The F1 Insider : Monaco Baby

  • -
  • -

Μονακό τέλος λοιπόν για το 2012. Τα πάρτι τελείωσαν, οι ομάδες μάζεψαν τα «μπογαλάκια» τους και όλα είναι έτοιμα για τον αγώνα στον Καναδά. Η ωραία ιστορία συνεχίζεται με τους 6 διαφορετικούς νικητές σε 6 αγώνες και ίσως έχουμε το 7 στα 7 στον επόμενο αγώνα. Το Μονακό είναι μια ξεχωριστή περίπτωση αγώνα. Τα προσπεράσματα είναι σχεδόν απαγορευτικά και όποιος βρίσκεται στην αγωνιστική γραμμή αισθάνεται σίγουρος ότι δεν θα τον προσπεράσει κάποιος. Ναι μεν στο τέλος του αγώνα μπορεί να είδαμε τους 6 πρώτους να κινούνται σε διαφορές μικρότερες του δευτερολέπτου μεταξύ τους, αλλά με την χρήση του DRS και του KERS δεν άφηνε κανένα περιθώριο για κάποια επιθετική κίνηση, ενώ ο προπορευόμενος οδηγός έπρεπε απλώς να προσέχει τις μπαριέρες.

Τι πρέπει να κρατήσω από την pole του Schumacher;

 

O Schumacher έκανε έναν εκπληκτικό γύρο στο Μονακό. Η Pole Position που πήρε (και την έχασε λόγω ποινής) ήρθε μετά από 2142 μέρες απο την τελευταία φορά που το είχε κάνει, όπως υπολόγισαν οι συνάδελφοι από το Auto Motor und Sport. Αυτό είχε γίνει στο Γαλλικό GP του 2006. Με το επίτευγμα αυτό ο Schumacher μπήκε στο κλάμπ των «παπούδων» που πήραν pole. Οδηγοί που πήραν pole και ήταν «παππούδες» ήταν οι Nino Farina (47 χρονών και 78 ημερών), ο Juan-Manuel Fangio (46 χρονών και 208 ημερών), ο Jack Brabham (44 χρονών και 16 ημερών) και ο Schumacher (43 χρονών και 144 ημερών). Κλειδί για την απόδοση των Mercedes στο Μονακό ήταν ότι έχουν πολύ καλό traction και έχουν πλεονέκτημα στις αργές στροφές. Θα μπορούσε να κερδίσει; Η απάντηση είναι ότι εάν ξεκινούσε από την πρώτη θέση (και καθαρή πλευρά) δεν θα είχε πρόβλημα να κοντρολάρει τον αγώνα και θα κέρδιζε, έχοντας δει και τα δείγματα από την προσπάθεια του Rosberg. Όμως η απερισκεψία του στην Ισπανία και οι 5 θέσεις ποινή που πήρε πέφτοντας πάνω στον Senna, του κόστισε μέχρι στιγμής το να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

 

Γιατί τέτοια απογοητευτική απόδοση για τις Lotus;

 

Όπως είπε ο Eric Boullier τον προβληματίζει το γεγονός ότι η Lotus δουλεύει μόνο όταν έχει ζέστη. Οι χαμηλές θερμοκρασίες πίστας εξανέμισαν την ευκαιρία της Lotus για να έχει ένα καλό αγώνα. Σε Μπαχρέιν και Ισπανία όπου και ήταν πολύ δυνατές είχαμε υψηλές θερμοκρασίες πίστας. Είναι πολύ "καλή" με τα ελαστικά, αλλά όταν έχουμε κρύα πίστα αυτά δεν έρχονται γρήγορα στην σωστή θερμοκρασία.

 

Δυο από τους τρείς βελτιώθηκαν

 

Σε 3 ονόματα είχε πέσει το βάρος να βελτιωθούν στον αγώνα αυτό. Massa, Schumacher και Senna έπρεπε να δείξουν το καλό τους πρόσωπο. Αυτός που δεν τα κατάφερε ήταν ο Senna. Όμως όλα δείχνουν ότι η θέση του για το 2012 είναι σταθερή. Δεν υπάρχει φόβος να γίνει κάποια ανατροπή. Θα την βγάλει την χρονιά και μετά ο Bottas θα πάρει την θέση του στην ομάδα.

 

Γιατί ο Button έχει πάρει τον … στραβό δρόμο;

 

Οι επιδόσεις του Button στα τελευταία GP απέχουν πάρα πολύ από τα στάνταρ του οδηγού. Που οφείλεται αυτό; Όλα δείχνουν ότι το πρόβλημα του Βρετανού οδηγού είναι με το στήσιμο του μονοθεσίου του. Η ακριβής αιτία του προβλήματος δεν έχει αποσαφηνιστεί, αλλά η ομάδα αποφάσισε να «γυρίσει σε παλαιότερο σύστημα» από τον επόμενο αγώνα. Οπότε να τον περιμένουμε δυνατό.

 

Μεταγραφικό παζάρι

 

Μονακό είναι αυτό και το παζάρι των οδηγών είναι στην ημερήσια διάταξη. Αυτή τη στιγμή γνωρίζουμε ότι 4 "μεγάλα" ονόματα δεν έχουν συμβόλαιο για το 2013. Schumacher, Hamilton, Massa και Webber βρίσκονται στην τελευταία χρονιά τους και προς το παρόν δεν έχει κουνηθεί κάτι για να αρχίσουν οι αλυσιδωτές αντιδράσεις. Ας αρχίσουμε από τον Schumacher. Ο Γερμανός είναι μια τεράστια αξία για την Mercedes. Μπορεί να τον εκμεταλλευτεί στο έπακρο από πλευράς μάρκετινγκ, αλλά απο την άλλη το πλάνο 3ετίας που είχαν θέσει δεν πήγε καθόλου καλά. Φέτος είναι προς το παρόν πολύ μακριά από τον Rosberg εάν και η ατυχία τον έχει χτυπήσει άσχημα. Με τι θα ικανοποιηθεί όμως; Με ένα βάθρο; Μια πρώτη θέση; Η ομάδα δείχνει ότι δεν μπορεί να παλέψει για το πρωτάθλημα, ενώ ο Schumacher δείχνει ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει τους νεότερους. Είναι και οι εμφανίσεις του Raikkonen που κατάφερε μέσα σε 6 αγώνες ότι θα ήθελε ο Schumacher μέσα στα 2μιση χρόνια από την επιστροφή του. Θα μείνει ή θα φύγει; Αυτή τη στιγμή ούτε ο ίδιος δεν ξέρει. Η ομάδα του όμως έχει ετοιμάσει την λίστα της. Τα ονόματα του Hamilton και του di Resta είναι μέσα σε αυτά. Ο Hamilton έχει προστριβές με την McLaren. Μπορεί να έχετε ακούσει ότι ζητάει περισσότερα χρήματα, αλλά αυτά είναι τρόπος για να αντισταθμίσει τις απαιτήσεις της McLaren για τις υποχρεώσεις των χορηγών. Και η McLaren έχει στην λίστα της τον di Resta για να αντικαταστήσει τον Hamilton εάν τελικά δεν τα βρούνε.

 

Από την άλλη ο Massa με θαύμα θα κρατήσει την θέση του στην Ferrari το 2013 την στιγμή που η Ιταλική ομάδα θέλει έναν οδηγό για ένα χρόνο. Γιατί για ένα χρόνο; Υπάρχει ένα σενάριο το οποίο έχει επιβεβαιωθεί εν μέρει. Ο Vettel έχει συμβόλαιο κλειστό με την RBR για το 2013 ενώ για να ανανεωθεί το 2014 υπάρχουν ρήτρες απόδοσης και από την πλευρά του οδηγού και από την πλευρά της ομάδας, όπως είπε ο Helmut Marko στην Bild. Λέγεται ότι έχει συμφωνήσει με την Ferrari για το 2014 με ρήτρες απόδοσης και από τις δυο μεριές. Ποιες είναι οι ρήτρες όμως και κάτω από ποιες συνθήκες ενεργοποιούνται είναι κάτι το οποίο παραμένει άγνωστο. Ιδανική περίπτωση για την Ferrari θα ήταν ο Webber και δεν είναι κρυφό. Περιμένουμε να δούμε εάν ο Perez θα είναι έτοιμος για το μεγάλο άλμα το 2013 στην Ferrari. Εάν δεν είναι τότε η Ιταλική ομάδα θα έχει δύσκολη απόφαση να πάρει.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...