Θα ρισκάρει η Red Bull Racing «αγνοώντας» την FIA;

Πρόβλημα η καθυστέρηση στην εκδίκασης

  • -
  • -

Η εκδίκαση της έφεσης, στην απόφαση των αγωνοδικών, να αποκλείσουν τον Daniel Ricciardo από τα αποτελέσματα της Αυστραλίας, θα εκδικαστεί στις 14 Απριλίου, λίγο πριν από τον 4οαγώνα της χρονιάς στην Κίνα. Ρωτήσαμε και μάθαμε ότι η υπόθεση δεν έχει χαρακτηριστεί επείγουσα, οπότε οι διαδικασίες κινήθηκαν σε κανονικούς ρυθμούς.Εδώ όμως υπάρχει ένα πρόβλημα.

 

Μέχρι τότε έχουμε τους αγώνες σε Μαλαισία και Μπαχρέιν, και παραμένει ερωτηματικό εάν η Red Bull Racing μείνει στην στάση της να μετρά με το εφεδρικό σύστημα μέτρησης (αναγνωρισμένο) και όχι με το πρωταρχικό το οποίο συμφώνα με την ομάδα δίνει ανακριβείς ενδείξεις. Εάν λοιπόν πάει με τον εφεδρικό τρόπο και στους δυο επόμενους αγώνες, αγνοώντας την FIA τότε υπάρχει ο φόβος, εάν οι δικαστές αποφασίσουν ότι η RBR παρέβη τους κανονισμούς, να τις αφαιρεθούν όλοι οι βαθμοί από τους 3 πρώτους αγώνες. Θα πάρει τέτοιο ρίσκο ή όχι;

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η RBR έχει φτιάξει μια σημαντική υπόθεση υπέρ της. Το σκεπτικό της, διαβάζοντας κατά γράμμα τον κανονισμό, είναι ότι ο περιορισμός είναι σαφής …  «5.1.5 Η ροή ποσότητας καυσίμου δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 100kg/h». Παρακάτω αναφέρεται ότι οι μόνοι αισθητήρες που πρέπει να χρησιμοποιηθούν είναι αυτοί της ομοσπονδίας και πρέπει να είναι τοποθετημένοι μέσα στο ντεπόζιτο. Στην πραγματικότητα δεν έχει παρέβη κάτι σε αυτό η RBR.

 

Η FIA με τεχνική ντιρεκτίβα (technical directive) αναφέρει ότι οι ενδείξεις του  αναγνωρισμένου εφεδρικού τρόπου μέτρησης θα λαμβάνονται υπόψη εφόσον η FIA συμφωνήσει. Πρακτικά έχουμε δυο τρόπους αναγνωρισμένης μέτρησης οι οποίοι δείχνουν διαφορετικά πράγματα. Και πέρα τούτου, όπως ανέφεραν και αφεντικά άλλων ομάδων, η τεχνική ντιρεκτίβα δεν αποτελεί κανονισμό, αλλά ένδειξη για το που πηγαίνουν τα πράγματα. Έτσι δεν είναι «νόμος» το ότι γράφει μέσα, και συνεπώς δεν είναι τεχνικός ή αγωνιστικός κανονισμός. Βρήκε παράθυρο η RBR;

 

Η απόφαση έχει μεγάλη σημασία γιατί εάν η ομάδα κερδίσει το δικαστήριο, τότε ανοίγει το «κουτί της Πανδώρας» με απρόβλεπτες συνέπειες. Όλοι θα αρχίσουν να αμφιβάλουν τις αποφάσεις και της κινήσεις του οργάνου που βάζει τους κανονισμούς, της FIA.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...