Ford Focus & Fiesta ECOnetic Technology

Με εκπομπές CO2 89 και 87 g/km αντίστοιχα

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
Σημεία-κλειδιά της ECOnetic Technology
  • Η Ford επεκτείνει το πακέτο ECOnetic Technology σε όλη τη γκάμα της, αυξάνοντας τη διαθεσιμότητα της green τεχνολογίας στις ευρωπαϊκές αγορές. Τα μισά από όλα τα Ford που θα πουληθούν στην Ευρώπη μέχρι τα τέλη του 2012, θα φέρουν το σήμα ECOnetic Technology – και θα αυξηθούν στα δύο τρίτα μέχρι το 2013.
  • Η επέκταση της στρατηγικής ECOnetic Technology εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική βιωσιμότητας της Ford, όπου περιλαμβάνεται και ο στόχος μείωσης εκπομπών CO2 έως 30% στα αυτοκίνητά της, μεταξύ 2006 και 2020. Ήδη, από το 2006, η Ford έχει πετύχει 11% μείωση στις εκπομπές CO2, ενώ μέχρι το 2013 υπολογίζει πως θα σημειώσει περαιτέρω βελτίωση 10 g/km στο σύνολο του προϊοντικού στόλου της.
  • Το Focus ECOnetic Technology καταναλώνει 3,4 lt/100 km – που σημαίνει ότι είναι το πιο αποδοτικό, μη υβριδικό οικογενειακό όχημα που διατίθεται τη δεδομένη στιγμή (2011) στην Ευρώπη.
  • Η Ford θα λανσάρει την πρώτη παγίδα NOx και θα διαθέτει το σύστημα Auto-Start-Stop σε όλες τις σειρές μοντέλων της από τα τέλη του 2012.

Η Ford παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2011 τις αποδοτικές εκδόσεις των Focus και Fiesta με το σήμα ECOnetic Technology. Το νέο Focus ECOnetic Technology – για πρώτη φορά με τεχνολογία παγίδευσης NOx σε μοντέλο diesel – εκπέμπει 89 g CO2 ανά km και το νέο Fiesta ECOnetic Technology – το πρώτο Fiesta με Auto-Start-Stop – 87 g/km (από 98 του προηγούμενου). Το Focus διανύει 100 km με 3,4 λίτρα καυσίμου, που σημαίνει ότι είναι το πιο αποδοτικό, μη υβριδικό οικογενειακό αυτοκίνητο (κατηγορίας C) στην Ευρώπη. Το Fiesta αντίστοιχα καταναλώνει 3,3 λίτρα diesel ανά 100 km.

Νέες τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών CO2

Τα τελευταία στοιχεία του πακέτου ECOnetic Technology που εφαρμόζονται στους κινητήρες, τα αεροδυναμικά βοηθήματα και τα συστήματα ενημέρωσης οδηγού και μειώνουν τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση είναι:

 

  • Auto-Start-Stop: Το Ford Auto-Start-Stop system – που θα διατίθεται σε όλες τις γκάμες μοντέλων Ford από το τέλος του 2012 – απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα όταν το όχημα λειτουργεί στο ρελαντί – π.χ. σε ένα κόκκινο φωτεινό σηματοδότη – και τον ενεργοποιεί εκ νέου όταν ο οδηγός θελήσει να ξεκινήσει, περιορίζοντας έτσι τη σπατάλη καυσίμου όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Το σύστημα αυτό μπορεί να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 μέχρι 10% στην πόλη.

 

  • Smart Regenerative Charging: Τα Fiesta και Focus ECOnetic Technology υιοθετούν μία βελτιωμένη έκδοση αυτού του συστήματος, που αυξάνει την απόδοση του εναλλάκτη όταν το αυτοκίνητο φρενάρει ή επιβραδύνει. Αυτό μετατρέπει την κινητική ενέργεια του οχήματος σε ηλεκτρική χωρίς να απαιτείται πρόσθετο καύσιμο. Η ‘δωρεάν’ ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται για την επαναφόρτιση της μπαταρίας και στη συνέχεια αξιοποιείται από τα ηλεκτρικά συστήματα. Ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση φόρτισης και φροντίζει για τη βέλτιστη λειτουργία του συστήματος.

 

  • Ford Eco Mode – Πρόκειται για ένα σύστημα που βοηθά τον οδηγό να αλλάξει τις συνήθειές του και να οδηγεί πιο οικονομικά, με το όφελος στην κατανάλωση να φτάνει ακόμα και το 10% σε κάποιες περιπτώσεις. Ένα προηγμένο λογισμικό – που εξελίχθηκε με τη βοήθεια επαγγελματιών εκπαιδευτών οικολογικής οδήγησης – παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού και παρέχει σαφείς πληροφορίες για τις οικολογικές επιδόσεις του, μαζί με απλές συμβουλές για εξοικονόμηση καυσίμου. Ένα απλό εικονίδιο λουλουδιού στο ταμπλό απεικονίζει την πρόοδο του οδηγού σε τρεις βασικούς τομείς: αλλαγή σχέσεων κιβωτίου, προβλεψιμότητα οδικών συνθηκών και ταχύτητα.

 

  • Gearshift Indicator – Ο Δείκτης Αλλαγής Ταχύτητας μπορεί να βοηθήσει σημαντικά όσους ενδιαφέρονται κυρίως για την κατανάλωση. Μία ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό προειδοποιεί τον οδηγό πότε μπορεί να μειώσει την κατανάλωση, επιλέγοντας μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.

Για να επιτύχουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2, τα Fiesta και Focus ECOnetic Technology υιοθετούν όλες τις γνωστές αλλά και πρόσφατες (βλέπε δίπλα) green τεχνολογίες της μάρκας, τόσο στους κινητήρες τους όσο σε αεροδυναμικά βοηθήματα και συστήματα ενημέρωσης οδηγού. Τα συστήματα αυτά είναι:

  • Auto-Start-Stop
  • Smart Regenerative Charging
  • Ford Eco Mode
  • Gearshift Indicator
  • Electric Power Assisted Steering
  • Λάδι κινητήρα και βαλβολίνη κιβωτίου χαμηλής τριβής
  • Ελαστικά χαμηλής αντίσταση κύλισης
  • Ιμάντας περιφερειακών εξαρτημάτων κινητήρα χαμηλής τάσης
  • Συστήματα Θερμικής Διαχείρισης για βελτιστοποίηση της προθέρμανσης.

 

Νέος 1.6 Duratorq TDCi

Κυρίαρχο ρόλο παίζει ο κινητήρας που χρησιμοποιούν τα δύο μοντέλα ECOnetic Technology. Πρόκειται για μία νέα έκδοση του 1.6 Duratorq TDCi diesel, που παράγει 95 PS στο Fiesta και 105 PS στο Focus και είναι βελτιστοποιημένη για καλύτερη απόδοση καυσίμου με ένα νέο σύστημα ψεκασμού, πρόσθετα μέτρα μείωσης τριβής, πιο αποδοτικό σύστημα καύσης, βελτιωμένη ψύξη και αναβαθμισμένη διαχείριση κινητήρα. Το σύστημα ψεκασμού καυσίμου common rail του “συμβατικού” 1.6 TDCi έχει ανασχεδιαστεί πλήρως με βελτιωμένα μπεκ οκτώ οπών και ελέγχεται από ένα πιο ισχυρό σύστημα διαχείρισης. Το νέο σύστημα ψεκασμού παρέχει πιο ακριβή έλεγχο και αυξημένη απόδοση καύσης.

Για πιο ακριβή έλεγχο της θερμοκρασίας του αέρα και για να επιτυγχάνεται μία ψυχρότερη - άρα και πυκνότερη - υπερπλήρωση, το σύστημα εισαγωγής του κινητήρα του Focus φέρει ένα υγρόψυκτο εναλλάκτη θερμότητας (intecooler) αντί του στάνταρ αερόψυκτου συστήματος. Αυτό μειώνει τις απώλειες ροής και επιτρέπει την ψυχρότερη και πυκνότερη υπερπλήρωση κατά την επιτάχυνση. Το Focus χρησιμοποιεί επίσης ένα νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, αντίθετα με τη μονάδα σταθερής γεωμετρίας του Fiesta. Ένα ακόμα μοναδικό χαρακτηριστικό του Focus ECOnetic Technology, είναι η παγίδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), το οποίο σε συνδυασμό με ένα επικαλυμμένο φίλτρο σωματιδίων diesel, συντελεί δραστικά και στη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς επιτρέπει την καύση ακόμα πιο φτωχού μίγματος στον κινητήρα. Οι εκπομπές NOx απορροφώνται στην παγίδα και ουδετεροποιούνται σε υδρογόνο και νερό στη φάση αναγέννησης του φίλτρου.

Άλλα νέα, ή πλήρως ανανεωμένα χαρακτηριστικά του κινητήρα που αυξάνουν της απόδοση καύσης και στα δύο μοντέλα περιλαμβάνουν:

  • Μειωμένη τριβή κινητήρα από επικαλύψεις χαμηλής τριβής στα ελατήρια των εμβόλων και αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής.
  • Πρόσθετη μείωση στις απώλειες του κινητήρα από αντλία υποπίεσης χαμηλής αδράνειας και ασύμμετρη σχεδίαση γραναζιού στροφάλου.

Ο 1.6 diesel του Focus ECOnetic Technology συνδυάζεται με το εξατάχυτο, μηχανικό κιβώτιο  Durashift, το ίδιο που χρησιμοποιείται και σε άλλες εκδόσεις του Focus με τον 1.6 TDCi diesel και τους βενζινοκινητήρες 1.6 EcoBoost. Το ελαφρύτερο Fiesta ECOnetic Technology από την άλλη, χρησιμοποιεί ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Και τα δύο κιβώτια χαρακτηρίζονται από τις μειωμένες απώλειες τριβής και το μελετημένο λόγο τελικής μετάδοσης που προσφέρει βελτιωμένη οικονομία στο ταξίδι με τη μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο.

 

Αποκλειστικά Αεροδυναμικά Πακέτα

Το Focus ECOnetic Technology βασίζεται στην άριστη αεροδυναμική του αμαξώματος του νέου Focus (5-θυρο CD = 0.295), ενώ για περαιτέρω βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας χρησιμοποιεί πλείστες καινοτομίες όπως προστατευτικά κάτω μέρους αμαξώματος και εκτροπείς αέρα. Μία ιδιαίτερα αποτελεσματική προσθήκη είναι το στάνταρ Active Grille Shutter.

Το Active Grille Shutter είναι ένα καινοτόμο σύστημα που βελτιστοποιεί την αεροδυναμική χρησιμοποιώντας πτερύγια για τον έλεγχο της ροής αέρα μέσω της γρίλιας προς το σύστημα ψύξης και το χώρο του κινητήρα. Εάν χρειάζεται αέρας για την ψύξη του κινητήρα, οι αεραγωγοί είναι ανοιχτοί. Αλλά εάν δεν χρειάζεται καθόλου ροή αέρα, τα πτερύγια παραμένουν κλειστά, περιορίζοντας δραστικά την αεροδυναμική αντίσταση. Τα ηλεκτροκίνητα οριζόντια πτερύγια της μάσκας, που μπορούν να περιστρέφονται σε 16 διαφορετικές θέσεις, ελέγχονται αυτόματα από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου – από τελείως κλειστά σε τελείως ανοιχτά – ανάλογα με την ποσότητα του απαιτούμενου αέρα. Όταν είναι τελείως κλειστά, η μείωση στην αντίσταση σημαίνει ότι το Active Grille Shutter μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 μέχρι 2%!

Το Fiesta ECOnetic Technology έχει ένα δικό του αποκλειστικό αεροδυναμικό πακέτο. Αυτό περιλαμβάνει ειδικά σχεδιασμένα κάτω προστατευτικά, για να μπορεί ο αέρας να περνά ελεύθερα κάτω από το αυτοκίνητο. Τα σπόιλερ στους πίσω τροχούς βοηθούν επίσης στη βέλτιστη ροή του αέρα γύρω από τους θόλους των τροχών, περιορίζοντας σημαντικά την αντίσταση.

green cars της Ford

Ford Focus Electric

Το ηλεκτρικό Focus θα ξεκινήσει να πωλείται σε επιλεγμένες αγορές της Β. Αμερικής στα τέλη του 2011. Στην Ευρώπη αναμένεται στα τέλη του 2012 με αρχές του 2013. Ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 132 PS και 245 Nm, αυτονομία 160 km και χρόνος ταχυφόρτισης μπαταρίας 3 με 4 ώρες (παροχή 240V).

 

C-Max Energi & Hybrid

Η υβριδική και η plug-in υβριδική έκδοση του C-MAX, που παρουσιάστηκαν τον Γενάρη του 2011 στο Ντιτρόιτ και θα μπουν στην παραγωγή το 2013.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...