WRC: 7ο ο Ogier και 2ο η Hyundai!

Ο Sebastien Ogier κατέκτησε για 7η φορά στην καριέρα του τον τίτλο Οδηγών στο WRC, ενώ η Hyundai έκανε το «back to back» στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών

  • -
  • -

Για 7η φορά τα τελευταία οκτώ χρόνια ο Sebastien Ogier κατάφερε να κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Η συγκεκριμένη επιτυχία του Γάλλου αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, αφού με αυτό τον τίτλο μπήκε σε ένα πολύ κλειστό club οδηγών που έχουν κατακτήσει το Πρωτάθλημα με τρεις διαφορετικές ομάδες. Μετά από τέσσερις τίτλους με την Volkswagen και δύο με την M-Sport Ford, ο Ogier κατέκτησε το «Άγιο Δισκοπότηρο» των αγώνων Ράλι και με την Toyota. Κάτι που μέχρι σήμερα είχε καταφέρει μόνο ο Juha Kankkunen, που έχει κατακτήσει τον τίτλο με τις Peugeot, Lancia και Toyota.

Την ίδια ώρα, η Hyundai κατάφερε να εξασφαλίσει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο των Κατασκευαστών πιστοποιώντας την εξαιρετική ομάδα που έχει δημιουργήσει ο team manager, Andrea Adamo. Ο Ιταλός διαχειρίστηκε ιδανικά τους οδηγούς της ομάδας, λειτούργησε άκρως επαγγελματικά όποτε ήταν απαραίτητο και με τις επιλογές του έφερε το δεύτερο συνεχόμενο Πρωτάθλημα στο Alzenau. Και όλα αυτά την ώρα που οι τεχνικοί της Hyundai έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό αυτοκίνητο σε όλες τις  επιφάνειες.

Η συρρικνωμένη φετινή χρονιά, με μόλις επτά αγώνες λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ολοκληρώθηκε στη γειτονική Ιταλία. Και οι δύο τίτλοι κρίθηκαν στο Ράλι Monza, το οποίο και… «επιστρατεύτηκε» για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η αγωνιστική σεζόν. Το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου πριν την εκκίνηση του αγώνα ήταν ο Elfyn Evans, αλλά για τη νίκη στο ιταλικό Ράλι όλοι πόνταραν τον Sebastien Ogier. Οι καιρικές συνθήκες, με έντονες χιονοπτώσεις στα βουνά γύρω από τη Monza, μετέτρεψαν τον αγώνα σε ένα μίνι Μόντε Κάρλο. Και ο Γάλλος έδειξε το δρόμο στους υπόλοιπους. Συνδύασε την ιδανική επιλογή ελαστικών με εξαιρετική ταχύτητα και αυτοσυγκράτηση όπου χρειαζόταν. Την ίδια ώρα, ο ομόσταυλος του έτερος διεκδικητής του τίτλου Elfyn Evans έκανε ένα λάθος τη δεύτερη μέρα που έμελλε να αποδειχθεί καταστροφικό. Έχασε το πίσω μέρος του Yaris βγήκε από το δρόμο, χωρίς να μπορεί να το επαναφέρει σε αυτόν, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και να αφήσει τον τίτλο στα χέρια του Ogier.

Όμως, το λάθος του Βρετανού δεν στοίχισε μόνο στον ίδιο το Πρωτάθλημα, αλλά και στην ομάδα τον τίτλο των Κατασκευαστών. Με την εγκατάλειψη του, τα i20 WRC των Ott Tanak και Dani Sordo από τη 2η και 3η θέση αντίστοιχα, επέτρεψαν στην κορεάτικη ομάδα να πανηγυρίσει για δεύτερη συνεχόμενη φορά τον τίτλο των Κατασκευαστών. Ο Εσθονός περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής και πάλι δεν… γοήτευσε με τις επιδόσεις του και είναι δεδομένο πως ακόμα δεν αισθάνεται την ίδια αυτοπεποίθηση που ένιωθε στο τιμόνι του Yaris. Ο Dani Sordo από την από την πλευρά του, πιστοποίησε για ακόμα μία φορά τον τίτλο που τον συνοδεύει ως τον κορυφαίο τρίτο οδηγό. Ήταν ο μοναδικός που προσπάθησε να πιέσει τον Ogier μέχρι ενός σημείου, και εν συνεχεία όταν έπρεπε σήκωσε το πόδι από το γκάζι για να σιγουρέψει τον τίτλο για την ομάδα του. Κάτι που σε καμία περίπτωση δεν έκανε ο Thierry Neuville, που με το λάθος του την πρώτη ημέρα όταν και χτύπησε σε τσιμεντένιο τοιχίο, εγκατέλειψε και έβαλε δύσκολα στη Hyundai. Ο Βέλγος σίγουρα θα θέλει να ξεχάσει και τη φετινή χρονιά.

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν οι Esapekka Lappi και Kale Rovanpera, με Ford Fiesta WRC και Toyota Yaris WRC αντίστοιχα. Αμφότεροι δεν απέφυγαν τα λάθη, αλλά σίγουρα μπορούν να αισθάνονται ικανοποιημένοι που έφτασαν στον τερματισμό. Μάλιστα, μία ριψοκίνδυνη επιλογή από τον Lappi αναφορικά με τα ελαστικά την πρώτη ημέρα, τον έφερε σε τροχιά νίκης! Κάτι που φυσιολογικά δεν είχε συνέχεια στο δεύτερο σκέλος, αφού δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των υπολοίπων. Την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Andreas Mikkelsen, ο οποίος συμμετείχε με ένα Skoda Fabia και ήταν πρώτος ανάμεσα σε όσους οδηγούσαν αυτοκίνητα προδιαγραφών R5. Ο Νορβηγός χρειαζόταν μία τέτοιου είδους εμφάνιση, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ελπίζει και στοχεύει σε ένα εργοστασιακό μπάκετ τη νέα χρονιά. Την ίδια ώρα ο Mads Ostberg εξασφάλισε τον τίτλο στην κατηγορία του WRC2, ο Jari Huttunen στο WRC3 και ο Tom Kristensson στο JWRC.

Με αυτόν τον τρόπο έπεσε η αυλαία της συρρικνωμένης φετινής χρονιάς με τους Ogier και Hyundai να είναι οι μεγάλοι νικητές. Χρόνος ξεκούρασης δεν υπάρχει, αφού σε ένα μήνα και δύο εβδομάδες έχει προγραμματιστεί το ραντεβού για την αυλαία της επόμενης αγωνιστικής σεζόν στις ειδικές διαδρομές του Ράλι Μόντε Κάρλο. Με την ελπίδα ότι αυτή τη φορά θα πραγματοποιηθούν κανονικά όλοι οι αγώνες της χρονιάς.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...