BMW X1 xDrive 25d

Λίγη πούδρα και ντίζελ βιταμίνες αρκούν για την καταξίωση.

  • -
  • -
Ισχύς218 PS
Ροπή450 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,8 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2154 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Face lift της σειράς Χ1 και ένας νέος 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας ποίημα.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Οικονομία
ξυνά
  • Ανεπαίσθητες εσωτερικές αλλαγές
  • Απουσία μικρότερων κινητήρων

Το πρόσχημα της ανανέωσης μετά από 3 χρόνια καριέρας, είναι κυρίως επικοινωνιακό και λιγότερο ουσιαστικό, τουλάχιστον στον τομέα της αισθητικής. Κάθε φρεσκάρισμα δημιουργεί επανεκκίνηση στο πεδίο της επικαιρότητας και αυτό είναι κάτι που επιθυμεί κάθε κατασκευαστής ακόμα και αν είναι αναγνωρισμένος και καταξιωμένος. Στην περίπτωση της X1 η σχεδιαστική πένα του αρμοδίου τμήματος άφησε το διακριτικό αποτύπωμά της στα σημεία, όπως στα φώτα και στον προφυλακτήρα όπου διαφοροποίησε την ενιαία εισαγωγή από μια σε τρία διαφορετικά τμήματα. Οι διχρωμίες στο χρώμα του αλουμινίου αναλαμβάνουν να διακοσμήσουν τις ποδιές εμπρός και πίσω, κάτι που συναντάμε και περιμετρικά στα μασπιέ, αλλά και στις ράγες οροφής του αυτοκινήτου. Συνοπτικά η X1 προσφέρει μια ελκυστική crossover αισθητική, χωρίς να ξεφεύγει από τα σχεδιαστικά πρότυπα που χαρακτηρίζει την γκάμα της BMW. Το εσωτερικό διατηρεί την άρτια premium εικόνα του με ένα ποιοτικό σαλόνι οδηγοκεντρικής προσέγγισης και εξασφαλισμένη πολυτέλεια και εργονομία. Οι αλλαγές και εδώ είναι επιδερμικές και εστιάζονται κυρίως στον διάκοσμο που ωφελείται με διακριτικότητα από τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες και την πιο πρακτική για μικροαντικείμενα βάση της κονσόλας. Οι χώροι ικανοποιούν και προσομοιώνουν μικρομεσαία πρότυπα και οι μεταφορικές δυνατότητες ενισχύονται με την αναδίπλωση ή τη ρύθμιση της κλίσης των πίσω καθισμάτων που προσφέρουν 420 - 490 λίτρα έως και 1.350 λίτρα με πλήρη κατάργηση των πίσω θέσεων.

 

Το κυνήγι της απόδοσης και οικονομίας

Τα καλά και ουσιαστικά νέα της ανανέωσης αλιεύονται κάτω από το καπό της σειράς X1, όπου η BMW διευρύνει την γκάμα των κινητήρων. Συνολικά 8, με εμφανέστερη την υπεροχή των πετρελαιοκινητήρων και το σκορ να καταγράφει ένα μεγαλοπρεπές 5-3, δείχνει την σημασία που δείχνει η εταιρεία στους diesel. Οι δυο προσθήκες στην γκάμα εκπροσωπούνται από τις εκδόσεις sDrive16d και xDrive 25d και βέβαια συζητάμε και πάλι για δίλιτρους κινητήρες, με τον δεύτερο να αποτελεί τον νέο και υπεραποδοτικό συνολικά ντιζελοκινητήρα της BMW. Προσφέρεται μόνο σε τετρακίνητη εκδοχή και διαθέτει χαρακτηριστικά απόδοσης που εντυπωσιάζουν. Οι 218 ίπποι στις 4.000 rpm και τα 450 Nm ροπής(διαθέσιμα από τις 1.500 rpm) αποτελούν εξαιρετικά νούμερα και αποτυπώνουν στην πράξη τις δυνατότητες του αυτοκινήτου που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο Μόναχο. Με το αυτόματο 8άρι στον εξοπλισμό της η X1 σε κέρδιζε με το καλημέρα με την πολιτισμένη και ήσυχη λειτουργία, την βελούδινη και άμεση επιτάχυνση και την πληθωρική ροπή σχεδόν από το ρελαντί. Το μόνο που ζητούσε από εσένα ήταν να σημαδεύεις εκεί που θέλεις να πας και να ελέγχεις την ποσότητα πίεσης στο δεξί σου πόδι. Η X1 αναλάμβανε να επιβεβαιώσει την καλοστημένη φήμη της και την γενναιόδωρη πληροφορία για τα τεκταινόμενα κάτω από τους τροχούς της. Η αίσθηση φτάνει πλούσια στα χέρια του οδηγού που γεμίζει με αυτοπεποίθηση και ανεβάζει τον ρυθμό του, έτσι όπως του επιβάλει κάθε κατασκευή της BMW. O ντίζελ TwinPower Turbo σε κάνει να ξεχάσεις τους αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης, όταν βλέπεις την βελόνα στο κοντέρ να ανηφορίζει καλπάζοντας ανα 20άδα χιλιομέτρων. Τα 160-180 km/h είναι υπόθεση ρουτίνας στον αυτοκινητόδρομο, όπως διαπιστώσαμε συχνά πυκνά στα 180 χιλιόμετρα της διαδρομής μας, ενώ με λίγη επιμονή τα 228 km/h που δηλώνει ο κατασκευαστής δεν απέχουν από την πραγματικότητα. Στις επιδόσεις του νέου κινητήρα (0-100 km/h σε 6,8’’) συμπληρώστε την οικονομία, που σύμφωνα με την BMW αρκούν 5.9 lt/100km μικτής χρήσης. Για την ιστορία πάντως, ο υπολογιστής ταξιδίου δεν ξεπέρασε τα 7lt/100km σε μια μικτή διαδρομή που δεν της χαριστήκαμε και ταξιδέψαμε κυρίως με υψηλές ταχύτητες. Η ανανεωμένη Χ1 με τον νέο δίλιτρο turbodiesel είναι ήδη διαθέσιμη στην χώρα μας.

 

συμπέρασμα
Μόλις μια τριετία μετά την πρώτη της παρουσίαση στην αγορά και η X1 γνωρίζει την πρώτη της ανανέωση. Μπορεί η αισθητική να είναι επιδερμική, χωρίς να την είχε και άμεσα ανάγκη, παραμένει όμως καλοδεχούμενη με τα ακόμα καλύτερα νέα να προκύπτουν από πλευράς κινητήρων και κυρίως για τον νέο δίλιτρο turbodiesel που οδηγήσαμε. Συνδυαζόμενος μάλιστα με το φρέσκο 8άρι αυτόματο της εταιρείας, η X1 διατηρεί στον υπερθετικό βαθμό τις εντυπώσεις σε επίπεδο απόδοσης, αμεσότητας, επιδόσεων και οικονομικής λειτουργίας, στοιχεία που συμπληρώνουν τα εξακριβωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και την συνολική άριστη εικόνα του αυτοκινήτου. Σίγουρα με τα € 40.150 (€ 37.350 με απόσυρση) δεν προβλέπεται να σπάσει ταμεία, όμως αποτελεί ένα ιδανικό πακέτο για ονειροπόλους και έχοντες.

BMW X1 2012 facelift

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
87
GOCAR Magazine #87

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...