F1: Αλλαγές στα μονοθέσια από το 2013

  • -
  • -

Το 2013 φαίνεται ότι θα αλλάξουν αρκετά πράγματα στην F1. Μετά από την επισημοποίηση της χρήσης 4κύλινδρων turbo κινητήρων με «κόφτη» στις 12.000 στροφές αλλάζει και ο σχεδιασμός του μονοθεσίου. Η πρόταση ήρθε από τους Patrick Head και Rory Byrne μετά από αίτημα της FIA και του Προέδρου της Jean Todt.

 

«Θα έχουμε σχεδόν το 65% σε ποσότητα καυσίμου και μειωμένη ποσότητα ψεκασμού, αυτό μας δόθηκε», είπε στο BBC Sport ο Patrick Head. «Απλώς μας είπαν ‘Έτσι θα είναι, θα πρέπει να βρείτε τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου το οποίο δεν θα είναι πέρα από 5 δευτερόλεπτα πιο αργό από το παρόν μονοθέσιο΄. Έτσι έγιναν κάποιες προσομοιώσεις σε πίστες από τον Rory στην Ferrari και όταν βρήκαμε κάποιους αριθμούς σε αντίσταση και κάθετη δύναμη έπρεπε στην συνέχεια να βρούμε την γεωμετρία του μονοθεσίου το οποίο θα προσπαθούσε να το καταφέρει», έκλεισε.

 

Οι προτάσεις των δυο μηχανικών έχουν ως εξής :

 

  • Πολύ πιο μικρές μπροστινές και πίσω αεροτομές
  • Θα παράγεται πολύ μεγαλύτερη κάθετη δύναμη από το πάτωμα του μονοθεσίου παρά από τις αεροτομές
  • Μεγάλη περικοπή στην συνολική κάθετη δύναμη που θα παράγει το μονοθέσιο, το οποίο θα επιτευχθεί από την τροποποίηση στο πάτωμα, επιβάλλοντας «σκαλοπάτια» σε αυτό σε σχέση με το ίσιο που είναι τώρα
  • Το μέγιστο ποσοστό στο οποίο ο οδηγός θα πατάει «τέρμα γκάζι» θα πέσει από το 70% που είναι τώρα στο 50% το 2013.
  • Τα ελαστικά θα παραμείνουν όπως είναι ώστε να εξασφαλίζεται η υψηλή ταχύτητα με την οποία μπαίνουν στις στροφές.

 

Σε ποια κατάσταση βρισκόμαστε τώρα; Η ανάθεση της έρευνας έγινε τον Μάρτιο και οι προτάσεις είναι στα χέρια του Race Director της FIA, Charlie Whiting για να τα ελέγξει και να τα στείλει στις ομάδες προς συζήτηση.

 

Το κατά πόσο θα βοηθήσει στην βελτίωση του θεάματος θα το δούμε. Προς το παρόν δεν υπάρχουν αντιδράσεις.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...