ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Porsche 356 Speedster Replica

Κάθε μέρα: Κυριακή με λιακάδα!

  • -
  • -

Είναι μια από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειες που έχουν γίνει στην Ελλάδα και μάλιστα δεν αφορά μια μεγάλη βιομηχανία με έδρα την Αττική, αλλά μια μικρή βιοτεχνία που βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα έξω από την Κατερίνη. Η εταιρεία ιδιοκτησίας του κ. Ηλία Γαγανέλη, ενός μηχανικού που έχει δουλέψει πολλά χρόνια στο εξωτερικό, κατασκευάζει ρέπλικες Porsche 356. Πρόκειται για χειροποίητες ανακατασκευές ενός μοντέλου που αποτελεί σταθμό στην ιστορία της αυτοκίνησης. Για την ακρίβεια όταν αναφέρουμε τον όρο «ρέπλικα» έχουμε να κάνουμε με κατασκευές οι οποίες έχουν κάποιες ουσιώδεις διαφοροποιήσεις σε σχέση με το αυθεντικό μοντέλο, οι οποίες όμως δεν αλλοιώνουν την συνολική εικόνα του αυτοκινήτου. Οι αλλαγές αυτές είναι απαραίτητες από τη νομοθεσία για τη χρήση εμπορικών σημάτων καθώς διαφυλάσσουν τα πνευματικά δικαιώματα των αρχικών δημιουργών και επιτρέπουν τη νόμιμη πώλησή τους. Κάθε αυτοκίνητο που κατασκευάζεται και διατίθεται προς πώληση ελέγχεται από γερμανό μηχανολόγο, εξειδικευμένο πάνω σε τέτοια θέματα εγκρίσεων τύπου, ο οποίος πιστοποιεί ότι η δημιουργία της Replicar Hellas είναι ρέπλικα κι όχι ένα πανομοιότυπο που δημιουργήθηκε από γνήσια ανταλλακτικά και που δεν ταυτίζεται με το αυθεντικό μοντέλο της Porsche.

 

Πώς κατασκευάζεται;

Η Speedster ρέπλικα βασίζεται πάνω σε πλαίσιο από Beetle κυρίως για λόγους «συγγένειας» αμαξώματος με αυτό του αυθεντικού μοντέλου. Παράλληλα η επιλογή του σκαραβαίου παρακάμπτει θέματα που αφορούν την ελληνική διοίκηση και τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν πάνω σε θέματα εγκρίσεων τύπου αφού η νομοθεσία που να καλύπτει τέτοιας κατασκευής αυτοκίνητα είναι ελλιπής.

Τα πάντα λοιπόν ξεκινούν από το πλαίσιο ενός σκαραβαίου, του οποίου κόβεται ο ουρανός ώστε να γίνει cabriolet και ενισχύεται κατάλληλα το πάτωμα με νέο ατσάλινο σκελετό. Η εργασία αυτή είναι απολύτως απαραίτητη ώστε η ρέπλικα να αποκτήσει στρεπτική ακαμψία για λόγους παθητικής ασφάλειας, αλλά και για λόγους ευστάθειας στο δρόμο.

Μετά την αποσυναρμολόγηση του σκαραβαίου, την ενίσχυσή του πατώματος και την πλαστικοποίηση του για λόγους προστασίας από διάβρωση, το αμάξωμα στερεώνεται σε ειδική πλατφόρμα πάνω στην οποία θα γίνει η αντικατάσταση όλων των μηχανικών μερών, όπως φρένα, σωληνώσεων, συρματόσχοινα κλπ με νέα ανταλλακτικά.

Τα εξωτερικά πάνελ που δίνουν και την γνήσια εμφάνιση μιας 356 Speedster είναι από πολυεστέρα. Όλα τα κομμάτια που αποτελούν το εξωτερικό κέλυφος είναι προσυναρμολογημένα μεταξύ τους ώστε να έχουν τη βέλτιστη συναρμογή και αφαιρούνται οι πόρτες και τα καπό κατά τη βαφή ώστε να έχουμε άψογο αποτέλεσμα στην τελική εμφάνιση. Σειρά στη γραμμή παραγωγής έχει η τοποθέτηση ενός ανακατασκευασμένου κιβωτίου VW του οποίου η τελική σχέση μετάδοσης εξαρτάται από τον κινητήρα που θα χρησιμοποιηθεί στο αυτοκίνητο. Οι αναρτήσεις που χρησιμοποιούνται προέρχονται από ανακατασκευή όμως αντικαθίστανται τα ελαστικά παρεμβύσματα, τα ρουλεμάν, τα αμορτισέρ κι ο ατέρμοντας άξονας του συστήματος διεύθυνσης. Κατόπιν τοποθετούνται οι τροχοί και ενώνεται το ειδικό υποπλαίσιο στήριξης του αμαξώματος με το σασί. Τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου είναι όλα καινούρια όπως επίσης και τα όργανα οδήγησης που είναι πιστά αντίγραφα των αρχικών.

Η καμπίνα των επιβατών είναι εξολοκλήρου νέα και χειροποίητη και μπορεί να είναι κατασκευασμένη από υλικά και σε χρωματισμό ανάλογο της επιθυμίας του πελάτη. Σειρά στην τοποθέτηση έχουν τα τύπου μπάκετ καθίσματα σε θέση που να εξυπηρετεί το σωματότυπο του οδηγού και η συναρμολόγηση του μηχανισμού της υφασμάτινης οροφής στην οποία περιλαμβάνονται και οι πλαϊνές κουρτίνες.

Για τον κινητήρα υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διαθέσιμων, όλων προερχόμενων από ανακατασκευή. Βασικός είναι ο κλασικός τετρακύλινδρος boxer της VW με κυβισμό 1.600 κ.εκ. που αποδίδει 70 ίππους. Επίσης διατίθεται ο κινητήρας των 1,9 λίτρων

με 90 ίππους κι ο 2,1 λίτρων με 120 ίππους. Στο σύστημα πέδησης η βασική τοποθέτηση αφορά ταμπούρα εμπρός-πίσω, όμως υπάρχει η δυνατότητα επιλογής για δίσκους στον εμπρός άξονα με μικρή οικονομική επιβάρυνση.

Αφού τοποθετηθεί κι ο ανάλογος της επιθυμίας του ιδιοκτήτη κινητήρας, γίνεται η ευθυγράμμιση των τροχών και οι τελικές ρυθμίσεις ώστε η Replica Speedster να έχει τη σωστή οδική συμπεριφορά. Εφόσον γίνει η παραγγελία και συναφθεί το απαραίτητο συμφωνητικό κατασκευής, η διαδικασία μέχρι την παράδοση απαιτεί χρόνο από 2 έως 3 μήνες ανάλογα τα υλικά που έχει ζητήσει ο πελάτης.

 

Made in Greece;

Αυτό είναι απορίας άξιο καθώς όλο το εγχώριο δημοσιονομικό κατεστημένο δεν προάγει τέτοιες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Όλα τα μηχανικά μέρη, το αμάξωμα το σαλόνι των Replica Porsche 356 κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Κατερίνη. Η παραγωγή σε ετήσια βάση αγγίζει τα 35 με 40 αυτοκίνητα, με τις παραγγελίες να προέρχονται κυρίως από το εξωτερικό, τη Γερμανία, την Ελβετία, την Πορτογαλία, αλλά και τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας έχει δεχθεί κρούση να μεταφέρει στο εξωτερικό την παραγωγή του, πιο συγκεκριμένα στην Ελβετία, όπου υπάρχει και η μεγαλύτερη ζήτηση αυτοκινήτων replica. Η τυπική αναγνώριση της κατασκευής από το ελληνικό Δημόσιο και το Υπουργείο Μεταφορών ήταν ένα από τα αγκάθια που έπρεπε να ξεπεραστούν.

 

Καθημερινό αυτοκίνητο;

Δεν το λες, εκτός κι αν αυτό πρόκειται να γίνει το μοναδικό σου αυτοκίνητο. Από την άλλη είναι σίγουρο ότι θα σε δείχνουν, οπότε δεν περνάς απαρατήρητος όσο κι αν το επιδιώξεις. Οι γνώστες μπορεί να αναγνωρίσουν ότι πρόκειται για ένα τόσο ξεχωριστό σουλούπι, όμως οι περισσότεροι που θα το δουν, θα το θαυμάσουν κυρίως για την εξαιρετική του σχεδίαση και τη μοναδική του φόρμα.

Για καθημερινή χρήση έχει τα προβλήματα που έχει η οδήγηση ενός ιστορικού αυτοκινήτου φορτωμένο με 30 χρόνια ζωής στην πλάτη, κι αυτά αφορούν κυρίως τη σχεδίαση του πλαισίου, των αναρτήσεων και την εν γένει οδική συμπεριφορά. Φρένα, αμορτισέρ και λοιπά ζωτικά μηχανικά μέρη είναι είτε ολοκαίνουρια είτε ανακατασκευασμένα, οπότε η απόδοση τους δεν προβληματίζει. Μην περιμένετε να δείτε το κούμπωμα στο κιβώτιο μιας σύγχρονης Porsche ούτε το κράτημα αυτοκινήτων τελευταίας δεκαετίας. Μην ξεγελαστείτε από το σχήμα ή το λογότυπο του αρχέτυπου, καθώς η συμπεριφορά του σκαραβαίου καραδοκεί στο πρώτο άφημα του γκαζιού. Ο προορισμός της Speedster 356 είναι οι χαλαρές απογευματινές διαδρομές με κατεβασμένη την κουκούλα, όπου μπορείς να αισθάνεσαι όση νοσταλγία νιώθει κι ιδιοκτήτης μιας πραγματικής Porsche 356 χωρίς όμως να έχεις διαθέσει μια ολόκληρη περιουσία για να την αποκτήσεις.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...