ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: OPEL Insignia Grand Sport

Η επόμενη μέρα για το Insignia έρχεται προικισμένη για premium καταστάσεις

  • -
  • -
με μια ματιά

Δίαιτα, γυμναστική και καταιγισμός τεχνολογίας, εφαρμογών και παροχών. Με το Insignia Grand Sport, η Opel προσφέρει εξέλιξη και premium αύρα στο δυναμικό μεσαίο μοντέλο της.

Όταν έχεις σαν βάση στη μεσαία κλάση το Insignia, η επόμενη μέρα μπορεί να θεωρηθεί ρόδινη. Και ο λόγος προφανής, γιατί υπήρξε και υπάρχει ήδη δυνατός παίχτης στην κλάση του, κουβαλάει ήδη στις πλάτες του το στέμμα του COTY 2009 και συν τοις άλλοις, το αποδεικνύουν οι μέχρι τώρα πωλήσεις που ξεπερνούν τις 900.000 μονάδες.

2η γενιά Insignia

Με δεδομένες τις πληθωρικές διαστάσεις στην κατηγορία, η Opel δεν δίστασε να φερθεί ακόμα πιο γενναιόδωρα στο Insignia και να το κεράσει μεγαλοπρέπεια. Επέτρεψε στους σχεδιαστές του να μην δεσμευτούν ώστε να δώσουν στο νέο Insignia Grand Sport τις αναλογίες που θα συζητηθούν με θετικό πρόσημο. Δίπλα του ένα προγενέστερο Insignia δείχνει λιγότερο δυναμικό και φυσικά λιγότερο ελκυστικό με το νεότερο. Πάρα το γεγονός ότι έχει μακρύνει 55 mm, ταυτόχρονα έχει φαρδύνει 7 mm και κοντύνει 29 mm, για να δέσουν οι αναλογίες του προς το κομψότερο και πιο υποσχόμενο στο μάτι και στα δεδομένα του.

Η αναγέννηση του Insignia με τα συνοδευτικά Grand Sport, ήρθε πάνω στην νέα ελαφρύτερη, κατά 59 κιλά, πλατφόρμα Ε2 της GM. Η στρεπτική ακαμψία παρόλα αυτά εμφανίζεται 9% αυξημένη, ενώ στο σύνολο η πετυχημένη δίαιτα που έχει δεχτεί το μεσαίο Opel έρχεται με αποτέλεσμα ένα όφελος από 175 έως 200 κιλά (στις station εκδόσεις: Sports Tourer). Μεταξόνιο και μετατρόχια έχουν απλωθεί (92 mm και 11 mm αντιστοίχως) περιορίζοντας από τη μια τους προβόλους και δημιουργώντας καλλίγραμμη ισορροπία που συμβάλει στη δυναμική εικόνα. Το νέο Insignia λοιπόν δεν δείχνει απλά πιο δυναμικό, αλλά είναι.



Μπορεί να εκπροσωπείται από ένα 5θυρο πληθωρικό αμάξωμα μήκους 4.897 mm, όμως με νέα σχεδίαση εμπνευσμένη από το Opel Monza Concept και λεπτομέρειες που τονώνουν την αθλητική του περιβολή, διαπρέπει στο μάτι και στον ιδιαίτερα χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd:0,26) που διαθέτει. Τα φωτιστικά σώματα είναι ένα ακόμα σχεδιαστικό και τεχνολογικό highlight κομμάτι του νέου Insignia Grand Sport. Οι IntelliLux LED matrix προβολείς με 32 LED να κάνουν τα μαγικά τους όταν πέφτει το σκοτάδι, ξημερώνουν κυριολεκτικά τη νύχτα. Ταυτόχρονα όμως έχουν «νοημοσύνη» και ρίχνουν φως εκεί που πρέπει χωρίς να δημιουργούν πρόβλημα σε διερχόμενους, ενώ προσφέρουν εμβέλεια μεγάλης σκάλας έως 400 μέτρα.

Το τεχνολογικό πάρκο του Insignia Grand Sport περιλαμβάνει ακόμα ενεργό καπό (το πρώτο Opel) για βελτιωμένη προστασία πεζών σε στιγμή ατυχήματος, αναβαθμισμένο προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου FlexRide, Head up display, Adaptive Cruise Control - ACC, με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με αυτοματοποιημένη διόρθωση, πανοραμική κάμερα 360 μοιρών και σύστημα ασύρματης φόρτισης για τα κινητά. Φυσικά δεν μένει μόνο σε αυτά και το 4G LTE Wi-Fi Hotspot του OnStar, επιτρέπει τη σύνδεση στο διαδίκτυο έως και 7 συσκευών.

Στο εσωτερικό, το νέο Insignia Grand Sport προσφέρει premium ποιότητα, υλικά και συναρμολόγηση ενώ ο διάκοσμος είναι μοντέρνος και η χωροταξική γενναιοδωρία γαρνιρισμένη με κομψή σχεδίαση. Ο χώρος πίσω έχει ωφεληθεί, ώστε να μεταφέρει με άνεση υψηλόσωμα με γεροδεμένο σωματότυπο άτομα και η βελτίωση στην περιοχή των ποδιών είναι εξασφαλισμένη. Φυσικά το τούνελ για τις τετρακίνητες εκδόσεις παραμένει, αλλά δεν ενοχλεί. Η 5η πόρτα αποκαλύπτει 490 lt για αποσκευές, που με πτώση της πλάτης των πίσω καθισμάτων γίνονται 1.450 lt (560 lt και 1.665 lt αντίστοιχα στο Sports Tourer). Μπροστά συναντάς ένα οδηγοκεντρικό ταμπλό με ψηφιακό ταχύμετρο και οθόνη πληροφοριών στο κέντρο και αναλογικά όργανα εκατέρωθεν. Διαπιστώνεις άμεσα την εμφανώς βελτιωμένη εργονομία, την τελευταία γενιά συστημάτων IntelliLink infotainment και μια κατά 30 mm χαμηλότερη θέση καθίσματος, που προσφέρει από ηλεκτρικές ρυθμίσεις μέχρι και μασάζ κάτι που είναι μερικά από τα διαθέσιμα κομφόρ στις προαιρετικές λίστες εξοπλισμού. Θερμαινόμενα δεν είναι μόνο τα καθίσματα, αλλά και το τιμόνι, ενώ και η συνολική περιφερειακή ορατότητα είναι εμφανώς βελτιωμένη.

Και grand και sport

Μόνο τυχαίος δεν είναι ο συνοδευτικός τίτλος που ακολουθεί το Insignia με το μεσαίο Opel να συμπεριφέρεται ευέλικτα και ζωηρά στις εντολές του οδηγού κρύβοντας τις διαστάσεις του. Η ανάρτηση διατηρεί μια ισορροπία άνεσης και ελέγχου των τροχών με το οδόστρωμα και τουλάχιστον στους γερμανικούς δρόμους έδειξε να λειτουργεί υποδειγματικά. Χωρίς ανησυχητικές κλίσεις όταν πιεστεί, το τιμόνι αποκτά ζωντάνια για να ακολουθήσει το σημάδι του οδηγού, ενώ οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω εξασφαλίζουν ουδέτερη συμπεριφορά και ποιοτική λειτουργία. Τα νέα δεδομένα του Insignia αναβαθμίζουν το κράτημα, την συνολική αίσθηση συμπεριφοράς-φρεναρίσματος, την ποιότητα κύλισης που θα το κάνουν ξεκούραστο και ασφαλές για μεγάλα ταξίδια.



Ακόμα και με τον νεότερο και μικρότερο βενζινοκινητήρα που είχαμε την τύχη να το οδηγήσουμε, το μεσαίο Opel μόνο συγκρατημένο δεν ένοιωθε. Με άμεσο ψεκασμό και turbo ο 1.5 Ecotec με τους 165 ίππους (υπάρχει και με 140), εκτός από πολιτισμό εκδήλωνε εύκολα και την διάθεσή του να μεταφέρει σβέλτα το αυτοκίνητο και γέμιζε τα 250 Nm της ροπής σχεδόν από το ρελαντί. Συνεργάζεται με ένα νέο 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο που προσφέρει στο Insignia καλές επιδόσεις (0-100 km/h: 8,9’’ , τελική ταχύτητα: 225 km/h) και οικονομία καυσίμου (5,7 lt/100 km). Η γκάμα των turbodiesel περιλαμβάνει τον 1,6 λίτρων με 110 ή 136 ίππους και έναν 2λιτρο με 170 ίππους που προσφέρεται είτε σε 8ταχυτο αυτόματο είτε σε τετρακίνητο με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο.

Για τους γρήγορους, υπάρχει 2λιτρος βενζινοκινητήρας 260 ίππων και 400 Nm ροπής που διατίθεται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο και τετρακίνητο. Το νέο AWD σύστημα τετρακίνησης ελέγχει την κατανομή της ροπής (torque vectoring) χάρη σε δυο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους πολύδισκους συμπλέκτες που αντικαθιστούν το πίσω διαφορικό. Με τον τρόπο αυτό και ανάλογα με το πρόγραμμα που επιλέγει ο οδηγός μπορεί να έχει ιδανικό αποτέλεσμα και παραμετροποίηση ανάλογα με τα γούστα ή τις συνθήκες. Για παράδειγμα στην Sport λειτουργία η τετρακίνηση σετάρεται υπερστροφικά και το Insignia γίνεται η χαρά του σπορ οδηγού.

Η 2η γενιά Insignia αναμένεται στη χώρα μας τον Ιούνιο, σε εκδόσεις Grand Sport και Sports Tourer με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να αφορά τις εκδόσεις 1.5 και 1.6 με βενζινοκινητήρα και πετρελαιοκινητήρα αντίστοιχα. Φυσικά οι πελάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλη την γκάμα, ενώ υπάρχει και πρόγραμμα εξατομίκευσης Opel Exclusive για να μπορεί καθένας να διαμορφώσει το Insignia Grand Sport σύμφωνα με τα γούστα του.

 

συμπέρασμα

Στην 2η γενιά του το Insignia Grand Sport δεν έχει να φοβηθεί τίποτα απέναντι στους ανταγωνιστές του στην κλάση των μεσαίων. Ομόρφυνε και κέρδισε αθλητικό στιλ, ελάφρυνε προς όφελος της δυναμικής συμπεριφοράς και πλούτισε όσον αφορά φινέτσα, ποιότητα, τεχνολογίες και εξοπλισμό ώστε να βλέπει στα μάτια τους premium εκπροσώπους στην κατηγορία C. O νέος αποδοτικός υπερτροφοδοτούμενος 1.5 Ecotec ταιριάζει στη νέα λογική του μεσαίου Opel, αν και η γκάμα είναι πλήρης ακόμα και για όσους αναζητούν σπορ φιλοσοφία και επιδόσεις.

VIDEOS

Opel Insignia Grand Sport Time for a statement

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...