Νέο Renault Clio IV

Τέταρτη γενιά και νέο πρόσωπο

  • -
  • -

Πριν την επίσημη πρεμιέρα που έγινε στη Γαλλική πρωτεύουσα, η Renault έδωσε στη δημοσιότητα τα πλήρη τεχνικά στοιχεία για το μοντέλο που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους από τις αρχές Οκτώβρη. Η τέταρτη γενιά Clio έχει μήκος 4.062mm, πλάτος 1732mm και ύψος 1.448mm είναι κατά 45mm χαμηλότερη σε σύγκριση με τον προκάτοχο, δίνοντας καλύτερα χαρακτηριστικά από αεροδυναμικής απόψεως. Το μετατρόχιο εμπρός-πίσω φάρδυνε επίσης θεαματικά, 34mm εμπρός και 36mm πίσω, ενώ το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 10mm και πλέον ανέρχεται στα 2.589mm. Η μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής των τροχών με το οδόστρωμα υπόσχεται σημαντικές βελτιώσεις στα επίπεδα πρόσφυσης όμως αυτό μένει να το διαπιστώσουμε δια ζώσης.

 

Τέταρτη γενιά

Όπως σας είχαμε αποκαλύψει από τις αρχές Ιουλίου που διέρρευσαν οι πρώτες πληροφορίες, σχεδιαστικά το Clio IV παραπέμπει σε coupe αφού οι λάβες για το άνοιγμα των πίσω πορτών έχουν ενσωματωθεί στο αμάξωμα. Οι μυώδεις γραμμές και το δυναμικό σχήμα ήταν τα ζητούμενα για τη σχεδιαστική ομάδα του Clio που εργάστηκε υπό την καθοδήγηση του Ολλανδού Laurens van den Acker και τα αποτελέσματα κρίνονται από τις λεπτομέρειες. Το κρύσταλλο του παρμπρίζ έχει ακόμη πιο έντονη κλίση σε σχέση με τον προκάτοχο, ενώ οι τονισμένοι «ώμοι» πάνω από τους θόλους προϊδεάζουν για σπορ καταστάσεις. Τη σχεδιαστική του καταγωγή την έλκει από το πρωτότυπο DeZir όμως κυρίαρχο  στοιχείο ταυτότητας αποτελεί το ενιαίο οπτικά σύνολο των μπροστινών φαναριών και της γρίλιας με το τεράστιο logo της Renault στο κέντρο. Επιπρόσθετα ένα σιρίτι μέσα στη γρίλια από led φώτα ημέρας μας υπενθυμίζει τη σύγχρονη τάση στα συστήματα φωτισμού.

 

Εσωτερικό

Το ταμπλό σχεδιαστικά έχει πιο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό με άκρως ενδιαφέρουσα και πρωτοποριακή τη μίνιμαλ κονσόλα που θυμίζει οθόνη smart phone κι όχι τις κλισέ υλοποιήσεις που συναντούμε στην κατηγορία των super mini κι όχι μόνο. Στο άμεσο χρονικό διάστημα θα είναι διαθέσιμο και το πακέτο multimedia και πλοήγησης R-Link που θα χρησιμοποιεί την οθόνη αφής των 7 ιντσών. Υποστηρίζει επιπλέον λειτουργίες όπως σύνδεση Bluetooth για τηλεφωνία, αναπαραγωγή μουσικής από συσκευές μέσω USB και πλοήγηση 2D ή 3D (birdview), ενώ με κατάλληλο interface γίνεται update των χαρτών της NAVTEQ.

Η συνύπαρξη της πρακτικότητας με την άνεση και την υψηλή ποιότητα κατασκευής, είναι στόχοι που έχουν τεθεί από το γάλλο κατασκευαστή και θα πρέπει να επιβεβαιωθούν στην καθημερινή συμβίωση. Στο εσωτερικό έγινε βελτιστοποίηση της χωροταξικής του ικανότητας ώστε να καλύπτονται οι σύγχρονες απαιτήσεις τόσο στην καμπίνα επιβατών, όσο και στο πορτμπαγκάζ. Πλέον ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 300 λίτρα, δέκα περισσότερα από τον προκάτοχο και 1.146 λίτρα με διπλωμένο το πίσω κάθισμα δηλαδή περισσότερα από 100 επιπλέον από το Clio III.

 

Κινητήρες

Σε ό,τι αφορά τους βενζινοκινητήρες η γκάμα ξεκινά από τον 3κύλινδρο TCe των 898 κ.εκ. με turbo που αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm ροπής σε δύο εκδόσεις ρύπων κι επιδόσεων. Η μία εκπέμπει 109gr/km CO2 και έχει μικτή κατανάλωση 4,5 lt/100km με ελαφρώς πιο γρήγορες επιδόσεις (0-100km/h σε 12,2sec). Η πιο οικολογική έκδοση με εκπομπές 99gr/km έχει κατανάλωση 4,3lt/100km και λόγω της τροποποιημένης κλιμάκωσης του κιβωτίου υστερεί λίγο σε επιδόσεις (0-100km/h σε 13,0sec). Και οι δύο διαθέτουν σύστημα start-stop. Προς το παρόν ο έτερος κινητήρας βενζίνης είναι ο γνώριμος 75άρης ατμοσφαιρικός 16V των 1.149 κ.εκ. (5.5 lt/100km - 127 CO2) που κινούσε και το απερχόμενο μοντέλο.

Οι εκδόσεις diesel βασίζονται στον αξιόμαχο και δοκιμασμένο dCi κινητήρα των 1.461 κ.εκ, με 90 ίππους και 220 Nm ροπή οι οποίοι ακολουθώντας την ίδια λογική με τους 900άρηδες βενζινοκινητήρες TCe έχουν δύο εκδοχές απόδοσης και ρύπων. Ο πιο οικολογικός εκ των δύο εκπέμπει 83 gr/km CO2 με μικτή κατανάλωση μόλις 3.2 lt/100km, ενώ κι ο δεύτερος είναι εξίσου «πράσινος»  (90gr/km CO2 - 3.4 lt/100km) χάρη στο σύστημα start/stop. Το ίδιο μοτέρ με χαμηλότερη πίεση του turbo κι άλλες ρυθμίσεις λειτουργίας, δημιουργεί την τρίτη παραλλαγή των 75 ίππων που είναι και η πιο προσιτή οικονομικά, χωρίς να υστερεί στο κομμάτι των ρύπων (95gr/km CO2 - 3.6 lt/100km), αλλά είναι σαφέστατα πιο αργός καθώς θέλει 14,3sec για το 0-100km/h τη στιγμή οι άλλοι δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των 90 ίππων απαιτούν 11,7sec και 12,1sec αντίστοιχα.

SOS: Μην ξεχάσεις να διαλέξεις το νικητή στην κόντρα Ford Fiesta vs Renault Clio για να κερδίσεις πλούσια δώρα στο μεγάλο διαγωνισμό του gocar.gr.



ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...