ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Nέο Hyundai i30 Fastback

Η άλλη όψη του νομίσματος i30, σε εκτέλεση 5θυρου κουπέ

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/www3gocar/public_html/includes/plugins/smarty/function.ice_fix_links.php on line 159
με μια ματιά

Mε αφετηρία το i30, η Hyundai σερβίρει δημιουργική σχεδίαση με ένα κομψό 5θυρο κουπέ που εκπέμπει γοητεία στην μικρομεσαία κατηγορία.  

Η αρχή έγινε με το 5θυρο hatchback, ένα mainstream μικρομεσαίο που διεκδικεί το μερίδιό του στην εν λόγω αγορά. Πλάι του πορεύεται και η Tourer έκδοση με station wagon εκπροσώπηση για τους ρεαλιστές που αναγνωρίζουν τα πρακτικά προτερήματα, ενώ η σχεδιαστική δημιουργικότητα της Hyundai δεν κλείνει το κεφάλαιο i30 εδώ. Για τους ανήσυχους και γρήγορους, το 5θυρο hatchback αποκτά την έκδοση Ν και Ν Performance που αρματώνεται με ένα τσούρμο άλογα (έως 275) και αντίστοιχη διάθεση για καυτές επιδόσεις σε στριφογυριστό τερέν. Και φυσικά οι Κορεάτες δεν σταματούν εδώ, αλλά απλώνουν ακόμα περισσότερο την γκάμα του i30 με το νέο Fastback που ουσιαστικά προσφέρει ένα ελκυστικό αμάξωμα σε σπορ 5θυρη κουπέ εκτέλεση και ανάλογη αρτιότητα δυναμισμού στην συμπεριφορά του.

 

Σε premium λημέρια

Αν μέχρι πρότινος έψαχνες κάτι αντίστοιχο σχεδιαστικά έπρεπε να κοιτάζεις ψηλά σε κατηγορίες και ακριβές «γειτονιές». Τώρα όμως η Hyundai κάνει το πρώτο βήμα και εισάγει στην μικρομεσαία κατηγορία - που αφορά ευρύτερο κοινό - τη λογική της σχεδίασης ενός δυναμικού αμαξώματος που βασίζεται σε κουπέ στοιχεία. Βασισμένο στην πλατφόρμα του i30, το Fastback προσφέρει μια κεκλιμένη γραμμή στην οροφή του που το χαμηλώνει κατά 25 mm, σε σχέση με το hatchback, ενώ μακραίνει το αμάξωμα κατά 115 mm. Διατηρεί ένα κομψό και δυναμικό προφίλ που δυσκολεύεσαι να διακρίνεις το δυνατό σημείο της σχεδίασης. Από όποια πλευρά και αν το δεις διαπιστώνεις κομψές, σπορ γραμμές που υπόσχονται γοητεία και ξεχωριστό στιλ, ενώ σαφώς την παράσταση κλέβει το τελείωμα της οροφής με την διακριτική αεροτομή που ενσωματώνει η πόρτα του χώρου αποσκευών και τα πολυγωνικά φώτα που τρέχουν και στο πλάι του αμαξώματος. Τα LED φώτα ημέρας και η φιμέ απόχρωση στους προβολείς τονίζουν τον δυναμισμό στην εμπρός όψη, που διαφοροποιείται ελάχιστα σε σχέση με το hatchback αδέρφι του και εστιάζεται κυρίως στις γρίλιες της μάσκας. Ταυτόχρονα το μακρύ καπό ισορροπεί με τις στενότερες γυάλινες πλευρικές επιφάνειες και κάνει το Fastback μυώδες και ελκυστικό στο σύνολο, αλλά και στην λεπτομέρεια.


Σε συνέχεια της εντυπωσιακής εξωτερικής εμφάνισης, το εσωτερικό διατηρεί τον μοντέρνο σχεδιασμό που γνωρίσαμε στην αρχική έκδοση του i30, με την αισθητική, την ποιότητα κατασκευής και την συναρμολόγηση να βρίσκονται στο γνωστό υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Hyundai τα τελευταία χρόνια. Μαλακά πλαστικά τρέχουν στο πάνω τμήμα του ταμπλό, τα οποία σκληραίνουν όσο κατηφορίζεις το χέρι σου, αλλά το φινίρισμά τους δεν δημιουργεί δυσαρέσκεια. Πλήρες ανέσεων και σύγχρονων τεχνολογιών, το Fastback διατηρεί την σχέση του με την επικαιρότητα ζεστή, που όσον αφορά το οπλοστάσιο ασφαλείας, περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο ρεπερτόριο συστημάτων (Advanced Smart Cruise Control, Autonomous Emergency Braking, Driver Attention Alert, High Beam Assist and Lane Keeping Assist). Μια προαιρετική οθόνη αφής 8’’ για το νέας γενιάς σύστημα πλοήγησης, περιλαμβάνει λειτουργίες συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto και φροντίζει για τις υπηρεσίες infotainment. Ο ποιοτικός διάκοσμος, οι γενναιόδωροι χώροι για μικροαντικείμενα και η ευρύχωρη καμπίνα, συνθέτουν ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους 4 επιβάτες και επικουρικά για τον 5ο , ενώ ενήλικοι υψηλού αναστήματος δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, τόσο στο χώρο για το κεφάλι όσο και στα γόνατα. Επιπροσθέτως, ο χώρος για τις αποσκευές των 450 lt καλύπτει τις ανάγκες των επιβατών, ενώ η ανάκληση των καθισμάτων απογειώνει τον χώρο φόρτωσης στα 1.351 lt.


Απολαυστικά αποτελεσματικό

Ανεπαίσθητα χαμηλότερο (5 mm), αλλά σημαντικά πιο στιβαρό στην ανάρτηση (15%), το i30 Fastback δικαιολογεί την δυναμική του εικόνα με αντίστοιχη αίσθηση στην οδήγηση και ισορροπεί την άνεση με την αποτελεσματικότητα. Η στιβαρή κατασκευή, συνδυασμός ανάρτησης και πλαισίου, καταφέρνει να δημιουργεί προϋποθέσεις στον οδηγό να απολαύσει γρήγορη οδήγηση, χωρίς ιδιοτροπίες στη συμπεριφορά. Το γενναιόδωρο μεταξόνιο (2.650 mm) προσφέρει την ευθυβολία που χρειάζεσαι στις υψηλές ταχύτητες και το γενικότερο στήσιμο την αποτελεσματικότητα και σαφήνεια στους δρόμους με στροφές. Ακόμα και αν η αίσθηση από το τιμόνι δεν πλησιάζει την ιδανική, καταφέρνει να μεταφέρει ποιοτικές πληροφορίες και εκτελεί σωστά τις εντολές του οδηγού. Μια μικρή υστέρηση του μπροστινού συστήματος στις συνέχεις εναλλαγές στροφών μιας απαιτητικής διαδρομής στα ορεινά πέριξ της Βαλένθια (που ταίριαζε ταμαμ σε N Performance), οφείλεται περισσότερο στον ορμητικό ρυθμό που μας παρέσυρε το Fastback και λιγότερο σε αδυναμία από πλευράς του.


Με τον 1.4 T-GDi και 140 ίππους στη φαρέτρα του, το μικρομεσαίο 5θυρο κουπέ της Hyundai καταφέρνει να μετακινήσει σβέλτα τα παραπάνω από 1.400 kg στην περίπτωση του αυτοκίνητου που οδηγήσαμε. Από τη μια το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και από την άλλη ο φορτωμένος εξοπλισμός, ανεβάζουν τον πήχη του βάρους ψηλά. Παρόλα αυτά ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με τα 242 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. καταφέρνει να καμουφλάρει το βάρος και να προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,5’’ και τελική ταχύτητα 203 km/h). Εξαιρετική εικόνα προσφέρει και το αυτόματο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο των 7 σχέσεων που πραγματοποιεί εύστοχες και γρήγορες αλλαγές, ενώ αντίστοιχες εντυπώσεις πρόσφεραν και τα φρένα που δεν έχασαν την απόδοσή τους στα κατηφορικά κομμάτια, ακόμα και αν …τσιγαρίστηκαν τα τακάκια στις δισκόπλακες. Όσον αφορά τις κινητήριες μονάδες, υπάρχει φυσικά και ο γνωστός 3κύλινδρος 1.000άρης T-GDi με 120 υπερτροφοδοτούμενους ίππους και 171 Nm ροπής που προσφέρεται αποκλειστικά με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και συμπληρώνει τους βενζινοκινητήρες, ενώ μελλοντικά θα προστεθεί ο turbodiesel των 1.6 λίτρων, σε αποδόσεις 110 και 136 ίππων.

Η έλευση του νέου Hyundai i30 Fastback στην Ελλάδα αναμένεται στις αρχές της άνοιξης και οι τιμές μπορεί να μην έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά ο στόχος είναι η βασική να μην ξεπερνάει τα € 20.000.

 

συμπέρασμα

Αν έψαχνες 5θυρο κουπέ μέχρι σήμερα θα ψαχνόσουν στις premium γειτονιές με το ανάλογο τίμημα για να το αποκτήσεις. H Hyundai επενδύει στην λογική των 5θυρων κουπέ, εκλαϊκεύοντας την ευκαιρία να αποκτήσει κανείς ένα γοητευτικό μικρομεσαίο με σπορ γραμμές, χωρίς να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ταυτόχρονα με την γοητεία της εμφάνισης προσφέρει ευρυχωρία, τεχνολογία και δυναμικά χαρακτηριστικά που υποστηρίζουν την σχεδίαση.  

POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine53

GOCAR Magazine #53

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID