Toyota Auris Hybrid

Περνά από την εποχή της επανάστασης στην εποχή της μαζικότητας, βάζοντας στόχο το 1/3 των συνολικών πωλήσεων του νέου Auris

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
  • Συνδυασμός βενζινοκινητήρα 1.8 VVT-i 99 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 60 kW
  • Δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για 2 km με ταχύτητα έως 50 km/h
  • Συνδυαστική ισχύς 136 ίππων και μέση κατανάλωση 3,8 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2: 87 έως 91 gr/km (αναλόγως τροχών)

Μπορεί όλο και περισσότεροι κατασκευαστές να παρουσιάζουν τις δικές τους υβριδικές προτάσεις, στη σημαντικότερη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς όμως, τα μικρομεσαία, η Toyota συνεχίζει να παίζει ουσιαστικά ολομόναχη, δίχως αντίπαλο - το Honda Insight είναι μισή κατηγορία κάτω και αρκετά πιο απλό τεχνολογικά. Σαν να μη θέλουν οι υπόλοιποι να αναμετρηθούν μαζί της στην υποκατηγορία που η ίδια δημιούργησε το 2010, με το πρώτο υβριδικό Auris. Βέβαια, δεν μιλάμε για έναν οποιονδήποτε κατασκευαστή, αλλά για τον ηγέτη των υβριδικών. Και για να καταλάβεις ακριβώς τη σημασία του Auris Hybrid 2ης γενιάς για την Toyota, σημείωσε το εξής: οι Ιάπωνες το αποκαλούν ναυαρχίδα στη γκάμα και πιστεύουν πως θα αποτελέσει το 1/3 των συνολικών πωλήσεων του νέου Auris, λανσάροντας μάλιστα για πρώτη φορά και υβριδική έκδοση station wagon, το Auris Touring Sports. Ο χρόνος θα δείξει…

green tech

Hybrid Synergy Drive

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.798 κυβικών λειτουργεί με τις αρχές του κύκλου Atkinson, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων VVT-i και αποδίδει 99 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και 142 Νm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας από την άλλη αποδίδει 60 kW και 207 Nm ροπής, ενώ η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τους 136 ίππους. Στον κύκλο Atkinson, η συμπίεση και η εκτόνωση είναι συμμετρικές και οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν αργά, καθυστερώντας τη συμπίεση. Αυτό δημιουργεί ένα υψηλό ποσοστό εκτόνωσης και μειωμένη συμπίεση, μετατρέποντας την ενέργεια καύσης σε κινητήρια ισχύ πιο αποτελεσματικά. Σαν αποτέλεσμα, η θερμοκρασία των καυσαερίων είναι χαμηλότερη από των συμβατικών κινητήρων. Το σύστημα ψύξης Exhaust Gas Recirculation (EGR) ανακυκλώνει καυσαέρια χαμηλότερης θερμοκρασίας στο σύστημα εισαγωγής, μειώνοντας τις θερμοκρασίες λειτουργίας του κινητήρα. Επίσης, έχει υιοθετηθεί ηλεκτρική αντλία νερού, η οποία αφενός βελτιώνει την προθέρμανση του κινητήρα, αφετέρου μειώνει την απώλεια τριβών λόγω της ψύξης, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου. Τέλος, έχει μειωθεί η τάση των ελατηρίων στα έμβολα και έχει καταργηθεί ο ιμάντας περιφερειακών εξαρτημάτων. Η κατάργηση του ιμάντα μειώνει την τριβή, αυξάνοντας παράλληλα την οικονομία καυσίμου.

Άλλο σημαντικό στοιχείο του υβριδικού συστήματος Hybrid Synergy Drive (HSD) είναι το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης E-CVT, που ελέγχεται ηλεκτρονικά από έναν επιλογέα-στικ στην κονσόλα με τεχνολογία shift-by-wire. Η χαρτογράφηση του κιβωτίου, που λειτουργεί χωρίς διακοπές μετάδοσης ισχύος με πλανητικό σύστημα γραναζιών, έχει τροποποιηθεί ώστε να προσφέρει μία πιο ομαλή, πιο φυσική αίσθηση κατά την επιτάχυνση, με καλύτερη σχέση μεταξύ της ταχύτητας του οχήματος και των στροφών του κινητήρα.

Σημαντική αλλαγή είναι η νέα θέση της μπαταρίας, κάτω από το πίσω κάθισμα, χάρη στην οποία η εισαγωγή του αέρα ψύξης έχει αλλάξει θέση από το πλάι των καθισμάτων στην περιοχή κάτω από το κάλυμμα τους. Αυτό μεταφράζεται σε χαμηλότερη θερμοκρασία αέρα εισαγωγής, βελτίωση της ψύξης της μπαταρίας και, κατ’ επέκταση, της απόδοσης.

Εκτός από χαμηλή κατανάλωση, το HSD επιτυγχάνει, σύμφωνα με την Toyota, εκπομπές CO2 και NOx (οξείδια του αζώτου) μικρότερες από αντίστοιχης απόδοσης diesel αυτοκίνητα.

Το gocar λέει...

Με το Prius να φαντάζει πλέον “ακριβό gadget” για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, το νέο Auris Hybrid έχει προοπτική σε μια κατηγορία που παίζει μόνο του, χάρη και στην τιμή που ούτε απαγορευτική είναι, ούτε πολύ μακριά από τις diesel επιλογές της γκάμας του Auris ή του ανταγωνισμού. 

 

Λευκό ένδυμα με μπλε πινελιές

Οι επιλογές χρωμάτων στο προσπέκτους είναι αρκετές, αλλά αυτό που έχει συνδεθεί όσο κανένα άλλο με το Auris Hybrid είναι το λευκό – μάρτυράς μου όλες οι φωτογραφίες και τα video του μοντέλου. Ίσως επειδή σε αυτό ξεχωρίζει έντονα η μπλε απόχρωση (hybrid blue την αποκαλεί η Toyota) στα λογότυπα εμπρός και πίσω. Άλλα εμφανισιακά στοιχεία που διακρίνουν την υβριδική έκδοση από τα υπόλοιπα Auris είναι το μεταλλικό φινίρισμα γραφίτη στην κάτω μάσκα και τον διαχύτη του πίσω προφυλακτήρα, τα λογότυπα στα εμπρός φτερά και τα πίσω φώτα LED. Τέλος, αποκλειστικό σχέδιο για το Auris Hybrid έχουν τόσο οι 15άρες silver όσο και οι 17άρες graphite ζάντες αλουμινίου.

 

Hi tech εσωτερικό

Οι αλλαγές στο εσωτερικό του Hybrid συγκριτικά με τα υπόλοιπα Auris δεν είναι δομικές, αρκούν όμως να φανερώσουν στην πρώτη κιόλας ματιά την υψηλότερη τεχνολογία που κρύβεται κάτω από το ενδιαφέρον ντιζάιν. Δεν είναι μόνο το πρόσθετο όργανο Eco Drive Support στον πίνακα οργάνων και ο ηλεκτρονικός επιλογέας shift-by-wire στη θέση του λεβιέ ταχυτήτων. Στην hi tech αίσθηση συμβάλλει με τον τρόπο του ο μπλε φωτισμός που κυριαρχεί παντού, από τα όργανα και τους διακόπτες μέχρι τον κλιματισμό και το ρολόι. Δεν λείπει και μια δόση πολυτέλειας, με τις εκδόσεις Active να διαθέτουν ταμπλό οργάνων με φινίρισμα από βουρτσισμένο αλουμίνιο, ενώ οι πλουσιότερες εκδόσεις προσφέρουν δερμάτινα ένθετα σε Ice Blue ή Black. Τα ποιοτικά υλικά και η προσεγμένη συναρμογή ολοκληρώνουν την πολύ καλή εικόνα της καμπίνας, η οποία επιπλέον δεν στερείται χώρων. Μια σημαντική αλλαγή στο νέο Auris Hybrid είναι η μεταφορά της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα. Έτσι, αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, ο χώρος αποσκευών προσφέρει πλέον την ίδια χωρητικότητα για αποσκευές με τα υπόλοιπα Auris: 360 λίτρα, έναντι 279 του προηγούμενου Auris HSD.

 

Τόσο ίδιο, μα τόσο διαφορετικό

Στην καθημερινότητα, το υβριδικό δεν διαφέρει σχεδόν σε τίποτε από το να οδηγείς ένα αυτόματο βενζινοκίνητο Auris. Όσο ίδιο όμως είναι σε αίσθηση, τόσο διαφορετικό είναι το τεχνολογικό πακέτο που φροντίζει για τα εξαιρετικά green διαπιστευτήριά του Hybrid: εκπομπές CO2 μόλις 87 g/km, μέση κατανάλωση 3,8 lt/100 km και σχεδόν μηδενικές εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και μικροσωματιδίων (ΡΜ)! Κυρίαρχος, το Hybrid Synergy Drive, με βενζινοκινητήρα 1.8 VVT-i, εξελιγμένο κιβώτιο e-CVT και έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία Νικελίου-υδριδίου μετάλλου, η οποία με τη σειρά της φορτίζεται εν κινήσει, στο ρολάρισμα ή στο φρενάρισμα.

Λειτουργώντας ανεξάρτητα ή συνδυαζόμενα, ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδουν μέγιστη ισχύ 136 ίππους, επιταχύνοντας το Auris Hybrid από στάση στα 100 km/h σε 10,9 sec και μέχρι την τελική ταχύτητα των 180 km/h. Όχι κι άσχημα για ένα μικρό οικογενειακό που δίνει έμφαση στην οικονομία. Σημείωσε πάντως ότι στην πόλη, το υβριδικό σύστημα HSD επιδιώκει την όσο δυνατόν λιγότερη χρήση του βενζινοκινητήρα. Όταν μάλιστα επιλέξεις το EV mode (κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα), το Auris Hybrid μπορεί να διανύσει μέχρι 2 χιλιόμετρα συνεχόμενα με ταχύτητα έως 50 km/h, ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας και τις οδηγικές συνθήκες, παράγοντας μηδενικές εκπομπές CO2, NOx και μικροσωματιδίων (ΡΜ).

 

Οδηγική nirvana

Αυτό που κυριαρχεί στην οδήγηση του Auris Hybrid είναι η ησυχία, ειδικά όταν κινείσαι στην πόλη ή σε ταξίδι με σταθερή ταχύτητα. Όλα γίνονται με τόση ηρεμία που σε παρασύρουν ασυνείδητα σε έναν χαλαρό ρυθμό, ο οποίος με τη σειρά του ευνοεί την οικονομία. Άλλωστε, ακόμη κι αν αποφασίσεις νε ξεχάσεις για λίγο τον green χαρακτήρα του Hybrid, θα διαπιστώσεις πως η πιο “ψαγμένη” πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, αντί του ημιάκαμπτου άξονα που συναντάται στις πιο “ταπεινές” εκδόσεις του Auris, δεν κάνουν τη διαφορά σε οδηγική αίσθηση. Και λέω σε αίσθηση, επειδή στην ουσία το Auris Hybrid δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης, όντας σταθερό, ασφαλές και άνετο. Εκεί που παρατηρείται βελτίωση αλλά όχι εξάλειψη του προβλήματος, είναι στον θόρυβο κατά την πλήρη επιτάχυνση: οι αλλαγές στο e-CVT μείωσαν αισθητά το βουητό από τη μετάδοση, το οποίο όμως συνεχίζει να εμφανίζεται στις περιπτώσεις που αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα σε ανηφορικές διαδρομές. Ίσως επίτηδες, για να σου θυμίζει πως καις βενζίνη, μάλλον άσκοπα…

 

 

  Toyota Auris Hybrid  

Hybrid Synergy Drive

Βενζινοκινητήρας

1.8 DOHC 16-valve VVT-i

Ισχύς βενζινοκινητήρα (PS/rpm)

99 / 5200

Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.)

142 / 4000

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)

80

Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)

207

Μπαταρία

Νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH)

Συνδυαστική ισχύς (PS)

136

Ανάρτηση

Εμπρός

Γόνατα MacPherson

Πίσω

Διπλά ψαλίδια

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα (km/h)

180

0-100 km/h (sec)

10,9

Κατανάλωση

Πόλη (lt/100 km)

3,7-3,9*

Εκτός πόλης (lt/100 km)

3,7-3,9*

Μέση (lt/100 km)

3,8-3,9*

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (l)

45

Εκπομπές CO2

Πόλη (g/km)

85/ 89*

Εκτός πόλης (g/km)

86/ 90*

Μέσος όρος (g/km)

87/ 91*

Διαστάσεις

Μήκος (mm)

4.275

Πλάτος (mm)

1.760

Ύψος (mm)

1.460

Μεταξόνιο (mm)

2.600

Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ (lt)

360

Βάρος (kg)

1300 – 1425

* τιμές με ζάντες 15’’/ 17’’

 

 

green μοντέλα της Toyota

Prius

Το Prius 3ης γενιάς έχει ακόμη πιο high tech εμφάνιση, 136 ίππους και εκπέμπει μόλις 89 gr CO2 ανά km.

 

Yaris Hybrid

Το μικρό υβριδικό της Toyota με 1.5 μοτέρ βενζίνης, 100 ίππους, μέση κατανάλωση 3,5 lt/100 km και εκπομπές CO2 79 g/km.

 

Aygo

Η ανανέωση στο μικρό της Toyota έριξε τις εκπομπές CO2 κάτω από το όριο των 100 gr/km, στα 99.

 

iQ

Το αντί-Smart της Toyota είναι 4θέσιο και green (CO2: 99 gr/km), χωρίς τη βοήθεια υβριδικής τεχνολογίας.

GOCAR_TV_Toyota_Auris_Hybrid_2013_TECH

Toyota-Auris-Hybrid-2013

Toyota-Auris-HD-2013

Toyota Auris Hybrid - 2013 Auris HSD

Toyota-Auris-Hybrid-Interior-design-2013

Toyota-Auris-Hybrid-tech-2013

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...