Θέλει η FIA να κόψει τον ρυθμό της Mercedes;

Τα σενάρια συνομωσίας και μια διαφορετική ματιά

  • -
  • -

Με σχετικό έγγραφο (τεχνική οδηγία) που έστειλε η Ομοσπονδία χθες στις ομάδες, έθεσε θέμα απαγόρευσης του συστήματος FRIC που έχουν όλοι. Αυτό το σύστημα συνδέει τις μπροστά με τις πίσω αναρτήσεις με υδραυλικό σύστημα ώστε να κρατάει σε σταθερή απόσταση από το έδαφος το μονοθέσιο.

 

Τεχνικά το εμπρός μέρος είναι πολύ κοντά στο οδόστρωμα, ενώ ο πίσω είναι λίγο πιο ψηλά, ώστε να δουλεύει αποτελεσματικά ο διαχύτης. Έτσι όταν ο οδηγός πατάει φρένο, το μονοθέσιο «βυθίζεται» και ανυψώνεται το πίσω μέρος. Με το σύστημα αυτό τείνει να αναληφθεί το φαινόμενο και κρατά σταθερή την διαφορά.

 

Εάν και το σύστημα το έχει βρει πρώτη η Lotus (Renault τότε) το 2008, αυτή που φαίνεται ότι το έχει εξελίξει σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι η Mercedes. Στην επιστολή αναφέρεται ότι η FIA έχει δει και έχει μελετήσει όλα τα συστήματα που έχουν βγει, καθώς και αυτά που θέλουν να βελτιώσουν οι ομάδες και αμφισβητεί την νομιμότητά τους. Έτσι, εάν οι ομάδες συμφωνήσουν ομόφωνα, θα απαγορευτεί από το τέλος της σαιζόν. Εάν όχι θα μπορεί να μπει σε θέμα συζήτησης με τους αγωνοδίκες στην Γερμανία.

 

Έχοντας λοιπόν η Mercedes, κατά εκτίμηση, το καλύτερο σύστημα FRIC δεν ήταν λίγοι αυτοί που έβαλαν στο μυαλό τους ότι υπάρχει δάκτυλος πίσω από την πίεση αυτή για να σταματήσει ο ρυθμός της Mercedes. Ίσως η Red Bull Racing, ίσως η Ferrari; Κάτι τέτοιο όμως μπορεί να είναι τραβηγμένο γιατί ναι μεν η Mercedes έχει το καλύτερο σύστημα, αλλά το έχουν όλοι, και ένα το «ξηλώσουν» όλοι δεν σημαίνει ότι οι διαφορές θα κλείσουν.

 

Οι κορυφαίες ομάδες που έχουν τους ανθρώπινους πόρους και τα χρήματα να απαντήσουν στην αλλαγή θα το κάνουν. Και ενώ πέρσι που μέχρι τα μέσα της σαιζόν γινόταν μάχη, ξαφνικά με την αλλαγή στα ελαστικά η Red Bull Racing βγήκε κερδισμένη και έκανε την διαφορά, τώρα έχουμε μια ομάδα κυρίαρχο, η οποία έχει πόρους και χρήματα να απαντήσει, και μια τεχνολογία που την έχουν όλοι.

 

Το ενδιαφέρον όμως δεν είναι στην κορυφή. Το ενδιαφέρον είναι στο τέλος του πρωταθλήματος. Υπάρχουν 11 ομάδες. Οι 10 πρώτες παίρνουν λεφτά από τον Bernie Ecclestone. Αυτή που χάνει μέχρι στιγμής είναι η Caterham η οποία βρίσκεται με 0 βαθμούς στην τελευταία θέση, αφού ο Bianchi έδωσε 2 υπερπολύτιμους στην Marussia. Έτσι ο μόνος που θα κέρδισε πραγματικά με την διαφωνία του στο να συνεχίσουν όλοι με FRIC είναι o Kolles και η Caterham. Για να μπορέσει, με κάποια μεγάλη έκπληξη να περάσει την Marussia και να πάρει η ομάδα του τα λεφτά της 10ης θέσης.

 

Επιπλέον το σύστημα αυτό έχει μπει σε συζήτηση να απαγορευτεί το 2015. Πιθανώς να έχουν ξεπεράσει τα όρια της ανοχής της FIA ως προς τον σχεδιασμό και τον πραγματικό λόγο. Γιατί κακά τα ψέματα, αυτό το σύστημα βοηθά την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...