Ηλεκτρικό BMW Megacity Vehicle

Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
CFRP: Εξέλιξη από τη δεκαετία του ‘90

Η πρώτη φορά που η BMW έδειξε στο κοινό το υλικό CFRP (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα) ήταν το 2000, με το πρωτότυπο Ζ8. Το υλικό αυτό χρησιμοποιήθηκε στη συνέχεια σε αγωνιστικά BMW, ενώ η ιδέα για τη χρήση του σε μοντέλα μαζικής παραγωγής άρχισε να εξετάζεται πιο σοβαρά το 2003, όταν η εταιρεία κατασκεύασε μια Χ5 εξολοκλήρου από ανθρακονήματα.

Η συγκεκριμένη Χ5 δεν είδε ποτέ το φως της δημοσιότητας, αλλά έκανε μυστικές δοκιμές 40.000 km. Το κόστος βέβαια ήταν υπερβολικά υψηλό, αλλά το κέρδος σε βάρος έφτασε τα 200 kg.

Ανθρακόνημα βέβαια η BMW έχει ήδη χρησιμοποιήσει σε μοντέλα της σπορ γάμας Μ. Πιο συγκεκριμένα, από ανθρακόνημα κατασκευάστηκαν τμήματα του αμαξώματος, όπως ουρανός και καπό, αρχής γενομένης με την Μ3 του 2007.

Η BMW αλλάζει τα δεδομένα στην κατασκευή αυτοκινήτων με το Megacity Vehicle (MCV), το οποίο αναμένεται στην αγορά το 2013. Το MCV δεν είναι απλά το επόμενο ηλεκτρικό μοντέλο της βαυαρικής φίρμας. Είναι μια εντελώς νέα φιλοσοφία κατασκευής.

Όπως αποκαλύπτει ο Klaus Draeger, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του BMW Group για την Ανάπτυξη: «Το Megacity Vehicle είναι ένα καινοτομικό αυτοκίνητο. Θα είναι το πρώτο στον κόσμο όχημα μαζικής παραγωγής με καμπίνα επιβατών κατασκευασμένη από ανθρακονήματα. Με την αρχιτεκτονική LifeDrive ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο στη σχεδίαση ελαφρού βάρους. Πράγματι, αυτή η φιλοσοφία μας επιτρέπει ουσιαστικά να αντισταθμίσουμε τα πρόσθετα 250 - 350 κιλά που κατά κανόνα βαραίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα».

 

Ηλεκτρική τεχνολογία και high-tech υλικά

Το Megacity είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό τετραθέσιο όχημα στο μέγεθος ενός σύγχρονου σουπερμίνι (π.χ. Opel Corsa). Αν και αρκετά τεχνικά χαρακτηριστικά του έχουν ήδη αποφασιστεί, η μορφή-σχεδίαση του αμαξώματος βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο. Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και θα κινεί τους πίσω τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου θα έχει ενσωματωμένο κύκλωμα ψύξης.

Σύμφωνα με τον Draeger, το σύστημα κίνησης παραμένει η καρδιά του αυτοκινήτου, κάτι που ισχύει για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι κινητήρες είναι ένας τομέας στον οποίο ειδικεύεται η Bayerische Motoren Werke. Στη BMW πιστεύουν πως η ηλεκτροκίνηση και η διάσημη οδηγική απόλαυση των μοντέλων της βαυαρικής εταιρείας δένουν άριστα εάν συνδυαστούν σωστά. Γι’ αυτό αποφασίστηκε να εξελίξει η ίδια η BMW το σύστημα κίνησης του Megacity Vehicle. Το σύστημα περιλαμβάνει τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το σύστημα της μπαταρίας.

Δεδομένου πως ο εξηλεκτρισμός ενός αυτοκινήτου απαιτεί νέες φιλοσοφίες στην αρχιτεκτονική και τη δομή του αμαξώματος προκειμένου να αξιοποιηθούν βέλτιστα οι δυνατότητες του νέου συστήματος κίνησης μηδενικών ρύπων, η BMW εξέλιξε την επαναστατική φιλοσοφία LifeDrive.

Στόχος είναι να αντισταθμιστεί το πρόσθετο βάρος ενός ηλεκτρικού οχήματος, το οποίο συνήθως φτάνει τα 250 – 350 κιλά. Για το σκοπό αυτό, το BMW Group εστιάζει στο πρωτοποριακό high-tech υλικό CFRP – ένα ειδικό πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Το CFRP είναι ιδιαίτερα ισχυρό και ταυτόχρονα ελαφρύτερο κατά 30% από το αλουμίνιο και 50% από το ατσάλι.

 

Φιλοσοφία LifeDrive

Η φιλοσοφία LifeDrive αποτελείται από δύο οριζόντια διαιρούμενες, ανεξάρτητες μονάδες. Η μονάδα Drive ενσωματώνει τη μπαταρία, το σύστημα κίνησης και τις ζώνες παραμόρφωσης σε περίπτωση σύγκρουσης μέσα στο πλαίσιο. Η μονάδα Life αποτελείται πρωτίστως από μία εξαιρετικά ανθεκτική και πολύ ελαφριά καμπίνα επιβατών κατασκευασμένη από CFRP. Επιπλέον, η νέα αρχιτεκτονική του οχήματος ανοίγει το δρόμο για νέες μεθόδους παραγωγής που είναι απλούστερες, πιο ευέλικτες και χρησιμοποιούν λιγότερη ενέργεια.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα ηλεκτρικά οχήματα σαν το Megacity εκτός από τους μηδενικούς ρύπους και την αθόρυβη λειτουργία εντυπωσιάζουν και με την ικανότητά τους να προσφέρουν μία εντελώς νέα και εξαιρετικά ευέλικτη οδηγική εμπειρία στο δρόμο. Επιπλέον, η νέα αρχιτεκτονική του MCV παρέχει στους σχεδιαστές πρόσθετη ελευθερία στη δημιουργία μιας νέας αισθητικής για βιώσιμες λύσεις αστικής μετακίνησης.

 

Στόχος οι καλύτεροι ηλεκτροκινητήρες

Το BMW Group στοχεύει να παρουσιάσει τα καλύτερα συστήματα κίνησης τα επόμενα χρόνια – συστήματα που προσφέρουν εξαιρετική απόδοση, επιδόσεις και πολιτισμένη λειτουργία με χρήση ηλεκτρισμού αντί ορυκτών καυσίμων. Για το σκοπό αυτό, η BMW προάγει δυναμικά την τεχνική εξέλιξη των ηλεκτροκινητήρων. Το κέντρο τεχνογνωσίας του Group για τα ηλεκτρικά συστήματα συγκεντρώνει τους ειδικούς εξέλιξης, παραγωγής και προμηθειών κάτω από την ίδια στέγη. Όλες οι προσπάθειές τους εστιάζονται στην υλοποίηση και προσαρμογή στη φιλοσοφία BMW της νέας γενιάς συστημάτων κίνησης.

Green μοντέλα της BMW

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της BMW δημιουργήθηκε πριν αρκετές δεκαετίες. Ήταν η BMW 1602 του 1972 με μπαταρίες οξέος του μολύβδου. Σήμερα, το BMW Group έχει εξελίξει τόσο ηλεκτρικά μοντέλα (Mini E) όσο και υβριδικά (BMW ActiveHybrid 7, X6 και 5). Στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, η εταιρεία εφαρμόζει το πακέτο τεχνολογιών Efficient Dynamics έχοντας πετύχει σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης.

Τον Ιανουάριο του 2010, στην έκθεση του Ντιτρόιτ, η BMW παρουσίασε το πρωτότυπο ActiveE, το οποίο βασίζεται στο αμάξωμα της Σειράς 1 Coupe και έχει ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων τοποθετημένο πίσω. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει αυτονομία γύρω στα 160 km και χρεάζεται μόλις 3 ώρες για πλήρη επαναφόρτιση. Για την επιτάχυνση 0-100 km/h χρειάζονται λιγότερα από 9 sec.

project i - the E-volution of mobility

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...