WRC - FORD: Ράλλυ Σουηδίας 2012

6η συνεχόμενη νίκη για τη Ford

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

O Jari-Matti Latvala με συνοδηγό τον Miikka Anttila ήταν οι μεγάλοι πρωταγωνιστές του Ράλι Σουηδίας καθώς τερμάτισαν πρώτοι με διαφορά 16,6 δευτ. μετά από ένα αγωνιώδες φινάλε. Η νίκη με Ford Fiesta RS World Rally Car ήταν η έκτη συνεχόμενη επιτυχία της Ford στο μοναδικό πραγματικό χειμερινό ράλι της σεζόν.

Ήταν η δεύτερη νίκη του Latvala στη Σουηδία παρά το κλατάρισμα που προηγήθηκε λόγω πρόσκρουσης σε βράχο, δύο μόλις ειδικές πριν τον τερματισμό, ενώ προηγείτο και με σημαντική διαφορά. Οι Petter Solberg & Chris Patterson τερμάτισαν στην τέταρτη θέση με Fiesta RS WRC, χάνοντας μία σίγουρη θέση στο βάθρο χτυπώντας στον ίδιο βράχο με το ίδιο αποτέλεσμα.

Ήταν η 50ή νίκη σε παγκόσμιο ράλι για το δίδυμο Ford / M-Sport, μία συνεργασία που ξεκίνησε το 1997 και τα Fiesta RS WRC κατέκτησαν τις τέσσερις θέσεις της πρώτης πεντάδας. Αν και οι θερμοκρασίες ήταν πιο ήπιες από το αναμενόμενο, το χιόνι και οι παγωμένοι δρόμοι αποτέλεσαν σκληρή πρόκληση καθώς ο υδράργυρος έπεφτε στους -10 βαθμούς Κελσίου. Μετά το πρώτο σκέλος που εκτυλίχθηκε κυρίως στη Νορβηγία, το ράλι επέστρεψε στη Σουηδία για τις δύο τελευταίες ημέρες κοντά στο Hagfors. Οι οδηγοί έτρεξαν σε 24 ειδικές διαδρομές, διανύοντας 349,16 χλμ. πριν τερματίσουν στην πόλη Karlstad.

Ο Latvala έδειξε τις προθέσεις του από την πρώτη στιγμή, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην κατατακτήρια ειδική της Πέμπτης. Αυτό του έδωσε τη δυνατότητα να επιλέξει μία θέση αρκετά πιο πίσω στη σειρά εκκίνησης ώστε να έχει πιο καθαρές συνθήκες στο δρόμο με λιγότερο χιόνι.

Δημιούργησε μία διαφορά 16,8 δευτ. στο πρώτο σκέλος της Παρασκευής, την οποία αύξησε έναντι του πρώην team mate του, Mikko Hirvonen, στα 23,0 δευτ. το Σάββατο κάνοντας έξυπνη διαχείριση της φθοράς των καρφιών των ελαστικών Michelin. Η διαφορά του έφτασε στα 35,6 δευτ. την Κυριακή, πριν χτυπήσει σε βράχο κρυμμένο στο χιόνι και τον πάγο, με αποτέλεσμα να κλατάρει το εμπρός δεξιό ελαστικό.

Το προβάδισμά του μειώθηκε στα 8,4sec, αλλά ο ταχύτερος χρόνος που έφερε κάτω από εξαιρετική πίεση στην προτελευταία ειδική του έδωσε και πάλι καθαρό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Ήταν η ένατη νίκη σε ειδική του ράλι για τον Latvala.

Με την υποστήριξη των συμπατριωτών του, ο Solberg επικράτησε στη δεύτερη θέση την πρώτη μέρα στη Νορβηγία μέχρι που ένα τετακέ του κόστισε πολύτιμο χρόνο. Ολοκλήρωσε το σκέλος στην Τρίτη θέση και παρέμεινε εκεί μέχρι το Σάββατο, παρά την πίεση που δεχόταν από το συμπατριώτη του Mads Οstberg. Η διαφορά τους ήταν μόλις 4,9sec όταν ο Solberg χτύπησε στον ίδιο βράχο με το Latvala με αποτέλεσμα να υποχωρήσει στην τέταρτη θέση. Ωστόσο, κέρδισε πρόσθετους βαθμούς καθώς τερμάτισε δεύτερος στην τελευταία Power Stage.

 

Επόμενος γύρος

Ο τρίτος γύρος φέρνει την Ford World Rally Team στη Β. Αμερική για τον πρώτο χωμάτινο αγώνα της σεζόν του 2012. Το Ράλι του Μεξικό έχει τη βάση του στην πόλη Léon και θα πραγματοποιηθεί 8 - 11 Μαρτίου.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...