Οδηγούμε το νέο Citroen C3 στη Βαρκελώνη

Στην Ελλάδα τέλη Νοεμβρίου με τιμή από 12.900 ευρώ περίπου

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η τρίτη γενιά του γαλλικού σουπερμίνι εστιάζει σε τέσσερις αξίες με στόχο την κορυφή της κατηγορίας: Σχεδίαση, άνεση, τεχνολογία και εξατομίκευση. Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης 1.2 PureTech και diesel 1.6 BlueHDi και σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, LIVE, FEEL και SHINE.

Στο Παρίσι ξεκίνησε επίσημα ένα νέο μεγάλο στοίχημα για την Citroen. Με το ολοκαίνουργιο C3 που έκανε παγκόσμιο ντεμπούτο στην Πόλη του Φωτός, η γαλλική μάρκα αλλάζει άρδην πολιτική στην ιδιαίτερα σημαντική κατηγορία των σουπερμίνι. Αφήνει στο παρελθόν την τακτική ''πολύ αυτοκίνητο για λίγα χρήματα'' και περνά στην επίθεση στοχεύοντας περισσότερο στο συναίσθημα, χωρίς όμως να απαρνείται τη λογική.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Διάκοσμος καμπίνας
  • Χώροι επιβατών / αποσκευών
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ζωηροί κινητήρες
  • Δυνατότητες εξατομίκευσης
ξινά
  • Χαμηλά τοποθετημένες ενδείξεις αυτόματου κιβωτίου

Η 3η γενιά του best seller της εταιρίας ακολουθεί σχεδιαστικά το δρόμο που χάραξε το μεγαλύτερο C4 Cactus πετυχαίνοντας δυο στόχους: να τραβάει τα βλέμματα στο πέρασμά του και να κάνει ξεκάθαρη από μακριά την καταγωγή του. Ταυτόχρονα, συνδυάζει την άνεση που παραδοσιακά προσφέρουν τα Citroen με την απόδοση και την τεχνολογία που χρειάζεται να διαθέτει οποιοδήποτε σύγχρονο σουπερμίνι θέλει να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία. Η Citroen αλλάζει. Ξαναβγάζει στην επιφάνεια τον cool, αντισυμβατικό χαρακτήρα που την διέκρινε στο παρελθόν και το πετυχαίνει αυτό με μοντέρνο και νεανικό στιλ. Την αρχή έκανε το C4 Cactus και τη συνέχεια δίνει με εμφατικό τρόπο το νέο C3 που οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη.

 

Σε κερδίζει με την πρώτη

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Είχα δει το νέο C3 από κοντά στο Σαλόνι του Παρισιού και μου άρεσε, ωστόσο πρέπει να πω ότι η αισθητική του αναδεικνύεται πολύ καλύτερα στο φυσικό περιβάλλον. Τα λεπτά φώτα ημέρας εμπρός και το χρώμιο που τα περιβάλλει ενώνοντάς τα με το λογότυπο της μάρκας, κάνουν ξεκάθαρη τη γαλλική ταυτότητα του μοντέλου. Σε συνδυασμό με τους τετράγωνους προβολείς και την ορθογώνια μάσκα ακριβώς από κάτω χαρίζουν φρεσκάδα και δυναμισμό, ενώ το κομψό πίσω μέρος με το 3D εφέ στα φώτα δείχνει εμπνευσμένο από το DS3. Στο πλάι, το κόψιμο που δημιουργεί η μαύρη λωρίδα ψηλά στην τρίτη κολόνα δίνει την ψευδαίσθηση της αιωρούμενης οροφής, τα μαύρα προστατευτικά στα φτερά και τα μασπιέ και οι αεροθάλαμοι χαμηλά στις πόρτες που διαθέτουν οι ακριβότερες εκδόσεις, προσδίδουν κάτι από τον crossover αέρα του C4 Cactus. Ακόμη, με εννέα βασικούς χρωματισμούς και 3 επιπλέον χρωματικές επιλογές για την οροφή, για όσους αρέσκονται στη διχρωμία, οι πιθανοί συνδυασμοί φτάνουν τους 36. Έτσι, ο καθένας μπορεί να προσαρμόσει το C3 στα προσωπικά του γούστα.

Σε διαστάσεις, το νέο μοντέλο είναι μακρύτερο, φαρδύτερο αλλά και χαμηλότερο από το προηγούμενο, με τις νέες αναλογίες να του δίνουν πιο αθλητική όψη. Έχει μήκος 3.996 mm (+55), πλάτος 1.749 mm (+21) και ύψος 1.474 mm (-50), με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.540 mm. Συγκριτικά, το μεταξόνιο του απερχόμενου μοντέλου ήταν 2.466 mm, ενώ του μεγαλύτερου C4 Cactus είναι 2.595 mm. Το αποτέλεσμα είναι μια ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα για τέσσερις ενήλικες, ενίοτε και πέντε χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Και αυτό παρά το γεγονός πως ο χώρος αποσκευών παραμένει μεγάλος για την κατηγορία με όγκο 300 λίτρα.

 

Μοντέρνο, ευρύχωρο και καλοεξοπλισμένο

Στο εσωτερικό, εκτός από την ευρυχωρία σε κερδίζουν η φρεσκάδα της σχεδίασης και οι συνδυασμοί χρωματισμών και υλικών που δίνουν μια πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα. Αν και σκληρά στο σύνολο τους, τα πλαστικά είναι καλοβιδωμένα και ικανοποιούν στο μάτι. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή και προσφέρει καλή ορατότητα. Βολεύεσαι εύκολα και γρήγορα εκτιμάς τα άνετα καθίσματα και τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων που είναι αναλογικός. Δεξιά σου, στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής από όπου χειρίζεσαι το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό και το σύστημα infotainment. Είναι πιο χαμηλά από το σύνηθες αλλά βολικά τοποθετημένη, με τους καλαίσθητους κεντρικούς αεραγωγούς ακριβώς από πάνω της. Αναλόγως της έκδοσης εξοπλισμού, η οθόνη φιλοξενεί 3D σύστημα πλοήγησης με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και κάμερα οπισθοπορείας. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με smartphones μέσω Apple CarPlay και Mirror Link.

Αυτό που ξεχωρίζει ως καινοτομία ωστόσο, είναι η ενσωματωμένη κάμερα (Connected Cam) πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη με την οποία μπορείς να τραβάς φωτογραφίες ή βίντεο από τη διαδρομή σου, τα οποία μπορείς στη συνέχεια να ανεβάζεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω εφαρμογής στο κινητό σου. Αλλά και σε ένα ενδεχόμενο ατύχημα, η κάμερα τραβά αυτόματα βίντεο τα τελευταία δευτερόλεπτα, κάτι που μπορεί να αποδειχτεί πολύ χρήσιμο.

Το τεχνολογικό παλμαρές του νέου C3 περιλαμβάνει στάνταρ και αρκετά συστήματα που αναβαθμίζουν την ασφάλεια, όπως η προειδοποίηση του οδηγού για ακούσια αλλαγή λωρίδας (AFIL), η αυτόματη προσαρμογή ταχύτητας (Intelligent Speed Adaption), η ειδοποίηση ξεκούρασης του οδηγού (Coffee Break Alert), η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (Speed Limit Information), η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Assist) κλπ. Φυσικά, το ESP και οι 6 αερόσακοι περιλαμβάνονται επίσης στον βασικό εξοπλισμό.

 

Έξυπνες επιλογές που αποδίδουν στην πράξη

Οι επιλογές σε μοτέρ είναι τέσσερις, δύο σε βενζίνη και δύο σε πετρέλαιο και όλες τους πολύ ενδιαφέρουσες για την ελληνική αγορά. Βασικός στη γκάμα είναι ο 3κύλινδρος 1.2 PureTech βενζίνης που αποδίδει 82 ίππους στην ατμοσφαιρική έκδοση, με την ισχυρότερη έκδοση 1.2 PureTech Turbo να φτάνει τους 110 ίππους. Σε diesel υπάρχει ο 1.6 BlueHDi diesel σε δύο εκδοχές με 75 και 100 ίππους. Στάνταρ σε όλες τις περιπτώσεις είναι ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, ενώ εναλλακτικά στην έκδοση 1.2 PureTech 110 θα προσφέρεται το αυτόματο 6άρι AUTO6. Η ανάρτηση ακολουθεί τη γνωστή συνταγή με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με τους Γάλλους να κάνουν λόγο για κορυφαία άνεση και εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά.

Η αλήθεια είναι πως οδηγώντας το νέο C3, το πρώτο που σου κάνει εντύπωση είναι ο τρόπος που λειτουργεί η ανάρτηση. Απορροφά τις όποιες ανωμαλίες βρεθούν στο διάβα σου με ένα τρόπο που θα περίμενες από ένα μεγαλύτερο και ακριβότερο Citroen, ενώ ταυτόχρονα είναι όσο σφικτή χρειάζεται για να μην επιτρέπει στο αμάξωμα να πλέει ή να γέρνει ιδιαίτερα στις στροφές. Το αποτέλεσμα είναι άνεση και ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου και πολύ καλό κράτημα που εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό να οδηγήσει γρήγορα όταν το θελήσει. Στο τελευταίο συμβάλλουν τα δυνατά φρένα. Στην πόλη εκτιμάς την ευελιξία του χάρη και στον κύκλο στροφής των 10,6 m, ενώ στο ταξίδι απολαμβάνεις την καλή ηχομόνωση που κρατά ήσυχο το εσωτερικό.

Οδηγήσαμε μέσα κι έξω από τη Βαρκελώνη τους δύο κινητήρες βενζίνης. Ο ατμοσφαιρικός 1.200άρης αποδίδει 82 ίππους και 118 Nm ροπής, στροφάρει με προθυμία και κινεί με νεύρο το C3 με την αίσθηση που αποκομίζεις να είναι αισθητά καλύτερη από αυτό για το οποίο σε προϊδεάζουν τα ψυχρά νούμερα (0-100 km/h σε 14,4 sec). Παράλληλα, στο trip computer η μέση κατανάλωση ήταν στα πολύ καλά 6,5 lt/100 km (Citroen: 4,6 lt/100 km). Η μόνη ένσταση αφορά το χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο έχει μια κάπως χαλαρή αίσθηση, που πάντως δεν ενοχλεί.

Το ισχυρότερο C3 το οδηγήσαμε με το αυτόματο κιβώτιο AUTO6. Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.2 PureTech αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm ροπής. Αν και ακόμη η Citroen δεν έχει ανακοινώσει επιδόσεις, αναμένονται παραπλήσιες της χειροκίνητης έκδοσης (0-100 km/h σε 10,9 sec). Στην πράξη ο turbo κινητήρας είναι γραμμικός κι έχει ψυχή σε όλη την κλίμακα των στροφών, αποδίδοντας τον καλύτερό του εαυτό στο πρόγραμμα Sport. Εδώ να πούμε πως το button port αλλά και οι ενδείξεις του αυτόματου κιβωτίου είναι πολύ χαμηλά στην κονσόλα, στις ποτηροθήκες, με αποτέλεσμα να κρύβονται αν έχεις βάλει π.χ. ένα αναψυκτικό. Κατά τα λοιπά, η συνεργασία του μοτέρ με το κιβώτιο είναι αρμονική, με τον οδηγό να απολαμβάνει γρήγορες επιταχύνσεις και εξαιρετικά ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία. Με λίγα λόγια, το αυτόματο κιβώτιο AUTO6 ταιριάζει απόλυτα στον ευχάριστο, γεμάτο αυτοπεποίθηση και ιδιαίτερα αγχολυτικό τρόπο που κινείται το νέο Citroen C3, σε κάθε είδους διαδρομή.

συμπέρασμα

Το νέο Citroen C3 είναι μοντέρνο και ξεχωριστό, κάνοντας τις μετακινήσεις σου ιδιαίτερα άνετες και πολύ ευχάριστες. Το γαλλικό σουπερμίνι σε κερδίζει με τη φρεσκάδα που αποπνέει, τόσο σε σχεδίαση όσο και σε δυνατότητες να το προσαρμόσεις στις επιθυμίες σου, ενώ η απόδοση στο δρόμο και η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι τα στοιχεία που ολοκληρώνουν ένα άκρως ανταγωνιστικό σουπερμίνι, καθιστώντας το ικανό να χτυπήσει την κορυφή της κατηγορίας.

Citroën C3 : Marry me

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...