ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Ford Transit/Tourneo Custom

Ξεχάστε τα van όπως τα ξέρατε. Η Ford φέρνει τα πάνω κάτω στην κατηγορία του 1 τόνου

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Είναι άλλο πράγμα να διαβάζεις δελτία τύπου και να βλέπεις φωτογραφίες ενός νέου μοντέλου και άλλο να το παρατηρείς από κοντά, να συζητάς με τους ανθρώπους που το δημιούργησαν και να δοκιμάζεις στην πράξη τις καινοτομίες που φέρει. ΟΚ, σιγά το νέο θα μου πείτε. Κι όμως, βλέποντας από κοντά το νέο Transit 1 τόνου, αυτό ακριβώς μου ήρθε στο μυαλό. Και αυτό επειδή το νέο επαγγελματικό της Ford είναι τόσο καλύτερο από το προηγούμενο, τόσο μπροστά από τον ανταγωνισμό και τόσο κοντά στα πρότυπα των επιβατικών αυτοκινήτων που, όση πληροφορία και να έχεις, αν δεν το “ζήσεις” δεν μπορείς να το αντιληφθείς στο έπακρο.

Να ’μαι λοιπόν στο Dunton Technical Centre, καμιά ώρα έξω απ’ το Λονδίνο, εδώ που κατά βάση εξελίσσεται κάθε Transit από το πρώτο μοντέλο του 1965, για να δω από κοντά το νέο Transit/Tourneo Custom που πρωτογνωρίσαμε ως πρωτότυπο στη Γενεύη 2012. Στη Ford πιστεύουν πως με το νέο τους επαγγελματικό, που θα αντικαταστήσει τις προσθιοκίνητες εκδόσεις του γνωστού μας Transit, θα προσελκύσουν μία νέα γενιά πελατών που, εκτός από καθαρά επαγγελματική, θα το θελήσουν και για προσωπική χρήση, για δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου ή για πολυτελείς μετακινήσεις επιβατών. Και έχουν κάθε λόγο να προσμένουν σε κάτι τέτοιο, αφού εμφανισιακά το νέο μοντέλο αποτελεί μια μικρή επανάσταση, αλλάζοντας τον τρόπο που βλέπαμε τα van μέχρι σήμερα – μάρτυρές μου οι φωτογραφίες και τα video, έστω κι αν αυτά αδυνατούν να δώσουν στο 100% την καλαίσθητη σχεδίαση, που είναι πιο κοντά στα πρότυπα των επιβατικών αυτοκινήτων παρά των επαγγελματικών.

Το εντυπωσιακό όμως είναι πως η σχεδίαση δεν αναλώθηκε σε στοιχεία εντυπωσιασμού. Αντίθετα, συνδυάζει το μοναδικό στυλ με έξυπνες λύσεις που βελτιώνουν τη χρηστικότητα και μειώνουν τα έξοδα χρήσης του επαγγελματία. Για παράδειγμα, οι άκρες του εμπρός μέρους είναι καμπυλωτές αυξάνοντας την ευελιξία σε στενούς δρόμους, τα πλαϊνά φλας βρίσκονται στο βραχίονα και όχι στον καθρέπτη ώστε, αν το εξωτερικό του καθρέπτη χτυπήσει σε κάποιο εμπόδιο και γδαρθεί ή σπάσει, το φλας να μείνει ανέπαφο, τα φώτα είναι ψηλά τοποθετημένα για να προστατεύονται από μικροσυγκρούσεις, η πίσω διπλή πόρτα ασφαλίζει ανοιχτή για να μην κλείνει όταν π.χ. φυσάει αέρας και οι 3 ενσωματωμένες μπάρες οροφής αναδιπλώνονται πανεύκολα στη λαμαρίνα του ουρανού, έτσι ώστε να μην χρειάζεται η αφαίρεσή τους όταν δεν χρησιμοποιούνται.

 

Στυλ, ανέσεις και ποιότητα επιβατικού

Το επίπεδο σχεδίασης και πρακτικότητας είναι ακόμη καλύτερο στο εσωτερικό. Τιμόνι, πίνακας οργάνων και κεντρική κονσόλα θυμίζουν Fiesta και Focus και σε συνδυασμό με την καλοσχεδιασμένη θέση οδήγησης συμβάλλουν στην αίσθηση επιβατικού αυτοκινήτου. Ακόμη και η ποιότητα ξεφεύγει από τα δεδομένα των van. Τα υλικά σε κάθε σημείο της καμπίνας είναι προσεγμένης ποιότητας και δείχνουν ανθεκτικά στο χρόνο και τη σκληρή χρήση. Μάλιστα, ειδικά στο ταμπλό, έπρεπε να αγγίξω το πλαστικό για να διαπιστώσω πως είναι σκληρό και όχι μαλακό όπως έδειχνε στο μάτι! Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός απολαμβάνει μία μεγάλη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης που συνοδεύουν τα τελευταία επιβατικά μοντέλα της Ford: τέτοιες τεχνολογίες είναι το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC με φωνητική ενεργοποίηση, το οποίο περιλαμβάνει τη βραβευμένη λειτουργία Emergency Assistance, καθώς και συστήματα όπως:

  • Lane Keeping Alert
  • Driver Alert
  • Torque Vectoring Control
  • Trailer Sway Control
  • Load Adaptive Control
  • Roll-Over Mitigation
  • Cornering Lights
  • ESP
  • Rear View Camera (κάμερα οπισθοπορείας).


Επειδή όμως εδώ έχουμε να κάνουμε με επαγγελματικό όχημα, υπάρχει και μια πληθώρα χαρακτηριστικών που κάνουν την καθημερινότητα του επαγγελματία πολύ πιο εύκολη και ευχάριστη. Πέρα λοιπόν από τις απαραίτητες πολλές θήκες στο ταμπλό, κάτω από τα έδρανα των καθισμάτων και στην οροφή, υπάρχουν ακόμη πολύ πρακτικά στοιχεία όπως το κρυφό ντουλάπι πάνω από τα όργανα, οι θύρες USB και AUX-in, οι παροχές ρεύματος 12V και 230V, η αναδιπλούμενη πλάτη του μεσαίου καθίσματος (στις εκδόσεις με 3 εμπρός θέσεις) με θήκες και επιφάνεια κατάλληλη για ντοσιέ ή tablet και ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων που αφενός αφήνει ελεύθερο χώρο στην καμπίνα, αφετέρου είναι σε πολύ βολικό σημείο για τον οδηγό.

Ειδικά στο Tourneo Custom, τα καθίσματα στις δύο πίσω σειρές έχουν πολλές δυνατότητες ρύθμισης, ενώ μπορούν να αφαιρεθούν όταν δεν χρειάζονται. Συνολικά υπάρχουν πάνω από 30 συνδυασμοί για άριστη προσαρμογή ανάλογα με την περίπτωση. Σημειώστε πως όλα τα καθίσματα εφοδιάζονται με ζώνες ασφαλείας 3 σημείων, ενώ υπάρχουν και βάσεις Isofix για παιδικά καθίσματα. Όπως διαπίστωσα στην πράξη, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ευρυχωρία και άνεση σε μία ποιοτική και πλήρως επενδυμένη καμπίνα. Διατίθεται μάλιστα μία γκάμα κομψών, ανθεκτικών υλικών για τα καθίσματα που περιλαμβάνει πλήρως δερμάτινη ταπετσαρία σε ελκυστική απόχρωση ανοιχτόχρωμης πέτρας, η οποία δημιουργεί την αίσθηση πιο ευρύχωρου και φωτεινού περιβάλλοντος. Προαιρετικά, διατίθενται ενσωματωμένα σκιάδια για τα πλαϊνά παράθυρα.

 

Ούτε βήμα πίσω στον επαγγελματικό του προσανατολισμό

Θα περίμενε κανείς πως, με τόσα πολλά “επιβατικά” χαρακτηριστικά, το Transit Custom - η van εκδοχή της γκάμας - θα έχανε κάτι από την επαγγελματική του υπόσταση. Κάθε άλλο. Πίσω από την στυλάτη, ποιοτική και ευφυή καμπίνα βρίσκεται ένας μεγάλος χώρος φόρτωσης με κορυφαίες δυνατότητες μεταφοράς φορτίων. Εκτός λοιπόν από το διαθέσιμο χώρο για φορτία έως και 6,0 m3, χαρακτηριστικά όπως οι δύο πλαϊνές συρόμενες πόρτες με το μεγάλο άνοιγμα, το μεγάλο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών και η ικανότητα μεταφοράς τριών παλετών Ευρωπαϊκών προδιαγραφών, είναι σύμφωνα με τη Ford κορυφαία για την κατηγορία και διευκολύνουν τις καθημερινές δραστηριότητες του επαγγελματία. Οι έξυπνες λύσεις δεν λείπουν ούτε από εδώ: το άνοιγμα στο διαχωριστικό πάνελ, μεταξύ καμπίνας και χώρου φόρτωσης, επιτρέπει τη μεταφορά μακρύτερων φορτίων, μήκους μέχρι τριών μέτρων.

Ο επαγγελματίας όμως ενδιαφέρεται και για κάτι ακόμη: την αντοχή και το χαμηλό κόστος χρήσης. Στο χαμηλό λειτουργικό κόστος του Transit Custom συμβάλλει η οικονομία καυσίμου που παρέχει ο 2.2 Duratorq TDCi diesel, ο οποίος περιλαμβάνει το πακέτο ECOnetic Technologies και θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος: 100 PS, 125 PS και 155 PS. Με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και στάνταρ Auto-Start-Stop, ο κινητήρας αυτός πετυχαίνει κορυφαία κατανάλωση 6,5 lt/100 km και εκπομπές CO2 172 g/km! Επιπλέον, το Transit/Tourneo Custom χρειάζεται service κάθε 2 χρόνια ή 50.000 km. Όσο για την αντοχή, ενδεικτικό είναι πως πριν το νέο μοντέλο κυκλοφορήσει στην αγορά, θα έχει οδηγηθεί το αντίστοιχο πέντε εκατομμυρίων km, ανάμεσα στα οποία 400.000 km με επαγγελματίες ιδιοκτήτες Transit.

Το νέο Transit/ Tourneo Custom θα πωλείται σε περισσότερες από 90 αγορές σε όλο τον κόσμο, με τις πωλήσεις του στην Ευρώπη και την Ελλάδα να ξεκινήσουν προς τα τέλη του 2012. Αργότερα μέσα στη χρονιά θα παρουσιαστεί επίσημα και το νέο Transit 2 τόνων.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...