Πρώτη οδήγηση: Kymco AK 550

Ένα σκούτερ για την πόλη! Την δική σου, αλλά και την πιο μακρινή που μπορείς να φανταστείς!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η ναυαρχίδα της Kymco στα σκούτερ είναι δικύλινδρη, με αλουμινένιο πλαίσιο και με υπερσύγχρονη τεχνολογία, εξοπλισμό και απόδοση. Και λίγα λέμε!


Μικρά, χρηστικά, μεσαία αλλά και γρήγορα σκούτερ. Το ρεπερτόριο της Kymco είναι μεγάλο και η γκάμα περιλαμβάνει κάθε καρυδιάς καρύδι για ρεαλιστικά αλλά και απαιτητικά γούστα, που ψάχνουν το πρακτικό δίτροχο που τους ταιριάζει στην μετακίνηση εντός και εκτός πόλης. Τι έλειπε στην δραστήρια εταιρία από την Ταϊβάν για να ανεβάσει ο πρεστίζ της; Ένα maxi scooter ή super touring κατά την Kymco για να υπερκαλύψει την γκάμα της και να ενσωματωθεί στην αίγλη της κλάσης φωτογραφίζοντας σαν άμεσους αντιπάλους την Yamaha και την BMW, για τα T-Max και C 650 αντίστοιχα.

Anniversario Kymco

Κάπως έτσι προκύπτουν τα αρχικά του 550 και είναι ιταλικής εμπνεύσεως, γιατί μην ξεχνάμε ότι το τμήμα σχεδιασμού είναι στην χώρα που εμπνεύστηκε γενικότερα τον όρο σκούτερ. Στόχος βέβαια του επετειακού Kymco να εντυπωσιάσει με την σχεδίαση, κάτι το οποίο πετυχαίνουν τα σκούτερ της τα τελευταία χρόνια, αλλά κυρίως να αφήσει άφωνους ακόμα και τους ποιο τακτικούς επικριτές. Το AK 550 έχει όλα τα εφόδια να πετύχει και τα δυο. Εμφάνιση που σαγηνεύει σε συνδυασμό με χρωματισμούς που τονίζουν το πρεστίζ, σχεδίαση μοδάτη συνδυασμένη με πρακτικότητα για δυο και δημιουργικούς χώρους για τις ανάγκες τους, κομψές λεπτομέρειες που τονώνουν το σπορ και δυναμικό στιλ, τεχνολογία από το πάνω ράφι πακεταρισμένη με βασικό εξοπλισμό που συναντάς συνήθως ως optional και όχι σε όλα. Ακόμα συνδεσιμότητα με smartphone που αλλάζει τον χάρτη της μοτοσυκλετιστικής μετακίνησης και βέβαια κάτω από το δελεαστικό περιτύλιγμα της βιτρίνας, ένα ποιοτικό δέσιμο όλων αυτών με μια άκρως ποιοτική συμπεριφορά και απόδοση που συναντάς σε καλές και ακριβές μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού.     

Γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος!

Ok λοιπόν, σερβίρουμε ζουμί. Δεν ασχολούμαστε άλλο με σχεδίαση, μάτι είναι βλέπει και κρίνει μόνο του. Κάτω από τα ποιοτικό κουστούμι κρύβεται ένα αλουμινένιο πλαίσιο δυο δοκών που αιχμαλωτίζει τον νέο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα της Kymco που είναι τοποθετημένος με τους κυλίνδρους σχεδόν παράλληλα με το έδαφος. Δυο εκκεντροφόροι, οκτώ βαλβίδες και ηλεκτρονικός ψεκασμός εξασφαλίζουν 53,5 ίππους 55,6 Nm ροπή από 550 cc. Υπάρχει βέβαια εκτός από την full power χαρτογράφηση και η rain, η οποία ρίχνει την απόδοση στους 46,5 ίππους για ολισθηρές και βρόχινες συνθήκες και δίνει μια εξήγηση στην ανυπαρξία traction control από τον εξοπλισμό. Η cross plane διάταξη του στροφάλου με ανάφλεξη στις 270ο εξασφαλίζουν σύγχρονα χαρακτηριστικά λειτουργίας και προσομοιώνουν τον ήχο ενός V2, κάτι που οφείλεται και στην μελετημένη εξάτμιση. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στους αντικραδασμικούς άξονες και στην ροή του λιπαντικού ώστε να προσφέρει βελούδινο στροφάρισμα και ομαλοποιημένες τριβές, θερμοκρασίες και απόδοση, ενώ έμφαση έχει δοθεί επίσης στα αραιά διαστήματα service, αλλά και στην ευκολία του, που δεν επιβαρύνει σε εργατοώρες τον ιδιοκτήτη. Μια νέα μετάδοση με τον ιμάντα σε κοινή θέα, συνδυάζει την CVT λειτουργία με υγρό πολύδισκο συμπλέκτη, προσφέρει άμεση επιτάχυνση και ομαλότητα, ενώ ξεγελάει το πατινάρισμα και στο κλείσιμο του γκαζιού φρενάρει σαν να οδηγείς κανονική μοτοσυκλέτα με manual κιβώτιο.

Από αλουμίνιο είναι τόσο το υποπλαίσιο, όσο και το διαιρούμενο πίσω ψαλίδι ενώ στις αναρτήσεις το ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm εμπρός συνδυάζεται με οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ πίσω, αμφότερα με ρυθμίσεις. Πατάει σε χυτές ζάντες διαμέτρου 15’’ και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Metzeler FeelFree, ενώ φρενάρει με ακτινικές 4πίστονες Brembo σε πλευστούς δίσκους 270mm εμπρός, ενώ συνδυάζεται με μονό δίσκο 260mm πίσω. Φυσικά υπάρχει χειρόφρενο για την στάθμευση που επεμβαίνει στην πίσω δαγκάνα, αλλά και το εξελιγμένο δικάναλο σύστημα ABS 9.1 της Bosch που είναι επίκαιρο και δοκιμασμένο με θετικές κριτικές. Η βάση της συνταγής του ΑΚ 550 για να πετύχει απέναντι σε καταξιωμένους αντιπάλους είναι στο σωστό δρόμο, όμως η προίκα του δεν τελειώνει εδώ. Εξέχουσα θέση έχει το σύστημα Noodoe, που το καθιστά και το πρώτο connected scooter παγκοσμίως. Στην πλήρως ψηφιακή οθόνη τριών επιπέδων με το εντυπωσιακό design και τις καταιγιστικές πληροφορίες, η μεσαία οθόνη φιλοξενεί την εμπειρία διασύνδεσης. Με εφαρμογή μέσω Smartphone έχεις πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες ( πρόγνωση καιρού, πυξίδα, «βρες το σκούτερ μου» σε περίπτωση που δεν θυμάσαι που πάρκαρες) καθώς και χρήσιμες ενημερώσεις (νέα, αναπάντητες, μηνύματα, social media). Φυσικά η πλήρης εμφάνιση τους γίνεται όταν ακινητοποιηθεί, ώστε να μην επηρεαστεί η ασφάλεια του αναβάτη. Στον βασικό εξοπλισμό βρίσκει κανείς LED φώτα, σύστημα keyless για να οδηγείς με το «κλειδί» στην τσέπη, θερμαινόμενα γκριπ (με αυτόματη διακοπή όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι υψηλή), ένδειξη πίεσης ελαστικών, ρυθμιζόμενη ζελατίνα και μανέτα φρένου, παροχή ρεύματος USB σε ένα από τα δυο ντουλαπάκια της ποδιάς, ρυθμιζόμενη πλάτη οδηγού στην ευρύχωρη για δυο επιβαίνοντες σέλα και αποθηκευτικό χώρο με μοκέτα και φωτισμό κάτω από αυτήν που φιλοξενεί δυο κράνη (full face + τύπου jet).  

Καβάλα και λίγο επιτέλους!

Καβάλα ε; Καλά, ας μην υπερβάλουμε τόσο σε απόσταση και ας πεταχτούμε από το σύγχρονο και βραβευμένο οινοποιείο Παπαγιαννάκος στο Μαρκόπουλο (όπου πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση), μέχρι το Λαύριο μέσα από μια πετυχημένη διαδρομή περίπου 100 χιλιομέτρων στην οποία μπορείς να πάρεις γεύση των κατορθωμάτων του. Το …Μόντε Κάρλο της Ελλάδας, ας περιμένει αν και το AK550 σε παρασύρει μεν να γνωρίσεις την πόλη σου αλλά και τις πιο μακρινές στον χάρτη, με το ρεπερτόριο των δυνατοτήτων του. Όταν ξέρεις ότι μπορείς να ταξιδεύεις ολημερίς και οληνυκτίς με 150 km/h, ξεκούραστα για σένα, αλλά και την παρέα πίσω από την πλάτη σου και μακριά από τις ριπές του ανέμου που μαστιγώνουν, τότε διαπιστώνεις ότι έχει ένα δίτροχο εξπρές κάτω από τα πόδια σου. Ακλόνητη σταθερότητα και ποιοτική κύλιση κάνουν τα χιλιόμετρα να φεύγουν πίσω σου νεράκι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 550 cc

Ισχύς: 53,5 PS

Ροπή: 55,6 Nm

Ρεζερβουάρ: 15lt

Βάρος (πλήρες υγρών) : 233 kg

Τελική ταχύτητα: 170 km/h

Μήκος: 2.200 mm

Πλάτος: 795 mm

Μεταξόνιο: 1.580 mm

Ύψος σέλας: 785 mm

4 ματ χρωματισμοί:
μαύρο, γκρι, ασημί, καφέ

Τιμή:  € 9.580 (μετρητοίς)

Μόνο ο μελωδικός ήχος της εξάτμισης θα γίνει αισθητός όταν ανοίγεις επιπλέον γκάζι. Με την επίσημη τελική ταχύτητα στα 170 km/h, το ψηφιακό ταχύμετρο ανέβηκε μέχρι τα 190 km/h, ενώ η διάθεσή του για διακοσάρες δεν φαντάζει ουτοπία. Με κάτι παραπάνω από 1000 km στο ενεργητικό του αντιλαμβάνεσαι ότι ναι μεν ο κινητήρας είναι ακόμα σφιχτός, όμως οι προθέσεις του στοχεύουν στον εντυπωσιασμό του αναβάτη. Ακλόνητη αίσθηση στο φουλ γκάζι της ευθείας, σταθερότητα και σίγουρο πάτημα από το στήσιμο και το κιμπάρικο μεταξόνιο των 1.580 mm και φρένα που γονατίζουν τα 233 κιλά της γεμάτης κατασκευής με σωστή αίσθηση, δύναμη και απουσία ανάδρασης από τη σύγχρονη μονάδα του ABS. Με κατανομή βάρους σχεδόν στο 50:50 και αναλογία 4,22 kg/hp, το AK550 δεν μπαίνει με αξιώσεις μόνο σε επίπεδο επιδόσεων αλλά και σε συμπεριφορά σε δρόμο με στροφές. Η ευελιξία του συμβάλει στην αέρινη μετακίνηση στην πόλη και το δεμένο σύνολο στην αποτελεσματικότητα σε στριφογυριστές κορδέλες του επαρχιακού δικτύου. Οι τροχοί διαβάζουν αποτελεσματικά το οδόστρωμα χωρίς να απαιτούν να είναι ευρωπαϊκό χαλί και ταυτόχρονα η ανάρτηση δεν ταλαιπωρεί στις κακοτεχνίες. Στην σύντομη βόλτα, όπου κανείς δεν το λυπήθηκε, η μέση κατανάλωση που έδειχνε το trip computer γυρόφερνε τα 5 lt/100 km, σημάδι ενθαρρυντικό για την οικονομία και αυτονομία του scooter της Kymco. Μέχρι να το ξανασυναντήσουμε για μια ποιο μακρινή βόλτα και πιο αναλυτική δοκιμή, το AK 550 δείχνει ότι το βήμα παραπάνω έγινε με γιγάντιο διασκελισμό.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Kymco, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ

συμπέρασμα

Η υπέρβαση από την Kymco στον χώρο των σκούτερ έγινε γνωστή σαν concept  με αφορμή τα 50 χρόνια ιστορίας της εταιρείας. Σήμερα τρία χρόνια μετά έρχεται μετά βαΐων και κλάδων να πάρει τη θέση που του αξίζει στην μικρή κοινότητα των maxi scooter. Για την φιλόδοξη και δραστήρια εταιρεία από την Ταϊβάν το AK 550 γυρίζει σελίδα με στόχο να κεντράρει στην καρδιά του κοινού και να κατακτήσει την κορυφή. Με βάση τα χαρακτηριστικά, την τεχνολογία τον εξοπλισμό και την συνολική απόδοση, το AK 550 θα γίνει μπελάς στους ανταγωνιστές του όχι μόνο για την συνολική του αρτιότητα, αλλά και γιατί έχει την τιμή με το μέρος του. Η οποία σημειώστε ότι στη χώρα μας, είναι και η χαμηλότερη στην Ευρώπη.  





KYMCO AK550

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...