The F1 Insider: Αναλύοντας τις μεταγραφές Hamilton και Perez

  • -
  • -

Δεν έχει περάσει ούτε μια βδομάδα από την στιγμή που «δείχναμε»ότι ο μέλλον του Hamilton είναι στην Mercedes και την Παρασκευή που μας πέρασε αυτό έγινε πλέον και με τον επίσημο τρόπο. Δεν ήταν τυχαία και η χρονική στιγμή που γράψαμε το άρθρο αυτό, γιατί μόλις μας είχε έρθει η ενημέρωση από τις πηγές μας ότι ο Hamilton είχε κάνει την επιλογή του.

 

Το Γερμανικό Auto Motor und Sport έχει βγάλει την εκδοχή των πραγμάτων, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι οι εξελίξεις για τον Hamilton έτρεξαν την Τρίτη. Ήταν η μέρα που πήρε την απόφασή του για να πει αντίο στην ομάδα που τον έφερε στην F1. Ήταν μια ήττα τόσο για τον Ron Dennis όσο και για τον Martin Whitmarsh, γιατί η Mercedes τους έπιασε στον ύπνο, κάτι το οποίο ήταν «κόλπο» της McLaren για χρόνια.

 

Δεν θα μπούμε στην κουβέντα για το εάν ο Hamilton έκανε την σωστή επιλογή ή όχι. Αυτό κανένας δεν το ξέρει, και ο χρόνος θα το κρίνει. «Στις συνομιλίες το ζήτημα ήταν : γιατί να φύγω από ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, με το οποίο στο μέλλον θα έχω μια πιο εύκολη ζωή;», είπε ο Lauda στο BBC. «Του απάντησα: Εάν ψάχνεις για νέα πρόκληση, τότε η Mercedes είναι η σωστή επιλογή», είπε ο Lauda και συνέχισε, «o Schumacher δεν το κατάφερε σε 3 χρόνια, να φέρει την Mercedes στην κορυφή. Εάν είσαι καλύτερός του την επόμενη χρονιά, θα προκαλέσει μεγάλη εντύπωση στον κόσμο, θα σε έχουν σε μεγαλύτερη εκτίμηση».

 

Από ότι έχουμε μάθει χρειάστηκε πολύ μεγάλη προσπάθεια τόσο από πλευράς Lauda, όσο και από πλευράς XIX Entertainment να πειστεί ο Hamilton ότι κάνει την σωστή επιλογή. Από την στιγμή λοιπόν που ο Hamilton πήρε την απόφασή του η McLaren βρισκόταν με την πλάτη στον τοίχο για την ανεύρεση του οδηγού της. Μεγάλα ονόματα δεν βρίσκονται στην αγορά. Για το εάν ο Schumacher βρίσκεται μέσα σε αυτά θα το συζητήσουμε στο τέλος.

 

Πάντα πίστευα ότι ο di Resta είναι η πιο πιθανή επιλογή. Όμως όπως που τονίστηκε ίσως το γεγονός ότι έχει τον ίδιο μάνατζερ πλέον με αυτόν του Button να μην τον βοήθησε, εάν και αυτή ήταν η πρώτη σκέψη των ανθρώπων στο Woking. Από κει και πέρα το επόμενο όνομα ήταν ο Perez, ο οποίος από την στιγμή που ο Montezemolo είπε πει στην Monza ότι δεν είναι έτοιμος για την Ferrari, είχε ουσιαστικά κλείσει και την πόρτα για το μέλλον του εκεί. Εάν δεν έπαιρνε την θέση του Massa το 2013 πότε θα ήταν σοβαρός υποψήφιος. Άλλωστε στην Ferrari μετά από τις τελευταίες εξελίξεις δείχνουν ότι έχουν βρει τους οδηγούς που θα τους πλαισιώσουν τα επόμενα χρόνια.

 

Όλοι λένε για το μεγάλο πορτοφόλι που φέρνει μαζί του ο Perez. Τα δικαιώματα του οδηγού τα διαχειρίζεται η Telmex Racing, ομάδα του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, του Carlos Slim. Δεν είναι έτσι τα πράγματα όμως. Όπως και κάθε επιχειρηματίας προσπαθεί να έχει το μέγιστο κέρδος με την μικρότερη δυνατή επένδυση. Έτσι στην Sauber έβαλε τα λεφτά για τον Perez από την πρώτη χρονιά και μετά … τέλος. Έτσι και εδώ μπορεί οι επιλογές της McLaren λόγω Telmex να είναι μια καλή επιλογή για την αντικατάσταση του βασικού χορηγού που αυτή τη στιγμή είναι η Vodafone (και η οποία σκέφτεται την αποχώρησή της από την F1), αλλά ο Perez δεν πλήρωσε για να πάει στην ομάδα. Η ομάδα θα τον πληρώνει κανονικότατα.

 

Και στην περίπτωση του Perez οι διαδικασίες κινήθηκαν ταχύτατα. Η κλήση προς τον Slim εκ μέρους της McLaren έγινε από τον Whitmarsh την Τετάρτη και την Πέμπτη το βράδυ είχαν πέσει οι υπογραφές.

 

Και να πάμε και στην περίπτωση Schumacher τώρα. Διάβασα ότι εκδιώχθηκε από την Ferrari το 2006 για να έρθει ο Raikkonen και για δεύτερη φορά τον άδειασαν και αυτή τη φορά από την Mercedes. Ας τα ξεκαθαρίσουμε. Το 2006 μπορεί να μην έφυγε με την θέλησή του, αλλά δεν τον πίεσε η Ferrari. Έφυγε για προσωπικούς λόγους. Τελεία. Και για τον λόγο αυτό είχε μέσα του ακόμα την επιθυμία, μόλις εμφανιστεί κάτι το εξαιρετικό, να γυρίσει όπως και το έκανε.

 

Από την Mercedes δεν εκδιώχθηκε. Μόνος του επέλεξε τον δρόμο του, από την στιγμή που δεν έδειχνε στην ομάδα τι θέλει να κάνει. Εάν θυμάστε ο Brawn ήθελε να κλείσει το μέλλον σύντομα, και ο Schumacher όλο και καθυστερούσε αυτή την απόφαση. Αλλά πέρα από αυτό. Η F1 δεν είναι κάποιος κοινωφελής οργανισμός. Είναι «μπίζνα»! Ο Hamilton ήταν το πολύ μεγάλο όνομα το οποίο μπορούσαν να πάρουν την δεδομένη στιγμή και το έκαναν. Ο καθένας κοιτάει το συμφέρον του, και για να πούμε τα πράγματα σταράτα. Το πλάνο ήταν 3ετίας και δεν έφερε καρπούς. Γιατί να συνεχίσουν; Καλώς η κακώς ο Rosberg παρόλο που έφερε την νίκη στην Κίνα δεν είναι ο οδηγός που θα αφήσει εποχή, και δεν είναι μεγάλο όνομα. Και ο Schumacher δεν «τραβάει» άλλο. Μπορεί να θέλει να τρέξει και αυτό είναι που ψάχνει, αλλά δεν μπορεί μια ομάδα να στηριχθεί πάνω του για τα επόμενα 5 χρόνια. Το πολύ να έμενε για ένα ακόμα χρόνο και όπως είχε πει να ήθελε να αποφασίσει μαζί με την ομάδα το μέλλον του, αλλά ο Hamilton ήταν διαθέσιμος εδώ και τώρα. Είχε «ψηθεί» το τριήμερο στην Σιγκαπούρη και ήταν “take it or leave it”. Οπότε δεν μπορούμε να λέμε ότι θυσιάστηκε ο Schumacher ούτε στην μία, ούτε στην άλλη περίπτωση.

 

O Schumacher τώρα κοιτάζει να δει εάν μπορεί να οδηγήσει κάπου αλλού. Αλλά θέλετε να το βάλουμε σε μια ζυγαριά και να λέμε ότι ο Schumacher μπορεί να είναι τουλάχιστον όσο καλός είναι ο Senna στην Williams και εάν πάει εκεί να φέρει λεφτά μέσω χορηγιών; Ή στην Sauber ότι είναι καλύτερος του Kobayashi και να πάει εκεί παίρνοντας μετοχές στην ομάδα; Μιλάμε για ένα επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Στην Sauber μπορεί να έχει και κάτι το ρομαντικό η υπόθεση. Ο Peter Sauber ήταν αυτός που του έδωσε την ευκαιρία το 1990 να τρέξει στο World Sportscar Championship με τα δικά του αυτοκίνητα. Πάντως το πιο λογικό είναι να παραμείνει στους κόλπους της Mercedes και να πάρει κάποιο ρόλο Brand Ambassador, γιατί να πηγαίνει στο γραφείο στο Brackley … δεν το έχει.

 

Πρέπει ακόμα να τονίσουμε ότι η πρόσληψη του Niki Lauda στο ΔΣ της Mercedes δεν έχει να κάνει με την πρόσληψη του Hamilton. Ο Lauda έκανε τον ενδιάμεσο στις συζητήσεις ανάμεσα στον Bernie Ecclestone και την Mercedes από το GP του Μονακό για το Concorde Agreement και δίκαια πήρε «το μερίδιό του». Μπορεί και το τάιμινγκ στο γεγονός ότι συμφώνησε η Mercedes με τον Ecclestone να ήταν και αυτό κρίσιμο για την απόφαση του Hamilton. H Mercedes συμφώνησε με τον Ecclestone για 8 χρόνια πριν από την Σιγκαπούρη. Περιμέναμε την ανακοίνωση την Παρασκευή πριν από αγώνα για την παραμονή της Mercedes στην F1, αλλά αυτή δεν ήρθε λόγω κάποιων προβλημάτων που προέκυψαν. Στην συνέχεια την περιμέναμε την προηγούμενη Τετάρτη, αλλά οι εξελίξεις που είχαν τρέξει με τον Hamilton τους ανάγκασαν να την βγάλουν την Παρασκευή που πέρασε. Όλα γίνονται για κάποιον λόγο.

 

Όπως και να έχει ο Hamilton θα τρέχει με την Mercedes GP το 2013 και ο Perez για την McLaren. Και το μεταγραφικό παζάρι έχει μπει σε κίνηση.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...