Ανάλυσέ το : Το Ευρωπαϊκό GP (Μέρος 1ο)

  • -
  • -

Για άλλη μια φορά δεν θα ασχοληθούμε με το αγωνιστικό μέρος, καθώς τα όσα έγιναν στην πίστα της Βαλένθια κυρίως με τις διαδικασίες με το αυτοκίνητο ασφαλείας έχουν ανάψει φωτιές ανάμεσα στους οπαδούς της Ferrari, της McLaren και του Schumacher.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα όταν ο «ανυπόμονος» Mark Webber θέλησε να προσπεράσει τον Heikki Kovalainen, σε μια μάχη για θέση και στην οποία ο Kovalainen είχε κάθε δικαίωμα για την υπεράσπισή της. Ο Αυστραλός έβγαλε φτερά και απογειώθηκε. Το ατύχημα ήταν τρομαχτικό αλλά τα στάνταρ ασφαλείας της FIA έχουν φτάσει σε τέτοιο βαθμό που ο οδηγός απλώς βγήκε από το μονοθέσιο δευτερόλεπτα μετά από την εκτόξευση χωρίς να χρειαστεί καν βοήθεια. Και από κει ξεκινά το μπλέξιμο.

Για να έχουμε μια εικόνα να μιλήσουμε για τις διαφορές ανάμεσα στους 4 πρώτους οδηγούς. Ο Vettel ήταν μπροστά από τον Hamilton κατά 4 δευτερόλεπτα και ο Βρετανός κατά 1.2 από τον Alonso και τον Massa. Την στιγμή που βγήκαν οι ενδείξεις για το αυτοκίνητο ασφαλείας ο Hamilton περνούσε μπροστά από τα πιτ και βρέθηκε δίπλα από αυτό, άφησε λίγο το πόδι από το γκάζι και μετά επιτάχυνε. Όταν το Hamilton όμως πάτησε και πάλι το γκάζι για να περάσει το αυτοκίνητο ασφαλείας αυτό είχε «προλάβει» και είχε περάσει την γραμμή και πρακτικά ήταν «εντός αγώνα» με αποτέλεσμα η κίνηση του οδηγού της McLaren να κριθεί παράνομη. Ο Alonso είδε το συμβάν και ενημέρωσε την ομάδα του. Έπρεπε να περάσουν 20 περίπου γύροι μέχρι να τιμωρηθεί ο Hamilton με ποινή διέλευσης από τα πιτ. Εκεί αρχίζει το μεγάλο «πανηγύρι» που έχει ξεσηκώσει τους Tifosi και τους οπαδούς της McLaren.

 

Στο ερώτημα κατά πόσο ο Hamilton έκανε ή όχι παράβαση η φάση είναι πεντακάθαρη. Το αυτοκίνητο ασφαλείας πατάει την γραμμή και μπαίνει στον αγώνα. Εκείνη τη στιγμή ο Hamilton ήταν πίσω του, και το προσπερνάει. Καθαρή παράβαση. Εάν δεν άφηνε το πόδι από το γκάζι, ή είχε μεγαλύτερη αποφασιστικότητα στο να περάσει το αυτοκίνητο ασφαλείας τότε θα ήταν πέρα για πέρα νόμιμη η κίνησή του. Ο Alonso έχοντας δει το συμβάν και έχοντας «κλειστεί» από το αυτοκίνητο ασφαλείας χάνει σημαντικό έδαφος από τον Vettel (ο οποίος είχε περάσει καθαρά μπροστά) και από τον Hamilton ο οποίος έκανε την παράβαση. Στην συνέχεια και μετά από τα πιτ στοπ πλέον ήταν εκτός 10άδας. Χρειάστηκε να περάσουν 20 γύροι περίπου μέχρι να τιμωρηθεί ο Hamilton με ποινή διέλευσης από τα πιτ. Σε αυτό στάθηκε τυχερός γιατί η ευθεία των πιτ στην Valencia μια από τις μικρότερες στο καλαντάρι και συνεπώς η ποινή διέλευσης του ήρθε «λουκούμι» γιατί ο 3ος Kobayashi ήταν πολύ πίσω και ο Hamilton μπήκε, εξέτισε την ποινή και βγήκε στην ίδια θέση που ήταν (στην 2η). H Ferrari διαμαρτύρεται γιατί δεν έκανε παρανομία, αλλά εν τέλει η κίνησή της αυτή ήταν αυτό που της κόστισε σε σχέση με τον Hamilton, ο οποίος ναι μεν τιμωρήθηκε, αλλά τη στιγμή που επιβλήθηκε η ποινή δεν ήταν αυτή που θα τον έκανε να τιμωρηθεί πρακτικά για την ενέργειά του (να χάσει κάποιες θέσεις για παράδειγμα). Εάν η ποινή δινόταν 2-3 γύρους μετά από το συμβάν, τότε ο Hamilton θα έχανε θέσεις. Η παράβαση έγινε στις 14.19 τοπική ώρα και η τιμωρία δόθηκε στις 15.09. Δηλαδή 50 λεπτά μετά! Ο αγώνας είχε εξελιχθεί και θα έπρεπε να δουν οι αγωνοδίκες την κατάσταση που υπήρχε τότε και να δουν με ποια πραγματικά ποινή ο Hamilton θα είχε τιμωρηθεί.

 

Γιατί όμως καθυστέρησε τόσο πολύ. Ο δημοσιογράφος του BBC Mark Hughes αποκάλυψε ότι ο Charlie Whiting, ο υπεύθυνος αγώνα της FIA, ζήτησε από την FOM πλάνα από το ελικόπτερο για να μπορέσει να στοιχειοθετήσει το συμβάν και να το δώσει προς εξέταση στους αγωνοδίκες. Ακόμα και έτσι να είναι, ο αγώνας έχει περάσει και θα έπρεπε την στιγμή που εξεταζόταν το θέμα πραγματικά να δουν τι ποινή θα έπρεπε να επιβληθεί έχοντας σαν βάση την κατάσταση που είχε διαμορφωθεί. Ίσως μια ποινή stop and go, μπαίνοντας, περιμένοντας 10 δευτερόλεπτα στα πιτ και βγαίνοντας και πάλι έξω να είχε μεγαλύτερη και πιο «πραγματική» δόση στην έννοια της τιμωρίας για την παράβαση αυτή.

 

Ο Alonso ήταν έξαλλος με ότι έγινε και σε αυτό συνεπήρε και όλη την ομάδα. Από την ενδοεπικοινωνία έλεγε συνεχώς να κοιτάξουν το θέμα με τον Whiting και αναρωτιόταν ποια είναι η ποινή του Βρετανού. Ενδεικτικό για το πόσο «στον κόσμο του» είναι ο Ισπανός είναι το προσπέρασμα του Kobayashi στην Ferrari στον προτελευταίο γύρο. Αλλά και στον Καναδά τα δυο προσπεράσματα που δέχθηκε από τις McLaren την στιγμή που προσπαθούσε να περάσει πιο αργό μονοθέσιο δείχνουν ότι έχει αλλού το μυαλό του και όχι στην οδήγηση.

 

Οι άλλες ποινές που δόθηκαν στους οδηγούς που η ταχύτητά τους ήταν μεγαλύτερη από την επιτρεπτή ήταν μάλλον απαράδεκτες. Όταν μπαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας στον αγώνα οι Jenson Button, Rubens Barrichello, Nico Hulkenberg, Robert Kubica, Vitaly Petrov, Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi, Sebastien Buemi και Pedro de la Rosa μπήκαν για να αλλάξουν ελαστικά. Βγαίνοντας και για να καλύψουν το κενό από τους υπόλοιπους πάτησαν παραπάνω το γκάζι από ότι επιτρεπόταν. Οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν το συμβάν μετά από τον αγώνα και επέλεξαν μια ποινή μάλλον για να μην καταστρέψουν τελείως την κατάσταση. Ο χαμένος ήταν ο Buemi, ο οποίος έχασε την 8η θέση από τον Alonso, και ο de la Rosa ο οποίος έδωσε τον 1 βαθμό της 10ης θέσης στον Nico Rosberg.

 

To 3o συμβάν που δημιούργησε το αυτοκίνητο ασφαλείας, ήταν το κόκκινο φανάρι που συνάντησε ο Schumacher στο τέλος του pitlane. Ο κανονισμός λέει ότι το Pitlane είναι ανοιχτό εκτός από την στιγμή που το αυτοκίνητο ασφαλείας και τα μονοθέσια που το ακολουθούν περνούν μπροστά από τα πιτ. Και έτσι είχε γίνει. Τα μονοθέσια περνούσαν την γραμμή εκκίνησης τερματισμού και έτσι έπρεπε να κλείσει το Pitlane μέχρι να περάσουν όλοι. Ήταν ένα καθαρό λάθος στην στρατηγική της Mercedes. Μάλλον για να το πούμε διαφορετικά το λάθος προέκυψε από την στιγμή που βγήκε εκτός λειτουργίας για λίγο το GPS σύστημα της FIA. Οι άνθρωποι της Mercedes στο pitwal έχασαν τους υπολογισμούς τους με αποτέλεσμα να βρεθεί ο Schumacher μπροστά στο κόκκινο φανάρι. Λάθος όμως έκαναν γιατί δεν έβαλαν και τον Schumacher για αλλαγή ελαστικών όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα. Ο Γερμανός ήταν στην 10η θέση και ουσιαστικά βρέθηκε μετά πίσω από τους Alonso και Massa, οι οποίοι δεν πρόλαβαν να μπουν στα πιτ.

 

Πολλές οι απόψεις και φωτιές στα forums και τα blogs. Δείτε τι έγινε στο blog του υπογράφοντα στην διεύθυνση http://f1enigma.wordpress.com.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...