Honda: επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτου και μοτοσυκλετών

Δοκιμή-επίδειξη του συστήματος στο παγκόσμιο Συνέδριο ITS 2012

  • -
  • -
HONDA: Ηγέτης στην Ασφάλεια Μοτοσικλετών

Ως η μεγαλύτερη παγκοσμίως κατασκευάστρια μοτοσικλετών, η Honda παρουσίασε την πρωτοποριακή τεχνολογία ασφάλειας και ασύρματης επικοινωνίας μοτοσικλετών. Η Honda προσχώρησε στο Car2Car Communication Consortium στην Ευρώπη το 2005, με σκοπό την ενσωμάτωση της μοτοσικλέτας στο μέλλον των συνδεδεμένων οχημάτων. Το 1999, η Honda ήταν η πρώτη κατασκευάστρια αυτοκινήτων που παρουσίασε τη ασύρματη επικοινωνία σε αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες (με το ASV2, προηγμένο ερευνητικό πρόγραμμα ασφάλειας οχημάτων) για αύξηση της ασφάλειας οδηγών και αναβατών. Το 2008, η Honda ηγήθηκε της πρώτης δοκιμής στην Ευρώπη της εφαρμογής μοτοσικλετών σε μία Honda GL1800 Gold Wing, στο πλαίσιο του Car2Car Communication Consortium project. Εκείνη τη χρονιά, η Honda εξέλιξε περαιτέρω το σύστημα προειδοποίησης μοτοσικλετών, με την ονομασία “Human-Machine-Interface”, για να μπορεί να λειτουργεί σε μικρότερες μοτοσικλέτες όπως η NC700X.  

Επίδειξη των συστημάτων επικοινωνίας μεταξύ αυτοκινήτων ή αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας και τα πλεονεκτήματα που αυτά προσφέρουν στην οδική ασφάλεια, το περιβάλλον και την οδηγική άνεση πραγματοποίησε η Honda στα πλαίσια του 19ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS 2012) που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη. Όσοι εκ των επισκεπτών του συνεδρίου ήθελαν, συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα δοκιμής για να γνωρίσουν τα πλεονεκτήματα των εφαρμογών ITS στους δρόμους της Βιέννης. Ένα Honda Insight πλαισίωσε ένα κονβόι οχημάτων πολλαπλών μαρκών με τα αυτοκίνητα να επικοινωνούν τη θέση και την ταχύτητά τους όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και με οδικούς σταθμούς ITS, ώστε οι οδηγοί να λαμβάνουν ειδοποιήσεις, όπως “βέλτιστη ταχύτητα για πράσινο φωτεινό σηματοδότη” και προειδοποιήσεις για:

  • Ακινητοποιημένο αυτοκίνητο μπροστά
  • Οδικά έργα μπροστά
  • Επικίνδυνη περιοχή
  • Μποτιλιάρισμα μπροστά
  • Επίκειται κακοκαιρία

 

Η τελευταία δοκιμή εφαρμογής σε σχέση με την ασφάλεια ήταν η εξής: ένα προπορευόμενο όχημα εκτελεί φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης που προειδοποιεί τόσο τον οδηγό του αυτοκινήτου όσο και το μοτοσικλετιστή (σε μία μοτοσικλέτα NC700X με ITS) ότι κάποιο όχημα που δεν έχουν αντιληφθεί βρίσκεται στην πορεία τους.

 

Honda και ITS

Οι επισκέπτες του συνεδρίου ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητες της Honda σε Ευρώπη, Ιαπωνία και ΗΠΑ και γνώρισαν από πρώτο χέρι το Honda Insight και τη μοτοσικλέτα NC700X που ήταν εφοδιασμένα με ITS και συμμετείχαν στην κοινή επίδειξη Car2Car και TT Consortium στους δρόμους της Βιέννης. Στο περίπτερο της Honda, το παρών έδωσαν τεχνολογίες και οχήματα που κάλυπταν 3 θεματικές ενότητες: ασφάλεια, περιβάλλον και άνεση:

 

Ασφάλεια

  • Η θεματική ζώνη “ασφάλεια” της Honda κάλυψε την επικοινωνία vehicle-2-X για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες – τον τρόπο με τον οποίο τα οχήματα επικοινωνούν μεταξύ τους και με οδικούς σταθμούς ITS, παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την κυκλοφορία όπως εμπόδια στο δρόμο, συγχρονισμός φωτεινών σηματοδοτών κλπ.
  • Προσομοιώσεις των εφαρμογών ασφάλειας βασισμένες στο Ευρωπαϊκό DRIVE C2X project έγιναν στο προσομοιωτή αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας της Honda (προϊόν συνεργασίας).
  • Το περίπτερο της Honda φιλοξένησε επίσης ένα ερευνητικό project καινοτόμου ηλεκτρονικού συστήματος πίσω ορατότητας για μοτοσικλέτες με την υποστήριξη προηγμένων τεχνολογιών ανίχνευσης.

 

Περιβάλλον

  • Η θεματική ζώνη “περιβάλλον”’ περιείχε νέα για το καινοτόμο σύστημα πρόβλεψης πιθανής κυκλοφοριακής συμφόρησης της Honda.
  • Επίσης αναλύθηκε η μονάδα Συμπαραγωγής Ενέργειας της Honda και το Σύστημα Έξυπνου Σπιτιού (Honda Smart Home System) – το σύστημα συνδέει βιώσιμα ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα οχήματα κυψελών καυσίμου με βιώσιμα σπίτια, με στόχο μία πιο βιώσιμη κοινωνία.

 

Άνεση

  • Στη ζώνη άνεσης, οι επισκέπτες ανακάλυψαν τα Honda Internavi LINC και HondaLink που παρέχουν ενημερώσεις οδικής κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και “ενημέρωση/ ψυχαγωγία” συνδεδεμένη με εφαρμογή smart phone στο αυτοκίνητο.
Motorcycle Approaching Indication (MAI) Application

Η εφαρμογή “Motorcycle Approaching Indication” (συντομογραφία MAI) είναι ένα σύστημα ασφάλειας, το οποία η Honda έχει εξελίξει στο πλαίσιο της κοινής δοκιμής Car2Car. Σύμφωνα με την αναλυτική μελέτη Ευρωπαϊκών ατυχημάτων μοτοσικλετών “MAD”, τα περισσότερα από τα ατυχήματα όπου εμπλέκονται μοτοσικλέτες προκαλούνται από το άλλο όχημα επειδή ο οδηγός δεν βλέπει την μοτοσικλέτα. Το σύστημα ασύρματης επικοινωνίας μοτοσικλέτας – αυτοκινήτου παρέχει έγκαιρες προειδοποιήσεις προς τους οδηγούς και των δύο οχημάτων. Το μήνυμα ανταλλαγής τυποποιημένων δεδομένων, το οποίο αποστέλλεται μεταξύ οχημάτων ITS, περιέχει μια ταυτοποίηση για τις μοτοσικλέτες, ώστε τα οχήματα να αναγνωρίζουν το επερχόμενο όχημα σαν μοτοσικλέτα και στη συνέχεια να λαμβάνουν τις απαραίτητες προφυλάξεις. Το πιο συνηθισμένο σενάριο ατυχήματος σε διασταύρωση με οχήματα σε οδικούς κόμβους τύπου “Τ: δοκιμάστηκε για πρώτη φορά το 2008. Το δεύτερο πιο συνηθισμένο σενάριο ατυχήματος λόγω αριστερής στροφής δοκιμάστηκε στην περιοχή Odaiba στο Τόκιο το 2010, όπου ένα όχημα στρίβει αριστερά και μπαίνει μπροστά σε μία επερχόμενη μοτοσικλέτα. Ένα τρίτο σενάριο μετωπικού ατυχήματος (με οχήματα ερχόμενα από αντίθετες κατευθύνσεις) μελετήθηκε στη φετινή δοκιμή Car2Car & TT Consortium στη Βιέννη.

VIDEOS

CAR-2-CAR-Communication-Consortium-Approaching-Motorcycle-Warning

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...