ΟΔΗΓΟΥΜΕ το Honda Civic 1.6 diesel

Ο εξελιγμένος 1.6 i-DTEC κινητήρας της Honda περνάει κάτω από το καπό του νέου Civic συμπληρώνοντας τη γκάμα του μοντέλου

  • -
  • -
με μια ματιά

Το Civic αποκτά μια diesel έκδοση 1,6 λίτρων με την γκάμα του πλέον να ολοκληρώνεται. Ο κινητήρας είναι αποδοτικός με έμφαση στο οικολογικό προφίλ, χωρίς φυσικά να αγνοεί τις επιδόσεις. 


Η νέα 10η γενιά του Civic φέρνει πολλές καινοτομίες, τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε επίπεδο τεχνολογίας. Το τούρμπο άλλαξε την εν γένει φιλοσοφία των Ιαπώνων που επέμεναν μέχρι πρότινος στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης, πηγαίνοντας τη Honda στο επόμενο επίπεδο και πιο κοντά στα δεδομένα της αγοράς. Ένας νέος 3κύλινδρος 1.000άρης και ένα μεγαλύτερος 4κύλινδρος 1.500άρης τοποθετούνται στη βάση της γκάμας, με τον 2λιτρο να εφοδιάζει το γρήγορο Type R. Όλοι τούρμπο -φυσικά- με απόδοση από 129 μέχρι 320 ίππους!

Σε αυτή την οικογένεια τώρα έρχεται να προστεθεί ένα νέο μέλος, ο πλήρως ανασχεδιασμένος 1.6 i-DTEC, ολοκληρώνοντας έτσι τη γκάμα του Civic. Οι αλλαγές είναι τόσες που τον καθιστούν πλέον νέο. Η απόδοση παραμένει ίδια, με 120 ίππους στις 4.000 rpm και 300 Nm ροπής στις 2.000 rpm, με την κατανάλωση να περιορίζεται στα 3,5 lt/100 km στο Hatcback και τα 3,4 lt/100 km στο σεντάν, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 93 και 91 gr/km αντίστοιχα.

ΠΗΡΕΣ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΓΙΑ ΤΑ 50 ΤΕΥΧΗ ΤΟΥ GOCAR MAGAZINE; ΨΗΦΙΣΕ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ 3 SAMSUNG TABLETS

Η εξέλιξη του κινητήρα έγινε με γνώμονα τη μείωση των εκπομπών NOx, αλλά και τη βελτίωση της απόδοσης, που να συνδυάζεται με πιο πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία. Έτσι, για να πετύχουν αυτό τώρα ο 1.6 i-DTEC έχει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και συνδέεται με χυτό μπλοκ επίσης αλουμινίου προκειμένου να μειωθεί το βάρος. Επιπλέον, έχουν προστεθεί χυτά νεύρα στο μπλοκ των κυλίνδρων για να βελτιώσουν την ακαμψία και κατά συνέπεια να μειώσουν τους κραδασμούς και τα επίπεδα θορύβου.

Η καλύτερη ψύξη του μπλοκ έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς να μειώσουν το πάχος και φυσικά το βάρος, το οποίο είναι περιορισμένο κατά 280 γραμμάρια, σε σχέση με τον κινητήρα προηγούμενης γενιάς. Μεγάλη αλλαγή έχουμε στην κατασκευή των εμβόλων, τα οποία πλέον δεν είναι από αλουμίνιο, αλλά από σφυρήλατο ατσάλι, κάτι που αυξάνει το δείκτη θερμικής απόδοσης, αφού διατηρεί τη θερμοκρασία πιο εύκολα απ’ ότι το αλουμίνιο.


Επίσης, με μια ειδική επεξεργασία «super plateau honing», όπως την ονομάζει η Honda, εξασφαλίζει μέσω δύο σταδίων λείανσης, αντί ενός, μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο, χάρη και στις μειωμένες τριβές ανάμεσα στα έμβολα και στους κυλίνδρους. Μια φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας που χρησιμοποιείται στον υπερσυμπιεστή, προσφέρει καλύτερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο σύστημα ψεκασμού το οποίο λειτουργεί σε υψηλή πίεση (1.800 bar) έτσι ώστε να αποδίδει καλύτερα με χαμηλές εκπομπές ρύπων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ TH ΔΟΚΙΜΗ TOY Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Στην πράξη, όπως διαπιστώσαμε κατά την επίσημη παρουσίαση του νέου Honda Civic 1.6 i-DTEC στη Ρώμη, το diesel ιαπωνικό μοντέλο διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του. Ο χαρακτηριστικός θόρυβος των μοντέλων αυτής της κατηγορίας έχει μειωθεί και δεν γίνεται αισθητός μέσα στην καλά μονωμένη καμπίνα. Η απόκριση είναι άμεση, από χαμηλά, χωρίς κομπιάσματα, ενώ γίνεται πιο δυνατή μετά τις 2.000 rpm, όπου είναι διαθέσιμη στο σύνολό της η πλούσια ροπή των 300 Nm. Βελτιωμένο είναι επίσης, το έτσι και αλλιώς εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Οι μικρές διαδρομές, συνοδεύονται με εντυπωσιακό κούμπωμα και μόνο η όπισθεν που είναι εξορισμένη πιο δεξιά από την έκτη σχέση θα παραξενέψει κάποιους. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το diesel Civic Hatchback επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 9,8 sec, με τη μέγιστη ταχύτητα να είναι 201 km/h τόσο για τη συγκεκριμένη έκδοση, όσο και τη σεντάν.


Η κατανάλωση στα χέρια μας και κατά την οδήγηση μέσα και έξω από τα όρια της Αιώνιας Πόλης, κρατήθηκε χαμηλά. Ακόμα και μέσα στην κίνηση, χάρη και στο σύστημα Start & Stop ήταν λίγο πάνω από τα 6 lt/100 km, ενώ όταν ο δρόμος άνοιξε, έπεσε, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στα 5,6 lt/100 km. Από την άλλη, η ανάρτηση αναλαμβάνει πιο δύσκολο, λόγω του αυξημένου βάρους του κινητήρα diesel σε σχέση με αυτό της βενζίνης. Αντιδρά λίγο πιο ξερά, χωρίς όμως να χάνει από τη… γλύκα που τη χαρακτηρίζει και κάνει το Civic να ξεχωρίζει σε αυτόν τον τομέα. Στο Hatchback είναι πιο σφιχτή, με δυνατότητα ρύθμισης των αμορτισέρ σε τρία προγράμματα, ενώ στο σεντάν είναι στάνταρ πιο ήπια, ταιριάζοντας περισσότερο στον πιο οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT (Auto)

Σε κάθε περίπτωση τα φρένα και το γρήγορο τιμόνι με 2,2 στροφές από άκρη σε άκρη αφήνουν θετικές εντυπώσεις, όπως γνωρίζουμε και από τις εκδόσεις βενζίνης. Ίδια ακριβώς είναι τα πράγματα σε χωροταξικό επίπεδο, με το Civic να προσφέρει απλόχερα ανέσεις για τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους. Πλήρες είναι και το οπλοστάσιο των συστημάτων ασφάλειας και άνεσης, που διαθέτει μεταξύ άλλων, συστήματα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας και ενημέρωσης ακούσιας αλλαγής, προειδοποίηση και αποτροπή σύγκρουσης και προσαρμοζόμενο cruise control, ενώ διαθέσιμο είναι και το σύστημα Honda Connect με οθόνη αφής επτά ιντσών, με δυνατότητα σύνδεσης με smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά προς το τέλος Μαΐου σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις, Comfort, Elegance και Executive, με τιμές που όμως δεν έχουν ακόμα καθοριστεί.

συμπέρασμα

Το Honda Civic 10ης γενιάς με το νέο diesel 1.6 i-DTEC αποκτά μεγάλο ενδιαφέρον, αφού ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία του. Γεμάτο σύνολο σε όλους τους τομείς που χαρίζει επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, σε συνδυασμό με χαμηλές εκπομπές ρύπων και μεταξένια λειτουργία. Δίχως άλλο πρέπει να συμπεριληφθεί στη λίστα επιλογών αυτών που αναζητούν diesel μικρομεσαίο… και μάλιστα ψηλά. 

 

VIDEOS

HONDA CIVC 1.5 i-DTEC and JAZZ 1.5 i-VTEC ROME

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...