδρος 1.0 TSI, ταιριάζει περίφημα στην περίπτωση του Karoq τόσο σε επίπεδο απόδοσης όσο και οικονομίας, όμως με αφορμή την επίσημη παρουσίαση στην Ελλάδα του νέου SUV της Skoda, «κλειδώσαμε» τα κλειδιά του 1.5 TSI και κουμπώσαμε στην θέση του οδηγού. Η μίνι οδηγική γνωριμία περιλαμβάνει έναν σύντομο κύκλο μέσω Διονύσου και Πεντέλης με μια μικρή παράκαμψη γεύσης από χώμα, πίσω από το Γερμανικό νεκροταφείο. Ομολογουμένως extreme πέρασμα για προσθιοκινητο που λίγοι από τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες θα επιδιώξουν να ζήσουν, όμως το Karoq δεν έδειξε να προβληματίζεται ακόμα και με κάποιον από τους τροχούς του κρεμασμένο αναμεσά σε πεντελικά απομεινάρια μαρμάρων και βαθιά νεροφαγώματα που υπήρχαν στην διαδρομή.



Από την μια η ικανή απόσταση από το έδαφος και από την άλλη η ευκολία που προσφέρει το DSG7, απλοποιώντας τις δυσκολίες, το C-SUV της Skoda αντιμετώπισε χωρίς να ζοριστεί ή να ακουμπήσει στο έδαφος. Η διαχείριση των ηλεκτρονικών παραμένει σύμμαχος του οδηγού και το σύνολο δίνει στο Karoq καλές προοπτικές εξερεύνησης, ακόμα και αν απουσιάζει η τετρακίνηση. Όσοι την αναζητούν πάντως θα την βρουν στον δίλιτρο TDI των 150 ίππων, για την ώρα.

 

Karoq στο κέντρο     

Tα νεα δεδομένα στον πλουραλισμό της κατηγορίας των SUV βρίσκουν την ομάδα της Skoda με δυο λύσεις. Kodiaq στο άνω άκρο και Karoq ως μέση λύση και μπαλαντέρ που θα κάνει παιχνίδι στις προτιμήσεις. Κάτι που σύμφωνα με επίσημα χείλη της εταιρείας αποδεικνύεται και από το 50% του συνολικού ενδιαφέροντος των επισκεπτών της έκθεσης Αυτοκίνηση. Ένα γεγονός που, στην ανάπτυξη της μάρκας στην Ελλάδα (μελλοντικά 20 αναβαθμισμένες εκδόσεις, αλλά και 12 νέα μοντέλα μέχρι το 2020), το Karoq δείχνει ότι θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο ώστε να βοηθήσει και στον συνολικό στόχο των 4.000 πωλήσεων στη χώρα μας για το τρέχον έτος.

Με μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.841 mm και ύψος 1.603 mm, το Karoq έχει αντίστοιχες διαστάσεις με το Seat Ateca κι έρχεται να τοποθετηθεί κάτω από το Kodiaq στη γκάμα της Skoda. Σχεδιαστικά οι συμμετρικές αναλογίες έχουν την τιμητική τους και το κομψά δυναμικό αποτέλεσμα προκύπτει χωρίς τυμπανοκρουσίες. Λιτές γραμμές με νευρώσεις σε καπό και πλαϊνά πάνελ στο αμάξωμα, μυώδεις ώμοι πάνω από τους μπροστινούς θόλους και την ανάλογη crossover φορεσιά χαμηλά που εκπροσωπείται από τύποις ποδιές και πλαϊνά άβαφα τμήματα που ντύνουν μασπιέ και πόρτες, δίνουν το στίγμα του χαρακτήρα Karoq.



Στο εσωτερικό αντιμετωπίζεις μια ποιοτική εικόνα υλικών και συναρμολόγησης που σε συνδυασμό με τον σύγχρονο σχεδιασμό, θυμίζει premium κατασκευή. Ο μοντέρνος σχεδιασμός στο ταμπλό παντρεύεται με πλούσιο εξοπλισμό και πρακτικές λύσεις που κάνουν απολαυστική τη φιλοξενία στα ενδότερα του νέου Skoda. Υπάρχει και η επιλογή για ψηφιακό πίνακα οργάνων για πρώτη φορά σε ένα μοντέλο της SKODA, με τέσσερις διαμορφώσεις που μπορούν να προγραμματιστούν γρήγορα και εύκολα, ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού. 

Το ταλέντο των Τσέχων στην χωροταξική μελέτη είναι αποδεδειγμένο και υπαρκτό και στο Karoq. Με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.638 mm, η καμπίνα υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις 5 ενηλίκων που ανακαλύπτουν αεράτους χώρους τόσο στα γόνατα όσο και στο κεφάλι. Πέρα όμως από τη συνήθη ευρυχωρία, υπάρχει και το προαιρετικό σύστημα VarioFlex, όπου τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα σύρονται, αναδιπλώνονται πλήρως ή αφαιρούνται μεμονωμένα.  Αυτό σημαίνει πως ο χώρος για τα γόνατα και τις αποσκευές αυξομειώνεται κατά το δοκούν, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να μεταβάλλεται μεταξύ 479 και 588 λίτρων, ενώ με την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων εκτινάσσεται στα 1.810 λίτρα. Στις εκδόσεις χωρίς τα καθίσματα VarioFlex, όπως αυτή που οδηγήσαμε, ο χώρος αποσκευών είναι σταθερά μεγάλος στα 521 λίτρα (1.630 με ριγμένες πλάτες).



Ακόμα και η βασική έκδοση του Karoq έρχεται πλούσια και προσφέρει μεταξύ άλλων εκτός από τους επτά αερόσακους (ο έβδομος για τα γόνατα οδηγού), Front Assist με City Emergency Braking και προγνωστική προστασία πεζών, ESP, XDS+, Hill Hold Control, κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”, ζάντες αλουμινίου 16” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Φυσικά μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα συστήματα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης με κορυφαίο το Colombus με οθόνη αφής 9,2’’ που προσφέρει έλεγχο με φωνητικές εντολές ή με νεύματα (Gesture Control) για συγκεκριμένες λειτουργίες, αυτόματη κλήση ανάγκης, εσωτερική μνήμη χωρητικότητας 64 GB, Wi-Fi, ασύρματη φόρτιση smartphone, πλατφόρμα SmartLink+ συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate, καθώς και δυνατότητα αναπαραγωγής DVD και CD.

 

Με τον 1.5 TSI

Το στοιχείο που ξεχωρίζει τον 1.5 TSI των 150 ίππων είναι το σύστημα Active Cylinder Technology (ACT). Ο τρόπος λειτουργίας του βασίζεται στην προσωρινή απενεργοποίηση του δεύτερου και του τρίτου κυλίνδρου, όταν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται αποδοτικότερη λειτουργία και ανάλογα με το οδηγικό στιλ εξοικονόμηση καυσίμου. Το ACT λειτουργεί από τις 1.400 έως τις 4.000 rpm και σε ταχύτητες μέχρι τα 130 km/h. Με τον 1.5 TSI, το Karoq σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Skoda, επιταχύνει σε 8,4 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 km/h και φτάνει την τελική των 204 km/h, με μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα ανά 100 km. Και εδώ υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε χειροκίνητο 6τάχυτο ή 7άρι DSG κιβώτιο, όπως το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε.
Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ενθαρρυντικές για τα κατορθώματα που προσφέρει. Πολιτισμένος σε λειτουργία και απολαυστικός σε τράβηγμα, εξαργυρώνει τα 250 Nm ροπής απλωμένα ανάμεσα στις 1.500-3.500 rpm και απλοποιεί τις επιταχύνσεις.



Στις εμπρός θέσεις, οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε άνετα καθίσματα με σωστή στήριξη και έχουν μια αμφιθεατρική εποπτεία της κατάστασης γύρω τους, με την ορατότητα να μην έχει πέσει στο βωμό σχεδιαστικών ιδιαιτεροτήτων. Η ευχάριστη λογική του Karoq όμως, δεν προκύπτει μόνο από την συνολική σεμιναριακή εικόνα του εσωτερικού του, αλλά και από τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η ηχομόνωση της καμπίνας και η ποιοτική κύλιση προσφέρουν premium ταξιδιωτικές στιγμές, ενώ η συνολική αίσθηση είναι υπέρ της αποτελεσματικότητας ισορροπώντας ποιοτικά και την άνεση. Στην πράξη, το Karoq εκπλήσσει με τον τρόπο που διαχειρίζεται ευθείες, στροφές και ανωμαλίες. Το καλοστημένο πακέτο πλαίσιο - ανάρτηση - τιμόνι ανταποκρίνεται με σαφήνεια, χωρίς έντονες κλίσεις, προσφέροντας σωστές και άμεσες πληροφορίες στον οδηγό για τα τεκτενόμενα.
Το νέο Skoda Karoq είναι ήδη στις εκθέσεις σε οικονομικές προτάσεις που ικανοποιούν τα θέλω του αγοραστή και με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. H μοντέρνα και ιδιαιτέρως εμπορικότερη κατηγορία, αποκτά έναν ακόμα εύστοχο εκπρόσωπο.   


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

συμπέρασμα

Το νέο Karoq προσφέρει την ευκαιρία στον ενδιαφερόμενο της κατηγορίας C-SUV να βρει μέσα από μια πλήρη γκάμα τον εύστοχο εκπρόσωπο που αναζητά. Είτε με τον πετυχημένο 1.0 TSI, είτε με τον αποδοτικότερο επίσης υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που είχαμε μια πρώτη επαφή, είτε με την πετρελαιοκίνητη γκάμα (1.6 & 2.0 TDI). Ο 1.5 TSI προσφέρει την τεχνολογία απενεργοποίησης δυο κυλίνδρων σε συγκεκριμένες συνθήκες προς όφελος της κατανάλωσης, χωρίς να επηρεάζει τις επιδόσεις που αναζητάς από 150 διαθέσιμους ίππους. Το ποιοτικό επίπεδο είναι υψηλό, ο εξοπλισμός και οι τεχνολογίες επίκαιρες και διαθέσιμες και τα δυναμικά χαρακτηριστικά συνδυάζονται με χώρους και πρακτικότητα. Το Karoq έχει με το μέρος του και την τιμή, σε ένα συνολικό πακέτο που προσελκύει το ενδιαφέρον, ως διαβατήριο στο δρόμο για την επιτυχία.  

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...