ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: Seat Ateca

Το μότο «Emotion made in Barcelona» αποκτά μια νέα διάσταση με το ισπανικό SUV που είναι ειδικά σχεδιασμένο για «Urban Life»

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το πρώτο SUV της Seat που εστιάζει στην ευελιξία και προσφέρει χώρους, τεχνολογία και άνεση, έχοντας βασικό κινητήρα τον 1.0 TSI με τους 115 ίππους. Με κίνηση εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς τα πάει καλά εντός και εκτός πόλης, κάνοντας περισσότερα από όσα χωρά το μυαλό σας.

γλυκά

Οδική συμπεριφορά

Ευελιξία

Άνεση

Ποιότητα

Τεχνολογία

Αισθητική

Γκάμα κινητήρων με βασικό 1.000άρη

Χώροι

ξινά

Το «χώμα» δεν είναι το φόρτε του

Η Seat επενδύει στα δυναμικά χαρακτηριστικά της πόλης της. Όλα κινούνται γύρω από η σχεδίαση, τη κουλτούρα, αλλά και την χαρά που αναδύει η πόλη της Βαρκελώνης. Το Ateca, ακόμα ένα αυτοκίνητο που ακολουθεί τη παράδοση της Seat που θέλει τα αυτοκίνητά της να έχουν ονόματα Ισπανικών πόλεων, δεν κρύβει τις προσθέσεις του. Θέλει να δημιουργήσει μια νέα υποκατηγορία μέσα στα SUV, αυτή των «Urban SUV», άλλωστε το δήλωσε ξεκάθαρα και ο Luca de Meo: «Η Seat θέλει να βάλει πόδι στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία, αυτή των SUV, αλλά θέλει να το κάνει με το δικό της τρόπο». Το νέο Ateca δεν θέλει να λερωθεί με χώματα και λάσπες, όχι ότι δεν θα το κάνει εάν υπάρξει ανάγκη, αλλά επενδύει αλλού. Ξέροντας πολύ καλά ότι ο συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών SUV δεν θέλει να έχει την οποιαδήποτε σχέση με τα… χώματα, επενδύει στις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων μιας πόλης.

 

Ζήτω η πόλη

Με μήκος που φτάνει τα 4,36 m, το Ateca βρίσκεται ακριβώς στη καρδιά της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV και με χώρο αποσκευών στα 510 λίτρα (485 για τις τετρακίνητες εκδόσεις) θα βολέψει άνετα πέντε άτομα. Η εξωτερική του σχεδίαση ακολουθεί τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της Seat με κοφτές γραμμές που δίνουν μια ξεκάθαρη, αιχμηρή, αλλά ποτέ προκλητική σχεδίαση. Μια σχεδίαση που ακολουθεί το αυτοκίνητο και στο εσωτερικό, όπου όλα θυμίζουν κάτι από Leon, αλλά τώρα με μεγάλη οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο. Και εδώ συναντάμε ξεκάθαρη αισθητική και καλή ποιότητα κατασκευής. Τέλος, για μεγαλύτερη ευκολία υπάρχει και ηλεκτροκίνητη πίσω πόρτα που ανοίγει… με το πόδι (περνώντας το κάτω από τον προφυλακτήρα κι έχοντας το κλειδί στην τσέπη), αλλά και κλείνει αυτόματα.

Όσο για τα συστήματα βοήθειας προς τον οδηγό, δεν απουσιάζει τίποτα. Και Traffic Jam Assist που μέχρι τα 60 km/h επιταχύνει, στρίβει και φρενάρει (!) το όχημα, και Park Assist (το πιο εξελιγμένο, στην έκδοση 3,0) που σας παρκάρει χωρίς χέρια, ακόμα-ακόμα και Automatic Cruise Control που κρατά αυτόματα σταθερή ταχύτητα ή/και απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο!


Ζήτω οι επιδόσεις

Επιδόσεις και Seat, ως γνωστό πάνε μαζί. Αυτή τη φορά έκπληξη είναι οι κινητήρες που θα αρχίζουν από τον μικρό του ενός λίτρου, με τους 115 ίππους (δυστυχώς δεν υπήρχε στην παρουσίαση για τον βάλουμε στο τεστ). Στη γκάμα βενζίνης τον 1.0 TSI πλαισιώνουν ο 1.4 TSI των 150 ίππων (και με τετρακίνηση) που τον βάλαμε κάτω από το… δεξί μας πόδι και ανακαλύψαμε ότι είναι πολύ ικανοποιητικός και με πλούσια αποθέματα δύναμης. Όσο για τα «πετρέλαια», προσφέρονται οι γνωστοί 1.6 TDi των 115 ίππων και ο δίλιτρος των 150 ίππων, ενώ υπάρχει και ο 2.0 των 190 ίππων με τετρακίνηση και κιβώτιο DSG. Και μια και αναφερόμαστε στην τετρακίνηση, να πούμε ότι στηρίζεται πάνω στο σύστημα Haldex πέμπτης γενιάς με πολύδισκο συμπλέκτη που λειτουργεί υδραυλικά, ρυθμιζόμενο ηλεκτρονικά.

 

Ζήτω οι στροφές

Όμως και πάλι, αθεράπευτα ρομαντικοί όπως είμαστε δεν μας ενδιαφέρουν μόνο τα ηλεκτρονικά καλούδια και.. βοηθήματα, αλλά η καθημερινότητα και η χαρά της οδήγησης. Έτσι, δεν χάσαμε την ευκαιρία να σκαρφαλώσουμε στους λόφους γύρω από τη πόλη της Βαρκελώνης για να ανακαλύψουμε για μια ακόμα φορά αυτό που ξέρουμε. Ότι τα αυτοκίνητα της Seat στρίβουν! Με τον κινητήρα βενζίνης των 1.4 λίτρων και με χειροκίνητο κιβώτιο, το Ateca δεν είχε κανένα πρόβλημα να προσπεράσει, ενώ στις λίγες ευθείες το εξάρι κιβώτιο το ξεκούραζε. Με κίνηση εμπρός, πάνω σε McPherson και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι ευχάριστο και το τιμόνι του προσφέρει καλή πληροφόρηση. Δηλαδή, όλα όσα οι Ισπανοί ξέρουν να κάνουν καλά.

συμπέρασμα

Τελικά, το Ateca υπόσχεται ένα πλήρες πακέτο στην κατηγορία των crossover/SUV και παρότι υποτίθεται πως το προσφέρει με urban χαρακτήρα και καρδιά Βαρκελώνης, αποδίδει πολύ καλά κι εκτός πόλης!

SEAT Ateca 2016

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...