Τεχνολογική ματιά – Νέα BMW σειρά 5

Ηλεκτρονική «στρατιά»

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολλές είναι οι τεχνολογικές καινοτομίες της νέας σειράς 5, περισσότερες από τις οποίες προέρχονται αυτούσιες από τη σειρά 7. Η κοινή παραγωγή τους στο Εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing, έχει ως αποτέλεσμα τη χρήση πολλών κοινών εξαρτημάτων. Το παρόν λοιπόν δίνει το ενεργό Cruise Control και το πρωτοποριακό Speed Limit Info, το οποίο παρακολουθεί τη σύμανση ταχύτητας στο δρόμο, από μια κάμερα στον εσωτερικό καθρέπτη και ενημερώνει τον οδηγό στον πίνακα οργάνων ή προαιρετικά στη οθόνη Head-Up Display. Επιπλέον του Speed Limit Info διατίθεται και ο νέος περιοριστής ταχύτητας - Speed Limit Device που περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου σε οποιαδήποτε τιμή οριστεί, μεταξύ 30 και 230 km/h. Εντυπωσιακή είναι η ύπαρξη του συστήματος Night Vision, το οποίο μέσω μιας θερμικής κάμερας, επιτρέπει τον εντοπισμό αντικειμένων και ανθρώπων στο σκοτάδι. Συμπληρωματικά στην ενεργητική ασφάλεια δρουν  τα συστήματα Lane Change Warning -  προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και Lane Departure Warning -προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα .

 

Mηχανική αρτιότητα & oδηγική τέχνη

Η βασική έκδοση 520d εξοπλίζεται με ένα τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 2.0 lt ο οποίος αποδίδει 184 PS και 380 Nm ροπής. Την γκάμα των πετρελαιοκινητήρων συπληρώνει ο τρίλιτρος εξακύλινδρος, που παράγεται σε δύο εκδόσεις απόδοσης με 204 και 245 PS για τις 525d και 530d αντίστοιχα. Στην πρώτη περίπτωση η πίεση έγχυσης πετρελαίου φτάνει τα 1600bar, ενώ στην 530d ανεβαίνει στα 1800bar. Εξακύλινδρες είναι όλες οι βενζινοκίνητες εκδόσεις, ο κυβισμός των οποίων ξεκινά από τα 3.0 lt. Η 523i έχει απόδοση 204 PS, η 528i 258 PS και η TwinPower turbo 535i αποδίδει 306 PS. Η κορυφαία έκδοση προς το παρόν εξοπλίζεται με τον εξαιρετικό επίσης διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 4.4 lt ο οποίος φτάνει σε απόδοση τους 407 PS και τα 600 Nm ροπής. Σημείο υπεροχής της γκάμας της νέας σειράς 5 το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο έχει εξελιχθεί από την ZF και βασίζει την λειτουργία του στον μετατροπέα ροπής. Αποτελεί βασικό εξοπλισμό της κορυφαίας 550i, αλλά μπορεί να συνδυαστεί με όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις, ακόμα και με την μικρή τετρακύλινδρη 520d. Προαιρετικά το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων συνοδεύεται από επιλογείς στο τιμόνι για γρήγορες χειροκίνητες αλλαγές (Sport Automatic). Η ανάρτηση της νέας σειράς 5 αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και μια αρκετά ψαγμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων (Integral-V) πίσω, η οποία είναι κατασκευασμένη από ελαφρύ, αλλά ανθεκτικό  αλουμίνιο και προσφέρει εξαιρετική δυναμική συμπεριφορά. Προαιρετικά ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ο ίδιος την λειτουργία της ανάρτησης, την απόκρισης του κινητήρα, του κιβωτίου και της νέας έξυπνης ηλεκτρονικής κρεμαγιέρας (EPS), με το σύστημα Drive Dynamic Control (DDC). Η επιλογή γίνεται ανάμεσα σε τρία προκαθορισμένα προγράμμτατα: Normal, Sport και Sport +. Παράλληλα το Adaptive Drive περιλαμβάνει την μεταβαλλόμενη απόσβεση των αμορτισέρ (Variable Damper Control), και την ενεργή λειτουργία των αντιστρεπτικών δοκών (Dynamic Drive). Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω συστημάτων, προσφέρουν στον οδηγό και την επιλογή της ρύθμισης Comfort, για πιο άνετες μετακινήσεις. Τέλος μέσω του κεντρικού διακόπτη ελέγχου iDrive ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ξεχωριστά διάφορες παραμέτρους διαμορφώνοντας πλήρως το αυτοκίνητο στα μέτρα του.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...