F1: Δυο θεωρίες για τα προβλήματα του Button

  • -
  • -

Ο αγώνας που έγινε στον Καναδά ήταν από τους πιο ήσυχους σε ότι αφορά παραγωγή νέων. Πάρα πολύ ήσυχος στο παρασκήνιο και στην πίστα είχαμε ένα συναρπαστικό δεύτερο μισό του αγώνα.

 

Το θέμα που απασχόλησε τον κόσμο ήταν η εμφάνιση του Jenson Button από τον οποίο περιμέναμε πολύ περισσότερα. Τόσο ο Button όσο και η ομάδα του ψάχνονται για την αιτία του προβλήματος, χωρίς να υπάρχουν μέχρι στιγμής απαντήσεις. Τις τελευταίες μέρες βγήκαν στο διαδίκτυο δυο στοιχεία από έγκριτους δημοσιογράφους στα οποία αξίζει να αναφερθούμε. Το ένα είναι του Βρετανού δημοσιογράφου Mark Hughes από το Sky Sports και το άλλο είναι από τον Γερμανό Michael Schmidt από το Auto Motor und Sport.

 

Τα στοιχεία που είχε το GoCar στην διάθεσή του αλλά δεν μπορούσε να τα δημοσιεύσει, ήταν αυτά που προσπαθήσαμε να περάσουμε στο άρθρο μετά από το Μονακό. Γράφαμε χαρακτηριστικά : «Που οφείλεται αυτό; Όλα δείχνουν ότι το πρόβλημα του Βρετανού οδηγού είναι με το στήσιμο του μονοθεσίου του. Η ακριβής αιτία του προβλήματος δεν έχει αποσαφηνιστεί, αλλά η ομάδα αποφάσισε να ‘γυρίσει σε παλαιότερο σύστημα’ από τον επόμενο αγώνα. Οπότε να τον περιμένουμε δυνατό». Δεν πέσαμε μέσα στο «δυνατό».

 

Να δούμε τι αναφέρει ο Mark Hughes στο Sky Sports : «Αποφάσισε (ο Button) να πάρει ένα διαφορετικό δρόμο το Σαββατοκύριακο στον Καναδά και είπε στην ομάδα να ‘ξηλώσει’ ένα σημαντικό στοιχείο το οποίο περιγράφεται σαν να ‘ενεργοποιείται ηλεκτρονικά’ και το οποίο είναι και στα δυο μονοθέσια φέτος. Η ομάδα δεν δίνει κανένα στοιχείο για αυτό, για το τι μπορεί να είναι, αλλά ο Jenson νιώθει ότι μπορεί να του δίνει λάθος αίσθηση και να τον οδηγεί σε λάθος επιλογές στο στήσιμο. Αποφάσισε δε να μην χρησιμοποιήσει και την πίσω ανάρτηση που θα είχε ο Hamilton». Στην συνέχεια το άρθρο αναφέρεται σε στοιχεία τα οποία πήγαν λάθος όπως η αλλαγή του κιβωτίου και η λάθος στρατηγική στα ελεύθερα δοκιμαστικά.

 

Το Auto Motor und Sport δίνει μια άλλη εξήγηση στο θέμα του Button παίρνοντας σαν στοιχείο ότι στους 3 πρώτους αγώνες δεν είχε κάποιο θέμα. Μετά από την Κίνα η FIA ζήτησε από την McLaren να κάνει τροποποιήσεις στο πάτωμά της. Τα ελαστικά δεν άλλαξαν και οι τύποι από τις πίστες δεν άλλαξαν πολύ. Ο Hamilton τα καταφέρνει, ενώ ο Button όχι. Σύμφωνα με το δημοσίευμα η McLaren είχε την αρχή του πατώματός της κατά 3 χιλιοστά πιο ψηλά από το επιτρεπτό όριο. Το είχαν «σχεδιάσει» κατά αυτό τον τρόπο και δεν ήταν κάποιο «κατασκευαστικό» πρόβλημα. Με αυτό το «κόλπο» η McLaren έκανε πολύ καλύτερη διαχείριση των πίσω ελαστικών και της θερμοκρασίας τους. Από την Βαρκελώνη και μετά οι σχεδιαστές έφεραν μια βελτιωμένη έκδοση της McLaren με κατά 4 εκ ψηλότερο ρύγχος και βελτιωμένη ροή αέρα στο κάτω μέρος, η οποία όμως έφερε προβλήματα στον Button.

 

Θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα για να δούμε τι συμβαίνει με την περίπτωση αυτή. Είναι το πάτωμα; Είναι αυτή η περίεργη συσκευή; Είναι τα ελαστικά; Είναι κάτι από όλα μαζί; Μπορεί να έχουμε απαντήσεις στο Κυριακάτικο GP στην Valencia της Ισπανίας.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...